// یکشنبه, ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۰۰

بسته الحاقی جدید بازی Street Fighter V، حالت Arcade و بخش داستانی جدیدی را اضافه می‌کند

مدتی از انتشار بازی مبارزه‌ای Street Fighter V گذشته و علی‌رغم تمام نقاط قوت و ضعف، همیشه جای خالی بخش Arcade در این بازی احساس می‌شد. خوش‌بختانه در جدیدترین بسته‌ی الحاقی، این حالت و نیز یک بخش داستانی جدید به بازی اضافه می‌شود. با زومجی همراه باشید.

بازی مبارزه‌ای Street Fighter V، از جمله‌های بازی‌های پر طرفدار در سبک خود است و نسخه‌ی پنجم آن در این مدت کوتاه پس از انتشار توانسته طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کند. همانند سایر بازی‌ها، این بازی نیز از نقاط ضعف و ایرادات مستثنا نبوده است. همانطور که پیش‌تر در زومجی خواندید یکی از انتقاد‌هایی که متوجه این بازی بود، عدم وجود بخش Arcade در این بازی بود. این بخش که در برگیرنده‌ی مبارزات بازیکن علیه کامپیوتر یا CPU است، در بازی‌های مبارزه‌ای المان بسیار مهمی تلقی می‌شود. خوش‌بختانه کپکام به انتقادات پاسخ داده و در جدیدترین بسته‌ی الحاقی که بزودی منتشر خواهد کرد، علاوه بر اضافه کردن این بخش، بخش داستانی بازی را نیز توسعه می‌دهد.

بازی Street Fighter V که به تازگی برای رایانه‌های شخصی و پلی‌استیشن 4 منتشر شد، در کنار ایجادهیجان در بین هواداران، ضعف اساسی نبود بخش آرکید و کمتر بودن لیست کاراکتر‌های این بازی در مقایسه با نسخه‌ی های قبلی را نیز به همراه داشت. پیتر رساس، از تولید کنندگان این بازی، در گفتگویی که با وب‌سایت آپ‌راکس داشت، از کمبود بخش آرکید انتقاد کرده و از ویژگی‌ها و امکاناتی که در چند ماه آینده برای بازی خواهد آمد صحبت کرد. وی وجود بخش آرکید را تایید کرده و آن را تنها بخشی از محتویاتی که در آینده‌ی نزدیک به بازی اضافه خواهد شد دانست. بخشی از صحبت‌های وی به شرح زیر است:

اگرچه بخش همیشگی بازی Street Fighter V یعنی حالت Arcade در این نسخه وجود نداشت، اما فراموش نکنید که دو بخش کاملا جدید در این نسخه اضافه شده است که شامل بخش داستانی شخصیت‌ها و حالت بقا هستند و ما بدون شک این دو بخش را حفظ کرده و سعی در صدد گسترش آنها نیز خواهیم بود و تحقق این امر در آینده‌ای نزدیک خواهد بود. خبر خوب دیگری که برای طرفداران دارم این است که در ماه جاری میلادی یعنی ماه مارس (از اواسط اسفند ماه تا اواسط فروردین ماه ۱۳۹۵)، از دو بخش جدید چالش برانگیز رونمایی خواهیم کرد. البته اطمینان داشته باشید که اضافه کردن بخش Arcade نیز در دستور کار ما قرار دارد. بسته‌ی توسعه‌ی بخش داستانی بازی نیز در قالب یک بروز رسانی کاملا رایگان برای تمامی کاربران، در اواسط خرداد ماه ۱۳۹۵ (ماه ژوئن ۲۰۱۶) در دسترس قرار خواهد گرفت. قابل توجه است بدانید که در تاریخچه‌ی تمامی نسخه‌های Street Fighter، این اولین بار است که طرفداران قادر خواهند بود چنین تجربه‌ی سینماتیکی را در این بازی در ذهن خود به ثبت برسانند. خبر خوب دیگر برای بازیکنان بخش آفلاین بازی اینکه، محتویات گیم‌پلی جدیدی در راه است که در سال ۲۰۱۶ و بعد از آن به مرور در دسترس آنان قرار خواهد گرفت و خواهند توانست ساعات بیشتری را در این بازی زیبا سپری کنند و لذت ببرند.

آیا شما نیز جزو کسانی هستید که نبود بخش‌های ذکر شده را برای این بازی ضعف قلمداد می‌کنید؟ آیا از اضافه شدن این بخش‌ها و سایر بخش‌های وعده داده شد راضی هستید؟ بطور قطع به یقین این بازی کاستی‌هایی دارد که شامل بخش‌های ذکر شده است و این مساله برای کمپانی کهنه کار کپکام نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین دلیل است که در صدد یافتن ضعف‌های بازی و رفع آنان برآمده است و برای ارتقای بازی اضافه شدن حالت‌ها و موارد ذکر شده را وعده داده است که امیدوار هستیم همگی به زودی به بازی اضافه شوند. پیش‌تر در زومجی خواندید که بازی Street Fighter V در بهار امسال برای سیستم عامل‌های لینوکس، مک و SteamOS نیز عرضه خواهد شد.

دیدگاه‌های خود را در مورد این بازی و محتویاتی که در آینده برای بازی خواهند آمد با زومجی در میان بگذارید.

منبع: Gamepur


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده