۱۰ بازی نوستالژیک که آرزوی دیدن آنها در نسل هشتم را داریم
به نام نوستالژی؛ به نام تمام شخصیتهایی که در لباسشان فرو رفتیم و به نام تمام مکانهایی که کودکیمان را در مجازی بودن آنها سپری کردیم. در این مقاله اختصاصی از زومجی، شما را به سالها پیش خواهیم برد و آرزوهای نسل هشتم را مرور خواهیم کرد؛ آرزوهایی که حتی تحقق یکی از آنها در کالبد خوش خط و خال گجتهای نسل هشتمی، ما را به وجد خواهند آورد.
یک سال از نسل هشتم گذشت. بسیاری از ما شب و روز منتظر شنیدن خبر معرفی بازیهایی هستیم که نشانی واقعی از تحقق احساس نوستالژی در وجودمان را دارند. عناوین به یادماندنی و خاطره سازی که گذر زمان نه تنها باعث فراموش شدن آنها نمی شود، بلکه همچنان الهام بخش بسیاری از بازیهای بزرگ میشوند. این شما و این هم ۱۰ آرزوی نسل هشتم. [section label="Bully" anchor="bully"]
ممکن است هیچگاه بازیهای بالا را برای نسل هشتم یا حتی نسل های بعد نبینیم و از طرفی دیگر ممکن است معرفی دوباره هرکدام از عناوین بالا آرزوی بسیاری را برآورده کند. به هر حال هیچکدام از ما از آینده و اینکه برای این بازیها چه اتفاقی خواهد افتاد، خبر نداریم. فقط می توانیم با عینک خوشبینی منتظر روزهای آینده و به خصوص همایشهایی مانند E3 و Gamescom باشیم. شما هم آرزوهای خود را در بخش نظرات با دیگر کاربران زومجی در میان بگذارید.

اگر چند سال به عقب برگردیم و تک تک روزهای موفق دوران پلیاستیشن 1 را مرور کنیم، نام کپکام و مرد ترسناک بازیهای رایانهای، شینجی میکامی را به وفور خواهیم دید. میکامی کارگردان و طراح قابل احترامی است. نه به خاطر فروتنی و طرز صحبتش؛ بلکه به خاطر کارنامه کاری که در این ۲۴ سال از خود به جا گذاشته است. چه از روزی که نقشی کلیدی در بازی پرخاطره علائدین داشت تا روزی که نسخه اول عنوان نام آشنا Resident Evil را کارگردانی کرد. همین چند وقت پیش هم عنوان تحسین شده The Evil Whitin را مهمان خانههای ما کرد.
اما یک جایی یک چیزی کم است. میکامی وقتی بازی بسیار موفق و قابل احترام Resident Evil 4 را کارگردانی کرد و حتی وقتی با بازخوردهای بسیار مثبت منتقدین روبهرو شد، کمر به کشتن Resident Evil نبست. وقتی دید ایده ای برای ادامه دادنش ندارد، دست از اسم و شهرت این سری کشید. نویسنده یوروگیمر طی مقالهای راجع به میکامی و Dino Crisis، این بازی را به الماس گم شده میکامی تشبیه می کند که به حق هم تشبیه ناروایی نیست. اولین نسخه از Dino Crisis سال ۱۹۹۹ برای پلیاستیشن 1 و یک سال بعد برای پلتفرمهای ویندوز و دریمکست عرضه شد. Dino Crisis روایت داستان یک گروه ویژه بود که برای تحقیقات راجع به یک پروژه سری عازم جزیرهای ساختگی به نام Ibis میشوند. این بازی اگرچه روی هسته رزیدنت اویل سوار بود، اما هنر میکامی و طرز استفاده از المانهایی که خود خلقشان کرده بود، این بازی را به یکی از بهترین عناوین ماجراجویی-ترسناک دوران خودش بدل کرد. میکامی سالها بعد وقتی نسخههای دوم و سوم این بازی روانه بازار شد، در سمت تهیه کننده اجرایی مشغول به فعالیت شد، اما این نمیتواند مانع از آرزوی ما برای دیدن جنگلهای انبوه جزیره Ibis، دایناسورهایش و نبرد رجینا و همرزمانش با دکتر Kirk روی کنسولهای نسل حاضر شود. [section label="Driver" anchor="driver"]ممکن است هیچگاه بازیهای بالا را برای نسل هشتم یا حتی نسل های بعد نبینیم و از طرفی دیگر ممکن است معرفی دوباره هرکدام از عناوین بالا آرزوی بسیاری را برآورده کند. به هر حال هیچکدام از ما از آینده و اینکه برای این بازیها چه اتفاقی خواهد افتاد، خبر نداریم. فقط می توانیم با عینک خوشبینی منتظر روزهای آینده و به خصوص همایشهایی مانند E3 و Gamescom باشیم. شما هم آرزوهای خود را در بخش نظرات با دیگر کاربران زومجی در میان بگذارید.
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده