نویسنده: مریم خواجوی
// چهار شنبه, ۲۹ تیر ۱۴۰۱ ساعت ۲۰:۵۹

گرگ غول‌ پیکر مرموز در بازی God of War Ragnarok چه می‌کند؟

نگاهی به ریشه‌های گرگ غول پیکری که در تریلر تاریخ انتشار بازی گاد او وار رگناروک مشاهده کردیم. 

در انتهای تیزر جدید بازی God of War Ragnarok مشاهده کردیم که کریتوس و آترئوس با یک گرگ غول‌پیکر روبه‌رو شدند. اگر فیلم تور رگناروک تماشا یا بازی اساسینز کرید والهالا را تجربه کرده باشید احتمالا با این گرگ آشنایی دارید. اما ریشه‌ اصلی این گرگ به کجا برمی‌گردد؟ لطفا ابتدا ویدیو زیر را تماشا کنید تا بعد بیش‌تر در این مورد توضیح بدهیم:

برای حمایت از زومجی لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

در ادامه بخشی از داستان بازی گاد او وار ۲۰۱۸ لو می‌رود

فنریر، پسر لوکی، خدای شرورت دنیای نورس و غولی به نام انگربودا است. اودین طبق پیش‌بینی‌ها از وجود فرزندان لوکی، فنریر، انگربودا و یورمنگندر باخبر و متوجه می‌شود که قرار است در آینده برای خدایان دردسر درست کنند. در نتیجه دستور می‌دهد تا آن‌ها را از یوتنهایم، قلمروی جاینت‌ها (غول‌ها) به ازگارد بیاورند تا برای آینده‌ی آن‌ها تصمیم‌گیری شود.

در نهایت سرنوشت هر کدام از فرزندان لوکی مشخص شد. یورمنگندر به دریایی که سرتاسر دنیای میانی (میدگارد) را فرا گرفته است فرستاده شد، هل به سرزمین مردگان (هل‌هایم) و فنریر در ازگارد باقی ماند. دلیل این موضوع هم این بود که خدایان می‌خواستند به طور خاص او را تحت کنترل داشته باشند.

فنریر که آن زمان بچه گرگی بیش نبود، روز به روز بزرگ و بزرگ‌تر می‌شد. تنها خدایی که حاضر بود به او غذا بدهد، تیر، خدای جنگ دنیای نورس بود و بین این دو ارتباط نزدیکی شکل گرفت. در نهایت رشد غیرطبیعی فنریر خدایان را به وحشت انداخت. پس تصمیم گرفتند که او را به طریقی به زنجیر بکشند و برای این کار زنجیرهای بزرگی ساختند. آن‌ها به بهانه‌ی زورآزمایی فنریر را به انجام این کار ترغیب کردند و در کمال تعجبشان فنریر هر بار آن‌ها را شکست.  

فنریر گرگ دنیای نورس

پس خدایان ازگارد به کوتوله‌هایی به نام پسران ایوالدی روی آوردند تا با مهارت‌های خاص خودشان بتوانند یک زنجیر جادویی بسازند که فنریر قدرت شکستن آن را نداشته باشد. این کوتوله‌ها با ترکیب کردن عنصرهای عجیبی مانند ریشه کوه، نفس ماهی و آب دهان پرنده نه یک زنجیر، بلکه یک نوار درست کردند. خدایان بار دیگر از فنریر درخواست کردند تا قدرت خود را به آن‌ها نشان دهد. فنریر با اینکه شک کرده بود، به شرط اینکه یکی از خدایان دستش را در دهانش بگذارد قبول کرد. هیچ‌‌کدام از خدایان به جز تیر پا پیش نگذاشت. ربان کار خودش را کرد و فنریر نتوانست خودش را آزاد کند. در این میان تیر هم دست راستش را از دست داد.

فنریر در یک مکان متروکه برای سال‌‌های سال زندانی بود و روز به روز به نفرتش نسبت به خدایان افزوده می‌شد. تا زمانی که رگناروک فرا رسید. قیامتی که اتفاقا فرزندان فنریر، اسکال و هاتی با بلعیدن ماه و خورشید و فرو بردن دنیا در تاریکی، آغازگر آن بودند. فنریر از زنجیر خود رهایی یافت و راهی سرزمین خدایان شد و هر چیزی که سر راهش قرار گرفت را نابود کرد. فنریر با رسیدن به هدف خود، به سمت اودین حمله‌ور شد و او را بلعید. به این ترتیب خدای خدایان به سرنوشتی که آن همه تلاش کرده بود از آن جلوگیری کند گرفتار شد. یکی از پسران اودین به نام ویدار با دیدن صحنهٰ‌ی قتل پدرش چنان خشمگین شد که به فنریر حمله کرد و با از هم دریدن فکش او را به قتل رساند. 

مار دنیای نورس یورمنگندر در گاد او وار ۲۰۱۸

ارتباط گاد او وار با دنیای نورس

اگر با دنیایی که خدای جنگ حول محور اساطیر یونان ساخته است آشنایی داشته باشید، می‌دانید که سازندگان روایت مستقل و مختص خود را داشتند. این اتفاق برای گاد او وار ۲۰۱۸ و با دنیای نورس هم اتفاق افتاد و انتظار نمی‌رود که اتفاقات گاد او وار رگناروک همانند افسانه‌ها رخ دهد. با این حال از اساطیر نورس می‌توان به پیش بینی و نظریه‌پردازی بعضی وقایع گاد او وار رگناروک پرداخت.

در God of War 2018 متوجه شدیم که فنریر و یورمنگندر هر دو در خط زمانی بازی حضور دارند. با توجه به پایان‌بندی بازی که هویت واقعی آترئوس را آشکار کرد و فهمیدیم که او کسی نیست جز همان لوکی، سوالی پیش می‌آید؛ لوکی نوجوان چگونه همزمان با فرزندان خود حضور دارد؟ میمیر بخشی از این معما را برای‌مان حل کرد. یورمنگندر در مبارزه‌اش با تور در رگناروک ضربه‌ی سهمگینی می‌خورد و شدت زیاد این ضربه، درخت زندگی را به لرزه در آورد و یورمنگندر را به گذشته و حتی قبل از تولد خود برگرداند. پس اکنون تنها حضور فنریر است که یک علامت سوال بزرگ باقی می‌ماند. سوالی که با توجه به سابقه‌ی خدای جنگ در سفر در زمان، تا حدودی قابل پیش‌بینی است.

نقاشی پایان بازی گاد او وار ۲۰۱۸ آترئوس و سه گرگ

برخی در پاسخ به این سوال بیان کردند که شاید آترئوس با یورمنگندر و فنریر هیچ ارتباطی ندارد. به هر حال می‌دانیم که گاد او وار قرار نیست ارتباط تنگاتنگ و نزدیکی با اساطیر داشته باشد. در پاسخ به این ادعا باید به اشاره‌های کوچکی که این فرضیه را رد می‌کند اشاره کنم.

برای شروع می‌توان به اولین سوالی که آترئوس بعد از اینکه متوجه ماهیت خداگونه کریتوس می‌شود از پدرش می‌پرسد اشاره کرد. «آیا می‌توانم به یک حیوان تبدیل شوم؟». همچنین در طول بازی می‌بینیم هنگامی که کریتوس گر‌گ‌ها را به قتل می‌رساند، آترئوس برای آن‌ها دلسوزی می‌کند. همچنین در بخشی از دیوارنگاره‌ای که در انتهای بازی در یوتنهایم مشاهده کردیم، سه گرگ آترئوس را همراهی می‌کنند. این اشاره‌ها نمی‌‌تواند تصادفی باشد و می‌توان گفت سازنده‌ها از عمد چنین اشاره‌هایی را درون بازی قرار داده‌اند.

در انتها منتظر نظرات شما و پیش‌بینی‌هایتان در مورد God of War Ragnarok هستیم.


تهیه شده در زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده