بهترین بازی های مستقل ایکس باکس گیم پس

بهترین بازی های مستقل ایکس باکس گیم پس

شنبه, ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

در این مقاله قصد داریم به سراغ معرفی بهترین بازی‌های مستقل سرویس گیم پس برای کنسول‌های ایکس باکس سری ایکس | اس بریم.

بدون شک بازی‌های مستقل یکی از محبوب‌ترین دسته‌ها و تقسیم‌بندی‌هایی هستند که می‌توان در صنعت بازی‌های ویدیویی با آن‌ها روبه‌رو شد. درواقع بازی‌های مستقل (یا همان ایندی: Indie) به آثاری گفته می‌شوند که عموما توسط اشخاص یا تیم‌های توسعه‌دهنده کوچکی ساخته می‌شوند که در بین راه هیچ کمک مالی یا حمایتی از جانب ناشران بزرگ دریافت نکرده است. البته که در این بین بازی‌هایی هم وجود دارند که از ناشران خود حمایت مالی دریافت می‌کنند، اما کاملا بدون دخالت آن‌ها و به‌صورت مستقل از تصمیمات ناشران خود در جریان توسعه‌ای آزادانه و خلاقانه ساخته می‌شوند. عموما این بازی‌ها به‌خاطر روند توسعه خاص خود، بر مبنای خلاقیت، گیم‌پلی لذت‌بخش و قبول کردن ریسک‌هایی که شاید بازی‌های تریپل ای سراغ آن‌ها نمی‌روند، ساخته می‌شوند و جریان‌هایی را کندوکاو می‌کنند که نتیجه آن‌ها خلق تجربه‌های منحصربه‌فرد و بعضا به‌یادماندنی است. نکته دیگر که در رابطه با این‌گونه بازی‌ها وجود دارد این است که آن‌ها معمولا به علت نبود یک ناشر، فروش اولیه خود را به‌شکل دیجیتال آغاز می‌کنند و امکان دارد بعد از موفقیت در جذب مخاطب یک ناشر وظیفه انتشار نسخه‌های فیزیکی آن‌ها را به‌عهده بگیرد.

مایکروسافت در سال‌های اخیر به خوبی نشان داده است که به‌شدت از آثار و توسعه‌دهندگان مستقل حمایت می‌کند. ما در زومجی پیش از این به بررسی و معرفی سرویس گیم پس پرداخته‌ایم و در مقاله‌ای دیگر مصاحبه فیل اسپنسر را خواندیم که در آن از نحوه سازوکار این سرویس می‌گوید. مایکروسافت در گیم پس بازی‌های مستقل بسیاری را قرار داده است تا توسعه‌دهندگان بتوانند از این طریق بازی‌های خود را به بازیکنان جهان نشان دهند. وقتی شما هزینه‌ای ماهانه را در ازای بیش از ۴۰۰ بازی پرداخت کرده‌اید، طبیعی است که بخواهید آثار مختلف کتاب‌خانه آن را تجربه کنید. شاید لحظاتی وجود داشته باشد که درکنار بازی‌های بزرگی همچون دوم ایترنال، گیرز ۵، فورزا هورایزن و فیفا 21 بخواهید اثری را تجربه کنید که در عین سادگی مملو از خلاقیت باشد و بتواند حس و حال خوبی را به شما منتقل کند. اینجا است که کتاب‌خانه گیم‌پس می‌تواند انبوهی از آثار این‌چنینی را از بازی‌هایی همانند کاتانا زیرو گرفته تا سلست پیش‌روی شما قرار دهد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم از بین آثار مستقل سرویس گیم پس کنسول ایکس باکس سری ایکس | اس به سراغ معرفی بهترین‌های آن‌ها برویم. بازی‌های این فهرست براساس حروف الفبای انگلیسی هستند و رتبه‌بندی خاص دیگری ندارند.

بازی های مستقل سرویس گیم پس کنسول‌ ایکس باکس سری ایکس | اس


گیم‌پلی بازی Worms W.M.D

۴۰- بازی Worms W.M.D

  • سازنده و ناشر: Team17
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: استراتژیک

شاید یکی از خاطره‌انگیزترین بازی‌های کامپیوتری که بسیاری از ما با آن خاطره داریم، بازی‌ Worms یا همان «کرم‌ها» باشد. در سال‌های اخیر نسخه‌های متفاوتی از این بازی توسط استودیو تیم 17 منتشر شده است که شاید Worms W.M.D بهترین آن‌ها از نظر گیم‌پلی و القای حس نوستالژیک این مجموعه باشد. این بازی دوباره به ریشه‌های مجموعه بازگشته است و شما در دنیایی دوبعدی کنترل کرم‌ها را به‌عهده می‌گیرید و باید با سلاح‌های خود دشمنان را نابود کنید. در این نسخه برای اولین‌بار قابلیت ساخت سلاح در اختیار شما قرار گرفته است که این کار را به‌واسطه منابعی که به‌دست می‌آورید، می‌توانید انجام دهید. از دیگر موارد جدید این نسخه می‌توان به امکان ورود به ساختمان‌ها اشاره کرد که در آن‌ها می‌توانید تجهیزات جدید را پیدا کنید و در مقابل حملات دشمن سنگر بگیرید.

دیگر مورد جدید بازی امکان استفاده از وسایل نقلیه همانند تانک، هلی‌کوپتر و یک ربات است که باعث شده تا گیم‌پلی بازی بیش‌ از پیش متنوع‌ و هیجان‌انگیز شود. از سویی دیگر کاربران می‌توانند بازی را در دو حالت تک‌نفره و چندنفره تجربه کنند. به‌صورتی‌که در بخش تک‌نفره مراحل مختلفی پیش‌روی مخاطبان قرار می‌گیرند که تجربه هرکدام می‌تواند لذت‌بخش باشد. به‌عنوان مثال در یکی از این حالت‌ها شما یک پوستر یک کرم تحت تعقیب را پیدا می‌کند و سپس باید برای ازبین‌بردن آن تلاش کنید. درکنار بخش تک‌نفره، قسمت چندنفره بازی Worms W.M.D یکی از سرگرم‌کننده‌ترین و لذت‌بخش‌ترین تجربه‌های صنعت ویدیو گیم را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. حالت چالش‌های مختلفی قرار گرفته است که در جریان آن شما در مراحل بازی یک پوستر یک کرم تحت تعقیب را پیدا می‌کنید و سپس باید برای شکست دادن آن تلاش کنید.


گیم‌پلی بازی Wilmot's Warehouse

۳۹- بازی Wilmot's Warehouse

  • سازنده و ناشر: هالو پاندز / فینجی
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: معمایی

Wilmot's Warehouse یک بازی معمایی از استودیو هالو پاندز است که بیشتر گیم‌پلی آن را انبار کردن اشیا مختلف و فرایند نگه‌داری از آن‌ها تشکیل داده است. بازیکنان در این بازی کنترل کارگری سخت‌کوش به‌نام Wilmot را به‌عهده می‌گیرند که وظیفه نگه‌داری، چینش و انبارداری تعدادی محصول به او سپرده شده است. با گذشت زمان محصولات بیشتری اضافه می‌شوند و انبار را پر می‌کنند و این شما هستید که باید تا جایی که می‌توانید آن‌ها را در انبار خود قرار دهید و براساس رنگ، جنس و انواع روش‌های دسته‌بندی دیگر، آن‌ها را دسته‌بندی کنید.

درواقع Wilmot's Warehouse یک بازی مدیریت منابع و دسته‌بندی است که درنهایت بازیکنان در آن باید محصولات انبار خود را به سرعت به‌دست مشتری برسانند و امتیاز کسب کنند. با امتیازهای کسب شده شما می‌توانید آپگریدهای مختلفی را خریداری کنید و به‌واسطه آن‌ها سرعت کار خود را بهبود داده و فرایند کلی را بهبود بخشید.


اتاق کودک در What remains of Edith Finch

۳۸- بازی What remains of Edith Finch

  • سازنده و ناشر: جاینت اسپارو / آناپورنا اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: ماجراجویی

بازی بعدی فهرست به یک اثر ماجراجویی داستان‌محور اختصاص دارد که استودیو آناپورنا وظیفه انتشار آن را به عهده داشته است. What remains of Edith Finch روایت‌گر داستان زندگی دختری به‌نام ایدث است که تنها بازمانده خاندان فینچ به‌شمار می‌رود. خاندانی که همگی اعضای آن به‌طرز مشکوکی مرده‌اند و حالا او باید با وارد شدن به عمارت قدیمی خانوادگی خود، خاطرات دیگر اعضای خانواده را مرور کند.

درواقع در این بازی شما تنها در حال مرور کردن خاطرات دیگر افراد هستید، اما سازندگان همین مورد را بهترین شکل ممکن در اثر خود روایت کرده‌اند. به‌نحوی که تجربه خاطرات یک کودک دو ساله با شخصی ۲۰ ساله که زندگی خاصی داشته، از جهات بسیاری متفاوت است. سازندگان به‌شکل عالی در ایجاد اتمسفری گیرا و جذاب در بازی خود عالی عمل کرده‌اند و درکنار موسیقی گوش‌نواز، تجربه لذت‌بخشی را در اختیار مخاطبان خود قرار داده‌اند.


شخصیت ها و باس های بازی Undertale

۳۷- بازی Undertale

  • سازنده و ناشر: توبی فاکس / 4-8
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: نقش‌آفرینی

آندرتیل یک بازی مستقل پیکسلی از توسعه‌دهنده‌ای به‌نام توبی فاکس است که در جریان داستان آن، کودکی پس از بالا رفتن از کوه به داخل گودالی عمیق سقوط می‌کند و پس از به‌هوش آمدن متوجه می‌شود در دنیایی زیرزمینی که ساکنان آن را هیولاها تشکیل داده‌اند، حضور دارد. در این دنیا، هیولاها همانند انسان‌ها، زندگی مدرنی دارند و در آپارتمان زندگی می‌کنند و در شبکه‌های اجتماعی مشغول فعالیت هستند. با گشت‌وگذار در این جهان، هیولاهایی را می‌بینید که با شما رفتاری دوستانه دارند و برخی دیگر هم تصمیم دارند تا همواره شما را به مبارزه دعوت کنند.

از نکات جالب توجه بازی همین سیستم مبارزات آن است که در جریان آن شما ابتدا تلاش می‌کنید با مذاکره کردن، طرف مقابل خود را از مبارزه پشیمان کنید، اما اگر در این راه موفق نبودید، باید به مبارزه با آن‌ها بپردازید. مبارزات هم بدین صورت است که در یک جعبه شما باید با در دست گرفتن حرکات قلب خود از حملات دشمن جاخالی دهید. آندرتیل شاید در نگاه اول ظاهری ساده و پیش‌پا افتاده داشته باشد، اما با تجربه آن، از نزدیک دنیای عمیق و پرمحتوایش را حس می‌کنید و به‌خوبی پس از چند ساعت می‌توانید با آن ارتباط برقرار کنید.


اسکرین‌شاتی از گیم‌پلی بازی Twelve Minutes

۳۶- بازی Twelve Minutes

  • سازنده و ناشر: لوئیس آنتونیو / آناپورنا اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: ماجراجویی

بازی بعدی فهرست پیش‌رو را به یکی از جدیدترین بازی‌های مستقل منتشر شده روی پلتفرم ایکس باکس سری ایکس | اس اخصاص داده‌ایم. دوازده دقیقه یا (Twelve Minutes) یک بازی معمایی با فضایی رمز‌آلود و جنایی است که در جریان آن شما کنترل مردی را به‌عهده می‌گیرید که پس از وارد شدن به خانه خود متوجه می‌شود وارد چرخه زمانی ۱۲ دقیقه‌ای شده است. در این دوازده‌ دقیقه اتفاق‌های مختلفی رخ می‌دهد که شما باید در هر دور بازی کردن آن به سرنخ‌های جدیدی دست پیدا کنید و برای پیش بردن داستان بازی در چرخه‌های بعدی از آن‌ها بهره بگیرید.

سبک بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید با تعامل با اجزای مختلف محیط بازی نحوه استفاده از آن‌ها را پیدا کنید. بدون شک موسیقی گوش‌نواز بازی از نکات مثبت آن به‌شمار می‌روند که در موقعیت‌های مختلف به‌خوبی حس استرس و نگرانی را می‌تواند به مخاطبان خود القا کند. درکنار موارد گفته شده، شنیدن صدای بازیگرانی معروفی همچون ویلیام دفو، جیمز مک‌آوری و دیزی ریدلی هم باعث شده است تا دوازده دقیقه با روایت داستانی گیرای خود هر مخاطبی را مجذوب تک‌تک دقایق خود کند.


مارین در بین دو جهان مختلف بازی The Medium

۳۵- بازی The Medium

  • سازنده و ناشر: بلوبر تیم
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: ترسناک روانشناسی

مدیوم یک بازی ترسناک روانشناختی از استودیو لهستانی بلوبر تیم است که اوایل سال ۲۰۲۱ برای پلتفرم ایکس باکس سری ایکس | اس منتشر شد. اثری که شما را با قرار دادن در شخصیت اصلی خود یعنی ماریان به دنیای مردگان می‌برد و به شما اجازه می‌دهد همزمان درکنار دنیای واقعی، زندگی در دنیای دیگر را نیز تجربه کنید. از نکات جالب توجه بازی دقیقا تجربه همزمان دو دنیا در بازی است که درواقع شما برای حل کردن برخی از معماهای بازی باید با سفر بین آن‌ها، مسیر خود را پیدا کنید. گیم‌پلی بازی بیشتر داستان‌محور است و درواقع کاربران اکثر زمان خود را در آن صرف پیش بردن روایت داستانی می‌کنند تا از رمز و راز اتفاق‌های آن پرده بردارند.

از نکات جالب توجه بازی اتمسفر نفس‌گیر و نماهای ثابت دوربین آن است که شما را یاد آثاری همچون رزیدنت ایول و سایلنت هیل می‌اندازد که باعث می‌شود طرفداران این مجموعه‌ها به‌خوبی با آن ارتباط برقرار کنند. گرافیک بصری و هنری بازی از کیفیت قابل قبولی برخوردار است و درکنار آن موسیقی گوش‌نوازی قرار گرفته که به‌لطف آکیرا یامائوکا، آهنگساز مجموعه‎‌ی سایلنت هیل، لحظاتی فراموش‌نشدنی را برای کاربران خلق می‌کند. پس اگر به‌دنبال یک اثر داستان‌محور ترسناک با المان‌های معمایی می‌گردید، مدیوم می‌تواند تجربه خوب و سرگرم‌کننده‌ای برای‌تان باشد.


شخصیت‌های Arina و Frendt در The Gardens Between

۳۴- بازی The Gardens Between

  • سازنده و ناشر: The Voxel Agents
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: معمایی

The Gardens Between یک بازی معمایی جذاب از استودیو The Voxel Agents است که در جریان آن شما پس وقوع یک اتفاق عجیب در یک خانه درختی به همراه دوست خود وارد جزیره‌های ناشناخته می‌شوید. هدف شما در این جزیره‌ها حل معمای آن‌ها است و به‌واسطه انجام این کار می‌توانید به جزیره بعدی سفر کنید. هرکدام از جزیره‌های بازی ویژگی و دنیای خاص خود را دارند و همین موضوع باعث تنوع گیم‌پلی و تجربه متفاوت بازی The Garden Between در لحظات مختلف آن می‌شود.

سیستم کنترلی بازی به‌نوبه خود جالب توجه است، چرا که از ابتدا شما کنترل خاصی روی شخصیت‌های بازی ندارید و تنها می‌توانید با دکمه‌ای که بالای صفحه قرار گرفته است، زمان را کنترل کنید. درواقع این دکمه زمان را عقب و جلو هدایت می‌کند و شما به‌همین روش باید معماهای مراحل را حل کنید. این بازی از لحاظ بصری گرافیک کارتونی را پیش‌روی مخاطب قرار می‌دهد و البته که همین کار باعث خلق صحنه‌های زیبا و چشم‌نوازی شده است. درمجموع The Gardens Between به‌عنوان یک بازی معمایی می‌تواند برای علاقه‌مندان این سبک به اثری سرگرم‌کننده و لذت‌بخش تبدیل شود.


راهروی تاریک بازی The Ascent

۳۳- بازی The Ascent

  • سازنده و ناشر: نئون جاینت / کرو دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی

The Ascent از آن دسته‌ بازی‌های مستقلی است که تیم توسعه‌دهنده آن را تنها یازده نفر تشکیل داده‌اند و بدون شک پس از تجربه آن باور این‌ موضوع که تنها این تعداد توسعه‌دهنده موفق به خلق همچین اثر سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیزی شده‌اند، سخت خواهد بود. نمای دوربین بازی به‌صورت ایزومتریک است و درواقع می‌توان آن را اثری با سبک تویین‌استیک شوتر قلمداد کرد. در این بازی شما همیشه باید در حال حرکت باشید و به‌صورت همزمان همواره به‌سمت دشمنان خود شلیک کنید. البته که سیستم سنگر گرفتن پشت موانع نیز در بازی قرار گرفته است که شاید در لحظاتی از بازی باتوجه‌به سرعت بالای ریتم گیم‌پلی آن، بهتر باشد از آن چشم‌پوشی کنید!

از سویی دیگر سازندگان در بازی تجهیزات و امکانات مختلفی را برای کاراکتر اصلی درنظر گرفته‌اند و به‌شما اجازه می‌دهند تا حد زیادی شخصیت اصلی را شخصی‌سازی کنید. The Ascent بیشتر یک بازی گیم‌پلی‌محور است و داستان خاص و عمیقی را پیش‌روی مخاطب خود قرار نمی‌دهد. فقط کافی است بدانید که وقایع آن در دنیایی سایبرپانکی در زمان آینده رخ می‌دهد. جایی که شخصیت اصلی برای سازمانی به‌نام اسنت کار می‌کند و حالا با فروپاشی این سازمان، جهان بازی دچار هرج‌ و مرج و درگیری شده است. پس اگر از علاقه‌مندان سبک تویین‌استیک هستید، به شما توصیه می‌کنیم فرصت تجربه The Ascent را (مخصوصا در حالت چندنفره) از دست ندهید.


»مای یک کنسرت در ذهن شخصیت اصلی بازی The Artful Escape

۳۲- بازی The Artful Escape

  • سازنده و ناشر: Beethoven & Dinosaur / آناپورنا اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: پلتفرمینگ

The Artful Escape یک بازی پلتفرمر خوش‌ساخت از استودیو Beethoven & Dinosaur است که داستان آن در شهری خیالی به‌نام Calypso رخ می‌دهد. در دنیای بازی ۲۰ سال از زمان مرگ یک نوازنده افسانه‌ای به‌نام جانسون وندتی می‌گذرد و حالا برادرزاده او یعنی فرانسیس باید در مراسم یادبود موسیقی اجرا کند. شما با در اختیار گرفتن کنترل فرانسیس باید با چالش‌های پیش‌روی او مواجه شوید و وقایع عجیب و غیرقابل انتظاری را که پیش از مراسم برای او رخ می‌دهد، تجربه کنید.

مدل‌سازی محیط بازی به‌صورت هنری انجام گرفته و رنگ‌پردازی و طراحی آن بسیار چشم‌نواز است. بدون شک درکنار طراحی‌های بصری زیبای بازی، موسیقی‌های پس‌زمینه و آهنگ‌هایی که فرانسیس اجرا می‌کند، می‌تواند به‌شدت آرامش‌بخش و در عین حال لذت‌بخش باشد. پس اگر به‌دنبال یک بازی هنری با فضایی آرامش‌بخش می‌گردید، The Artful Escape انتخاب شما است.


پوستر بازی Tetris Effect Connected

۳۱- بازی Tetris® Effect: Connected

  • سازنده و ناشر: Monstars & Resonair & Stage Games / اینهنسد گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: معمایی

بازی بعدی این فهرست به تتریس افکت اختصاص دارد. اثری که تاکنون شاید از گیم‌پلی آن نسخه‌های بی‌شماری منتشر شده باشد و در دنیای ویدیو گیم هم کمتر بازیکنی وجود داشته باشد که یک نسخه از آن را تجربه نکرده باشد. بدون شک Tetris® Effect: Connected با محتویات اضافه‌تر و کامل‌تری که نسبت به نسخه اصلی دارد، یکی از بهترین و کامل‌ترین تجربه‌های این سبک بازی‌ها را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. تجربه‌ای که با جلوه‌های بصری و موسیقی فوق‌العاده‌ای ادغام شده که هر کاربری می‌تواند به‌خوبی با آن ارتباط برقرار کند.

سازندگان در این بازی دو حالت مختلف Journey و مودها را در این بازی پیش‌روی مخاطبان خود قرار داده‌اند. درواقع شالوده اصلی تتریس افکت، بخش جرنی آن است که در جریان آن بازیکنان در هر مرحله باید با جمع‌آوری امتیاز کافی، مراحل و بخش‌های دیگر را آزاد کنند. هر مرحله بازی با افکت‌های مشخص طراحی شده است و باعث می‌شود تجربه هرکدام برای بازیکن تازگی داشته باشد. در مجموع اگر می‌خواهید به گذشته بازگردید و باری دیگر برای چینش بلوک‌های معروف مجموعه تتریس دست به‌کار شوید، تتریس افکت انتظار شما را می‌کشد!


زیردریایی در بازی Subnautica Below Zero

۳۰- بازی Subnautica: Below Zero

  • سازنده و ناشر: Unknown Worlds Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن ماجرایی، بقا

Subnautica: Below Zero دنباله نسخه ۲۰۱۸ اثری است که از زمان عرضه خود باعث جلب نظر علاقه‌مندان دریا و موجودات دریایی شد. این بازی یک اثر ماجراجویی و بقا است که وقایع آن در دنیایی جهان‌باز رخ می‌دهد و از دید اول‌شخص مراحل آن دنبال می‌شود. بازیکنان کنترل دانشمندی را به‌عهده می‌گیرند که به‌تازگی به سیاره 4546B سفر کرده است و تلاش می‌کند رد و نشانی از تیم تحقیقاتی که پیش از این در این سیاره ناپدید شده، پیدا کند.

همانند نسخه اول، هدف بازیکنان در این نسخه هم گشت‌و‌گذار در محیط و نجات پیدا کردن از دنیای بیگانه این سیاره است که درکنار آن باید مأموریت‌های داستانی را نیز پیش ببرند. در این مسیر بازیکنان منابع مختلف را جمع‌آوری می‌کنند، ابزارهای مختلف می‌سازند و علاوه‌بر ساخت پایگاه و زیردریایی می‌توانند با المان‌های محیطی سیاره ارتباط برقرار کنند.


بازی Subnautica

۲۹- بازی Subnautica

  • سازنده و ناشر: Unknown Worlds Entertainment
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: اکشن ماجرایی، بقا

Subnautica یک بازی جهان‌باز و اکشن ماجرایی است که در جریان آن سفینه فضایی کاوشگری به‌نام رایلی رابینسون در سیاره‌ای ناشناخته به‌نام 4546B سقوط می‌کند و بازیکنان باید با کنترل شخصیت اصلی بازی در این سیاره به گشت‌و‌گذار بپردازند و برای بقا تلاش کنند. بیشتر داستان بازی زیر دریا روایت می‌شود و شما می‌توانید با جمع‌آوری منابع مختلف، تجهیزات غواصی، زیردریایی و ابزارهای مختلف را برای خود آماده کنید و همزمان از مقابله با موجودات تهدیدآمیز این سیاره جان سالم به‌در ببرید. Subnautica به خوبی دنیای زیر آب را به‌تصویر کشیده است و بازیکنان علاقه‌مندان به اقیانوس و موجودات دریایی به خوبی می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند و از تجربه تک‌تک لحظات آن لذت ببرند.


اکسل، بلیز و چری در بازی Streets of Rage 4

۲۸- بازی Streets of Rage 4

  • سازنده و ناشر: Dotemu و لیزارد کیوب / Dotemu
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: بیتم آپ

بدون شک همه ما حتی برای یک‌بار هم که شده یا نام مجموعه شورش در شهر را شنیده‌ایم یا یکی از نسخه‌های آن را روی پلتفرم سگا جنسیس از نزدیک تجربه‌ کرده‌ایم. مجموعه‌ای بیتم آپ که در زمان خود یکی از خوش‌ساخت‌ترین و لذت‌بخش‌ترین بازی‌های این سبک بود و علاقه‌مندان بسیاری را در سراسر جهان مجذوب دنیای خود کرده بود. با گذشت سال‌های طولانی از انتشار نسخه سوم این مجموعه، حالا کاربران پلتفرم ایکس باکس سری ایکس | اس می‌توانند نسخه چهارم آن را با حال و هوایی امروزی و در عین حال وفادار به مجموعه اصلی تجربه کنند. از نکات برجسته بازی Streets of Rage 4 موسیقی هیجان‌انگیز و لذت‌بخش آن است که آن را باید مدیون آهنگ‌سازان اصلی مجموعه یعنی افرادی همچون یوزو کوشیرو و موتویرو کاواشیما باشیم.

از سویی دیگر گرافیک بازی به‌صورت نقاشی شده و دوبعدی با حال و هوایی امروزی است که به‌شدت حس و حالی نوستالژیک و لذت‌بخش را پیش‌روی مخاطبان قرار می‌دهد. سیستم مبارزات بازی با وفادار ماندن به نسخه‌ای اصلی و با اضافه کردن برخی المان‌های جدید به‌خوبی بازی استریت آف ریج ۴ را به یک بیتم‌آپ تمام و کمال تبدیل کرده است و درکنار گرافیک هنری چشم‌نواز خود باعث شده تا این بازی به یکی از بهترین آثار این سبک در سال‌های اخیر تبدیل شود.


لوگو بازی spiritfarer

۲۷- بازی Spiritfarer

  • سازنده و ناشر: Thunder Lotus Games
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شبیه‌ساز، اکشن پلتفرمر

Spiritfarer همان‌طور که از نامش برمی‌آید روایت‌گر زندگی دختری به‌نام استلا است که وظیفه رساندن ارواح به دروازه ورود به دنیای بعدی به او سپرده شده است. از ابتدای بازی استلا متوجه می‌شود که در این موقعیت قرار گرفته است و حالا او باید سوار کشتی خود شوند و ارواح سردرگم را سوار کرده و به مقصد برساند. در این بازی ارواح همگی به‌شکل حیوانات مختلف در می‌آیند و در بین آن‌ها تنها استلا است که ظاهری انسانی دارد. بخش اعظمی از بازی به دیالوگ‌های متنی رد و بدل شده میان استلا و شخصیت‌های بازی اختصاص دارد. البته که همین گفت‌وگو به پشتوانه نویسندگی عالی بازی بسیار جذاب از آب در آمده‌اند و از نقات قوت Spiritfarer به‌شمار می‌روند.

این بازی از چند منطقه مختلف تشکیل شده که برای جمع‌آوری منابع باید به بیشتر نقاط آن سر بزنید. در طول مسیر رساندن ارواح به مقاصد نهایی، بازی چندین و چند مینی‌گیم را پیش‌روی شما قرار می‌دهد که از تنوع نسبتا مناسبی برخوردار هستند. در مجموع با موسیقی‌های شنیدنی و طراحی‌های هنری زیبا و چشم‌نواز و روایت داستانی درگیرکننده و جذاب، Spiritfarer به اثری شایسته تجربه شدن روی سرویس گیم پس تبدیل شده است.


دنیای بازی Slime Rancher

۲۶- بازی Slime Rancher

  • سازنده و ناشر: Monomi Park / اسکای‌باوند گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: شبیه‌ساز زندگی، ماجراجویی

Slime Rancher یک بازی شوتر اول‌شخص به سبک ماجراجویی است که در جریان آن بازیکنان کنترل شخصیتی به‌نام Beatrix LeBeau را به‌عهده می‌گیرند. او به سیاره‌ای دور از زمین به‌نام Far Far Range سفر کرده تا به‌عنوان یک Slime Rancher (پرورش‌دهنده اسلایم!) زندگی کند و در آن‌جا به جمع‌آوری اسلایم‌ها یا همان ژله‌های اسلایم، تغذیه آن‌ها و بزرگ‌ کردن‌شان بپردازد. اسلایم‌ها در این بازی یک ارگانیزم زنده‌ای هستند که در بازی با ابعاد و ویژگی‌های شخصیتی مختلف حضور دارند و وظیفه بازیکنان پرورش و رسیدگی به آن‌ها است.

گیم‌پلی اصلی بازی به تغذیه اسلایم‌ها با آیتم‌های غذایی مناسب مربوط می‌شود تا آن‌ها برای شما آتیمی به‌نام Plort تولید کنند. ماده‌ای که می‌تواند در ازای واحد پول بازی (Newbucks) آن را تبادل کنید تا تجهیزات و ساختمان‌های خود را ارتقا دهید. در مجموع Slime Rancher به‌عنوان یک اثر کژوال می‌تواند در نوع خود برای مخاطبان خاص سرگرم‌کننده ظاهر شود.


شخصیت‌های بازی Secret Neighbor

۲۵- بازی Secret Neighbor

  • سازنده و ناشر: Eerie Guest Studios / تاینی‌بیلند
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: مخفی‌کاری، ماجراجویی

Secret Neighbor یک بازی چندنفره ترسناک است که در جریان آن شما باید باری دیگر به خانه دنیای Hello Neighbor وارد شوید و دوست خود را از زیرزمین نجات دهید. نسخه دوم این مجموعه یک تفاوت اصلی پیدا کرده است و آن هم چندنفره بودن آن است. شما این بار بازی را با دوستان خود تجربه می‌کنید، ولی تنها یک مشکل وجود دارد و آن هم این است که یک نفر از بین دوستان شما درواقع همان شخصیت منفی بازی یعنی Neighbor است خود را به شکل دوست شما در آورده است. هدف شما در بازی این است که با همکاری دوستان خود وارد خانه شوید، در بخش‌های مختلف آن جست‌وجو کنید و کلیدهای مختلف را برای باز کردن در زیرزمین پیدا کنید. در این زیرزمین یکی از دوستان شما زندانی شده است و نجات او به شما و هم‌تیمی‌هایتان بستگی دارد. Secret Neighbor با به‌کارگیری از المان‌های مخفی‌کاری و ماجراجویی و با کنار زدن ضعف‌های نسخه‌ اول، تجربه‌ای هیجان‌انگیز را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.


کاور بازی Sable

۲۴- بازی Sable

  • سازنده و ناشر: Shedworks / راو فیوری
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: ماجرایی

Sable یک بازی جهان‌باز با المان‌های ماجراجویی از استودیو Shedworks است که در آن بازیکنان با قرار گرفتن در نقش دختری به‌نام Sable باید به‌دنبال یک ماسک مخصوص بگردند تا او بتواند به‌واسطه آن به طایفه خود بازگردد. بازی هیچ‌ سیستم مبارزاتی یا داستان خاصی ندارد و بیشتر روی حل معماهای ساده و کشف کردن موارد مختلف و گشت‌وگذار بین تل‌ماسه‌ها و خرابه‌ها تمرکز دارد. در بخش‌هایی از بازی قابلیت شخصی‌سازی وجود دارد و سیبل می‌تواند در آن‌ها موتور و لباس‌های خود را شخصی‌سازی کند. سیبل در نگاه اول شاید یک اثر کامل ساده و معمولی به‌نظر برسد، اما روایت داستانی خوب آن باعث شده تا مخاطبان را تا آخر بازی مجذوب خود کند.


Overcooked 2

۲۳- بازی Overcooked! 2

  • سازنده و ناشر: تیم 17
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شبیه‌ساز آشپزی

اورکوکد 2 شاید از آن دسته بازی‌هایی باشد که در ابتدا گیم‌پلی آن کمی برای‌تان عجیب و معمولی باشد، اما با پیش‌روی در بازی و تجربه چندنفره آن با دوستان و اطرافیان، به شما نشان می‌دهد یک بازی تا چه اندازه می‌تواند سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز باشد. این بازی درواقع یک اثر شبیه‌ساز آشپزی است که بازیکنان می‌توانند تا تعداد چهارنفره در آن با همکاری یکدیگر به آشپزی بپردازند. بازیکنان در این راستا باید مواد اولیه را جمع‌آوری کنند، آن‌ها را خرد کرده، سپس غذای مورد نظر را آماده کنند و درنهایت آن را در بشقاب سرو کنند. البته که دراین‌میان شستن ظرف‌ها هم نباید فراموش شود!

سختی کار جایی خود را نشان می‌دهد که تعداد سفارش‌ها با فاصله کم به‌دست شما می‌رسد و فرصت‌تان برای انجام‌ کارهای گفته شده به حداقل زمان ممکن می‌رسد. بازی درواقع دنباله نسخه سال ۲۰۱۶ آن است که حالا مراحل جدید، فضای رستوران متنوع، کاستوم‌های جدید آشپزها و دستورپخت‌های جدید به آن اضافه شده است. مراحل بازی هرکدام چالش‌های مختلفی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد که باعث سخت‌تر شدن گیم‌پلی و صدالبته بالاتر رفتن هیجان فرایند آشپزی می‌شود. پس اگر می‌خواهید یک بازی چندنفره را روی کنسول ایکس باکس خود با دوستان و اطرافیان تجربه کنید، Overcooked! 2 را از دست ندهید.


بازی ori and the will of the wisps

۲۲- بازی Ori and the Will of the Wisps

  • سازنده و ناشر: مون استودیوز / ایکس باکس گیمز استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: پلتفرمر ماجرایی

Ori and the Will of the Wisps نسخه دوم ماجراجویی‌های اوری را روایت می‌کند. پس از وقایع نسخه اول، حالا اوری با مرگ نیوا کنار آمده است و تلاش می‌کند درکنار خانواده جدید خود، زندگی‌ جدیدی را آغاز کند. در این بین اوری با جغد کوچکی به‌نام کو دوست شده است و تلاش می‌کند تا پرواز کردن را به او آموزش دهد. داستان اصلی بازی دقیقا از جایی شروع می‌شود که «کو» پس از یک پرواز ناموفق دچار حادثه شده و این دو دوست از یکدیگر جدا می‌شوند. گیم‌پلی بازی مشابه نسخه اول است و شما می‌توانید مهارت‌های اوری با کسب امتیازهای بیشتر ارتقا و بهبود دهید. بازی داستانی سرراست را به مخاطب ارائه می‌دهد و هیچ‌وقت تلاش نمی‌کند خود را بیش از حد جدی بگیرد. درواقع شما در این بازی اثری هنری را تجربه می‌کنید که تک‌تک لحظات آن می‌توانند برای‌تان خاطره‌انگیز باشند. از شخصیت‌پردازی مناسب کاراکترها گرفته تا جلوه‌های بصیری زیبا و خیره‌کننده همه درکنار هم باعث می‌شوند Ori and the Will of the Wisps به یکی از بهترین بازی‌های سرویس گیم پس و کنسول‌های ایکس باکس تبدیل شود.


اوری و نارو در Ori and the Blind Forest: Definitive Edition

۲۱- بازی Ori and the Blind Forest: Definitive Edition

  • سازنده و ناشر: مون استودیوز / مایکروسافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: پلتفرمر ماجرایی

Ori and the Blind Forest یک بازی پلتفرمر دوبعدی از تیم مون استودیوز است که در جریان آن با شخصیتی به‌نام اوری آشنا می‌شویم. شخصیتی که درواقع روح سفید نگهبان جنگل است و با پیش‌روی در بازی متوجه توانایی‌ها و وظیفه‌ای که به‌ گردن دارد، می‌شود. شما در این بازی قادر هستید تا با استفاده از ویژگی Soul Links که در طول بازی به‌دست می‌آورید به‌شکل محدود میزان پیش‌روی خود را ذخیره کنید. همچنین سازندگان سه درخت مهارت مختلف را در بازی گنجانده‌اند که بازیکنان با جمع‌آوری امتیاز می‌توانند مهارت‌های اوری را بهبود بخشند.

باز شدن مهارت‌های جدید به اوری این اجازه را می‌دهد تا به مکان‌هایی که پیش از آن توانایی ورود به آن‌ها را نداشت، وارد شود و آیتم‌های مختلف را جمع‌آوری کند. در سرویس گیم‌پس نسخه بهبود یافته Definitive Edition قرار گرفته است که با ارائه تکسچرهای باکیفیت تجربه‌ای لذت‌بخش و زیبا را از بازی «اوری و جنگل تاریک» ارائه می‌دهد. بدون شک درکنار گرافیک دوبعدی خیره‌کننده، گیم‌پلی هیجان‌انگیز و بی‌نقص بازی قرار می‌گیرد که به‌عنوان یک اثر پلتفرمر، به تجربه‌ای لذت‌بخش برای مخاطبان تبدیل می‌شود.


شخصیت اصلی بازی Omno

۲۰- بازی Omno

  • سازنده و ناشر: Jonas Manke / فیوچر فرندز گیمز، استودیو اینکی‌فاکس
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: کژوال، ماجراجویی

بازی بعدی فهرست یک اثر لذت‌بخش و در عین حال آرامش‌بخش از توسعه‌دهنده‌ای به‌نام Jonas Manke است که داستان دنیایی را روایت می‌کند که مردم در آن برای رسیدن به روشنایی و دیدن جهان ورای آن، راهی یک ماجراجویی بزرگ می‌شوند. درواقع شما در این بازی با وارد شدن به دروازه روشنایی و پشت سر گذاشتن تمامی داشته‌های خود در زندگی و فراموش کردن خاطرات آن، باری دیگر همانند یک انسان متولد می‌شوید و چرخه‌ای تکراری را دوباره تجربه می‌کنید. در بازی Omno پنج محیط اصلی وجود دارد که با وارد شدن به هرکدام از آن‌ها با کمک عصای خود باید تعدادی نور را جمع‌آوری کنید تا معمای اصلی آن محیط در دسترس شما قرار گیرد. سپس با حل کردن معمای هر محیط می‌توانید وارد محیط بعدی شوید و بازی را پیش‌ ببرید.

سازنده داستان بازی را به‌صورت مستقیم برای‌تان روایت نمی‌کند و درواقع شما با مطالعه خاطره‌هایی که در گوشه و کنار دنیای بازی قرار گرفته است، پی به داستان و ماجرای آن می‌برید. درکنار جلوه‌های بصری هنری زیبا، در Omno شاهد موسیقی‌های گوش‌نوازی هستیم که به‌خوبی حس آرامش را به شما منتقل می‌کنند. درمجموع Omno یک تجربه لذت‌بخشی است که به‌واسطه طراحی مراحل و تجربه بصری‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهد، می‌تواند ساعت‌ها شما را محو دنیای خود کند.


جستجوی گروهی در سیاره در بازی No Man's Sky

۱۹- بازی No Man's Sky

  • سازنده و ناشر: هلو گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: اکشن ماجرایی، بقا

شاید اینکه بخواهیم بازی نو منز اسکای را هنوز یک اثر مستقل خطاب کنیم کمی عجیب باشد. بازی‌ای که در ابتدا توسط استودیو ناشناخته هلو گیمز معرفی شد و پس از تبلیغ‌های بیشمار در زمان عرضه بسیار پایین‌تر از انتظارها عمل کرد. اما با گذشت زمان و پشتیبانی بی‌امان هلو گیمز از بازی و با انتشار به‌روزرسانی‌های متعدد،‌ آنقدر دنیای No Man's Sky وسعت پیدا کرد که نه‌تنها حالا اثری در حد و اندازه‌هایی چیزی که وعده‌اش داده می‌شد، بلکه حتی بالاتر از آن قرار گرفته است. این بازی درواقع یک اثر اکشن نقش‌آفرینی با المان‌های بقا است که بازیکنان در جریان آن باید چهار فعالیت اصلی شامل گشت‌وگذار کردن، تلاش برای بقا، مبارزه و تجارت کردن را انجام دهند. بازیکنان در این بازی کنترل یک موجود بیگانه انسان‌نما را به‌عهده می‌گیرند که در بازی با نام Traveller شناخته می‌شود و با پیش‌روی در بازی باید منابع مختلف را جمع‌آوری کرده و سطح خود را بالا ببرند. شما در دنیای این بازی می‌توانید به سیاره‌های مختلف سفر کرده و تعداد بیشمار گونه‌های مختلف ساکنان آن‌ها را از نزدیک ملاقات کنید.


شخصیت Mae در Night in the Woods

۱۸- بازی Night in the Woods

  • سازنده و ناشر: اینفینیت فال / فینجی
  • سال انتشار: ۲۰۱۷
  • سبک: ماجراجویی

بازی Night in the Woods ساخته استودیو اینفینیت فال تلاش می‌کند که به ساده‌ترین شکل ممکن مفاهیم و پیام‌های مورد نظر خود را به مخاطبان خود القا کند. این بازی درواقع شاید از گیم‌پلی خاص و پیچیده‌ای بهره نبرده باشد، اما بیشتر تمرکز خود را روایت داستانی‌اش قرار داده است و این بازیکنان هستند که باید تلاش کنند با آن ارتباط برقرار کنند. در این بازی شما کنترل یک گربه به‌نام «می» را به‌عهده می‌گیرید که باید به سراغ دوستان خود برود و پس از تجربه موارد مختلف با آن‌ها، به راز شهر پی ببرد. در این بین شاهد حضور فعالیت‌های جانبی مختلفی همانند گیتار زدن، از فروشگاه دزدی کردن یا شکستن لامپ‌های مهتابی هستیم که باعث متنوع‌تر شدن روند گیم‌پلی بازی می‌شوند. اما این تمام ماجرا نیست و سازندگان با ارائه یک روایت داستانی فوق‌العاده به‌خوبی مخاطب را پای بازی خود می‌نشانند و با ایجاد سؤال‌های مختلف، انگیزه برای ادامه بازی را در او ایجاد می‌کنند.

سازندگان تلاش کرده‌اند تا روایت داستانی بازی و گفت‌وگوهای رد و بدل شده بین شخصیت‌ها را تا حد زیادی به دنیای واقعی نزدیک کنند و از همین‌رو شما در بازی مفاهیم مختلفی همانند «دوستی»، «خانواده»، «مشکلات دوران جوانی» و «مسائل اجتماعی دنیای امروزی» را از نزدیک حس و تجربه می‌کنید. درکنار روایت داستانی خوب، شخصیت‌پردازی قوی Night in the Woods از دیگر نقاط قوت آن به‌شمار می‌رود. از دوستان «می» گرفته تا خانواده او همگی به‌خوبی در بازی گنجانده‌ شده‌اند و بازیکنان به‌راحتی می‌توانند با احساسات آن‌ها ارتباط برقرار کنند. در انتها نمی‌توان از کنار گرافیک هنری پرجزئیات و موسیقی‌های گوش‌نواز و مناسب بازی عبور کرد که درکنار تمامی موارد گفته شده، باعث می‌شوند که Night in the Woods شاید به یکی از بهترین بازی‌های داستان‌محور سرویس گیم پس تبدیل شود.


شخصیت Will در Moonlighter

۱۷- بازی Moonlighter

  • سازنده و ناشر: دیجیتال سان / ۱۱ بیت استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی، شبیه‌ساز تجارت

Moonlighter یک بازی اکشن و نقش‌آفرینی از استودیو دیجیتال سان است که در جریان آن شما در نقش فردی به‌نام ویل قرار می‌گیرید که در نزدیکی تعدادی سیاه‌چال به فروشندگی مشغول است. در داستان بازی ماجراجویان بسیاری برای پیدا کردن آیتم‌های ارزشمند وارد این سیاه‌چال‌ها می‌شوند و البته که بسیاری از آن‌ها هم در این جان خود را از دست می‌دهند. درواقع سبک این بازی دانجن‌کراولر است و شما با کنترل شخصیت ویل باید وارد سیاه‌چال‌ها شده و با پیدا کردن آیتم‌های جدید و ارزشمند،‌ آن‌ها را در فروشگاه خود به فروش برسانید. با پیش‌روی در بازی شما می‌توانید به سیاه‌چال‌های جدیدتر دسترسی پیدا کنید و مغازه‌ خود را هم در دنیای بازی گسترش دهید.

در بخش گیم‌پلی بازی سازندگان از همان ابتدا با شما را با دشمنان متنوع و بعضا سخت به چالش می‌کشند. شاید با پیش‌روی در مراحل و با آشنا شدن با نحوه مبارزه دشمنان، تصور کنید که دیگر می‌توانید به‌سادگی‌ آن‌ها را شکست دهید، اما با رفتن به سیاه‌چال‌های جدید با دشمنانی جدیدتر و سیستم مبارزاتی متنوع‌تر روبه‌رو می‌شوید که نشان می‌دهد Moonlighter تا چه اندازه می‌تواند در این زمینه تجربه متفاوت و تازه‌ای را در جای‌جای سیستم مبارزات خود پیش‌روی مخاطبان خود قرار دهد. شما با پیش‌روی در بازی آیتم‌های مختلفی را به‌دست می‌آورید و باید تصمیم بگیرید که با همان آیتم‌ها به فروشگاه بازگردید یا خطر مرگ و از دست دادن آیتم‌ها را به جان بخرید و برای به‌دست آوردن آیتم‌های ارزشمندتر در آن‌ها پیش‌روی کنید.


عنکبوت غول‌آسا در لیمبو

۱۶- بازی Limbo

  • سازنده و ناشر: پلی‌دد / ایکس باکس گیم استودیو
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: معمایی، پلتفرمر

شاید یکی از معروف‌ترین بازی‌های مستقل این فهرست، لیمبو محصول سال ۲۰۱۰ استودیو پلی‌دد باشد که در زمان انتشار با واکنش‌های بسیار مثبت کاربران و منتقدان روبه‌رو شد. یک بازی معمایی پلتفرمر که در جریان آن بازیکنان کنترل یک پسربچه بی‌نام را به‌عهده می‌گیرند که در جهانی خطرناک وارد شده است و باید با کمک سیستم کنترلی دوبعدی شامل حرکت روبه‌جلو و عقل و پریدن و کارهایی از این قبیل جان سالم به‌در ببرد. محیط بازی مینیمال و حال و هوایی تاریک دارد که در جای‌جای آن تله یا موجودی خطرناک جان شخصیت اصلی شما را تهدید می‌کند.

بسیاری از تله‌های بازی را تا زمانی‌که گیرشان نیافتید، متوجه حضورشان در محیط نمی‌شوید و درواقع مرگ مداوم شما است که نحوه ادامه بازی را به شما آموزش می‌دهد. درواقع در داستان بازی پسری بی‌نام در دنیایی که «لبه جهنم» نامیده می‌شود از خواب بیدار می‌شود، جایی که یک عنکبوت غول‌آسا قصد دارد او را بکشد. درواقع این پسر در این دنیای ترسناک به‌دنبال خواهر گمشده‌اش می‌گردد و باید در این راه با خطرات مختلفی هم روبه‌رو شود. لیمبو یک بازی کوتاه و درعین‌حال نفس‌گیر است که به‌واسطه اتمسفر و دنیای چشم‌نواز خود می‌تواند مخاطبان را از ابتدا تا انتها پای دستگاه میخکوب کند.


زیرو شمشیر به دست در Katana Zero

۱۵- بازی Katana Zero

  • سازنده و ناشر: Askiisoft / دیوالور دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن، پلتفرمر

کاتانا زیرو روایت‌گر داستان زندگی یک قاتل قراردادی است که به وسیله کاتانای خود اهداف خود را به قتل می‌رساند. داستان بازی در شهری تاریک به‌نام منطقه شماره ۳ رخ می‌دهد که پس از گذشت‌ سال‌ها از یک جنگ بزرگ، تبدیل به منطقه‌ای فقیرنشین و افسرده تبدیل شده است. سازندگان با گنجاندن یک سیستم انتخاب دیالوگ جالب و خلاقانه به کاربران اجازه می‌دهند تا داستان شخصیت اصلی را شکل دهند. در دنیای بازی مشاهده می‌کنیم که شخصیت اصلی هر روز یک محلول ویژه را به‌خود تزریق می‌کند که برای بقا و حیات او ضروری به‌نظر می‌رسد. گیم‌پلی بازی شامل مبارزات با سلاح سرد و تکه پاره کردن آن‌ها می‌شود که از جذابیت خاصی برخوردار است! شما می‌توانید با استفاده از محلول ویژه‌ای که پیش‌تر به آن اشاره کردیم زمان را آهسته کنید و نبردهای سریع و پر زد و خورد را با تمرکز بالا به سرانجام برسانید. سازندگان دشمنان متنوعی را در بازی گنجانده‌اند که برخورد با هرکدام آن‌ها می‌تواند برای شما چالش‌برانگیز باشد و نیازمند یک استراژی خوب است. گرافیک بازی از لحاظ هنری بسیار باکیفیت است و صداگذاری و موسیقی جذاب و گیرایی را دراختیار مخاطبان قرار می‌دهد.


شخصیت های آویزان شده از یک چراغ بزرگ در جهان رنگارنگ و پرشده از آشوب بازی Human: Fall Flat

۱۴- بازی Human Fall Flat

  • سازنده و ناشر: No Brakes Games / کرو دیجیتال
  • سال انتشار: ۲۰۱۶
  • سبک: معمایی، پلتفرمر

Human: Fall Flat یک بازی معمایی پلتفرمر است که در جریان آن بازیکنان کنترل یک کاراکتر قابل شخصی‌سازی را به‌عهده می‌گیرند که درون بازی به‌نام Bob شناخته می‌شود. باب یک انسان عادی است و هیچ توانایی خارق‌العاده‌ای ندارد و بازیکنان باید او را مجبور کند تا اشیا را بردارد و از لبه‌ها با کمک دو دست خود بالا برود. اگرچه ظاهر باب به‌شکل کاملا مینیمال و تمام سفید است، اما بازیکنان می‌توانند ظاهر و پوشش او را بنا به علاقه خود شخصی‌سازی کنند. بازی به‌صورت پایان باز است و هر مرحله آن ظاهر متفاوتی دارد که هرکدام شامل چندین بخش با معماهای منحصربه‌فرد می‌شود. درواقع هنر اصلی سازنده در این بازی به پازل‌های مختلفی مربوط می‌شود که پیش‌روی شما قرار می‌گیرد که از تنوع زیادی برخوردار هستند. معماهای بازی را می‌توان هم به‌صورت انفرادی و هم به‌صورت چندنفره با دوستان خود حل کنید. البته که راه‌های مختلفی برای حل کردن این معماها وجود دارد و این موضوع به خود شما یا دوستان‌تان بستگی دارد. درمجموع تجربه Human: Fall Flat لحظات شاد و مفرحی را در اختیارتان قرار می‌دهد که اگر آن را به‌صورت اسپلیت اسکرین بازی کنید، بیشتر از حالت تک‌نفره می‌توانید از تجربه آن لذت ببرید.


شوالیه و هورنت در بازی Hollow Knight

۱۳- بازی Hollow Knight: Voidheart Edition

  • سازنده و ناشر: تیم چری
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: اکشن ماجرایی، مترویدوانیا

بازی بعدی این فهرست به یک اثر مترویدوانیا دیگر اختصاص دارد که این‌بار استودیو تیم‌چری وظیفه توسعه و انتشار آن را به‌عهده داشته است. در جریان داستان بازی Hollow Knight، شوالیه‌ای با ورود به قلمرو پادشاهی حشرات، متوجه می‌شود که نفرینی باستانی گریبان‌گیر شهر شده است و به‌همین دلیل تصمیمی می‌گیرد برای کشف دلیل این رویداد دست به کار شود. سازندگان در بازی هالو نایت تلاش کرده‌اند تا از المان‌های مختلف مجموعه سولز الهام بگیرند و از سویی دیگر به‌خوبی از پس شخصیت‌پردازی عالی کاراکترهای خود برآمده‌اند. به‌نحوی‌که شاهد روایت داستانی پر پیچ‌وخم و با پیچش‌های مختلفی هستیم که شاید پیش از این نمونه آن را در کمتر بازی ویدیویی از نزدیک مشاهده کرده باشیم.

در طول بازی شما می‌توانید با جمع‌آوری سنگ‌هایی به‌نام Charm، توانایی‌ها، مهارت‌ها و همچنین سلاح‌های شخصیت‌ اصلی را بهبود دهید. درکنار آن این امکان در اختیار شما قرار گرفته است که با کشتن دشمنان و جمع‌آوری پول به فروشگاه‌های مختلف مراجعه کرده و آیتم‌های مورد نظرتان را خریداری کنید. در طول مراحل آیتم‌های مختلفی مخفی شده‌اند که ممکن است اوایل بازی به علت نداشتن برخی توانایی‌های خاص همانند چسبیدن به دیوار یا پرش دوگانه نتوانید به آن‌ها دسترسی پیدا کنید.


شخصیت Zagreus در بازی Hades

۱۱- بازی Hades

  • سازنده و ناشر: سوپر جاینت گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: روگ‌لایک، اکشن نقش‌آفرینی

یکی دیگر از شاخص‌ترین بازی‌های مستقل سرویس گیم‌پس بدون شک بازی هیدس ساخته استودیو سوپر جاینت گیمز است که بالاخره به پلتفرم ایکس باکس راه پیدا کرد. اثری روگ‌لایک که در جریان آن بازیکنان در قالب شخصیتی‌ به‌نام زگرئوس قرار می‌گیرند که پس از خسته شدن از زندگی در آندرورلد برخلاف مخالفت پدرش هیدس، تصمیم می‌گیرد به کوه المپ سفر کند. در جریان این سفر، او با شخصیت‌های مختلف آشنا می‌شود و تجربه‌های متفاوتی را در مقابل خود می‌بیند. نکته بارز Hades روگ‌لایک بودن آن است و هر بار مرگ در آن به‌معنی آغاز دوباره بازی است. بازی تا حد زیادی مهارت‌محور است و درکنار جمع‌آوری سلاح‌ها و آیتم‌های مختلف، این شما هستید که باید بتوانید از عهده شکست دادن دشمنان بربیایید و همزمان نوار سلامت خود را هم تا حد امکان حفظ کنید. درکنار گیم‌پلی، هیدس یکی از بهترین جلوه‌های بصری دوبعدی را در بین بازی‌های چند سال اخیر در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد تا بدون هیچ تردیدی به یکی از بهترین بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.


خوان در Guacamelee! 2

۱۰- بازی Guacamelee! 2

  • سازنده و ناشر: درینک‌باکس استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: مترویدوانیا، پلتفرمر

Guacamelee! 2 یک بازی مترویدوانیا و پلتفرمر از استودیو درینک‌باکس است که در جریان آن بازیکنان باری دیگر کنترل لوچادری به‌نام خوآن آگواکاته، پروتاگونیست بازی را به‌عهده می‌گیرند که حالا با دختر رئیس جمهور ازدواج کرده و خانواده تشکیل داده است. او حالا ماسک جادویی‌ خود را کنار گذاشته در آرامش در حال گذران زندگی خود است، اما این آرامش همیشگی نیست و ظهور یک تهدید جدید باعث می‌شود، خوآن باری دیگر خود را برای بازگشت به میدان آماده کند.

در این نسخه خوان صاحب قدرت‌های جدیدی شده است که برای مثال می‌توان به Eagle Boost اشاره کرد که به‌واسطه آن شخصیت اصلی می‌تواند به نقطه‌ای دیگر از محیط بازی جابه‌جا شود. علاوه‌بر آن، حالت مرغی یا همان Pollo این‌بار با جزئیات بسیار بیشتری بازگشته است و شما در آن حالت به توانایی‌ها و مهارت‌های جدیدی همانند لیز خوردن روی زمین یا بال زدن برای سقوط آرام دست پیدا می‌کنید. سازندگان با ارائه دنیایی رنگارنگ و شلوغ، جزئیات بسیار و موسیقی‌های هیجان‌انگیز و متنوع اثری را خلق کرده‌اند که تجربه چند ساعته آن می‌تواند برای هر بازیکنی لذت‌بخش باشد.


ژنراتور بزرگ بازی Frostpunk

۹- بازی Frostpunk

  • سازنده و ناشر: 11 بیت استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: شهرسازی، استراتژی

اگر از علاقه‌مندان آثار سبک استراتژی و شهرسازی هستید، بدون شک بازی Frostpunk ساخته استودیو لهستانی 11 بیت می‌تواند شما را حسابی سرگرم کند. اثری که در جریان آن در دنیایی خیالی، سرما تمام جهان را فرا گرفته و مردم برای حفظ بقا تلاش می‌کنند کنار یک ژنراتور برای خود سرپناه ایجاد کنند. در همان ابتدای بازی شما بدون هیچ منبع حرارتی رهبری گروهی از مردم را به‌عهده می‌گیرید و باید برای روشن کردن ژنراتور زغال جمع‌آوری کنید. چالش‌های بازی به تصمیم‌های شما در مراحل مختلف آن مربوط می‌شود. شما رهبری از جنس مردم هستید که وظیفه تصمیم‌گیری به شما سپرده شده است و باید در موارد مختلف انتخاب‌های دشواری را انجام دهید.

برای مثال ممکن است با گروهی از پناه‌جویان روبه‌رو شوید که بخواهند به مردم شما بپیوندند و قبول کردن آن‌ها شاید از لحاظ اخلاقی کاری درست جلوه کند، اما از سویی دیگر باعث بالا رفتن میزان مصرف منابع شما می‌شود و می‌تواند در ادامه باعث نابودی کل پناه‌گاه‌تان شود. درواقع در بازی دو المان اصلی به‌نام «امید» و «نارضایتی» قرار گرفته است که باید همیشه اولی را در بالاترین حد و دومی را در پایین‌ترین حد خود نگه دارید. فراست‌پانک شاید در نگاه اول داستان خاصی را در خود جای نداده باشد، اما از لحاظ گیم‌پلی تجربه‌ای لذت‌بخش، هیجان‌انگیز و در بسیاری لحاظ استرس‌زا را پیش‌روی مخاطب خود قرار می‌دهد.


نبردهای فضایی در Elite Dangerous Standard Edition

۹- بازی Elite Dangerous Standard Edition

  • سازنده و ناشر: Frontier Developments
  • سال انتشار: ۲۰۱۵
  • سبک: مبارزات فضایی

Elite Dangerous یک بازی با سیستم مبازرات هوایی است که بازیکنان در آن کنترل خلبان یک سفینه فضایی را به‌عهده می‌گیرند و باید دنیای گسترده کهکشان راه شیری را به‌صورت نامحدود گشت‌وگذار کنند. در این بازی، گیم‌پلی به‌صورت چندنفره بسیار عظیمی است که اعمال بازیکنان روی روایت داستانی آن اثر می‌گذارد. شما در ابتدا بازی را با یک سفینه فضایی کوچک با اعتبار کمی آغاز می‌کنید و در ادامه می‌توانید مهارت، دانش، توانایی و موارد دیگر را به‌دست بیاورید تا بتوانید بین نیروهای دیگر شانس زنده ماندن داشته باشید. جالب است بدانید که ۴۰۰ میلیارد سیستم ستاره‌ای کهکشان راه‌شیری در بازی انتظار شما را می‌کشند که این رقم به‌تنهایی وسعت بی‌انتهای آن را نشان می‌دهد. ستاره‌ها، سیاره‌ها، قمرها و سیارک‌های آسمانی واقعی درکنار سیاه‌چاله‌ها کهکشان ما در این بازی از مدل واقعی در بازی آورده شده‌اند تا با یکی از بزرگ‌ترین و وسیع‌ترین دنیاهای خلق شده در صنعت بازی‌های ویدیویی روبه‌رو باشیم.


کوتوله‌ها در Deep Rock Galactic

۸- بازی Deep Rock Galactic

  • سازنده و ناشر: Ghost Ship Games / کافی استرین پابلیشینگ
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: شوتر اول‌شخص

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های این فهرست به اثری به‌نام Deep Rock Galactic اختصاص دارد که درواقع یک بازی اول‌شخص کوآپ است که توسط استودیو دانمارکی Ghost Ship Games توسعه داده شده است. بازیکنان می‌توانند این بازی را به‌صورت یک الی چهار نفره تجربه کنند و با کمک یکدیگر به گشت‌وگذار در یک غار ویرانه که نقشه‌ آن به‌صورت تصادفی ایجاد می‌شود، وارد بپردازند. بازی بیشتر روی المان‌های PvE تمرکز دارد که در جریان آن بازیکنان درواقع کنترل یکی از چهار کوتوله فضایی بازی را به‌عهده می‌گیرند که باید به مأموریت‌های مختلف فضایی بروند.

مأموریت‌های بازی موارد مختلفی را تشکیل می‌دهند که از بین آن‌ها می‌توان به کندن معادن مختلف، دزدیدن تخم موجودات فضایی، نابود کردن اهداف و بازپس‌گیری تجهیزات اشاره کرد. این‌ها معمولا اهداف اصلی شما هستند که برای به‌اتمام رساندن مأموریت‌ها مورد نیاز هستند. وقایع بازی در مکانی زیرزمینی به‌نام Hoxxes IV رخ می‌دهد که درواقع این نام سیاره‌ای خطرناک است که از معادن، زیست‌بوم‌ها و حشرات مختلف پر شده است. چهار کلاس قابل بازی در این بازی گنجانده شده است که هرکدام از آن‌ها تجربه، تجهیزات و سیستم پیشرفت مختلف به خود را دارا هستند.


شخصیت اصلی بازی Dead Cells در کنار قلعه

۷- بازی Dead Cells

  • سازنده و ناشر: تویین موشن
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: روگ‌لایک، مترویدوانیا

یکی دیگر از بازی‌های مستقل این فهرست به یک اثر پیکسل‌آرتی خوش‌ساخت از استودیو تویین‌موشن اختصاص دارد. دد سلز یک بازی سبک روگ‌لایک و مترویدوانیا است که با الهام از مجموعه محبوب کسلوانیا شما را در مجراهای فاضلابی قرار می‌دهد که در آن‌ها تعداد زیادی دشمنان متعدد قرار گرفته‌اند که به‌راحتی می‌توانند جان شما را بگیرند. همانند بسیاری از بازی‌های این سبک، مرگ در بازی شما به آغاز راه می‌برد و همزمان باعث از دست رفتن تمامی‌های Cellهایی می‌شود که در طول هر دور بازی جمع‌آوری کرده بودید. درواقع شما می‌توانید با جمع‌آوری Cellها، انواع و اقسام توانایی‌های متعدد را برای شخصیت اصلی آزاد کنید و سلاح‌های قدرتمندی را در اختیار بگیرید.

البته که باز کردن توانایی‌های مختلف به شما اجازه می‌دهد تا مسیرهایی را که قبلا توانایی ورود به آن‌ها را نداشتید، دوباره گشت‌وگذار کنید و آیتم‌های جدیدی را ازطریق آن‌ها به‌دست بیاورید. بدون شک درکنار گرافیک پیکسلی زیبا و هنری، سازندگان موسیقی‌های گوش‌نوازی را در پیش‌روی مخاطبان خود قرار می‌دهند که تجربه Dead Cells را در مقایسه با آثار مشابه، لذت‌بخش‌تر می‌کند. پس اگر از علاقه‌مندان سبک روگ‌لایک هستید و می‌خواهید حسابی توانایی‌های خود را به‌چالش بکشید، از همین الان دست به‌کار شوید و دد سلز را روی کنسول خود نصب کنید.


نمایی از گیم پلی بازی Darkest Dungeon

۶- بازی Darkest Dungeon

  • سازنده و ناشر: Red Hook Studios
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: نقش‌آفرینی، دانجن‌کراولر

Darkest Dungeon یک بازی نقش‌آفرینی با المان‌های دانجن‌کراولر است که بازیکنان را در نقش شماری از قهرمانانی قرار می‌دهد که باید وارد دخمه‌های زیرین یک عمارت گاتیک شوند. مبازرات بازی به‌صورت همزمان و نوبتی است و یکی از المان‌های مهم آن سطح استرس هرکدام از قهرمانان است که با گشت‌و‌گذار بیشتر در دخمه‌ها و انجام مبارزات بیشتر، افزایش پیدا می‌کند. گیم‌پلی بازی به‌صورت نقش‌آفرینی است، به‌صورتی‌که در بازی ۱۵ کلاس مختلف وجود دارد که هرکدام از آن‌ها مهارت‌ها و توانایی‌های مختلفی را در اختیار دارند که در طول زمان بهبود پیدا می‌کنند. مرگ در بازی دائمی است و اگر یکی از قهرمانان در جریان گشت‌وگذار در دخمه‌ها کشته شود، برای همیشه از دست می‌رود. طراحی بازی هم به‌صورت دوبعدی بوده و دقیقا مناسب این سبک‌ها بازی‌ها است.


پرواز در آسمان در Craftopia

۵- بازی Craftopia

  • سازنده و ناشر: Pocketpair
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: اکشن ماجرایی، نقش‌آفرینی

Craftopia یک بازی چندنفره جهان باز با المان‌های نقش‌آفرینی از استودیو Pocketpair است که در نگاه اول شما را یاد بازی محبوب Zelda: Breath of the Wild می‌اندازد. در این بازی شما می‌توانید درختان را برش دهید، معادن مختلف را کشف کرده و در دنیای بزرگ بازی تا جایی که می‌توانید فارم کنید. شما می‌توانید ابزارهای مختلف در بازی بسازید و در دانجن‌های آن به نبرد با هیولاها بروید. در مبازرات هک‌اند‌اسلش دانجن‌ها با کشتن هیولاها لوت جمع‌آوری کنید و سطح خود را تا حد امکان بالا ببرید. شما می‌توانید یک زمین کشاورزی بزرگ برای خود آماده کنید و در آن مواد اولیه مورد نیاز را کشت و برداشت کنید. همچنین در ادامه با پیشرفت در بازی می‌توانید امکانات و سیستم‌های خود را مکانیزه کنید و برای بریدن درختان و معادن از آن‌ها بهره بگیرید.

علاوه‌بر موارد گفته شده، سازندگان فعالیت‌های جانبی متعدد دیگری را در بازی گنجانده‌اند که از بین آن‌ها می‌توان به ماهی‌گیری اشاره کرد. همچنین وسایل نقلیه مختلفی در دنیای بازی قرار داده شده است تا به‌وسیله آن‌ها در نقشه بازی جابه‌جا شوید. همچنین درخت مهارت بازی به‌شما اجازه می‌دهد تا توانایی‌ها و مهارت‌های شخصیت اصلی را تا حد امکان ارتقا دهید و حتی در بخش ساخت کاراکتر، شخصیت اصلی را با تنوع بسیار بالایی شخصی‌سازی کنید.


۴- بازی Children of Morta

  • سازنده و ناشر: دد میج / 11 bit studios
  • سال انتشار: ۲۰۱۹
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی، روگ‌لایک

شاید یکی از شناخته‌ترین شدن بازی‌های مستقل این فهرست، فرزندان مورتا ساخته استودیو ایرانی دد میج باشد که به‌عنوان یک اثر روگ‌لایک موفق شده تا نظرات مثبت منتقدان و کاربران را جلب خود کند. داستان بازی از همان ابتدا از جایی آغاز می‌شود که شاهد چیره شدن یک نیروی شیطانی بر دنیای آن هستیم و پس از آن با خانواده برگسن‌ها آشنا می‌شویم. وقایع Children of Morta توسط یک راوی روایت می‌شود و در بخش‌های مختلف آن شاهد ارتباط میان اعضای خانواده برگسن‌ها هستیم. سازندگان به‌خوبی در جای‌جای بازی روایت‌های فرعی مختلفی را قرار داده‌اند که هرکدام به بهترین شکل ممکن در گیم‌پلی بازی شکل گرفته‌اند. به‌عنوان مثال در قسمتی از بازی شما یک فروشنده را از دست دشمنان نجات می‌دهید و همین کار شما باعث می‌شود او بعدا یک فروشگاه باز کند و در حین گشت‌وگذار در دانجن‌ها به شما اجازه خرید کردن از فروشگاه‌ او را بدهد.

در دنیای بازی شما وظیفه دارید تا دشمنان یکی از سه دنیای اصلی بازی را نابود کرده تا در مقابل باس نهایی آن قرار گیرید و در صورت شکست دادن آن می‌توانید دنیای دیگری را آزاد کنید. البته که کشته شدن در این مسیر شما را به خانه اصلی‌تان باز می‌گرداند و این فرصت را در اختیار شما قرار می‌دهد تا تجهیزات‌تان را به‌روز کنید یا از شخصیت دیگری برای گشت‌وگذار در دانجن استفاده کنید. در نظر داشته باشید که در هر بار مردن شما، ساختار محیط‌ها عوض می‌شود و همین موضوع باعث می‌شود تجربه بازی به‌ هیچ وجه تکراری یا خسته‌کننده نباشد. بدون شک درکنار المان‌های گیم‌پلی، گرافیک هنری بازی قرار می‌گیرید که طراحی محیط و طراحی شخصیت‌ها در آن به‌زیبایی هرچه‌ تمام‌تر شکل گرفته است.


قهرمان بازی Celeste

۳- بازی Celeste

  • سازنده و ناشر: مت‌میک گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۸
  • سبک: پلتفرمر

بدون شک در سال‌های اخیر بارها شاهد انتشار بازی‌های مستقل پیکسل‌آرتی مختلفی بوده‌ایم که سازندگان به واسطه کم‌دردسرتر بودن طراحی گرافیکی آن‌ها، تلاش کرده‌اند تا ایده‌های خود را ازطریق آن‌ها در اختیار مخاطبان قرار دهند. اما شاید لقب یکی از برجسته‌ترین این آثار را بتوان به بازی سلست ساخته استودیو مت‌میک گیمز اختصاص داد. اثری که به جرأت کلاس درس بازی‌سازی برای بسیاری از توسعه‌دهندگان است و در آن شاهد به‌کارگیری عالی المان‌های طراحی یک بازی ویدیویی هستیم.

در جریان داستان این بازی با دختری به‌نام مدلین همراه می‌شویم که تصمیم گرفته است از کوهی به‌نام سلست بالا برود و در طول مسیر با چالش‌های متعددی روبه‌رو می‌شود. شما در طول مسیر شخصیت‌های مختلفی را ملاقات می‌کنید که هرکدام به خوبی هرچه تمام‌تر شخصیت‌پردازی شده‌اند و داستانی برای تعریف کردن دارند. درکنار این شخصیت‌ها، موانع و چالش‌های مختلفی در محیط بازی قرار گرفته‌اند که بالا رفتن از کوه را برای شما دشوار کنند. از گرافیک هنری زیبا گرفته تا موسیقی گوش‌نواز و گیم‌پلی چالش‌برانگیز، همه و همه باعث شده‌اند تا سلست به یکی از بهترین بازی‌های مستقل سبک پلتفرمر سال‌های اخیر تبدیل شود.


مبارزات در Astria Ascending

۲- بازی Astria Ascending

  • سازنده و ناشر: آرتیزن استودیو / Dear Villagers‬
  • سال انتشار: ۲۰۲۱
  • سبک: نقش‌آفرینی

Astria Ascending یک بازی نقش‌آفرینی ژاپنی سرگرم‌کننده از استودیو Artisan Studio است که بازیکنان در جریان آن می‌توانند پنج شهر مختلف دنیای بازی را که Orcanon نامیده می‌شود، گشت‌و‌گذار کنند و در بیش از ۲۰ سیاه‌چاله مختلف آن‌ها به ماجراجویی بپردازند. در جریان این ماجراجویی شاهد سبک‌های مختلفی همانند مینی‌گیم‌های مختلف شامل شوتم‌آپ، بازی کارتی فانتزی و معماهای محیطی چالش‌برانگیز هستیم. سیستم مبارزات بازی به‌صورت نوبتی است و در جریان آن باید با بیش از ۲۰۰ هیولای مختلف به مبارزه بپردازید و آن‌ها را نابود کنید. البته که می‌توانید هیولاهای افسانه‌ای گوناگون را جمع‌آوری کرده و در مبارزات آن‌ها را احضار کنید.

شما بازی را می‌توانید با یکی از هشت شخصیت اصلی قابل شخصی‌سازی آغاز کنید که از نژادی مختلف با مهارت‌ها و توانایی‌های گوناگون تشکیل شده‌اند. درنهایت هم براساس مهارت‌های ذکر شده تیمی از قهرمانان را تشکیل دهید که حاضر هستند برای نجات دنیا همه‌چیز را فدا کنند. طراحی دوبعدی بازی به‌صورت هنری صورت گرفته است و با سیستم آب‌وهوایی پویای خود تجربه‌ای لذت‌بخش را در اختیار علاقه‌مندان این سبک قرار می‌دهد.


ماشین و جاده جنگلی بازی Art of Rally

۱- بازی art of rally

  • سازنده و ناشر: Funselektor Labs
  • سال انتشار: ۲۰۲۰
  • سبک: رانندگی

art of rally یک تجربه هنری و لذت‌بخش از استودیو Funselektor Labs است که در جریان آن بازیکنان در دنیایی سراسر رنگارنگ و هنری و در نمایی بالا به پایین به مسابقه رانندگی می‌پردازند. سازندگان محیط‌های مختلفی همانند کشورهای فنلاند، ساردانیا، نروژ، ژاپن و غیره را در این بازی پیش‌روی مخاطبان قرار داده‌اند که هرکدام حال و هوای مخصوص به خود را دارا هستند. در بازی انواع خودروهای کلاسیک مختلف از دهه ۶۰ میلادی گرفته تا دهه ۸۰ میلادی قرار داده شده است که تعداد آن‌ها به بیش از ۵۰ نوع می‌رسد.

از سویی دیگر سیستم کنترلی بازی برای کاربران مختلف دسته‌بندی شده است و به شما این امکان را می‌دهد تا از حالت بسیار ساده گرفته تا حالت پیچیده آن را تجربه کنید. درواقع این شما هستید که می‌توانید از تجربه گیم‌پلی بازی لذت ببرید. به‌نحوی‌که سر پیچ‌ها ترمز دستی و دریفت بکشید و مواظب باشید تا از مسیر خارج نشوید. سازندگان در بازی چالش‌های روزانه و هفتگی متعددی را قرار داده‌اند که با شرکت در هرکدام از آ‌ن‌ها می‌توانید امتیاز بالاتر کسب کرده و در رده‌بندی جهانی رتبه خود را بهبود بخشید.


پرسش‌های متداول

  • بهترین بازی های مستقل سرویس گیم پس کدام ها هستند؟

    از بهترین بازی‌های مستقل سرویس گیم پس می‌توان به آثاری همچون سلست، فرزندان مورتا، دد سلز، فراست‌پانک، هدیس و بسیاری بازی سرگرم‌کننده دیگر اشاره کرد.

  • آیا بازی های گیم پس همیشه در این سرویس باقی خواهند ماند؟

    بازی های گیم پس معمولا تا مدت زمان زیادی در این سرویس باقی می‌مانند و با کاهش استقبال از سمت مخاطبان، کم کم از این سرویس حذف می‌شوند.

  • آیا بازی های گیم پس از اتمام دوره اشتراک برای همیشه از دست می‌روند؟

    بازی‌های سرویس گیم پس به‌نوعی به شما قرض داده می‌شوند و هیچ‌وقت به شکل رسمی به کتاب‌خانه بازی‌های حساب کاربری شما اضافه نمی‌شوند. به‌همین دلیل، با اتمام دوره تنها دسترسی‌تان به آن‌ها از بین می‌رود و با عضویت مجدد می‌توانید به آن‌ها و میزان پیشرفت خود دسترسی پیدا کنید.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده