// شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۰۰:۳۲

گزارش‌ها از سود ۴۴۰ میلیون دلاری Pokemon Go خبر می دهند

سایت سنسورتاور در یک گزارش از سود بیش از ۴۴۰ دلاری بازی Pokemon Go خبر داده است. این گزارش همچنین دانلود Pokemon Go را بیش از ۱۸۰ میلیون بار اعلام می‌کند. در ادامه با زومجی همراه باشید.

هرچند تب و تاب Pokemon Go با گذشت نزدیک به ۲ ماه از انتشار بازی کم شده و در نتیجه شاهد کاهش تعداد بازیکنان آنلاین در این بازی موبایل هستیم؛ با این حال، ظاهرا Pokemon Go هنوز هم به سود‌آوری خود برای استودیوی نیانتیک لبز ادامه می‌دهد. با توجه به تحلیل منتشر شده برروی خروجی سنسورتاور، Pokemon Go از زمان انتشار برروی فروشگاه‌های دیجیتال توانسته بیش از ۴۴۰ میلیون دلار درآمدزایی کند. این در حالی است که هنوز این بازی به تولد ۲ ماهگی خود نرسیده است.

طبق اشاره سنسورتاور، این بدان معنی است که نیانتیک، توسعه‌دهنده بازی توانسته تا سود خالص ۳۰۸ میلیون دلاری را بدست بیاورد که ۱۰۰ میلیون دلار بیشتر از رقم بدست آمده در ۵ اوت (۱۵ مرداد) است. سنسورتاور همچنین با انتشار نمودار زیر نشان داده است که Pokemon Go توانسته رقمی بیش از فیلم‌های Warcraft ، Independence Day: Resurgence و The Angry Birds Movie را در بازه زمانی مشابه بدست بیاورد.

Pokemon GO Worldwide Revenue

علاوه بر این، هرچند Pokemon Go در برخی از کشورها جزئی از پرفروش‌ترین اپلیکیشن‌ها محسوب نمی‌شود، با این حال، هنوز هم در سطح جهانی روزانه بیش از ۴ میلیون دلار درآمد خالص ایجاد می‌کند. بالاتر از همه آمارهای فوق باید توجه داشت که این بازی هنوز در بازارهای بزرگ نظیر چین و هند منتشر نشده است. Pokemon Go‌ تاکنون موفق شده تا از مرز ۱۸۰ میلیون دانلود عبور کند.

سنسورتاور همچنین تخمین می‌زند که این بازی موبایل تا کنون برروی بیش از ۱۲ درصد از گوشی‌های هوشمند فعال در ایالات متحده نصب شده باشد. در تاریخ ۳۰ اوت (۹ شهریور)، به طور میانگین بازیکنان ایالات متحده ۳۲ دقیقه از زمان خود را صرف این بازی کرده‌اند،‌ با توجه به یک گزارش زمان فوق «عملا بدون تغییر» نسبت به هفته انتشار بازی بوده است.

Pokemon Go در هفته اول انتشار بیش از ۱۴ میلیون بار دانلود را تجربه کرد، رقم فوق یک رکورد را در تاریخ دانلود نرم‌افزارها نشان می‌دهد و لقب موفق‌ترین بازی تاریخ موبایل را شایسته این بازی می‌کند. به واسطه استقبال بازیکنان نینتندو نیز با افزایش سهام روبرو شد، این در حالی است که نینتندو تنها صاحب ۳۲ درصد سهام کمپانی پوکمون (The Pokemon Company) بوده و عملا دخالت چندانی نیز در Pokemon Go نداشته است.

باید دید با بروزرسانی‌های جدید این بازی موبایل محبوب به کدام سمت حرکت می‌کند. بازی Pokemon Go در ایران با ممنوعیت روبرو شده است.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده