نویسنده: افشین پیروزی
// چهار شنبه, ۲۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۳۰

سود ۹۲۴ میلیون دلاری سوپرسل از Clash of Clans، Hay Day و Boom Beach در سال ۲۰۱۵

سوپرسل، یکی از موفق‌ترین استودیو‌های بازیسازی است که به دلیل ساخت بازی‌های موبایلی مثل Hay Day، Clash of Clans، Boom Beach و اخیرا Clash Royale توانسته نام خود را بر سر زبان‌ها بیندازد. حال گزارش فروش این استودیو، سود ۹۲۴ میلیونی از سه بازی را نشان می‌دهد.

کمپانی فنلاندی Supercell که یکی از موفق‌ترین‌ها در زمینه کمپانی‌های سازنده بازی موبایل محسوب می‌شود، گزارش فروش سال ۲۰۱۵ سه بازی Boom Beach، Hay Day و Clash of Clans را منتشر کرده است که بر اساس آن، میزان درآمد کل این بازی‌ها معادل ۲ میلیارد و ۳۲۶ میلیون دلار و سود حاصل، ۹۶۴ میلیون دلار است. این رقم در مقایسه با میزان درآمد این سه بازی در سال گذشته، پیشرفت چشمگیری را نشان می‌دهد، چرا که درآمد کل سال ۲۰۱۴، برابر ۱ میلیارد و ۷۷۷ میلیون و سود هم ۵۹۲ میلیون دلار بود.

سوپرسل اعلام کرد که در بین این بازی‌ها، اثر Clash of Clans بیشترین سود را برای کمپانی کسب کرده است. البته میزان دقیق سود و درآمد این بازی مشخص نشد. به‌علاوه در تمام طول سال ۲۰۱۵، بازی Clash of Clans همواره در رتبه اول یا دوم لیست بازی‌های موبایل با بیشترین میزان دانلود قرار داشت و به جرات می‌توان آن را موفق‌ترین برنامه موبایل سال‌های اخیر دانست.

همچنین سهام‌داران این کمپانی، در سال ۲۰۱۵ بابت هر سهم ۱۵/۵ دلار و در مجموع ۶۰۳ میلیون دلار درآمد کسب کرده‌اند. به علاوه کمپانی به هریک از نیرو‌های خود هم سهم داده بود که بابت آن هم ۱۲۸ میلیون دلار پرداخت کرده است.

بازی‌های سوپرسل clash of clans boom beach hay day clash royale

این ارقام برای کمپانی که فقط ۱۸۰ نفر نیرو دارد، واقعا بی‌نظیر است. به‌علاوه سوپرسل سال ۲۰۱۶ را هم به لطف عرضه بازی Clash Royale، با قدرت تمام شروع کرده و این بازی توانسته رتبه اول را در بین بازی‌هایی با بیشترین و سریع‌ترین میزان دانلود در فروشگاه اپ‌استور اپل آمریکا از آن خود کند. همچنین این بازی در حال حاضر در ۴۴ کشور رتبه اول بیشترین دانلود مربوط به بازی‌های موبایل را دارد و سوپرسل اخیرا اعلام کرد که کاربران روزانه این بازی از مرز ۱۰۰ میلیون نفر عبور کرده‌اند. جالب است بدانید که دو مورد از سه بازی مذکور سوپرسل، سال‌ها است که همواره در بین ۱۰ بازی پرفروش موبایل دیده می‌شوند.

ایلکا پانانن، رییس سوپرسل، ضمن اعلام این گزارش فروش گفت:

این میزان درآمد برای ما فوق‌العاده است. ولی چیزی که بیشتر از آن اهمیت دارد، چگونگی رسیدن به این مقام با لطف حمایت‌های مردمی و توجه به خواسته مخاطبیناست.

ما می‌دانستیم که اگر بتوانیم با ساخت یک بازی عالی بهترین مخاطبان دنیا را کنار هم جمع کنیم، قادر خواهیم بود تا با صرف زمان و کمی چاشنی شانس، بازی‌های بهتر دیگری هم بسازیم؛ بازی‌هایی که میلیون‌ها نفر در سراسر جهان، سال‌های سال آن‌ها را بازی خواهند کرد.

همچنین با وجود درآمد خوب، ما نیازی به استخدام نیرو‌های خیلی زیاد نداریم و ۱۸۰ عضو ما، همگی در محیطی صمیمی و در حالی که یکدیگر را می‌شناسند، با هم در تیم‌های کوچک و مستقل کار می‌کنند.

سوپرسل همچنین اعلام کرد که برای ساخت بازی Clash Royale، نزدیک به ۱۴ بازی آزمایشی را لغو کرده تا به نتیجه مطلوب برسد. سوپرسل امروزه یکی از موفق‌ترین کمپانی‌های موبایل است که سال گذشته هم کمپانی ژاپنی سافت‌بانک، با پرداخت ۵/۵ میلیارد دلار، ۲۲ درصد دیگر از سهام آن را خرید تا مالک ۷۳ درصد این کمپانی فنلاندی باشد. سوپرسل بر اساس قانون کشور فنلاند، باید هر ساله میزان فروش دقیق خود را اعلام کند.

نظر شما در مورد این گزارش فروش چیست؟

منبع: VentureBeat


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده