نویسنده: wood patch
// دوشنبه, ۲۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

بازی‌ های موبایل با قدرت کم‌سابقه‌ای بر صنعت بازی‌ حکمرانی می‌کنند

بنابر جدیدترین گزارش‌های منتشر شده از سوی منابع موثق، آمار مربوط به بازی‌های موبایل در سال ۲۰۱۵ به‌طرز بی‌سابقه‌ای پیشرفت داشته و حکمرانی آن‌ها بر صنعت بازی، اکنون بیش از هر زمان دیگری گسترش پیدا کرده است. با زومجی و جزییات خبر همراه باشید.

پیشتازی پلتفرم موبایل در بازاری که شرکت‌های بزرگ و تعیین‌کننده‌‌ای همچون سونی، مایکروسافت و نینتندو در آن فعالیت می‌کنند، برای دوست‌داران و طرفداران بازی‌های موبایل خبر خوشحال‌کننده‌ای است. عرضه بازی‌های جذاب به‌صورت رایگان با قابلیت‌های وسیع آنلاین و فراهم کردن تجربه گیم‌پلی به‌ صورت گروهی به‌اضافه امکان توسعه‌پذیری آسان، از جمله ویژگی‌های اصلی بازی‌ های موبایل به‌شمار می‌روند که در قالب پلتفرمی همه‌گیر و بسیار وسیع، کاربران تمامی گروه‌های سنی را از مناطق مختلف جهان گرد هم می‌آورند و با آمار شگفت‌انگیز خود، رکوردهای بزرگ را جابه‌جا می‌کنند.

با استناد به گزارش‌های جدید مؤسسه‌های تحقیقاتی معتبر App Annie و IDC، پلتفرم موبایل در سال ۲۰۱۵ موفق به جذب بیش از «یک میلیارد نفر بازیکن فعال» شده که در صنعت بازی‌های ویدیویی، رقمی کم‌سابقه است. همچنین از لحاظ مبادلات مالی، بازی‌های موبایل با تجربه فروشی بالغ بر ۳۴.۸ میلیارد دلار در صدر بازارها قرار دارند و به دنبال‌ آن‌ها، بازی‌های مک و پی‌سی با فروشی معادل ۲۹ میلیارد دلار در جایگاه دوم دیده می‌شوند؛ در نهایت، بازی‌های مرتبط با کنسول‌های خانگی با فروش ۱۸.۵ میلیارد دلاری خود، جایگاه سوم را کسب کرده‌اند.

 

همچنین در این گزارش‌ها آمده است که در سال گذشته میلادی، بازی‌ها تنها ۳۸ درصد از برنامه‌های دانلود شده از اپ استور اپل و گوگل پلی را شامل شده‌اند اما در عین حال، بیش از ۸۰ درصد از مبالغ پرداخت شده به این فروشگاه‌ها، مربوط بازی‌ها بوده است. همچنین جالب است بدانید که گوگل پلی سهم بیش‌تری را در کسب درآمد از بازی‌ها  نسبت به اپ استور دارد، اما کاربران اپ استور وقت بیش‌تری را به بازی کردن اختصاص داده‌اند.

ption id="attachment_119401" align="aligncenter" width="765"]mobile gamin بازی‌های موبایل، افراد با گروه‌های سنی مختلف را گرد هم می‌آورند

فابین نیکُلاس، معاون سازمان ارتباطات بازاریابی، در مصاحبه جدیدی که با وب‌سایت گیمزبیت داشته، ضمن تحسین سازندگان بازی‌های موبایل و طرفداری از این پلتفرم، گفته است:

در نهایت مشخص شد که موبایل، پلتفرم اول برای انجام بازی‌هاست. در حال حاضر ۴۰ درصد از کل هزینه‌های خرید در رابطه با صنعت بازی‌های ویدیویی، متعلق به پلتفرم موبایل است و با نگریستن به این موضوع، به‌سادگی متوجه می‌شویم که چرا اکتیویژن بلیزارد کمپانی کینگ دیجیتال اینترتینمت (سازنده بازی موبایل Candy Crush Saga) را با صرف مبلغی میلیارد دلاری ازآن خود کرده است.

ماه پیش بود که خبر خرید کمپانی سازنده Candy Crush توسط اکتیویژن بلیزارد به مبلغ ۵/۹ میلیارد دلار همه را شگفت‌زده کرد؛ پس از نهایی شدن این معامله، Activision Blizzard رسماً به دارنده بزرگ‌ترین شبکه بازی‌ها و کاربران در سراسر جهان تبدیل شد.

با پیشرفت چشم‌گیر فناوری‌های مربوط به حوزه سخت‌افزار گوشی‌های هوشمند، افزایش روز به روز کاربران سیستم‌عامل‌های iOS، اندروید و ویندوز فون و همچنین سهولت یافتن گسترش بازی‌های موبایل، احتمال می‌رود که استودیوهای مشهور بازی‌سازی در اولویت‌های خود برای عرضه آثار بر روی سایر پلتفرم‌ها تجدید نظر کنند.

نظر شما در مورد این خبر چیست؟ شما آینده این صنعت بزرگ را چگونه پیش‌بینی می‌کنید؟

منبع: GameOn Project


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده