نویسنده: آرش عیاری
// چهار شنبه, ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۰

بازی‌های نوستالژیک به ایکس‌باکس‌وان می‌آیند

آیا شما هم آرزوی دیدن دوباره بازی‌هایی مانند Banjo Kazooie، Perfect Dark و  Viva Piñata و سایر بازی‌های به یاد ماندنی روی کنسول ایکس‌باکس‌وان را دارید؟ پس نا امید نباشید چون «یک روز» این‌ بازی‌ها را خواهید دید. با زومجی همراه باشید.

کِن لاب، مدیر بخش نوآوری استودیو‌های مایکروسافت اخیرا مصاحبه‌ای که با پادکست اینِر سیرکِل پیرامون بازی‌های قدیمی و بازگشت آنها به ایکس‌باکس وان داشته است. وی در جواب سوالی که آیا روزی خواهد رسید شخصیت‌های نوستالژی مانند بانجو یا ویوا را دوباره خواهیم دید، پاسخ مثبت داده است و گفت روزی خواهد رسید که این شخصیت‌های به یادماندنی را در ایکس‌باکس وان ببینیم.

لاب بر این نکته هم تاکید کرد که بازگشت و ساخت سری‌بازی‌های قدیمی به اندازه ساخت بازی‌های مدرن و جدید با اهمیت است و این موضوع زمانی امکان می‌پذیرد که تیمی متعهد و با استعداد، مسئولیت ساخت هر کدام از این بازی‌ها را بر عهده بگیرد. او همچنین به ستایش فیل اسپنسر، مدیر بخش ایکس‌باکس پرداخت و گفت نظر اسپنسر این نیست که هر سال یک شماره از این بازی‌ها را بسازیم، بلکه در فکر این است در بهترین زمان مناسب، ادامه این بازی‌ها را معرفی و عرضه کند. battletoads-05 مدتی است خبرهایی در مورد بازی قدیمی Battletoads که برای NES عرضه شده بود، به گوش می‌رسد.بازی که سال ۱۹۹۴ توسط استودیو Rare ساخته شده بود که اکنون زیرمجموعه مایکروسافت محسوب می شود، . لاب در این‌باره گفت مایکروسافت حق امتیاز این بازی را به خاطر ارزش آن حفظ کرد. البته لاب هیچ مطلبی راجع به این بازی و این‌که چه تاریخی عرضه خواهد شد، ارائه نکرد. بازی دیگری که لاب به آن پرداخت دنباله موفق بازی به یاد ماندنی Golden Eye یعنی Perfect Dark بود. او درباره این بازی و Joanna Dark، شخصیت اول آن  گفت که ما همواره راجع به این بازی و این‌که چه کاری برای بازگشت آن انجام دهیم صحبت می‌کنیم. او در ادامه گفت این به این معنا نیست که ما الان روی ادامه این بازی کار می‌کنیم. اگرچه او پیشنهاد کرد که اگر قرار باشد ادامه این بازی ساخته شود در سبک سوم شخص و با المان های مخفی‌کاری باشد و بیشتر به شخصیت اول داستان، Joanna Dark پرداخته شود. نظر شما راجع به این بازی‌ها چیست؟ آیا شما هم یکی از علاقه‌مندان Perfect Dark هستید یا دوست دارید بازی قدیمی و نوستالژیک Battletoads را به عنوان یک بازی آرکید در ایکس‌باکس لایو ببینید ؟ دیدگاه‌های خود را در بخش نظارات با زومجی در میان بگذارید. منبع: IGN


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده