نویسنده: محسن بیگی نیا
// سه شنبه, ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۲

ایده بازی دسته جمعی ۲۰۰۰ نفره در Batman: The Telltale Series عملی نخواهد شد

قرار بود سیستم «بازی دسته جمعی» (Crowd Play) استودیوی تل‌تیل گیمز (Telltale Games) امکان مشارکت همزمان هزاران گیمر در Batman: The Telltale Series را مهیا سازد اما دیگر این چنین نخواهد شد. با زومجی همراه باشید.

تل‌تیل گیمز به تازگی اعلام کرده بود که قابلیتی جدید با نام «بازی دسته جمعی» را در بازی‌هایش بکار خواهد گرفت که امکان گرفتن بازخورد از هزاران گیمر در یک بازی را فراهم خواهد کرد. برنامه‌ی آنها این بود که انتخاب‌های تمام گیمرها روی تصمیمات گوناگونی که در طول یک بازی معمولی استودیوی تل‌تیل رخ خواهند داد اثر گذار باشد. قرار بود استفاده از این ویژگی با بازی Batman: The Telltale Series آغاز شود.

هرچند، این استودیو اکنون از برنامه‌های قبلی خودش برای این ویژگی جدید صرف نظر کرده است. در حال حاضر آنها ابعاد این ویژگی را به مقدار قابل توجهی کاهش داده‌اند. تل‌تیل گیمز یک بروزرسانی را در وبلاگ خودش منتشر کرده که به تشریح این ویژگی و مشکلات ناشی از ‌جمع‌آوری نظرات هزاران گیمر آنلاین می‌پردازد. آنها بزرگترین مشکل را وجود تأخیر در اعمال انتخاب‌‎ها و عدم توانایی گیمرها در تجربه‌ی تصمیمات به طور همزمان بیان کرده‌اند.

در نتیجه، در حال حاضر استودیوی تل‌تیل تنها به صورت محلی از این «بازی دسته جمعی» پشتیبانی خواهد کرد. آنها در این ارتباط گفته‌اند:

مهمترین نکته‌ این است که «بازی دسته جمعی» یک تجربه‌ی دسته جمعی محلی خواهد بود. این ویژگی برای افرادی طراحی شده یک صفحه نمایش را به صورت هم زمان و در یک اتاق تماشا می‌کنند و برای تعداد افراد بین ۴ تا ۱۲ نفر بهترین عملکرد را خواهد داشت.

آنها در ادامه گفته‌اند:

از نظر تکنیکی، این قابلیت می‌‎تواند هزاران گیمر را نیز پوشش دهد، اما آنها باز هم نیاز دارند تا یک نمایشگر را به صورت همزمان مشاهده کنند. یک چنین تجربه‌ای در سینمایی مملو از طرفداران بازی می‌تواند دیوانه کننده باشد، اما ما انتظار نداریم که شما بتوانید ۲۰۰۰ نفر از نزدیک‌ترین دوستانتان را در اتاق پذیرایی خودتان جای دهید. پس ما تمام بخش‌های آن را برای گروه‌های کوچکتر طراحی کرده‌ایم.

مدت زمان زیادی تا تجربه‌ی ویژگی جدیدی که تل‌تیل گیمز در بازی Batman: The Telltale Series به کار گرفته باقی نمانده است، چرا که اولین اپیزود از بازی امروز برای پلتفرم‌های اندروید، iOS، ویندوز، OS X، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه شده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده