نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۳ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۲۸

فروش بیشتر ایکس باکس وان نسبت به پلی استیشن 4 برای سومین ماه متوالی

ایکس‌باکس وان برای سومین ماه متوالی به عنوان پرفروش‌ترین کنسول آمریکا معرفی شد.

اولین بار در ماه جولای سال جاری بود که کنسول ایکس‌باکس وان توانست در زمینه فروش نسبت به پلی‌استیشن 4 در آمریکا عملکرد بهتری داشته باشد و این رویه در ماه آگوست که همزمان با انتشار ایکس‌باکس وان اس بود نیز ادامه داشت. حال مایکروسافت با استناد به گزارش گروه NPD، اعلام کرده که ایکس‌باکس وان در ماه سپتامبر و برای سومین ماه متوالی توانسته پرفروش‌ترین کنسول آمریکا باشد و از رقیب خود یعنی پلی‌استیشن 4 پیشی بگیرد. همچنین مایکروسافت با استفاده از اطلاعات گروه GfK Entertainment UK هم اعلام کرده که ایکس‌باکس وان جایگاه پرفروش‌ترین کنسول کشور انگلستان را نیز در ماه سپتامبر تصاحب کرده است.

نکته جالب در مورد موفقیت ایکس‌باکس وان در ماه سپتامبر این است که در این ماه سونی مدل جدید پلی‌استیشن 4 را با قیمت ۳۰۰ دلار عرضه کرد و انتظار می‌رفت که این کنسول بتواند فروش بهتری داشته باشد. ولی به نظر می‌رسد که معرفی مدل قوی‌تر کنسول سونی یعنی پلی‌استیشن 4 پرو، روی فروش کنسول‌های فعلی این شرکت تاثیر گذاشته و طرفداران منتظر هستند تا ماه آینده کنسول میان‌نسلی ۴۰۰ دلاری سونی را خریداری کنند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرده که ایکس‌باکس وان تنها کنسولی در کشور‌هایی مثل آمریکا، انگلیسی و استرالیا بود که توانسته در ماه سپتامبر ۲۰۱۶ عملکرد بهتری در مقایسه با سپتامبر ۲۰۱۵ داشته باشد. به‌علاوه بازی Forza Horizon 3 هم پرفروش‌ترین بازی ساخته شده توسط استودیو‌های First Party معرفی شده است.

گزارش کامل گروه NPD پیرامون فروش بازی‌ها و کنسول‌ها به‌زودی به صورت عمومی منتشر خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده