نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۲۲

مایکروسافت: ایکس باکس Scorpio شاید عمری دو ساله داشته باشد

مایکروسافت کنسول ارتقا یافته خود را با اسم رمز «پروژه اسکورپیو» در جریان کنفرانس خود در E3 2016 معرفی کرد. با این حال اخیرا مدیر بازاریابی ایکس‌باکس در کانادا، اعلام کرده که کنسول جدید این کمپانی ممکن است فقط ۲ سال عمر داشته باشد.

پیشرفت‌های گرافیکی بازی‌ها و افزایش قدرت پردازشی رایانه‌های شخصی، باعث شده تا هر دو کمپانی سونی و مایکروسافت، اقدام به معرفی رسمی نسخه ارتقا یافته کنسول‌های خانگی خود کنند. سونی کنسول جدید خود را که با اسم رمز «پلی‌استیشن نئو» شناخته می‌شود عرضه خواهد کرد و مایکروسافت هم کنسولی با اسم رمز «پروژه اسکورپیو»‌ برای عرضه در تعطیلات سال ۲۰۱۷ در نظر گرفته است. Scorpio در جریان کنفرانس مایکروسافت در نمایشگاه E3 2016 معرفی شد و کمپانی آمریکایی آن را «قوی‌ترین کنسول تاریخ» تا به امروز معرفی کرده که ویژگی‌هایی همچون پردازنده ۸ هسته‌ای، قدرت ۶ ترافلاپسی و حافظه با پهنای باند ۳۲۰ گیگابایت بر ثانیه دارد. این کنسول قادر خواهد بود تا بازی‌ها را با رزولوشن 4K واقعی اجرا کند.

ولی حتی با وجود داشتن چنین قدرت پردازشی بالایی، ممکن است این کنسول پس از عرضه تنها دو سال عمر داشته باشد و پس از آن شاهد عرضه کنسول‌های جدید‌تر و نسل نهمی باشیم. این موضوع را جف ریویت، مدیر بازاریابی ایکس‌باکس در کانادا، طی مصاحبه‌ای با سایت Xbox Enthusiast ذکر کرد:

هدف ما از این پس از بین بردن محدودیت‌ها برای گیمر‌ها است و بازیکنان دیگر مجبور نیستند ۵ یا ۸ سال برای ارتقا سخت‌افزار کنسول‌های خود و لذت بردن از کیفیت بهتر صبر کنند. به همین دلیل هم ایکس‌باکس اسکورپیو ممکن است نهایتا دو سال عمر داشته باشد. به هر حال با اکو سیستم جدیدی که طراحی شده است، گیمر‌ها با خرید کنسول‌های جدید‌تر و قوی‌تر چیزی را از دست نمی‌دهند و تمامی بازی‌ها و محصولاتی که خریداری کرده‌اند را می‌توانند بر روی کنسول جدید نیز تجربه کنند.

ارتقای سریع‌تر سخت‌افزار‌ها تقریبا شبیه به اتفاقی است که در صنعت گوشی‌های موبایل رخ می‌دهد و ما شاهد هستیم که سخت‌افزار این محصولات رشد بسیار سریعی دارد. از این پس کنسول‌های خانگی نیز شیوه‌ای مشابه را در پیش خواهند گرفت.

به هر حال هنوز هم مشخص نیست که تصمیم سونی و مایکروسافت در عرضه کنسول‌های ارتقا یافته درست است یا خیر و باید منتظر ماند و دید که آیا این کنسول‌ها با استقبال گیمر‌ها روبرو خواهند شد یا خیر. نظرات خود را در این مورد با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamepur


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده