نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۷ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۵۹

کامیک کان 2016: Batman: The Telltale Series از قابلیت بازی چندنفره بهره می‌برد

استودیوی تل‌تیل گیمز (Telltale Games)، در جریان کامیک کان 2016 از وجود قابلیت «بازی چندنفره» در بازی Batman: The Telltale Series رونمایی کرد.

Batman: The Telltale Series از مکانیسمی جدید برای بازی دسته جمعی استفاده خواهد کرد که به مشاهده کنندگان بازی اجازه می‌دهد با استفاده از گوشی‌های هوشمند خودشان روی تصمیمات داخل بازی تأثیر بگذارند. این استودیو در کامیک کان 2016 از این ویژگی جدید رونمایی کرد. آنها در این مراسم به جمعیتی ۵۰۰ نفره اجازه دادند تا در مراسمی زنده کنترل گیم‌پلی را به دست بگیرند.

حاضرین در این جلسه با مراجعه به یک نشانی وب (URL) ویژه و وارد کردن یک کد کوتاه به قابلیت «بازی دسته جمعی» (Crowd Play) دسترسی پیدا کردند و این فرصت به آنها داده شد تا در خصوص هر تصمیمی نظر دهند. در نسخه‌ی نهایی بازی قابلیت بازی دسته جمعی اختیاری خواهد بود، اما یکسری احتمالات جذاب را پیش روی شما قرار خواهد داد؛ مانند دادن اختیارات مستقیم و نفوذ بیشتر به طرفداران استودیوی تل‌تیل در حین تماشای بازی بتمن در سایت‌های استریم بازی مانند توییچ (Twitch).

جاب استافر، رئیس ارتباطات خلاق تل‌تیل گیمز، در گفتگویی با وب سایت اینورس (Inverse) گفته است که آنها از چند وقت پیش مشغول کار کردن روی قابلیت «بازی دسته جمعی» بوده‌اند و از روشی که مردم برای تبدیل کردن بازی‌های «اشاره و کلیک» کلاسیک به فعالیت‌های دسته جمعی استفاده کردند، الهام گرفته‌اند. بعد از شنیدن داستان‌هایی در خصوص جمع شدن گیمرهای The Walking Dead دور یک صفحه نمایش و تصمیم گیری دسته جمعی آنها در این سری اپیزودیک، استافر ایده‌ی «بازی دسته جمعی» را خیلی جدی‌تر دنبال کرده است. وی در این مورد گفت:

خیلی از ما در محیطی بزرگ شده‌ایم که در آن با دوستان یا اعضای خانواده دور یک صفحه نمایش جمع می‌شدیم و دسته جمعی بازی می‌کردیم، در داستان بازی پیش می‌رفتیم و در مورد شخصیت‌های بازی صحبت می‌کردیم، در حالی که هر کس به یک شیء به خصوص اشاره یا کلیک می‌کرد یا تصمیم می‌گرفت در ارتباط با آن چه چیزی بگوید.

 می‌دانید؟ ما واقعاً به این موضوع فکر کردیم که اگر به جای اینکه بر سر یکدیگر در حین بازی کردن داد بزنیم، این امکان را به تماشاگران بدهیم تا در خصوص تصمیمات و نقش آفرینی‌های درون بازی اثر گذار باشند، بسیار عالی می‌شود.

اولین اپیزود از بازی Batman: The Telltale Series در تاریخ ۲ آگوست (۱۲ مرداد) برای پلتفرم‌های اندروید، iOS، ویندوز، OS X، پلی‌استیشن 3، پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس 360 و ایکس‌باکس وان عرضه خواهد شد.

آیا شما هم به انجام دسته جمعی این گونه بازی‌ها و تصمیم گیری‌های گروهی در آنها علاقمندید؟


منبع Gamasutra
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده