// سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۳۳

کارگردان سابق Uncharted: بازی جدید سری جنگ ستارگان Star Wars Uncharted نیست

امی هنیگ، کارگردان سابق سری Uncharted، گفته که بازی جدید مجموعه‌ی جنگ ستارگان Star Wars Uncharted نیست و تنها شاید شبیه به Uncharted باشد.

امی هنیگ که در حال حاضر مشغول به ساخت بازی جدید سری Star Wars در استودیوی ساخت بازی‌هایی مانند Dead Space و Battlefield Hardline، یعنی استودیو ویسرال گیمز است،  در گفتگو با وب‌سایت Glixel گفته که این بازی Star Wars Uncharted نخواهد بود و تنها ممکن است شباهتی معنوی به آن داشته باشد. این بازی در نوع خود جدید خواهد بود. بر اساس اطلاعات این وب‌سایت مجموعه‌ی Uncharted‌ از لحاظ شخصیت نیتن دریک مجموعه‌ای انحصاری به حساب می‌آید. اما داستان مجموعه‌ی وسیع‌تر جنگ ستارگان به دلیل وجود شخصیت‌های زیادی که دارد و طرفداران می‌توانند با آنان ارتباط برقرار کنند، می‌تواند از جنبه‌های مختلفی در نظر گرفته شود. این مساله می‌تواند طرح ساخت این بازی برای استودیو ویسرال گیمز باشد، اگرچه فعلا چیزی تایید نشده است.

در ماه سپتامبر بود که هنیگ اعلام کرد شباهت‌های زیادی بین سری Uncharted و Star Wars وجود دارد، اما تفاوت‌های بسیاری نیز بین این دو وجود دارد. بخش‌هایی از صحبت‌های وی را در این زمینه در زیر مشاهده می‌کنید:

من فکر می‌کنم بسیاری از قوانینی که برای ساخت Uncharted در نظر گرفتم دیگر قابل پیاده‌سازی نخواهد بود. در مجموعه‌هایی مانند Uncharted و Indiana Jones همه‌ی کاری که شما انجام می‌دادید این بود که به شخصیت بازی بچسبید و فعالیت‌های وی را دنبال کنید. ممکن بود گاهی اوقات از خط اصلی داستان دور شوید اما بصورت کلی در حول شخصیت اصلی قرار داشتید. اما در مجموعه‌ی Star Wars شما همیشه از خط اصلی دور شده و به سمت تبهکاران بازی می‌روید و کارهای آنها را دنبال و رصد می‌کنید.

وی زمانی را به یاد آورد که استیو پاپوتسیس، مدیر اصلی استودیو Visceral Games، اصرار داشت که او نیز بر روی این بازی کار کند و گفته بود که کمپانی الکترونیک آرتز می‌خواهد این بازی در سبک سوم شخص ماجراجویی ساخته شود. امی در ابتدا برای وارد شدن به این پروژه تردید داشت. صحبت‌های وی را در این رابطه در زیر مشاهده می‌کنید:

تصور کنید چقدر می‌تواند سخت باشد که شما دوست داشته باشید بر روی بازی کار کنید که زیر چرخ‌های کمپانی‌های الکترونیک آرتز، لوکاس فیلم و دیزنی خُرد شده است!

Star Wars

وی در نهایت قبول کرد که بر روی این بازی جدید برای کمپانی Electronic Arts کار کند البته به شرطی که خود و تیمش در همکاری نزدیکی با کمپانی Lucasfilm قرار داشته باشند. وی همچنین گفت که پس از شنیدن این خبر که می‌تواند با شخصیت‌های مهمی از لوکاس فیلم دیدار کند، پیشنهاد این کار جدید را پذیرفت. این شخصیت‌ها کری هارت، سرپرست داستان‌نویسی و داگ چیانگ، از کارگردانان بودند. وی بارها از محل فیلم برداری موسوم به «Skywalker Ranch» بازدید کرده تا با گرفتن تصاویر، از آنها در بازی استفاده کند. وی همچنین در رابطه با خروجش از کمپانی ناتی‌داگ، آن هم در حین ساخت بازی Uncharted 4: A Thief's End گفت که این کار با اختیار وی و بصورت داوطلبانه نبوده و هر کسی که او و کارهایش را بخوبی بشناسد، می‌داند که او هرگز به میل خود پروژه‌ای را از میانه‌ی راه رها نکرده و از آن خارج نمی‌شود. هنیگ گفت که Uncharted 4 را تاکنون بازی نکرده است. بازی که پیش از آنکه به کارگردانی آن به دو شخص دیگر سپرده شود، توسط وی کارگردانی می‌شد. بخشی از صحبت‌های وی را در این باره در زیر مشاهده می‌کنید:

اگر شما از همسر خود جدا شوید و متوجه شوید که وی مجددا ازدواج کرده، طبیعتا دوست ندارید تصاویر آنها را در کنار هم روی فیسبوک مشاهده کنید. آیا دوست دارید؟ این مورد نیز تقریبا مشابه با این مثال است. وقتی شما شخصیت‌هایی را از خودتان ساخته و معرفی می‌کنید، خیلی سخت است که ببینید آنها در دستان کسانی دیگر هستند!

طبق یکسری گزارشات، فرآیند ساخت بازی Uncharted 4 پس از خروج ناگهانی امی تقریبا هشت ماه عقب افتاد، اما طبق اظهارات خودِ امی، این میزان نزدیک به شش ماه بوده است. وی همچنین در مورد شرایط کار کردن در این استودیو صحبت کرد و گفت که برای اعضای تازه‌وارد به این کمپانی، کار کردن به مدت ۸۰ ساعت در هفته طبیعی به نظر می‌رسد. کاری که وی به مدت ده سال انجام داد! بخشی از صحبت‌های وی را در این رابطه در زیر مشاهده می‌کنید:

گاهی اوقات ما مجبور به کار کردن متوالی به مدت ۵۰ ساعت و بدون توقف بودیم! آن نتایج خوب و زیبایی که از آنها صحبت می‌کنیم، هر کدام بهایی دارند. وقتی که شما جوان باشید و در چنین موقعیتی کار کنید یک مساله است و هنگامی نیز که متاهل باشید و صاحب فرزند، هنگامی که به مدت یک سال امکان خوردن شام در منزل خود و دیدن فرزندان خود را نداشته باشید، مساله‌ای بسیار سخت است!

وی همچنین در قالب یک پادکست که در ماه اکتبر منتشر شد، به انتقاد از کمپانی Triple-A پرداخت:

بازی‌سازی در حال تبدیل شدن به یک صنعت بوده و همه برای موفق‌تر بودن و پیروزی در آن در حال رقابت سخت با یکدیگر هستند. اما باید گفت که این رقابت هیچ برنده‌ای نخواهد داشت و تنها باعث خسته شدن افراد مختلف می‌شود.

Star Wars

در مصاحبه‌ی وب‌سایت Glixel با وی مشخص شد که بازی جدید مجموعه‌ی Star Wars در سال ۲۰۱۸ منتشر خواهد شد. پیش‌تر و در جریان رویداد E3 2016 بود که این بازی مورد بررسی سطحی قرار گرفت و تصاویری از آن نیز منتشر شد که آنها را در طول مطلب مشاهده می‌کنید. بر اساس صحبت‌های جید ریموند، سرپرست کمپانی موتیو استودیو، استودیو ویسرال گیمز در حال هدایت بازی جدید Star Wars به سمت اهدافی بسیار وسیع و فوق‌العاده است. امی هنیگ نیز به نوبه‌ی خود در این باره گفت:

هدف ما تنها این نیست که بازی بسازیم که در دنیای جنگ ستارگان جریان داشته باشد، بلکه می‌خواهیم به واسطه‌ی این بازی داستانی زیبا و پر طرفدار از این دنیای غنی روایت کنیم.

البته در نظر داشته باشید که این بازی تنها یکی از پروژه‌های جنگ ستارگانی است که توسط کمپانی Electronic Arts قرار است منتشر شود. یکی دیگر از این بازی‌ها Star Wars Battlefront 2 است که توسط کمپانی دایس در حال توسعه است و کمپانی Motive نیز در حال همکاری است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده