توضیحات مدیر الکترونیک آرتز در مورد بازیهای اکشن و جهان باز کمپانی
سال گذشته بود که الکترونیک آرتز اعلام کرد قصد دارد بازیهای جهانباز و اکشن در حد و اندازههای GTA و Assassin's Creed بسازد. با اینکه هنوز اطلاعاتی از این بازیها منتشر نشده است، اخیرا بلیک یورگنسن، مدیر مالی الکترونیک آرتز، توضیحاتی پیرامون این بازیها و اهداف EA از وارد شدن به این سبک از بازیها ارائه کرده است:
قطعا سبک اکشن بزرگترین سبک در بین بازیها است و آثاری مثل Assassin's Creed یا GTA را شامل میشود. البته این بازیها حالت جهانباز نیز دارند و گیمر میتواند آزادانه در محیط آنها به گشت و گذار بپردازد. ما پیش از این وارد این سبک از بازیها نشدهایم، چرا که تمرکز اصلیمان روی بازیهای ورزشی و شوتر اول شخص و البته بازیهای سبک شبیهساز مثل The Sims بود. ولی خب دلیلی ندارد که خود را از ساخت بازیهای اکشن محروم کنیم. ما قطعا توانایی ساخت این سبک بازیها را نیز داریم.
در حال حاضر دو استودیو الکترونیک آرتز در حال ساخت بازیهای اکشن هستند؛ اولین بازی در استودیو تازه تاسیس موتیو کمپانی که در شهر مونترئال واقع شده ساخته میشود. رهبری این استودیو برعهده جید ریموند است که نقش بسزایی در ساخته شدن بازی Assassin's Creed در یوبیسافت داشت. البته یورگنسن سال گذشته اعلام کرده بود که این بازی حداقل سه سال زمان نیاز دارد و حداقل تا سال ۲۰۱۹ نباید انتظار آن را داشت.
بازی دوم هم توسط استودیو ویسرال گیمز، سازنده بازیهای Dead Space، ساخته میشود و در جهان Star Wars جریان خواهد داشت. در مورد این بازی هم هنوز اطلاعات زیادی ارائه نشده است. وظیفه سرپرستی تیم سازنده این بازی برعهده امی هنینگ است که پیش از پیوستن به الکترونیک آرتز، سابقه حضور چندین ساله در ناتیداگ و ساخت بازیهای Uncharted را برعهده داشت. شما میتوانید صحبتهای اخیر هنینگ در مورد بازی Star Wars ویسرال گیمز را در زومجی بخوانید.