بهترین بازی های ایکس باکس 360 | از گیرز آف وار تا فورتزا موتوراسپورت

بهترین بازی های ایکس باکس 360 | از گیرز آف وار تا فورتزا موتوراسپورت

جمعه, ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۲۲:۵۹

در این مقاله قصد داریم به سراغ معرفی بهترین بازی های کنسول نسل هفتمی ایکس باکس 360 و رتبه‌بندی آن‌ها برویم.

اگر بخواهیم بهترین کنسول مایکروسافت را در دو دهه اخیر نام ببریم، بدون شک همه ما یاد کنسول ایکس باکس 360 که در نسل هفتم بازی‌های ویدیویی در اختیار کاربران قرار گرفت، می‌افتیم. کنسولی در زمان عرضه به‌واسطه مجموعه‌ای از بازی‌های سرگرم‌کننده و لوازم جانبی کینکت خود موفق شد حسابی رقیب دیرینه خود یعنی پلی استیشن 3 را به چالش بکشد و به‌سرعت جای ثابت خود را در خانه‌های کاربران باز کند. معرفی مجموعه گیرز آف وار، فورتزا و ادامه موفقیت‌های هیلو تنها بخشی از درخشش‌های این کنسول در دوران اوج خود بود که باعث شد کتاب‌خانه از بهترین بازی‌های ویدیویی منتشر شده در تاریخ به‌نام این کنسول سند بخورد.

از این رو ما در این مقاله به سراغ نسل هفت و به شکل خاص کنسول ایکس باکس 360 رفته‌ایم و قصد داریم تا بهترین بازی‌های منتشر شده برای آن را براساس نظرسنجی انجام شده بین اعضای تحریریه زومجی در اختیار شما قرار دهیم. پس با ما همراه باشید با فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 و رتبه‌بندی آن‌ها.


بهترین بازی های ایکس باکس 360

کاراکترهای بازی Street Fighter IV

۲۵- بازی Street Fighter IV

  • سازنده و ناشر: کپکام
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • سبک: مبارزه‌ای
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

بدون شک یکی از نام‌های آشنا بین بازی‌های مبارزه‌ای مجموعه استریت فایتر است که در از سال ۱۹۸۷ شاهد ورود آن به دنیای بازی‌های ویدیویی بوده‌ایم. سال ۲۰۰۸ بود که تقریبا پس از گذشت ۱۱ سال از زمان آخرین نسخه رسمی این مجموعه، بازی Street Fighter IV توسط استودیو کپکام در اختیار بازیکنان قرار گرفت و به‌سرعت به محبوبیت بسیار بالایی بین علاقه‌مندان آثار مبارزه‌ای دست پیدا کرد.

اثری که با حفظ چارچوب کلی و سنتی مجموعه برای کنسول‌های نسل هفتمی و مخصوصا ایکس باکس 360 عرضه شده بود و درکنار گرافیک بصری و کارتونی جذاب خود، گیم‌پلی‌ای سرگرم‌کننده و هیجان‌انگیز را در اختیار بازیکنان قرار می‌داد. در این نسخه که اتفاق‌های آن دنباله مستقیم نسخه دوم مجموعه بود، باری دیگر شاهد بازگشت شخصیت‌های اصلی همانند Chun-Li ،Ryo و M. Bison هستیم که درکنار یکدیگر جمع شده‌اند تا تجربه مبارزات جذاب و شگفت‌انگیزی را در اختیار بازیکنان قرار دهند.


لی و کلمنتاین در بازی The Walking Dead

۲۴- بازی The Walking Dead: A Telltale Games Series

  • سازنده و ناشر: تل‌تیل گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • سبک: ماجراجویی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

مجموعه بازی‌های مردگان متحرک (The Walking Dead) را می‌توان یکی از بهترین آثار منتشر شده در زمینه زامبی‌ها و مبارزات با آن‌ها قلمداد کرد. یک مجموعه داستان‌محور از استودیو نام‌آشنای تل‌تیل گیمز که در جریان روایت داستانی اپیزودیک آن بازیکنان هر بار تجربه زندگی در دنیایی آخرالزمانی که را از نزدیک حس می‌کنند. در ماجرای بازی که از کمیکی به‌همین نام الگوبرداری شده است، زامبی‌ها در سرتاسر کشور امریکا در حال جولان دادن هستند و بازیکنان با قرار گرفتن در نقش یک زندانی به‌نام Lee Everett ناخواسته مأمور می‌شود تا از جان دخترکی به‌نام کمنتاین (Clementine) محافظت کند.

همان‌طور که گفته شد داستان بازی به‌صورت اپیزودیک و در قالب فصل‌های مجزا دنبال می‌شود و ما در هر فصل شاهد ماجراجویی‌های کلمنتاین با شخصی جدید هستیم. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و بازیکنان می‌توانند آن‌گونه که دوست دارند، داستان بازی را پیش ببرند.


گشت‌وگذار در دنیای بازی Braid

۲۳- بازی Braid

  • سازنده و ناشر: نامبر نان
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • سبک: پلتفرمر معمایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

Braid یک بازی پلتفرمر معمایی از استودیو Number One است که داستان زندگی قهرمانی به‌نام تیم را روایت می‌کند که تلاش می‌کند شاهزاده‌ای را از چنگال یک هیولا نجات دهد. گیم‌پلی Braid بیشتر بر مبنای حل معماهای موجود در دنیای بازی بنا شده است و بازیکنان در آن می‌توانند به‌صورت نامحدود زمان را به‌عقب بازگردانند. بازی به ۶ جهان مجزا تقسیم شده است و بازیکنان می‌توانند در هر زمان برای حل معماها به هرکدام آن‌ها سر بزند.

هرکدام این دنیاها مکانیزم گیم‌پلی زمان‌محور خود را دارند؛ به‌نحوی‌که برای مثال در دنیای Time and Forgiveness بازیکنان می‌توانند در یک دنیای پلتفرمر معمولی با بازگرداندن زمان به حل معماهای مختلف بپردازند، اما در دنیای Time and Mystery اشیا مختلفی وجود دارند که بازگرداندن زمان تأثیری روی آن‌ها ندارد و بازیکنان باید با استفاده از همین مکانیزم برخی از معماهای Braid را حل کنند.


فرمانده شپرد، قهرمان بازی مس افکت

۲۲- بازی Mass Effect

  • سازنده و ناشر: بایوور / مایکروسافت گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

مس افکت را می‌توان یکی از بهترین فرنچایزهای منتشر شده در سبک بازی‌های گشت‌وگذار در فضا معرفی کرد. این مجموعه درواقع کار خود را با نسخه اول در سال ۲۰۰۷ آغاز کرد که در آن بازیکنان برای اولین‌بار با فرمانده شپرد و دنیای بازی آشنا شدند. داستان بازی در کهکشان راه شیری و در سال ۲۱۸۳ رخ می‌دهد. جایی‌که بشریت توسط نژادی قدرتمند به‌نام Reapers تهدید می‌شود و بازیکنان با قرارگیری در نقش شخصیت اصلی بازی باید در مقابل حمله این تهدید مقاومت کند.

در جریان بازی بازیکنان باید مأموریت‌های فرعی مختلفی را به‌واسطه گشت‌وگذار در سیاره‌های مختلف به انجام برسانند و برای داد و ستد و پیشرفت خود در بازی با دیگر شخصیت‌های NPC به تعامل بپردازند. مس افکت در زمان عرضه با واکنش بسیار مثبت منتقدین و کاربران روبه‌رو شد و به‌واسطه شخصیت‌پردازی عمیق و  دنیای وسیعی که در اختیار کاربران خود قرار داده بود، بسیار مورد توجه قرار گرفت. با موفقیت تجاری این بازی، بایوور در ادامه نسخه‌های دوم و سوم آن را روانه بازار کرد.


شخصیت واس از بازی Far Cry 3

۲۱- بازی Far Cry 3

  • سازنده و ناشر: یوبی‌سافت
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • سبک: شوتر اول شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

Far Cry 3 سومین نسخه از مجموعه محبوب فار کرای است که وقایع آن در منطقه استوایی Rook Islands رخ می‌دهد و بازیکنان می‌توانند به‌صورت آزادنه در دنیای آن به گشت‌و‌گذار بپردازند. گیم‌پلی بازی درواقع روی گشت‌وگذار در دنیای بازی و مبارزه با نیروهای دشمن تمرکز دارد و بازیکنان می‌توانند از مجموعه‌ای از سلاح‌های مختلف برای رویارویی با دشمنان و حیوانات درنده استفاده کنند.

در جریان داستان بازی پس از آن‌که گروهی از دوستان به جزیره‌ای برای مسافرت می‌روند، اوضاع آن‌گونه که باید پیش‌ نمی‌رود و شخصیت اصلی یعنی Jason Brody در شرایطی قرار می‌گیرد که باید برای نجات جان دوستانش از دست دشمنان تلاش کند. جیسون در این بازی می‌تواند از روش‌های مختلفی همانند انواع سلاح‌های جنگی و مبارزات مخفی‌کاری برای ازبین‌بردن دشمنان خود استفاده کند. بازی همچنین یک درخت مهارت را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا با کسب امتیازهای مختلف، توانایی‌های خود را در طول بازی افزایش دهند. فار کرای 3 بدون شک نقطه عطفی در این مجموعه به شمار می‌رود که اثر بسیاری از المان‌های گیم پلی آن را می‌توانیم در نسخه‌های بعدی آن مشاهده کنیم.


سوپ مک‌تاویش در بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

۲۰- بازی Call of Duty: Modern Warfare 2

  • سازنده و ناشر: اینفینیتی وارد / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • سبک: شوتر اول شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۴

سال ۲۰۰۹ بود که اکتیویژن پس از موفقیت گسترده بازی مدرن وارفر اقدام به انتشار بازی Modern Warfare 2 کرد که در جریان آن شاهد بازگشت جنگ‌های مدرن از مجموعه کال آف دیوتی بودیم. در این نسخه نیروهای ویژه به رهبری سوپ مک‌تاویش این‌بار برای جلوگیری از حمله نیروهای روسی به واشنگتن باید رهبر آن‌ها یعنی ولدمیر ماکاروف را دستگیر کند. مدرن وارفر 2، سه حالت گیم‌پلی مختلف به‌نام‌های کمپین، Special Ops و بخش چندنفره را در خود جای داده است که هرکدام تجربه منحصربه‌فرد و سرگرم‌کننده‌ای از این بازی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد.

بازی به‌واسطه روایت داستانی جذاب و بخش چندنفره سرگرم‌کننده خود با نقدهای بسیار مثبتی از جانب منتقدین روبه‌رو شد و نسخه ایکس باکس 360 آن موفق شد به‌صورت میانگین نمره ۹۴ را برای خود ثبت کند. جالب است بدانید که در سال ۲۰۲۰ شاهد عرضه نسخه ریمستر آن برای کنسول‌های نسل هشتمی و انتشار نسخه ریمیک آن در سال ۲۰۲۲ بودیم.


پوستر بازی Gears of War 3

۱۹- بازی Gears of War 3

  • سازنده و ناشر: اپیک گیمز / مایکروسافت گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: شوتر سوم شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

سومین نسخه از مجموعه پرطرفدار گیرز آف وار در سال ۲۰۱۱ به‌صورت انحصاری برای پلتفرم ایکس باکس 360 منتشر شد که در آن شاهد جمع‌بندی داستان این سه‌گانه محبوب و سرگرم‌کننده بودیم. در جریان داستان بازی دو سال از زمان نابودی Jacinto می‌گذرد و حالا گروه COG به جزیره Vectes مهاجرت کرده‌اند تا بتوانند در آن‌جا سکونت بگیرند. با وقوع اتفاق‌های مختلف گروه دلتا حالا باید با دشمن نهایی خود روبه‌رو شوند و امنیت بشریت را برای آینده ضمانت کنند.

گیم‌پلی بازی Gears of War 3 همانند نسخه‌های پیشین خود به‌صورت سوم شخص دنبال می‌شود و بازیکنان می‌توانند با کمک سلاح‌های مختلفی که در اختیار می‌گیرند به نبرد دشمنان و هیولاهای بازی بروند. در این نسخه برای اولین‌بار بازیکنان قادر هستند تا دشمنان خود را تگ کنند تا هم‌تیمی‌هایشان تمرکز خود را روی آن دشمن قرار دهند. شما همچنین می‌توانند سلاح‌ها و مهمات خود را با دیگر هم‌تیمی‌های خود عوض کنید که در موارد مختلف می‌تواند بسیار ثمربخش باشد. Gears of War 3 با ارائه یک جمع‌بندی مناسب از داستان زندگی مارکوس فینکس و گیم‌پلی‌ای صیقل داده شده در فهرست بهترین بازی های کنسول ایکس باکس 360 قرار می‌گیرد.


پوستر بازی Dark Souls II

۱۸- بازی Dark Souls II

  • سازنده و ناشر: فرام‌سافتور / باندای نامکو
  • سال انتشار: ۲۰۱۴
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

نسخه دوم مجموعه دارک سولز را می‌توان یکی از سخت‌ترین بازی‌های صنعت ویدیو گیم نامید که در سال ۲۰۱۴ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. بازیکنان در این بازی در نقش شخصیتی قرار می‌گیرند که به خاطر یک نفرین هیچوقت قرار نیست بمیرد و تنها در طول زمان به موجودی پوچ و تهی تبدیل خواهد شد. بازیکنان برای این بتوانند این طلسم را از بین ببرند، باید به سرزمین امپراطوری Drangleic سفر کرده و چهار Great Souls را از اولد وانز به‌دست بیاورند.

گیم‌پلی بازی دنباله‌رو بازی‌های سولز است که در آن مردن تنبیه شدیدی به‌همراه دارد و بازیکنان با چالش‌های فراوانی برای پیش‌ بردن مراحل و روبه‌رو شدن با باس‌فایت‌های آن روبه‌رو هستند. در انتها جالب است بدانید برخلاف دیگر بازی‌های استودیو فرام‌سافتور، کارگردانی این نسخه به‌عهده هیدتاکا میازاکی نبوده و توموهیرو شیبویا و یوئی تانیمورا وظیفه رهبری تیم توسعه بازی را به‌عهده داشته‌اند.


بازی Fallout 3

۱۷- بازی Fallout 3

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • سبک: اکشن نفش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

فال اوت 3 یک بازی اکشن نقش‌آفرینی از استودیو بتسدا است که با ارائه گرافیک سه‌بعدی و مبارزات همزمان به‌عنوان سومین نسخه از مجموعه محبوب Fallout در اختیار طرفداران قرار گرفت. وقایع بازی در دنیایی آخرالزمانی از کشور امریکا و ایالت واشنگتن دی سی رخ می‌دهد که به‌واسطه نبردی اتمی حالا به خرابه‌ای غیرقابل سکونت تبدیل شده است. داستان Fallout 3 در سال ۲۲۷۷ و حدود ۳۶ سال پس از ماجراهای نسخه دوم مجموعه روایت می‌شود. بازیکنان در آن کنترل یکی از ساکنان دریچه شماره 101 را به‌عهده می‌گیرند و با پا گذاشتن به دنیای بیرون باید وظایف مختلفی را به انجام برسانند.

شما در فال اوت 3 می‌توانید با جمع‌آوری واحد پولی درون بازی شخصیت خود را ارتقا دهید و برای او لباس، مهمات و سلاح‌های مختلف را فراهیم آورید. بازی به‌شدت از المان‌های نقش‌آفرینی بهره می‌برد و بازیکنان به شکل گسترده‌ای قادر هستند تا کاراکتر اصلی را شخصی‌سازی کنند و در ادامه داستان بازی را نیز مطابق میل خود پیش ببرند.


خودرو لامبورگینی در بازی Forza Motorsport 3

۱۶- بازی Forza Motorsport 3

  • سازنده و ناشر: استودیو ترن 10 / مایکروسافت گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • سبک: رانندگی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

فورتزا موتوراسپورت 3 به‌عنوان سومین نسخه از مجموعه فورتزا در سال ۲۰۰۹ برای کنسول ایکس باکس 360 منتشر شد و نقدهای بسیار مثبتی را از جانب منتقدین دریافت کرد. این بازی بیش از ۴۰۰ خودرو از ۵۰ کارخانه خودروسازی را در خود جای داده است و بازیکنان می‌توانند در بیش از ۱۰۰ مسیر مختلف با یکدیگر به رقابت بپردازند.

در این نسخه برای اولین‌بار شاهد دوربین نمای داخل خودرو بودیم و از دیگر موارد جدید این نسخه می‌توان به مسابقات درگ، دریفت و حضور خودروهای شاسی‌بلند اشاره کرد. این بازی با تمامی ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود به عنوان یک بازی ریسینگ بی‌نقص به‌عنوان یکی از بهترین بازی های ایکس باکس 360 شناخته می‌شود.


بتمن در بازی Batman: Arkham Asylum

۱۵- بازی Batman: Arkham Asylum

  • سازنده و ناشر: راک‌استدی / ایداس اینتراکتیو
  • سال انتشار: ۲۰۰۹
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۲

Batman: Arkham Asylum یک بازی اکشن ماجرایی از استودیو بازی‌سازی راک‌استدی است که به‌عنوان آغازگر مجموعه محبوب بازی‌های بتمن که به‌ Batman: Arkham شناخته می‌شود، در سال ۲۰۰۹ در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در جریان داستان اصلی بازی بتمن باید با جلوی دشمن دیرینه خود یعنی جوکر را بگیرد که قصد دارد تا کنترل عمارت آرکهام را گرفته و از سویی دیگر شهر گاتهام را به‌ بمب‌گذاری تهدید می‌کند. در این بازی بازیکنان به‌صورت سوم‌شخص کنترل بتمن را به‌عهده می‌گیرند و باید با استفاده از گجت‌های مختلف و مهارت‌های رزمی او مراحل را به‌پایان برسانند.

بتمن در این بازی می‌تواند به‌صورت آزادانه در عمارت آرکهام به گشت‌و‌گذار بپردازند و با شخصیت‌ها و کاراکترهای مختلف تعامل کند. بازی به‌واسطه روایت داستانی جذاب و سیستم مبارزات سرگرم‌کننده خود با نقدهای مثبتی از جانب منتقدین روبه‌رو شد و بسیاری آن را بهترین اقتباس ویدیو گیم از مجموعه‌های کمیک‌بوکی در نظر می‌گرفتند.


پوستر بازی Call of Duty 4: Modern Warfare

۱۴- بازی Call of Duty 4: Modern Warfare

  • سازنده و ناشر: اینفینیتی وارد / اکتیویژن
  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • سبک: شوتر اول شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۴

در رتبه چهاردهم بهترین بازی های کنسول ایکس باکس 360 نسخه چهارم مجموعه کال آف دیوتی یعنی مدرن وارفر قرار گرفته است که برای اولین‌بار جنگ‌های مدرن را به این مجموعه معرفی کرد. اثری که در زمان عرضه با گرافیک بصری چشم‌نواز و گیم‌پلی بسیار جذاب خود به سرعت به یکی از محبوب‌ترین و بهترین بازی‌های شوتر اول شخص دوران خود تبدیل شد.

در جریان بازی بازیکنان با قرار گرفتن در نقش اعضای یک گروه ویژه باید جلوی وقوع درگیری‌های نظامی بین کشورهای مختلف مخصوصا روسیه را بگیرند. بازی علاوه‌بر بخش داستانی از یک قسمت چندنفره جذاب نیز بهره می‌برد که به‌واسطه آن بازیکنان می‌توانند در حالت‌های مختلف به نبرد یک دیگر بروند.


مارکوس فنیکس مشغول نبرد در بازی Gears of War 2

۱۳- بازی Gears of War 2

  • سازنده و ناشر: اپیک گیمز / مایکروسافت گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • سبک: شوتر سوم شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

نسخه دوم از مجموعه گیرز آف وار در رتبه سیزدهم بهترین بازی های کنسول ایکس باکس 360 قرار گرفته است که پس از موفقیت‌های نسخه اول در سال ۲۰۰۸ برای این کنسول منتشر شد. در این نسخه گروه COG حالا نبرد خود علیه لوکاست‌ها را ادامه می‌دهند. لوکاست‌ها قصد دارند تا تمامی شهرهای سیاره Sera را غرق کنند و مارکوس فینکس و گروه دلتا با حمله به قلمرو آن‌ها تلاش می‌کنند تا جلوی نابودی بشریت را بگیرند.

بازیکنان در بازی کنترل مارکوس را به‌عهده می‌گیرند و در حالت تجربه دونفره بازی، نفر دوم می‌تواند در قالب شخیصت دام نیز بازی را تجربه کند. بازی نسبت به نسخه اول از روایت داستانی عمیق‌تر و جذاب‌تری برخوردار بود و موفق شد در متاکریتیک میانگین نمره عالی ۹۳ را از آن خود کند.


لوگوی بازی Bioshock Infinite و الیزابت

۱۲- بازی BioShock Infinite

  • سازنده و ناشر: ایرشنال گیمز / 2K
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: شوتر اول شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۳

آخرین نسخه از مجموعه بایوشاک را می‌توان یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه درنظر گرفت که در سال ۲۰۱۳ در اختیار کاربران قرار گرفت. درواقع بازیکنان در بازی BioShock Infinite به سال ۱۹۱۲ می‌روند، جایی‌که در آن باید کنترل شخصیتی به‌نام Booker DeWitt را به‌عهده بگیرند و با سفر به آرمان‌شهری به‌نام کلمبیا، برای نجات جان دختری به‌نام الیزابت وارد چالش‌های متعددی شوند.

بازی با الهام‌گیری از دو نسخه قبلی خود، سلاح‌ها و مهارت‌های مختلفی را در اختیار بازیکنان قرار می‌دهد تا از آن‌ها برای رویارویی با دشمنان استفاده کنند. بایوشاک اینفینیت پس از عرضه موفق شد نمرات بسیار خوبی را از جانب منتقدین اخذ کند و از همین‌رو در رتبه دوازدهم فهرست بهترین بازی های ایکس باکس 360 قرار می‌گیرد.


بتمن بر فراز شهر آرکام در بازی Batman: Arkham City

۱۱- بازی Batman: Arkham City

  • سازنده و ناشر: راک‌استدی / وارنر بروز
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۴

بازی بعدی فهرست به یک نسخه دیگر از مجموعه بازی‌های بتمن: آرکهام اختصاص دارد که توسط استودیو بازی‌سازی راک‌استدی در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در جریان بازی Batman: Arkham City بازیکنان با قرارگیری در نقش بتمن به منطقه زاغه‌نشین شهر گاتهام یعنی آرکهام سیتی وارد می‌شوند و باید با نقشه‌های شوم رئیس منطقه یعنی هوگو استرنج روبه‌رو شوند.

بازی با استفاده از المان‌های گیم‌پلی نسخه Arkham Asylum و بهبود کلی آن‌ها، تجربه‌ای به‌یادماندنی از این اقتباس ویدیو گیم از بتمن را در اختیار طرفداران قرار می‌دهد که همین موضوع باعث شد در ادامه شاهد نسخه‌های بعدی این مجموعه باشیم.


شپرد و دوستان در بازی Mass Effect 2

۱۰- بازی Mass Effect 2

  • سازنده و ناشر: بایوور / الکترونیک آرتز
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: اکشن نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۶

تنها سه سال پس از عرضه بازی مس افکت، استودیو بایوور به انتشار نسخه دوم این مجموعه محبوب اقدام کرد و باری دیگر بازیکنان به واسطه آن در نقش فرمانده شپرد قرار گرفتند. وقایع بازی در کهکشان راه شیری و در قرن ۲۲م رخ می‌دهد؛ جایی‌که بشریت توسط نژادی بیگانه به‌نام Collectors تهدید شده است و این وظیفه شپرد و هم‌رزمانش است که برای جلوگیری از این تهدید راهی مأموریت بی‌بازگشت شوند.

شما برای تجربه این بازی می‌توانید به‌صورت مستقیم از فایل‌های ذخیره نسخه اول و تصمیم‌هایی که در آن گرفته‌اید، استفاده کنید و داستان بازی را مطابق با میل خود پیش ببرید. در سال ۲۰۲۱ بود که استودیو بایوور نسخه ریمستر این بازی را در قالب مجموعه Legendary Edition راهی بازار کرد تا بازیکنان بعد مدت‌ها این اثر فراموش‌نشدنی را با جلوه‌های بصری به‌روز و باکیفیتی بالاتر تجربه کنند.


والپیپر بازی Halo Reach

۹- بازی Halo: Reach

  • سازنده و ناشر: بانجی / مایکروسافت گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: شوتر اول شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۱

Halo: Reach به‌عنوان پنجمین نسخه از مجموعه هیلو در سال ۲۰۱۰ برای کنسول ایکس باکس 360 منتشر شد. این بازی درواقع یک پیش‌درآمد به سه‌گانه اصلی مجموعه بود که وقایع آن در سال ۲۵۵۲ رخ می‌داد؛ جایی‌که بشریت درگیر نبرد با موجودات بیگانه Covenant شده است و بازیکنان با قرارگیری در نقش یک ابرسرباز به‌نام Noble Six باید از نابودی منطقه مسکونی Reach جلوگیری کنند.

سازندگان در این بازی تلاش کرده‌اند تا حد ممکن گیم‌پلی بازی را مشابه با نسخه اول مجموعه یعنی Halo: Combat Evolved طراحی کنند. بازی پس از عرضه با واکنش مثبت منتقدین روبه‌رو شد و علاوه‌ بر بخش داستانی با ارائه یک قسمت چندنفره جذاب، باری دیگر مجموعه هیلو را بر سر زبان‌ها انداخت.


زاده اژدها در بازی اسکایریم

۸- بازی The Elder Scrolls V: Skyrim

  • سازنده و ناشر: بتسدا
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: نقش‌آفرینی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۶

بازی بعدی این فهرست به آخرین بازی منتشر شده از مجموعه الدر اسکرولز یعنی اسکایریم اختصاص دارد که بدون شک بسیاری از ما نام آن را حداقل یک‌بار شنیده‌ایم. اثری نقش‌آفرینی که درواقع پنجمین نسخه از مجموعه خود به‌شمار می‌رود و وقایع آن ۲۰۰ سال پس از اتفاق‌های بازی Oblivion روایت می‌شود. در جریان داستان بازی بازیکنان با قرارگیری در نقش یک شخصیت مرموز وظیفه پیدا می‌کنند تا اژدهایی به‌نام Alduin که قصد نابودی دنیا را دارد، از بین ببرد.

همانند دیگر آثار نقش‌آفرینی بازیکنان در این بازی می‌توانند مأموریت‌های فرعی مختلف را انجام داده و همزمان مهارت‌ها و توانایی‌های شخصیت اصلی را ارتقا دهند. از زمان انتشار این بازی تاکنون بسته‌های گسترش‌دهنده مختلفی برای آن منتشر شده است و خود بازی هم با پشتیبانی کامل بتسدا به نسل‌های هشتم و نهم کنسول‌های بازی راه پیدا کرده است.


پوستر بازی Red Dead Redemption

۷- بازی Red Dead Redemption

  • سازنده و ناشر: راک‌استار گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۰
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۵

سال ۲۰۱۰ را می‌توان یکی از نقاط عطف صنعت ویدیو گیم قلمداد کرد که در آن تاریخ بازی‌ها و آثار چشم‌گیری یکی پس از دیگری به کنسول‌های خانگی مخصوصا ایکس باکس 360 راه پیدا کردند. یکی از این بازی‌ها، Red Dead Redemption ساخته استودیو راک‌استار گیمز بود که به‌عنوان دنباله معنوی بازی Red Dead Revolver در اختیار بازیکنان قرار گرفت. در این بازی بازیکنان در نقش یک راهزن بازنشسته به‌نام جان مارستون قرار می‌گیرند که درکنار خانواده خود در حال گذران یک زندگی مسالمت‌آمیز است. اما گذشته جان باری دیگر روی زندگی او سایه می‌اندازد و او مجبور می‌شود تا برای نجات خانواده با نیروهای دولت به‌همکاری بپردازد.

بازیکنان در این بازی می‌توانند به‌صورت آزادنه در دنیای غرب وحشی به گشت‌وگذار بپردازند، مأموریت‌های فرعی را انجام داده و با وقایع و شخصیت‌های مختلف به تعامل کنند. بازی از جهات بسیار تجربه یک اثر واقع‌گرایانه فوق‌العاده را در اختیار مخاطبان خود قرار می‌دهد که شاید پیش از آن دوره نمونه آن در صنعت ویدیو گیم بی‌مانند بود.


تصویری از بخش مولتی پلیر بازی Portal 2

۶- بازی Portal 2

  • سازنده و ناشر: ولو
  • سال انتشار: ۲۰۱۱
  • سبک: اکشن، معمایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۵

رتبه ششم بهترین بازی های ایکس باکس 360 به پورتال 2 ساخته استودیو ولو اختصاص دارد که به‌عنوان دنباله نسخه اصلی این بازی که پیش‌تر در سال ۲۰۰۷ منتشر شده بود، در دسترس کاربران قرار گرفت. در این نسخه بازیکنان باری دیگر در نقش شخصیت Chell قرار می‌گیرند و باید در منطقه Aperture که توسط GLaDOS درحال بازسازی است، راه خروج خود را پیدا کنند.

بازی باتوجه‌به سلاح پورتالی که در اختیار شخصیت اصلی قرار دارد، معماها و چالش‌های مختلفی را پیش‌روی بازیکنان قرار می‌دهد و بازیکنان باید با استفاده از آن و المان‌های محیطی در هر منطقه راه خود را برای پیش‌روی در بازی پیدا کنند. ولو پس از عرضه بازی با انتشار محتوای قابل دانلودی جدید به کاربران اجازه داد تا با استفاده از ویژگی ویرایش نقشه، معماها و چالش‌های خود را ایجاد کرده و با دوستان خود به اشتراک بگذارند.


سه شخصیت اصلی بازی GTA V شرکت راک استار

۵- بازی GTA V

  • سازنده و ناشر: راک‌استار گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۱۳
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۷

آخرین نسخه از مجموعه GTA که تحت عنوان GTA V در اختیار بازیکنان قرار گرفته است، بازی بعدی این فهرست قلمداد می‌شود که بدون شک از زمان عرضه تاکنون هنوز هم می‌توان از آن به‌عنوان یک بازی اکشن ماجرایی بی‌نقص و عالی یاد کرد. اثری که در جریان آن بازیکنان با قرار گرفتن در نقش سه کاراکتر مجزا که به‌نوعی سرنوشت آن‌ها به هم گره خورده است، باید مأموریت‌های مشخصی را انجام دهند. وقایع بازی که در شهر خیالی سان آندریاس جریان دارد، مأموریت‌های فرعی و اصلی بسیاری را شامل می‌شود که باعث شده است تا بازیکنان ساعت‌ها بدون آن‌که حس کنند بازی برای آن‌ها تکراری شده است، به تجربه آن بپردازند.

Grand Theft Auto V بدون شک یک موفقیت تجاری عظیم را برای استودیو راک‌استار رقم زد؛ به‌نحوی‌که به شکل عجیبی تاکنون خبری از انتشار نسخه بعدی این مجموعه از جانب این استودیو اعلام نشده است و ما شاهد عرضه این بازی روی کنسول‌های نسل هشتی و نهمی نیز بوده‌ایم.


مستر چیف در هیلو 3

۴- بازی Halo 3

  • سازنده و ناشر: بانجی / مایکروسافت گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • سبک: شوتر اول شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۴

بازی Halo 3 درواقع به‌عنوان پایان‌بخش داستان سه‌گانه اصلی مجموعه هیلو در سال ۲۰۰۷ میلادی در اختیار بازیکنان قرار گرفت. اثری که در جریان آن بازیکنان با قرارگیری در نقش مستر چیف به نبردی عظیم علیه Covenant و Flood می‌روند و برای آخرین‌بار تلاش می‌کنند تا نبرد دائمی انسان‌ها با آن‌ها را پایان دهند. در این بازی بازیکنان می‌توانستند در قسمت چندنفره علاوه بر حالت‌های مختلف آن، به‌واسطه حالت Forge، نقشه‌های رقابت‌های آنلاین خود را طراحی کرده با دیگران به‌اشتراک بگذارند.

جالبت است بدانید که هیلو 3 در سال ۲۰۱۴ در قالب باندل Halo: The Master Chief Collection به‌صورت ریمستر شده باری دیگر در اختیار بازیکنان قرار گرفت.


کاراکترهای مجموعه بازی Gears of War

۳- بازی Gears of War

  • سازنده و ناشر: اپیک گیمز / مایکروسافت گیم استودیوز
  • سال انتشار: ۲۰۰۶
  • سبک: شوتر سوم شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۴

به جرأت می‌توان بازی و مجموعه گیرز آف وار را یکی از عناصر اصلی موفقیت کنسول ایکس باکس 360 در نسل هفتم قلمداد کرد. اثری که بدون شک جانی دوباره به بازی‌های سوم‌شخص و تاکتیکی بخشید و تا سال‌ها بعد آن شاهد کپی‌برداری از گیم‌پلی آن بودیم. البته که از حق نگذریم، نمی‌توان از داستان‌سرایی بی‌نقص آن در دنیایی آخرالزمانی نیز چشم‌پوشی کرد. داستانی که در جریان آن بشریت در نبرد با موجوداتی بیگانه به‌نام Locust در نومیدی به‌سر می‌برد و گروهی از سربازان کارکشته به‌رهبری مارکوس فینکس تصمیم می‌گیرند تا با مبارزه با آن‌ها از نابودی بشریت جلوگیری کنند.

درکنار بخش کمپین بازی، استودیو اپیک گیمز در بخش چندنفره این بازی نیز یک تجربه به‌شدت کامل و سرگرم‌کننده را در اختیار کاربران کنسول ایکس باکس 360 قرار داد که نمونه آن شاید تنها در مجموعه هیلو مشاهده شده بود. موفقیت چشم‌گیر این بازی باعث شد تا شاهد عرضه نسخه‌های بعدی این مجموعه درکنار انتشار اقتباس‌های کمیک‌بوکی و کتاب‌های مختلفی از آن باشیم.


تصویر معروف بازی BioShock

۲- بازی BioShock

  • سازنده و ناشر: ایرشنال گیمز / 2K
  • سال انتشار: ۲۰۰۷
  • سبک: شوتر اول شخص
  • نمره در متاکریتیک: ۹۶

در رتبه دوم بهترین بازی های کنسول ایکس باکس 360 هم نسخه اول مجموعه بایوشاک ساخته استودیو ایرشنال گیمز قرار می‌گیرد که به‌نوعی یکی از جریان‌سازترین بازی‌های نسل هفتم و تاریخ صنعت ویدیو گیم لقب می‌گیرد. در جریان داستان بازی شخصیتی به‌نام جک به‌صورت اتفاقی وارد آرمان‌شهری در زیر دریا به‌نام Rapture می‌شود. بازیکنان در این شهر با تکنولوژی بسیار پیشرفته‌ای آشنا می‌شوند و باید علاوه‌بر کشف وقایع در حال وقوع در آن منطقه برای رهایی خود تلاش کنند.

بازی پس از عرضه به‌واسطه گرافیک هنری، موسیقی گوش‌نواز و روایت داستانی جذاب خود بسیار مورد پسند منتقدین و کاربران قرار گرفت و نسخه ایکس باکس 360 آن موفق شد در وب‌سایت متاکریتیک نمره فوق‌العاده ۹۶ را کسب کند.


نیکو بیلیک در بازی GTA IV

۱- بازی GTA IV

  • سازنده و ناشر: راک‌استار گیمز
  • سال انتشار: ۲۰۰۸
  • سبک: اکشن ماجرایی
  • نمره در متاکریتیک: ۹۸

رتبه نسخه این فهرست هم به بازی GTA IV استودیو راک‌استار اختصاص پیدا کرده است که در سال ۲۰۰۸ برای پلتفرم‌های مختلف منتشر شد. اثری اکشن ماجرایی از مجموعه محبوب GTA که در جریان آن این‌بار بازیکنان در نقش یک شخصیت شرق اروپایی به‌نام نیکو بلیک قرار می‌گیرند و باید مأموریت‌های مختلفی را در دنیای شهر Liberty City به سرانجام برسانند. نقشه بازی با سه جزیره مختلف بزرگ‌ترین دنیای ساخته شده در این مجموعه به‌شمار می‌رفت و بازیکنان می‌توانستند آزادانه در بخش‌های مختلف آن به گشت‌وگذار بپردازند، مینی‌گیم‌های مختلف را انجام دهند و همزمان حواس‌شان به شرایط روحی و فیزیکی شخصیت اصلی هم باشد.

سازندگان در این نسخه برخلاف نسخه‌های پیشین رویکردی واقع‌گرایانه در خلق دنیای بازی اتخاذ کردند که نتیجه کار به اثری بدون نقص و بسیار سرگرم‌کننده تبدیل شد که با کسب میانگین نمره ۹۸ از منتقدین پس از بازی Ocarina of Time به‌عنوان دومین بازی تاریخ صنعیت ویدیو گیم لقب گرفت.


پرسش‌های متداول

۱- بهترین بازی های کنسول ایکس باکس 360 کدام‌اند؟

ایکس باکس 360 زادگاه بسیاری از مجموعه‌های محبوبی است که امروزه نامی برای خود دست‌وپا کرده‌اند. از مجموعه‌ بازی‌های گیرز آف وار گرفته تا فورتزا موتوراسپورت و بازی‌های هیلو 3 که هرکدام تجربه‌های منحصربه‌فردی را دراختیار بازیکنان قرار می‌دهند.

۲- چگونه می‌توان بازی‌ های کنسول ایکس باکس 360 را تجربه کرد؟

با توجه به قابلیت Backward compatibility کنسول‌های نسل هشتمی و نسل نهمی ایکس باکس، بازیکنان می‌توانند به‌راحتی به تجربه اکثر بازی‌های منتشر شده برای کنسول ایکس باکس 360 بپردازند.
منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده