نویسنده: افشین پیروزی
// سه شنبه, ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۰:۵۹

مهم ترین بازی های می ۲۰۲۱ که نباید از دست بدهید

در ویدیو و مقاله معرفی مهم‌ترین بازی‌های ماه می ۲۰۲۱، سراغ ۶ بازی رفتیم که در این ماه منتشر می‌شوند. از نسخه جدید رزیدنت ایول تا یک ریمستر موردانتظار. 

طبق روال ماه‌های گذشته، با رسیدن ماه می ۲۰۲۱ در ویدیو و مقاله‌ای، سراغ معرفی مهم‌ترین بازی‌هایی رفتیم که قرار است این ماه در دسترس کاربران پلتفرم‌های مختلف قرار بگیرند. در ماه می، آثار مختلفی منتشر خواهند شد که شاید بتوان مهم‌ترین آن‌ها را رزیدنت ایول ۸ دانست. بااین‌حال جدا از این اثر، بازی‌های دیگری هم داریم که هرکدام پتانسیل خوبی برای تبدیل شدن به تجربه‌ای موفق دارند.

پس لطفا ابتدا ویدیو مربوط‌به معرفی بازی‌های این ماه را تماشا کنید تا بعد هم بیشتر در مورد آن‌ها توضیح بدهیم:

تماشا در یوتیوب

قلعه دیمیتریس بازی Resident Evil Village

بازی Resident Evil Village

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت

به احتمال خیلی زیاد، برای خیلی‌ها مهم‌ترین بازی ماه می ۲۰۲۱ چیزی نیست جز نسخه جدید رزیدنت ایول یا همان Resident Evil Village. کپکام در طول دوران حیات پرفراز و نشیب این مجموعه ترسناک، بارها و بارها تغییرات متعددی در آن اعمال کرده که یکی از مهم‌ترینِ آن‌ها، در رزیدنت ایول ۷ بود؛ جایی که بازی به اثری اول‌شخص تبدیل شد و همینطور شاهد معرفی کاراکتر ایتن وینترز بودیم. حال RE: Village، قرار است دنباله همین بازی باشد و مثل آن، بازهم اثری اول‌شخص است و ما را با وینترز همراه می‌کند. 

ایتن وینترز، در این نسخه در جستجوی دخترش که دزدیده شده، وارد یک روستا می‌شود؛ روستایی که براساس نمایش‌های بازی، بی‌شباهت به جهان رزیدنت ایول ۴ نیست و در آن،‌ دشمنان مختلفی از یک زن مسن مرموز گرفته تا لیدی دیمیتریس و دختران خون‌آشامش، انتظار ایتن را می‌کشند. اما شباهت‌های ویلیج به رزیدنت ایول ۴، فقط به فضاسازی محدود نیست و سازندگان ویلیج در مواردی مثل سیستم مدیریت آیتم‌ها یا حتی حضور یک فروشنده عجیب در بازی هم از این نسخه خاطره‌انگیز الهام گرفته‌اند. 

به هر حال یک رزیدنت ایول جدید، همیشه اتفاق مهمی در صنعت بازی به‌حساب می‌آید و طرفداران این مجموعه و کلا بازی‌های ترسناک، از ۱۷ اردیبهشت فرصت این را خواهند داشت تا نسخه جدید آن را تجربه کنند. 

کاراکترهای بازی Hood: Outlaws & Legends

بازی Hood: Outlaws & Legends

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس
  • تاریخ انتشار: ۲۰ اردیبهشت

استودیو Sumo Digital را خیلی‌هایمان با بازی‌هایی مثل کرک‌داون ۳ می‌شناسیم و خب به‌زودی، Hood: Outlaws & Legends به‌عنوان بازی جدید شعبه نیوکاسل این استودیو که اخیرا هم خریداری شده، عرضه خواهد شد. قطعا خیلی‌هایمان با ماجرا‌های رابین هود آشنا هستیم و این بازی، با الهام از این شخصیت و البته بدون حضور مستقیم خود او، قصد ارائه تجربه‌ای چندنفره را دارد. 

به‌طور دقیق‌تر، Hood: Outlaws & Legends در قالب نبردی با حضور دو تیم چهارنفره از بازیکنان برگزار می‌شود که هدف تیم‌ها در آن، دزدیدن یک صندوق پر از آیتم‌های ارزشمند است. در این راه مانع بازیکنان، نه فقط تیم حریف که دشمنان کنترل‌شده توسط هوش مصنوعی هم هستند که در قالب محافظین صندوق در بازی قرار گرفته‌اند. در نتیجه باید با اتخاذ استراتژی درست و صد البته داشتن همکاری تیمی مناسب، این نگهبان‌ها و سردسته آن‌ها را از پیش‌رو بردارید و صد البته که این کار را سریع‌تر از تیم رقیب انجام دهید یا اینکه در نبرد با آن‌ها هم پیروز باشید. 

پس از دزدیدن صندوق که در هر تجربه شما مکان آن روی نقشه عوض می‌شود و البته که بازی نقشه‌های متعددی هم دارد، باید آن را سالم به مکان خاصی برسانید تا برنده بازی باشید. پس از برنده شدن، می‌توانید آیتم‌هایتان را به سبک رابین هود بین مردم تقسیم کنید یا اینکه بخش یا همه آن‌ها را برای خودتان نگه دارید. تقسیم آیتم‌ها بین مردم باعث فعال شدن یک سری قابلیت‌ها برای شخصیت‌تان می‌شود که البته برای خرید آن‌ها، نیاز به پول خواهید داشت. بازی همچنین کلاس‌های مختلف کاراکتر‌ها را هم دارد و باید دید که در پس این ایده جالب، در عمل چقدر تجربه موفقی خواهد بود. 

پوستر بازی Mass Effect: Legendary Edition

بازی Mass Effect: Legendary Edition

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان
  • تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت

سومین بازی مهم ماه می، چیزی نیست جز مجموعه ریمستر سه‌گانه اصلی مس افکت یا همان Mass Effect: Legendary Edition. درست است که بایوور در چند بازی آخرش از آن روزهای خوب فاصله گرفته، اما بی‌اغراق سه نسخه اصلی مس افکت این استودیو هنوز هم جزو آن دسته از بازی‌های نقش آفرینی هستند که تجربه کردنش را می‌توان خیلی راحت به همه پیشنهاد کرد. پس منتشر شدن مجموعه‌ای ریمستر‌شده از این سه نسخه، اتفاق ویژه‌ای به‌حساب می‌آید و می‌تواند هم برای طرفداران قدیمی و هم آن‌هایی که تا امروز سراغ بازی‌ها نرفته‌اند، اثر مهمی باشد.

البته که درکنار این انتظار برای منتشر شدن Mass Effect: Legendary Edition، ترس احتمال خراب شدن بازی‌ها را هم باید داشته باشیم؛ چرا که بایوور فقط به بهبود‌های صوتی و بصری بازی‌ها بسنده نکرده و یک سری تغییرات هم در آن‌ها و مخصوصا در نسخه اول اعمال کرده است که جزییات دقیق‌تر آن‌ها را می‌توانید در مقاله تغییرات بازی Mass Effect: Legendary Edition در مقایسه با نسخه‌های اصلی بخوانید. به هر حال امیدواریم که کیفیت بالای سه‌گانه مس افکت در این ریمستر هم حفظ شود و بتوانیم از تجربه ماجراهای فرمانده شپرد، لذت زیادی ببریم. 

کاوش ناشناخته‌ها در بازی Subnautica: Below Zero

بازی Subnautica: Below Zero

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، نینتندو سوییچ
  • تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت

۲۴ اردیبهشت، علاوه‌بر ریمستر مس افکت، یک بازی مهم دیگر هم منتشر خواهد شد که Subnautica: Below Zero، نسخه دوم Subnautica است. قسمت اول این بازی جزو آثار موفق سبک تلاش برای بقا به‌حساب می‌آمد که حتی موفق به کسب نمره متای ۸۷ برای نسخه پی سی هم شد. حال دنباله این بازی که از مدت‌ها پیش در حالت ایرلی اکسس استیم در دسترس بوده، قرار است رسما در ۲۴ اردیبهشت برای کامپیوتر و کنسول‌ها منتشر شود. 

Subnautica: Below Zero یک بار دیگر بازیکنان را به سیاره‌ای می‌برد که در آن، تهدید‌های مختلفی در کمین‌تان هستند. درحالی‌که در این نسخه هم بیشتر اوقات مشغول گشت‌و‌گذار در دنیای زیرِ آب خواهید بود، اما خشکی‌ها هم نقش پررنگ‌تری خواهند داشت. ساخت و ساز بخش بسیار مهمی از بازی به‌حساب می‌آید و می‌توانید برای خودتان سرپناهی امن بسازید یا تجهیزات جدیدی از این طریق به‌دست بیاورید. این وسط البته خطر‌های زیادی هم در دنیای بازی انتظارتان را می‌کشند و صد البته که قادر خواهید بود با پشت سر گذاشتن مأموریت‌های مشخصی، روند داستان را هم پیش ببرید. 

بازی‌های سبک بقا جذابیت زیادی برای خیلی از گیمر‌ها دارند و اگر از این افراد هستید، Subnautica: Below Zero بازی مهمی برای‌تان است. 

تصویر نسخه پی سی بازی Days Gone

نسخه کامپیوتر بازی Days Gone

  • پلتفرم: کامپیوتر
  • تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت

سونی مدتی است که انتشار بازی‌های انحصاری‌اش را روی کامپیوتر آغاز کرده و پس از بازی مثل Horizon Zero Dawn، حال کاربران کامپیوتر می‌توانند در تاریخ ۲۸ اردیبهشت، بازی Days Gone را هم تجربه کنند. دیز گان ساخته استودیو بند سونی است که هرچند خیلی اثر درجه‌یک و بی‌نقصی به‌حساب نمی‌آید، اما به هر حال منتشر شدنش روی کامپیوتر اتفاق مهمی است و صد البته که برای طرفداران آثار آخرالزمانی با موجودات زامبی‌مانند، یک بار بازی کردنش هم خالی از لطف نخواهد بود. 

یک نکته مهم در رابطه با نسخه کامپیوتر دیزگان، این است که باید منتظر ماند و دید آیا این اثر از نظر فنی تجربه روان و خوبی خواهد بود یا اینکه مثل Horizon Zero Dawn، مشکلات مختلفی از بُعد فنی در زمان عرضه خواهد داشت. 

مبارزات بازی Biomutant شرکت تی‌اچ‌کیو نوردیک

بازی Biomutant

  • پلتفرم: کامپیوتر، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان
  • تاریخ انتشار: ۴ خرداد

آخرین بازی مهم ماه می هم چیزی نیست جز Biomutant؛ اولین ساخته استودیو Experiment 101 که برخی از اعضای سابق آوالانچ، سازنده بازی‌های جاست کاز، آن را تشکیل داده‌اند و ناشر این بازی هم THQ Nordic خواهد بود. Biomutant که مدت زمان نسبتا زیادی هم از معرفی اولیه آن می‌گذرد، از آن بازی‌هایی است که همیشه نمایش‌های جذابی داشته و می‌تواند جزو آثار خوب ماه است. 

Biomutant یک اثر اکشن نقش آفرینی جهان‌باز است که در آن، حیوانات مختلفی هرکدام با قابلیت‌های ویژه مشغول نبرد با یکدیگر در دنیایی رنگارنگ و پرجزییات هستند. بازیکنان می‌توانند شخصیت دلخواه‌شان را در بازی بسازند که جزییات ظاهری او، روی ویژگی‌ها و توانایی‌هایش هم تأثیرگذار خواهد بود و مثلا اگر شخصیت‌تان وزن بالایی داشته باشد، سرعت پایین‌تری خواهد داشت اما در عوض قدرت بدنی او بالاتر خواهد بود. به مرور زمان امکان ارتقا قابلیت‌ها هم در نظر گرفته شده و مکانیک‌های مبارزاتی بازی هم نبرد‌هایی سریع و هیجان‌انگیز را به‌تصویر کشیده‌اند. 

درنهایت، نوبت شما است تا نظرات‌تان را در مورد بازی‌های این ماه با زومجی در میان بگذارید و بگویید که بیشتر، منتظر کدام بازی هستید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده