// جمعه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۰

کارگردان هنری بازی Mirror's Edge Catalyst از نحوه طراحی سیستم حرکتی بازی می‌گوید

بازی Mirror's Edge محصول سال ۲۰۰۸ با ارائه گیم‌پلی خاص و تجربه‌ای منحصربه‌فرد به یکی از برترین بازی‌های آن سال تبدیل شد و تا سه ماه دیگر ریبوت این بازی نیز عرضه می‌شود. حال اریک اُدِلدال، کارگردان هنری بازی Mirror's Edge Catalyst از نحوه طراحی سیستم حرکتی بازی می‌گوید. با زومجی همراه باشید.

در اولین بازی Mirror's Edge گیمرها با دنیایی متفاوت و بی‌مانند روبه‌رو شدند که ترکیبی  از عناصر دیده نشده بود. قرار گرفتن دید اول شخص و ورزش پارکور در کنار یکدیگر تجربه‌ای منحصربه‌فرد را رقم زدند که طرفداران بسیاری را جذب کرد. حال کمپانی الکترونیک آرتز و استودیو دایس مشغول ساخت ریبوت Mirror's Edge با نام Mirror's Edge Catalyst هستند و تمام تلاش خود را بر روی سیستم حرکت بازی متمرکز کرده‌اند. سیستم حرکت مهمترین المان گیم‌پلی است و استودیو دایس اعتقاد دارد که اگر این سیستم دارای نقص باشد تمام بازی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد. اریک ادلدال، کارگردان هنری Mirror's Edge Catalyst در این مورد می‌گوید:

ما سیستم حرکت را از پایه بازسازی کردیم. هدف و مقصود ما ارائه سیستمی دقیق‌تر نسبت به دیگر بازی‌ها است. در تمام مدت و به صورت مداوم ما بر روی این ویژگی کار کردیم. ما می‌خواستیم بازی تا حد امکان دقیق، راحت و بدون محدودیت باشد.

اگر بخواهید آزادانه به سمتی حرکت کنید یا از مکانی به مکان دیگر بپرید، با یک حرکت و به راحتی توانایی انجام این کار را داشته باشید. هدف اصلی ما طراحی این سیستم تا حد امکان دقیق و راحت است. این سیستم پایه و اساس بازی است. اگر سیستم حرکت دارای نقص و اشکال باشد، تمام بازی تحت‌الشعاع قرار می‌گیرد.

به دلیل بهره‌گیری از دید اول شخص و ورزش پارکور در Mirror's Edge Catalyst، بدون شک هرگونه اشکال در سیستم حرکت به تجربه بازی لطمه وارد می‌کند. شخصیت فیث توانایی انجام حرکت‌های متنوع و متعددی دارد و برطبق اخبار منتشر شده در طی بازی سیستم حرکت نیز تکامل می‌یابد.

Mirror's Edge Catalyst ریبوت بازی Mirror's Edge محصول سال ۲۰۰۸ است. این محصول مشترک کمپانی الکترونیک آرتز و استودیو دایس در تاریخ ۲۴ مه ۲۰۱۶ (۵ اردیبهشت ۱۳۹۵) بر روی پلتفرم‌های ایکس‌باکس وان، پلی‌استیشن 4 و رایانه‌های شخصی منتشر می‌شود. Mirror's Edge پادآرمان‌شهری را به تصویر می‌کشد که گروهی  به نام «دوندگان» به فعالیت‌های ضد دولت می‌پردازند. تمام اعضای این گروه از جمله شخصیت اصلی بازی در ورزش پارکور مهارت دارند. ویژگی‌های Mirror's Edge عبارتند از دید اول شخص، محیط سه‌بعدی، آزادی در حرکات و عدم وجود HUD. سازندگان این بازی انتظار فروش سه میلیون نسخه را داشتند، اما در سال ۲۰۱۳ اعلام شد که با احتساب فروش ۳۷ هزار  نسخه آیفون، این بازی در حدود ۲.۵ میلیون نسخه فروش داشته است.

منبع: Examiner


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده