نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۳۰

معرفی بازی موبایل Day R Survival

Day R Survival یک بازی اندروید و آیفون در سبک تلاش برای بقا است که به‌خوبی حس و حال جهانی آخرالزمانی را به تصویر می‌کشد. 

تا به امروز در بازی‌های ویدیویی زیادی آخرالزمان را تجربه کرده‌ایم؛ از سری Fallout گرفته تا بازی‌های دیگری مثل Metro. حال در معرفی بازی موبایل امروز زومجی، سراغ یک بازی اندروید و آیفون رفته‌ایم که در فضایی آخرالزمانی جریان دارد و سبک آن، تلاش برای بقا است. نام این بازی Day R Survival است که توسط استودیو تی‌ال‌تی گیمز ساخته شده است. در این بازی با جهانی رو‌به‌رو هستیم که به دلیل انفجار اتمی به یک ویرانه تبدیل شده و حال وظیفه شما است که در آن اولا برای زنده ماندن تلاش کنید و بعد، برای پیدا کردن خانواده‌تان تلاش کنید؛ خانواده‌ای که اصلا مشخص نیست زنده هستند یا خیر. 

داستان بازی Day R Survival در دهه ۸۰ میلادی و در کشور وسیع شوروی جریان دارد. شما بازی را در ابتدا از یک شهر کوچک شروع می‌کنید و باید سعی کنید ضمن پیش‌روی در نقشه بسیار بزرگ بازی، با پیدا کردن آیتم‌های مختلف و انجام کار‌هایی، برای زنده ماندن تلاش کنید و بتوانید به شهر‌های بزرگ‌تری مثل مسکو برسید که البته این کار به هیچ‌وجه ساده نیست و همچنین بسیار زمان‌بر است. زمانی که در حال حرکت روی نقشه هستید، شهر‌های کوچک و بزرگ یا دیگر مناطق با دایره‌هایی دیده می‌شوند و شخصیت شما هم مثل یک آیکون در حال حرکت به تصویر کشیده می‌شود. با این حال زمانی که وارد یک شهر شدید، می‌توانید روی نقش زوم کنید و ساختمان‌های موجود در آن شهر را ببینید. 

Day R Survival بازی اندروید

Day R Survival شاید گرافیک خیلی پرجزییاتی نداشته باشد، اما به بهترین شکل حس و حال جهانی آخرالزمانی را القا می‌کند

درست است که در Day R Survival مثل بازی‌هایی چون Fallout یا Metro شاهد جهان پرجزییات و سه‌بعدی‌ای نیستیم، اما بازی واقعا اتمسفر خوبی دارد و به بهترین شکل می‌تواند حس و حال آخرالزمانی و ویرانی را به مخاطب القا کند. به‌شخصه علاقه زیادی به چنین اتمسفری در بازی‌ها دارم و به همین دلیل هم بدون اینکه متوجه گذران زمان شوم، چندین ساعتی را صرف تجربه Day R Survival کردم! اما عاملی که Day R Survival را تا این حد به تجربه اعتیادآوری تبدیل کرده، گیم‌پلی جالب آن است. اولین کاری که در بازی باید انجام دهید، رفتن از شهری به شهر دیگر، گشتن ساختمان‌ها برای پیدا کردن آیتم و انجام ماموریت‌های مختلف است. در این بین گاهی هم با موجوداتی رو‌به‌رو می‌شوید که قصد کشتن شما را دارند و باید از خودتان دفاع کنید. اما با وجود این کار‌ها، جذاب‌ترین بخش بازی مربوط به کارهایی است که برای زنده ماندن باید انجام دهید.

برای مثال مولفه‌هایی مثل گرسنگی، بی‌خوابی، تشنگی یا میزان ابتلا به موارد رادیواکتیو، در بازی تعریف شده‌اند و باید حواس‌تان به آن‌ها باشد؛ چرا که اگر از حد مجاز رد شوند، باعث مرگ شما خواهند شد. حال، بازی زمانی جالب‌تر می‌شود که بدانید برای زنده ماندن، باید کار‌هایی را انجام دهید که شدیدا واقع‌گرایانه و پرجزییات هستند. برای مثال ممکن است با گشتن در محیط شهر‌ها، آب آلوده پیدا کنید که می‌توان آن را به صورت مستقیم هم خورد و تشنگی را رفع کرد. اما این کار باعث می‌شود تا همزمان میزان مسمومیت شما هم افزایش پیدا کند. پس بهترین کار این است که کمی چوب به دست آورید، آتش روشن کنید و سپس آب را بجوشانید تا تبدیل به آب سالم شود. همچنین به مرور در بازی سطح شما در کار‌هایی مثل ساخت‌وساز، پخت‌وپز، دوختن لباس و موارد دیگر بهبود پیدا می‌کند و می‌توانید برای خودتان تجهیزات جدیدی خلق کنید. مثلا می‌توانید کوله‌پشتی بسازید تا بتوانید بار بیش‌تری را حمل کنید یا اینکه با ساخت یک سلاح بهتر، بتوانید شانس بیش‌تری در برابر موجوداتی که به‌تان حمله می‌کنند داشته باشید. 

بازی اندروید Day R Survival

جالب اینکه این ساخت‌وساز‌ها به مرور پیشرفته‌تر هم می‌شوند و حتی می‌توانید مواردی مثل ماشین بسازید که حرکت در نقشه را سریع‌تر می‌کند! البته برای ساخت تجهیزات پیشرفته‌تر، نیاز به منابع بیش‌تری هم دارید که پیدا کردن آن‌ها به‌هیچ‌وجه کار ساده‌ای نیست. در مجموع Day R Survival از حیث گیم‌پلی واقعا غنی و پرجزییات است و می‌تواند برای ساعت‌های طولانی شما را سرگرم گشتن در محیط بزرگش و تلاش برای زنده ماندن کند. 

Day R Survival یک بازی رایگان است که البته یک نسخه پولی ۵ دلاری هم دارد. تفاوت این نسخه‌ها در این است که در نسخه رایگان بازی خرید‌های درون برنامه‌ای نقش پررنگی ایفا می‌کنند، اما نسخه پولی بازی حس و حال یک اثر کامل را دارد. همچنین این بازی را می‌توان هم به صورت آفلاین و هم به صورت آنلاین تجربه کرد و در ابتدای بازی امکان انتخاب یکی از این دو حالت را دارید. در مجموع اگر به دنبال یک بازی سرگرم‌کننده و اعتیادآور هستید و به اتمسفر‌های آخرالزمانی هم علاقه دارید، دانلود بازی Day R Survival پیشنهاد می‌شود.

دانلود بازی اندروید و آیفون Day R Survival


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده