نویسنده: محسن بیگی نیا
// پنجشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۱۸

رونمایی از ایکس باکس اسکورپیو رئیس سونی را «غافلگیر» کرد [E3 2016]

اندرو هاوس، مدیر اجرایی پلی‌استیشن، نسبت به رونمایی مایکروسافت از پروژه اسکورپیو واکنش نشان داد و اظهار کرد رونمایی از این کنسول که تا یک سال و نیم آینده نیز عرضه نخواهد شد وی را غافلگیر کرده است. برای آگاهی از جزئیات بیشتر با زومجی همراه باشید.

سونی به رونمایی از پروژه‌ی اسکورپیو واکنش نشان داد. اندرو هاوس به وب سایت گاردین (The Guardian) گفته که تا حدودی بخاطر زمان رونمایی از اسکورپیو در صبح روز دوشنبه «غافلگیر» شده است. هاوس در این مصاحبه در خصوص دلایل عرضه شدن یک کنسول قوی‌تر توسط سونی نیز صحبت کرده است. او در ارتباط با رونمایی مایکروسافت از ایکس باکس اسکورپیو در روز دوشنبه گفته است:

من کمی به خاطر رونمایی از محصولی که بیشتر از یک سال تا زمان عرضه‌اش باقی مانده است متعجب شدم.

هاوس در ادامه گفت که امروزه ماهیت صنعت بازی تغییر کرده است که بخشی از آن به خاطر نحوه‌ی مدیریت چرخه‌ی بروزرسانی‌های سخت افزاری اپل (Apple) بوده است. او توضیح داد:

الان تأکید بسیار بیشتری بر روی لذت فوری نسبت به گذشته وجود دارد. بخش بسیار بزرگی از آن بخاطر نحوه‌ی مدیریت بسیار هوشمندانه و برازنده‌ی اپل نسبت به در اختیار گذاشتن محصولات جدید است. پس بله، [زمانبندی رونمایی از ایکس‌باکس اسکورپیو] برای من کمی غافلگیر کننده بود.

برخی‌ها مایکروسافت را به خاطر معرفی کردن ایکس‌باکس اسکورپیو و نشان ندادنش دست انداختند. شرکت سونی هم کار مشابهی را در ارتباط با کنسول پلی‌استیشن نئو همین کار را انجام داده بود و این در حالی است که این موضوع در خصوص رونمایی اولیه از پلی‌استیشن 4 نیز صدق می‌کند.

ما نیز یک چنین تجربه‌ای را در سال ۲۰۱۳ داشتیم که با استراتژی‌های قبلی ما بسیار سازگار بود، ما یک طرح مفهومی و نام را برای پلی‌استیشن 4 معرفی کردیم و همه از ما پرسیدند «خود کنسول کجاست؟ چطور جرأت کردید؟» این نکته‌ای بود که ما آموختیم و خب ما تغییری نکردیم اما دنیای اطراف ما تغییر کرد.

xbox-scorpio

هاوس در این مصاحبه به طور کلی در خصوص پلی‌استیشن نئو نیز صحبت کرد و گفت که عرضه‌ی آن به معنای خاتمه یافتن چرخه‌ی فعالیت سنتی کنسول‌ها نخواهد بود. او گفت:

این یک گزینه‌ی اضافه است؛ بیاید نسبت به این موضوع بسیار شفاف سخن بگوییم، این [کنسول] مدل سطح بالاتر پلی‌استیشن 4 است نه یک تغییر نسل. من نخواهم گفت که قصد دارم صنعت بازی را به یک چرخه‌ی ۱۸ ماهه یا ۲ ساله تبدیل کنم، چرا که شما مزیت‌های فراوان استفاده از یک پلتفرم ثابت را که امکان جهش‌های بزرگ در تجربه‌تان از بازی‌ها فراهم می‌کنند، از دست خواهید داد.

در عوض، سونی به پلی‌استیشن نئو به عنوان یک گزینه در میانه عمر پلی‌استیشن 4 و کنسولی که بعد از آن عرضه خواهد شد نگاه می‌کند. او گفت:

ما فکر کردیم که این فرصت را داریم تا بازتابی روی چرخه‌ی سنتی عرضه‌ی کنسول‌ها، تکنولوژی 4K داریم و شاید در بازه‌ی سنتی عرضه‌ی کنسول‌ها فرصتی وجود داشته باشد تا محصول دیگری را ارائه کنیم، چیزی که بهتر است، برای بخشی از بازار که احساس می‌کند چنین چیزی مهم است.

هاوس همچنین گفت یکی از دلایل کلیدی عرضه‌ی پلی‌استیشن نئو از طرف سونی این است که از رفتن گیمر‌های از پلی‌استیشن 4 به سمت رایانه‌های شخصی جلوگیری کند. او گفت:

ما به طور سنتی مشاهده کرده‌ایم که در یک بازه‌ی زمانی برخی از مخاطبان حرفه‌ای تمایل پیدا می‌کنند به سمت پی‌سی‌های با کیفیت بروند، چرا که این افراد خواهان بهترین عملکرد گرافیکی هستند. پس این یک فرصت عالی برای نگه داشتن آنها در اکوسیستم خودمان است.

نظر شما در خصوص گفته‌های اندرو هاوس چیست؟

منبع: Gamespot

[alert variation="alert-warning"]برای خواندن تمام مطالب مربوط به نمایشگاه E3 2016، به صفحه مخصوص این رویداد در وب‌سایت زومجی مراجعه کنید.[/alert]


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده