نویسنده: نادر امرایی
// چهار شنبه, ۳ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۲

بازی Pokemon GO در یک ماه ۱۵ میلیون بازیکن روزانه از دست داد

به نظر می‌رسد پدیده Pokemon GO کم کم در حال از دست دادن بازیکنان خود است. این بازی در یک ماه، ۱۵ میلیون بازیکن روزانه خود را از دست داد. با زومجی و جزئیات خبر همراه باشید.

بازی موبایل پوکمون گو، از زمان عرضه خود به سرعت تبدیل به یک پدیده شد و تعداد بی‌شماری از افراد از سرتاسر دنیا مشغول به تجربه این بازی شدند. حال به نظر می‌رسد که این پدیده واقعیت افزوده، کم کم در حال از دست دادن جذابیت خود است زیرا در زمان فقط یک ماه، این بازی ۱۵ میلیون از بازیکنان روزانه خود را از دست داد. این خبر را شرکت مدیریتی اکسیوم کپیتال اعلام کرد و وب‌سایت بلومبرگ اقدام به انتشار آن کرد. این آمار تا تاریخ ۱۸ آگوست (۲۸ مرداد) است و ممکن است تا زمان نگارش این خبر، تعداد بازیکنان بازی کمتر هم شده باشد.

Pokemon GO

Pokemon GO

Pokemon GO

علاوه بر این، کمپانی تحقیقات موبایل اپ‌توپیا، اعلام کرد زمانی که کاربران به تجربه بازی اختصاص می‌دهند، تا ۵۰ درصد با کاهش روبه‌رو شده است. کلمه واقعیت افزوده (Augumented Reality) نیز در حال حاضر در وب‌سایت گوگل، بسیار کمتر نسبت به زمان انتشار بازی Pokemon GO جستجو می‌شود. با این حال این کلمه کماکان بیشتر از زمان عرضه بازی جستجو می‌شود. 

ویکتور آنتونی، تحلیل‌گر ارشد شرکت اکسیوم کپیتال، اعلام کرد که سرمایه‌گذاران شرکت‌هایی مانند فیسبوک، توییتر و اسنپ‌چت از محبوبیت این بازی ابراز نگرانی کرده‌اند زیرا Pokemon GO باعث شده که افراد به جای استفاده از اپلیکیشن‌های موبایل این کمپانی‌ها، زمان بیشتری را صرف تجربه بازی بکنند و کاهش محبوبیت بازی باعث شده که این سرمایه‌گذاران خیالشان راحت شود:

کمپانی‌هایی مانند فیسبوک، توییتر و اسنپ‌چت نگرانی‌هایی را درباره محبوبیت بازی پوکمون گو داشتند که حال با کاهش محبوبیت این بازی‌، از نگرانی‌های آنها کاسته شده است. 

وی در ادامه افزود که کاهش محبوبیت بازی، ممکن است باعث شود که علاقه مردم به تکنولوژی واقعیت افزوده نیز کمتر شود اما در طرف دیگر، کماکان اشتیاق بسیار زیادی برا تکنولوژی واقعیت مجازی (Virtual Reality) وجود دارد.

با استناد به آمار، می‌توان این‌طور برداشت کرد که بازی Pokemon GO دوران اوج خود را پشت سر گذاشته است. این بازی زمانی که منتشر شد، به پردانلودترین اپلیکیشن رایگان اپ‌استور تبدیل شد اما از آن زمان تا به حال به مکان یازدهم تنزل پیدا کرده است.

از زمانی که این بازی منتشر شد، توانست رکوردهای بسیاری را جابه‌جا کند و باعث شد سهام نینتندو به طرز باورنکردنی‌ای صعود کند. حتی در مقطعی ارزش کمپانی نینتندو بیشتر از کمپانی سونی شده بود. با این حال پس از اعلام خبری توسط نینتندو که نوع رابطه خود را با این بازی شرح داده و گفته بود که به صورت مستقیم هیچ وظیفه‌ای در ساخت بازی نداشته است، ارزش سهام این غول ژاپنی کم شد. 


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده