نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۲

استودیو نوردیک گیمز اسم خود را به THQ Nordic تغییر داد

استودیو نوردیک گیمز اعلام کرد که اسم خود را تغییر داده و از این پس اسم آن THQ Nordic خواهد بود و بدین سبب کمپانی ورشکست‌شده‌ی THQ به شکلی جدید بازخواهد گشت. با زومجی همراه باشید.

کمپانی THQ یکی از محبوب‌ترین کمپانی‌های بازیسازی بود که بازی‌هایی چون Metro ،Company of Heroes و آثار خاطره‌انگیز دیگری را در کارنامه داشت. با این حال این کمپانی در سال ۲۰۱۳ به دلیل مشکلات مالی رسما تعطیل شد و امتیاز بازی‌هایش را کمپانی‌هایی مثل سگا یا دیپ سیلور دریافت کردند. Deep Silver مالک سری Saints Row شد و سگا هم حق ساخت بازی‌های استودیو رلیک اینترتینمنت را دریافت کرد.

در این زمان یک استودیو ناشناخته با نام نوردیک گیمز هم امتیاز ساخت برخی از بازی‌های THQ را مثل Supreme Commander، Darksiders و Red Faction خریداری کرد. حال نوردیک گیمز پس از گذشت ۸ سال از تاسیس‌اش، اعلام کرده که از این پس اسم خود را به THQ Nordic تغییر داده است. لارس وینگفورست، مدیر اجرایی این استودیو، در این مورد گفت:

بزرگ‌ترین لحظه تاریخ استودیو ما را می‌توان سال ۲۰۱۳ دانست؛ زمانی که کسی ما را نمی‌شناخت و به دلیل خرید امتیاز بازی‌های THQ برای مدتی به تیتر یک روزنامه‌ها تبدیل شدیم. حال پس از گذشت سه سال و با اینکه ما به سوئدی بودن خودمان افتخار می‌کنیم و در این مدت تحت نام نوردیک بازی‌های خیلی خوبی ساخته‌ایم، حس می‌کنیم زمان آن فرا‌رسیده که از نام THQ در برند‌مان استفاده کنیم. به همین دلیل هم از این پس اسم استودیو ما THQ Nordic بوده و فعالیت‌های ما شکل جدید داشته و بسیار گسترده‌تر از خریدن سهام IP‌های دیگر خواهد بود.

ما همچنین از تمامی منابع خودمان برای توسعه بازی‌ها استفاده خواهیم کرد و سعی می‌کنیم تجربیاتی خلق کنیم که در سطح انتظارات طرفداران است.

وینگفورست در ادامه اعلام کرد که THQ Nordic در حال حاضر ۲۳ پروژه در دست ساخت دارد که ۱۳ مورد از آن‌ها هنوز معرفی نشده‌اند و طی ماه‌های آینده رونمایی می‌شوند:

با این تغییر برند، ما وارد فاز جدیدی از پیشرفت در کمپانی‌مان می‌شویم. در حال حاضر روی ۲۳ پروژه کار می‌کنیم که ۱۳ مورد از آن‌ها هنوز معرفی نشده‌ایم و به زودی اطلاعات بیشتری از آن‌ها ارائه خواهیم کرد. البته واضح است که اکثر این بازی‌ها، روی IP‌ها و مجموعه‌های پیشین THQ متمرکز هستند.

جدید‌ترین بازی نوردیک گیمز که چندی پیش معرفی شد، نسخه ریمستر بازی Darksiders با نام Darksiders: Warmastered Edition است که در تاریخ ۲۵ اکتبر (۴ آبان) با قیمت ۲۰ دلار برای ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4، پی‌سی و Wii U عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده