نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

THQ Nordic امتیاز ساخت سری بازی‌های Delta Force را خریداری کرد

THQ Nordic امتیاز ساخت بازی‌های کمپانی نوالاجیک از جمله Delta Force را خریداری کرده است.

Delta Force یکی از قدیمی‌ترین سری بازی‌های شوتر است که اولین نسخه آن در سال ۱۹۹۸ و به عنوان شبیه‌سازی برای نیرو‌های گروه دلتا ارتش آمریکا عرضه شد و آخرین نسخه آن هم Delta Force: Xtreme 2 بود که در سال ۲۰۰۹ وارد بازار شد. البته استودیو نوالاجیک، سازنده بازی، نسخه دیگری از این مجموعه با نام Delta Force: Angel Falls را نیز در دست ساخت داشت که لغو شد.

حال کمپانی THQ Nordic که پیش از این با نام نوردیک گیمز شناخته می‌شد، امتیاز ساخت بازی‌های کمپانی نوالاجیک را خریداری کرده است و پس از این مالک مجموعه‌هایی چون Delta Force، Comanche، Joint Operations و چند محصول دیگر به شمار می‌رود.

جان گارسیا، رییس کمپانی نوالاجیک، این کمپانی را در سال ۱۹۸۵ تاسیس کرد و با اینکه دیگر شاهد عرضه بازی‌های جدیدی از آن‌ها نیستیم، ولی در گذشته به عنوان یک استودیو بازیسازی موفق از آن‌ها یاد می‌شد. گارسیا پس از فروش امتیاز ساخت بازی‌هایش به THQ Nordic گفت:

پس از ۳۰ سال فعالیت در زمینه بازی‌های ویدیویی، با افتخار امتیاز ساخت بازی‌هایمان را به THQ Nordic واگذار کردیم. آن‌ها هم گیمر‌هایی حرفه‌ای هستند و هم توانایی خود را به عنوان استودیو بازیسازی ثابت کرده‌اند. از اینکه بازی‌هایمان را به چنین افراد توانمندی واگذار کرده‌ایم، خوشحال هستیم.

همچنین رینهارد پلیس، مدیر بخش مالی و محصولات استودیو THQ Nordic نیز در این مورد گفت:

نوالاجیک بنیان‌گذار بازی‌های شوتر نظامی و چندنفره است و ما از اینکه توانسته‌اند امتیاز IP‌های بزرگ آن‌ها را خریداری کنیم بسیار خوشحال هستیم. از داشتن این بازی‌ها در بین آثارمان احساس رضایت می‌کنیم و البته در حال فکر کردن به این هستیم که چطور می‌توانیم از آن‌ها در آینده استفاده کنیم. اگر بازیسازی ایده خوبی برای ساخت دنباله این IP‌ها داشته باشد، قطعا با وی همکاری خواهیم کرد.

قطعا ساخته شدن دنباله موفق برای بازی‌هایی مثل Delta Force باعث خوشحالی گیمر‌های قدیمی خواهد شد. نظر شما در این مورد چیست؟


منبع VentureBeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده