نویسنده: نادر امرایی
// پنجشنبه, ۱ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۰۳

پلی استیشن 4 اسلیم باعث افزایش فروش پلی استیشن 4 در ژاپن شد

پس از معرفی کنسول پلی‌استیشن 4 اسلیم، این کنسول با افزایش فروش چشمگیری در ژاپن روبه‌رو شد.

در هفته‌های گذشته، پلی‌استیشن 4 فروش خوبی را در ژاپن پشت سر نگذاشته بود که مشکل اصلی، کمبود این کنسول در بازار ژاپن بود زیرا سونی خود را برای عرضه نسخه کوچک شده پلی‌استیشن 4 یا همان مدل CUH-2000 آماده می‌کرد. هفته گذشته (۲۵ شهریور) این کنسول جدید بالاخره در ژاپن عرضه شد و به همین دلیل، فروش کنسول با رشد چشمگیری در ژاپن روبه‌رو شد.

سازمان مدیا کریت، اعلام کرد که در این مدت، ۹۶ هزار و ۴۳۳ دستگاه کنسول پلی‌استیشن 4 به فروش رفته است که میزان کلی فروش این دستگاه را به تعداد ۳ میلیون و ۲۱۷ هزار و ۵۹۱ رسانده است. با این تعداد فروش، کنسول Sony در حال رسیدن به آمار ۳ میلیون و ۲۶۲ هزار و ۵۹۸ دستگاه Wii U است. 

اما عرضه نسخه جدید پلی‌استیشن 4، تنها دلیل فروش زیاد این کنسول در هفته گذشته نبود و بازی Persona 5، که در تاریخ ۲۵ شهریور برای این کنسول عرضه شد نیز در رشد فروش این کنسول تاثیر داشت. نسخه پلی‌استیشن 4 این بازی توانست در هفته اول انتشار خود ۲۶۴ هزار و ۷۹۳ نسخه به فروش برساند و نسخه پلی‌استیشن 3 بازی نیز فروشی ۷۲ هزار و ۹۷۴ نسخه‌ای را تجربه کرد. تا به حال، این بازی موفق شده ۳۳۷ هزار و ۷۶۷ نسخه به فروش برساند. 

سونی و Atlus (سازنده بازی پرسونا)، یک باندل از کنسول پلی‌استیشن 4 اسلیم به همراه این بازی عرضه کرده‌اند اما متاسفانه هنوز مشخص نیست که چه تعدادی از این باندل به فروش رفته است. بازی فوتبال جدید کونامی یعنی PES 2017 نیز توانست از زمان عرضه خود، ۶۶ هزار و ۳۷ نسخه برروی پلی‌استیشن 4 و ۳۴ هزار و ۵۰۲ نسخه برروی پلی‌استیشن 3 در ژاپن بفروش برساند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده