نویسنده: آرش رستمی
// پنجشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۳:۰۰

بازی Pokemon GO برای نینتندو بیش از ۱۰۰ میلیون دلار درآمد داشته است

بنا به گزارش مالی نینتندو، بازی Pokemon GO حدود ۱۱۵ میلیون دلار را نصیب این کمپانی کرده است.

در فصل تابستان، زمانی که بازی موبایل پوکمون گو منتشر شد، نام آن با نینتندو گره خورد؛ به‌شکلی که ارزش سهام این کمپانی در مدت کوتاهی به‌شدت افزایش پیدا کرد. شاید در آن زمان کمتر کسی از این موضوع آگاه بود که نینتندو در ساخته شدن این بازی به‌طور مستقیم نقش نداشته است؛ اما کمی بعد، زمانی که کمپانی ژاپنی رسما این موضوع را به سرمایه‌گذاران‌اش یادآوری کرد، ورق برگشت و ارزش این سهام با افت روبه‌رو شد. در این میان، نوع شراکت کمپانی پوکمون (صاحب‌امتیاز مجموعه‌ی پوکموننیانتیک لبز (سازنده‌ی پوکمون گو) و نینتندو باعث شد تا پی بردن به مبلغ دریافتی کمپانی کنسول‌ساز از این بازی، به کار دشواری تبدیل شود؛ اما اکنون رقمی اعلام شده که وضعیت را تا اندازه‌ای برای ما روشن می‌کند.

نینتندو به‌تازگی گزارش مالی‌اش در سه‌ماهه‌ی دوم ۲۰۱۶ را منتشر کرده است. آن‌طور که از این گزارش برمی‌آید، این کمپانی حدود ۱۱۵ میلیون دلار از بازی Pokemon Go درآمد داشته است. این مبلغ به‌واسطه‌ی صدور مجوز (لایسنس) برای این بازی دریافت شده و تقریباً ۱۹ درصد از کل مبلغ به‌دست‌آمده از پوکمون گو را شامل می‌شود. همچنین ظاهراً انتشار این بازی از عواملی بوده که باعث شده تا فروش سخت‌افزارهای نینتندو (که میزبان بسیاری از بازی‌های پوکمون هستند)، در مقایسه با سال گذشته‌ی میلادی، نزدیک به ۲۰ درصد افزایش داشته باشد؛ آن‌هم درحالی‌که پوکمون گو برای اندروید و iOS منتشر شده و هیچ‌کدام از کنسول‌های نینتندو میزبان آن نبوده‌اند.

نینتندو قرار است تا ماه مارس آینده (اسفند ۹۵-فروردین ۹۶) با همکاری کمپانی دی‌ان‌ای (DeNA) چهار اپلیکیشن-بازی موبایل را برای طرفداران‌اش منتشر کند.


منبع TouchArcade
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده