کوجیما در مصاحبه جدیدش نوید یک اثر متفاوت با دنیایی ناشناخته را برای گیمرها میدهد
هیدئو کوجیما بالاخره دیروز رسما اعلام کرده که استودیو مستقل «کوجیما پروداکشنز» را تاسیس کرده و اولین بازی خود را ابتدا برای پلیاستیشن 4 عرضه خواهد کرد. وی حال برای اولین بار پس از این اتفاق، مصاحبهای با سایت IGN انجام داده که میتوانید در ادامه مطلب زومجی آن را بخوانید.
کوجیما اولین مصاحبه رسمی خود را پس از تاسیس استودیو جدیدش در شهر توکیو ژاپن و با سایت IGN انجام داده است. با استناد به صحبتهای وی، یوجی شینکاوا، طراح گرافیکی بازی Metal Gear Soild V: The Phantom Pain، و کِن ایمازومی، مدیر تولید بازی، کوجیما را در استودیو جدید همراهی خواهند کرد و مسوول بخشهای طراحی هنری و تولید بازیها خواهند بود.

مقاله مرتبط
جالب است بدانید که کوجیما در مصاحبه اخیرش با علاقه و حوصله در مورد بازی جدیدش و آینده کاری خود توضیح داده است. با این حال وی از صحبت در مورد گذشته و رابطهاش با کونامی کاملا پرهیز کرده است.همچنین شینکاوا هم کوجیما را در این مصاحبه همراهی کرده و توضیحاتی ارائه داده است.
بر اساس توضیحات کوجیما، بازی جدیدی که وی برای پلیاستیشن 4 و سپس برای رایانههای شخضی عرضه خواهد کرد، فعلا در مراحل اولیه خود است و هنوز تصمیم خاصی در مورد ویژگیهای آن گرفته نشده است. با این حال وی در مورد کلیت این بازی گفت:
هدف من این است که اثری تولید کنم که رضایت طرفداران را جلب کند و همان چیزی باشد که انتظارش را میکشند. ولی در عین حال این بازی جدید، که یک بازی کامل هم خواهد بود، اثری متفاوت نسبت به آثار پیشین من است و یک تجربه کاملا جدید محسوب میشود. همچنین سعی خواهم کرد تا این بازی را با تعداد نیروی کم تولید کنم و پس از آن ممکن است اعضای استودیو رفتهرفته بیشتر شوند.
یوجی شینکاوا در تکمیل صحبتهای کوجیما گفت:
ما پیش از این روی پروژهای کار کردیم که مردم با شخصیتها و دنیای آن کاملا آشنا بودند. ولی شخصا و به عنوان یک طراح هنری، دوست دارم شخصیتهایی خلق کنم که حتی از بازیهای قبلی هم محبوبتر شوند و مردم بتوانند به راحتی با آنها ارتباط برقرار کنند. این یکی از اهداف شخصی من و یکی از اهداف استودیو جدید ما است.
کوجیما در ادامه صحبتهای خود اعلام کرد که هدف استودیو جدیدش فقط تولید بازی نخواهد بود:
تمرکز ما بر روی محتوای دیجیتالی است. در نتیجه ممکن است تولید فیلم، انیمیشن یا هر نوع محتوای دیگر را هم در نظر داشته باشیم. ولی واقعیت این است که در حال حاضر مردم از کوجیما پروداکشنز انتظار ساخت بازی را دارند. به همین دلیل هم ما فعلا بر روی ساخت یک بازی تمرکز خواهیم کرد و پس از آنکه توانستیم یک IP کاملا جدید را معرفی کنیم، احتمالا سراغ ساخت فیلم و انیمیشن هم خواهیم رفت.
وی همچنین در ادامه صحبتهای خود اعلام کرد که تمایل دارد دوباره با گیلرمو دلتورو در تولید محتوای دیجیتالی همکاری کند. لازم به ذکر است که این دو در حال کار بر روی بازی Silent Hill بودند که تولید آن توسط کونامی متوقف شد.
کوجیما در بخش بعدی صحبتهایش اعلام کرده که سعی دارد همانند همیشه اثری خوب و عالی تولید کند و رضایت طرفداران را جلب کند:
ما به دلیل پیشینه خوبی که در ساخت بازیهای ویدیوی داشتیم، آزادی عمل بیشتری در استودیو جدید خواهیم داشت و همین عامل باعث میشود تا یک بازی «کاملا متفاوت» تولید کنیم و المانهای جدیدی در آن قرار دهیم که پیش از این دیده نشدهاند.
شینکاوا هم در تکمیل صحبتهای کوجیما افزود:
من به شخصه دوست دارم تا در ساخت این بازی جدید با چالشهای متفاوت روبرو شوم و سراغ کارهایی بروم که پیش از این قادر به انجام دادن آنها نبودم. دوست دارم تا با ساخت این بازی، تواناییهای شخصی خودم را هم بهبود ببخشم.
بخش بعدی صحبتهای کوجیما مربوط به لوگوی جدید استودیو «کوجیما پروداکشنز» است که تلفیقی از طرحهای قرون وسطایی و فضایی است:
ما همواره عاشق فضانوردان بودم! به همین دلیل هم لوگوی جدید به نوعی طراحی شده که تلفیقی از کلاهخود یک شواله قرون وسطایی و کلاه یک فضانورد باشد. این طرح دقیقا نشانگر چیزی است که دوست داریم در محتویات جدیدمان تولید کنیم. ما شما را به یک دنیای جدید دیجیتالی خواهیم برد که پیش از این هیچکس در آن قدم نگذاشته است.
ما همگی عاشق بازی کردن هستیم و به همین دلیل هم سعی خواهیم کرد افراد بیشتری را در سراسر جهان به بازی کردن علاقهمند کنیم.
|
کوجیما در ساخت آخرین بازی خود، از موتور انحصاری FOX کونامی استفاده کرده بود که در نتیجه آن شاهد جلوههای بصری بسیار زیبا در بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain بودیم. ولی وی در استودیو جدید باید به فکر یک موتور بازیسازی دیگر باشد که البته فعلا تصمیمی در این مورد گرفته نشدهاست:
ممکن است یک موتور جدید تولید کنیم یا از موتورهای موجود فعلی استفاده کنیم. ولی پیش از تصمیمگیری در این مورد باید تحقیقات بیشتری انجام دهیم و به یک جمعبندی کلی برسیم.
وی در ادامه صحبتهای خود اعلام کرد که هدفش ساخت یک بازی جهانی است و دلیلی ندارد تا نگران افت فروش بازیها در بازارهای ژاپن باشد:
درست است که استودیو ما در کشور ژاپن واقع شده، ولی ما بازیهایی برای عرضه در سراسر جهان تولید میکنیم. تا زمانی که بازاری برای عرضه بازی در نقاط مختلف جهان باشد، دلیلی ندارد نگران افت فروش بازیها و کنسولها در ژاپن باشیم. همچنین من مردم ژاپن را میشناسم و اگر یک بازی به حد کافی مفرح باشد، بدون شک آنها نیز برای خرید آن اقدام خواهند کرد.
بخش پایانی صحبتهای کوجیما و شینکاوا هم در مورد طرفداران و اهمیت حمایت آنها بود. شینکاوا در این مورد گفت:
در تمام مدتی که در زمینه بازیسازی فعالیت داشتم، حمایتها و انتظارات طرفداران به من انگیزه دادهاست. این انگیزه باعث شد تا از کاری که میکنم و مدلهای که طراحی میکنم احساس غرور کنم و لذت ببرم. من دوست دارم تا همواره ارتباط خوبی با طرفداران داشته باشم و همکاری مجدد با آقای کوجیما هم چنین فرصتی برای من فراهم میکند.
کوجیما هم در این مورد گفت:
من نزدیک به ۳۰ سال در صنعت بازیسازی فعالیت کردم و اکنون ۵۲ سال سن دارم. حال در این شرایط یک شروع مجدد را شروع میکنم و از این بابت بسیار خوشحالم. من عاشق بازیسازی هستم و تا روزی که زنده باشم این کار را ادامه خواهم داد. در حال حاضر قصد دارم تا یک بازی جدید و کاملا متفاوت تولید کنم و در این بین حمایتهای طرفداران بدون شک بسیار مهم است و به همه ما انرژی میدهد.
نظرات خود را در مورد مصاحبه کوجیما با زومجی در میان بگذارید.
منبع: IGN
دیدگاه ها