فروش ۶۵ هزار واحدی پلی استیشن 4 پرو در ژاپن تایید شد
روز چهارشنبه بود که مدیا کریت (Media Create) در گزارش هفتگی سختافزار خود اعلام کرد که دو کنسول پلی استیشن 4 پرو و پلیاستیشن 4 مجموعا ۹۲/۳۴۴ واحد فروش را در کشور ژاپن تجربه کردهاند، متفاوت با مجله فمیتسو (Famitsu)، این گزارش اشارهای به فروش پلیاستیشن 4 پرو به صورت مجزا نمیکرد.
اکنون کمپانی مدیا کریت در تحلیل هفتگی خود، آمار فمیتسو مبنی بر فروش ۶۵ هزار واحدی کنسول پلیاستیشن 4 پرو را تایید کرده است. مجله فمیتسو فروش این کنسول را در ژاپن ۶۵/۱۹۴ واحد گزارش کرده بود. از جهات دیگر و با توجه به استفاده از دادهها و منابع خردهفروش متفاوت برای ارائه گزارش، این امری غیر معمول است که دو گروه فمیتسو و مدیا کریت آماری به این نزدیکی را گزارش کنند.
بالاتر از همه اینها، مدیا کریت در تحلیل خود به این موضوع اشاره میکند که از زمان انتشار مدل اسلیم با قیمت پایینتر، هرچند شاهد رشد فروش کنسول پلیاستیشن 4 هستیم اما این فروش نسبت به زمان انتشار مدل اسلیم در اواخر شهریورماه کمتر بوده است، با این حال، ظاهرا کاهش قیمت در حال تاثیر گذاری برروی فروش این کنسول در کشور ژاپن است. در نتیجه سونی توانسته در ژاپن تقاضای خوبی را میان کنسول پایه و نسخه ارتقاء یافته بدست بیاورد.
با نزدیک شدن به فصل تعطیلات در ژاپن، تماشای عملکرد پلیاستیشن 4 در این کشور جالب خواهد بود. به ویژه که اکنون در حوزه کنسولهای خانگی با توجه به فروکش کردن پشتیبانی نینتندو از Wii U، اساسا رقیبی جدی برای رقابت وجود ندارد. این در حالی است که کنسول پلیاستیشن 4 میزبان Final Fantasy XV از تاریخ ۲۹ نوامبر (۹ آذر) و Yakuza 6: The Song of Life از تاریخ ۸ دسامبر (۱۸ آذر) خواهد بود. این دو بازی در کشور ژاپن دارای محبوبیت بسیاری هستند.
در مجموع، فصل خرید تعطیلات در کشور ژاپن نسبتا طولانی است، این فصل از ماه دسامبر آغاز و تا هفته اول ژانویه ادامه پیدا میکند، فصلی که پتانسیل مناسبی را برای حرکت به سمت انتشار بازیهای دیگر در هفتههای آینده مانند انتشار بازی Valkyria: Azure Revolutio، ساخته سگا در تاریخ ۱۹ ژانویه (۳۰ دی) و Nioh، ساخته کوئی تکمو در ۹ فوریه ۲۰۱۷ (۲۱ بهمن) فراهم میکند.
با توجه به صف بازیهای قدرتمند در ژاپن و تطبیق زمان انتشار آن با تعطیلات سال نو و همچنین نبود نینتندو، رقیب جدی سونی در بازار ژاپن، به نظر میرسد که سونی قصد دارد تا جایگاه خود را در بازار بومی قبل از انتشار نینتندو سوییچ محکم کند؛ هرچند زمان تنها قاضی برای عملکرد کنسولها در آینده خواهد بود.