نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۲۹

کاهش ۵ درصدی درآمد بخش گیمینگ مایکروسافت در سه ماهه سوم ۲۰۱۶

بر اساس گزارش مالی سه ماهه سوم مایکروسافت، بخش گیمینگ این کمپانی با افت درآمد پنج درصدی روبرو شده است.

مایکروسافت گزارش مالی مربوط به سه ماهه‌ی اول از سال مالی ۲۰۱۷ که معادل سه ماهه سوم از سال میلادی ۲۰۱۶ می‌شود را منتشر کرد و در آن خبر از درآمد ۲۲.۳ میلیارد دلاری داد که به موجب آن هر سهم از سهام ردموندی‌ها سود ۰.۷۶ دلاری را دریافت می‌کند. از آنجایی که تحلیل‌گران انتظار درآمد ۲۱.۷۱ میلیارد دلاری را داشتند Microsoft بهتر از انتظارها عمل کرده است. گزارش مالی مایکروسافت به سه بخش بهره‌وری و فرایند‌های تجاری، هوشمندی ابری و کامپیوتر‌های شخصی تقسیم شده است.

مایکروسافت در دو بخش اول، به ترتیب رشد ۶ و ۸ درصدی را تجربه کرده است و درآمد بخش سوم هم که شامل محصولات خانواده سرفیس، گوشی‌های موبایل و ایکس باکس می‌شود با ۲ درصد کاهش به رقم ۹.۳ میلیارد دلار رسیده است. ویندوز OEM Pro که در اختیار شرکای تجاریِ تولیدکننده‌ی محصولات مبتنی بر ویندوز قرار می‌گیرد یک درصد رشد درآمد داشته اما نسخه‌ی عادی Windows OEM یک درصد کاهش درآمد را تجربه کرده است. درآمد محصولات سرفیس ۳۸ درصد رشد داشته و از ۶۷۲ میلیون دلار در همین فاصله‌ی زمانی در سال گذشته به ۹۲۶ میلیون دلار در فصل پیش رسیده است که البته همچنان رقم بسیار کمی برای سرفیس پرو 4 و سرفیس بوک به شمار می‌رود. 

اما در بخش ایکس‌باکس نیز مایکروسافت با کاهش ۵ درصدی سود روبرو شده است. این در حالی است که طی ماه‌های گذشته، کنسول ایکس‌باکس وان عملکرد بهتری در مقایسه با پلی‌استیشن 4 در بازار‌های آمریکایی و بریتانیا داشته است. ولی کاهش قیمت این کنسول باعث شده تا در مجموع مایکروسافت سود کم‌تری داشته باشد. در بخش دیگری از گزارش‌های این شرکت پیرامون مبحث گیمینگ، تعداد کاربران فعال ایکس‌باکس لایو در سه ماهه سوم ۲۰۱۶، ۴۷ میلیون نفر اعلام شده است و درآمد کلی مایکروسافت از بازی‌های ویدیویی هم یک میلیارد و ۸۹۶ میلیون گزارش شده است.

اما توجه نکردن به بخش موبایل و عرضه نکردن گوشی‌های جدید باعث شده تا درآمد مایکروسافت از بخش موبایل ۷۲ درصد کاهش یابد. مایکروسافت همچنان کارمندهای بیشتری را از بخش‌ موبایل اخراج خواهد کرد و نادلا می‌گوید می خواهد بر روی عرضه‌ی محصولات کمتر تمرکز کند. 

درآمد مایکروسافت از کانال تبلیغات در موتور جستجوی بینگ، رشد ۹ درصدی داشته است. مایکروسافت موتور جستجوی خود را عمیقا با ویندوز ۱۰ یکپارچه کرده و همین موضوع باعث رشد درآمد تبلیغات در بینگ شده است. 


منبع زومیت
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده