نویسنده: میلاد فاطمی
// شنبه, ۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۲۱:۵۹

مصاحبه تهیه کننده بازی Little Nightmares 2 درمورد آینده آن

آیا بازی Little Nightmares 2 بسته‌الحاقی دارد؟ مسیر پیش‌روی آن چگونه ترسیم شده است؟ برای یافتن پاسخ چنین سوالاتی در ادامه با مصاحبه تهیه‌کننده آن همراه زومجی باشید.

شاید تا چند سال پیش برای طیف وسیعی از کاربران، بازی‌های مستقل از اهمیت بالایی برخوردار نبودند. رفته‌رفته اما با گذشت زمان و ظهور آثار نوآورانه و منحصربه‌فردی که روانه بازار شدند، بازی‌سازهای مستقل نیز توانستند جایگاه خود را پیدا کنند.

حدود چهار سال پیش استودیو تارسیر (Tarsier Studios) که تا پیش از این روی ساخت پروژه‌هایی چون سری Little Big Planet و بازی Tearaway Unfolded تجربه کافی کسب کرده بود، اثر جدید خود را روانه بازار کرد.

بازی پلتفرمر معمایی Little Nightmares اوایل سال ۲۰۱۷ با کمک استودیوی باندای نامکو برای پلتفرم پی سی و کنسول‌های نسل هشتم عرضه شد. اثری که داستان دختر بچه‌ای به‌نام سیکس در یک محیط مخوف و تیره و تاریک را روایت می‌کند. این بازی نه‌تنها میان گیمرها محبوبیت زیادی کسب کرد، بلکه منتقدین نیز روی خوش خود را به آن نشان دادند؛ تا جایی که در مراسم گیمزکام ۲۰۱۶ نیز برنده جایزه بازی مستقل شد.

اکنون چهار سال از آن زمان می‌گذرد و تیم سازنده باتوجه به موفقیت بازی Little Nightmares نسخه دوم آن را نیز به‌صورت رسمی منتشر کرده است. بازی Little Nightmares 2 نیز همانند انتظار یک تجربه ترسناک درون یک جهان تاریک و مخوفی را به تصویر می‌کشد. استودیو تارسیر در این نسخه از بازی تصمیم گرفته شخصیت اصلی خود را از سیکس به کاراکتری به نام مونو تغییر دهد. البته این موضوع بدین معنی نیست که دیگر شاهد حضور دختر بچه زردپوش در بازی نخواهیم بود، بلکه اکنون نقش او به یک نقش مکمل تغییر پیدا کرده است.

حال پس از گذشت نزدیک به دو ماه از زمان عرضه بازی Little Nightmares 2، لوکاس روسل، تهیه‌کننده بازی طی مصاحبه‌ای درمورد موضوعات مختلفی ازجمله آینده مجموعه و روند توسعه بازی اطلاعات جالبی ارایه داده است. پس لطفا در ادامه با مطالعه این گفت‌وگوی جذاب همراه زومجی باشید.

شخصیت های بازی little nightmares 2 روی سکو

باتوجه به حضور شخصیت جدیدی به‌نام مونو در بازی، آیا تابه امروز به فکر ارایه یک تجربه Co-Op برای Little Nightmares 2 بوده‌اید؟ آیا باید منتظر اضافه شدن این حالت در آینده باشیم؟

«در زمان پیش تولید، درخصوص اینکه آیا باید حالت Co-Op به بازی اضاف شود یا خیر، بارها بحث کرده‌ایم. از آنجایی که داستان مدنظرمان برای حالت تک‌نفره مناسب‌تر است، از اضافه کردن این حالت در بازی صرف‌نظر کردیم.»

Little Nightmares 2 از تمام جهات ازجمله داستان و همچنین محیط به‌مراتب نسبت به نسخه اول خود وسیع‌تر شده است. چگونه با این اوصاف همچنان توانستید بخش‌های ترسناک و کشش نسخه اول را حفظ کنید؟

«این مسئله اتفاقا یکی از چالش‌های ما در زمان تولید بود. چگونه می‌توانیم با حفظ ثبات و انسجام، ویژگی‌های جدیدی به نسخه دوم اضافه کنیم؟ ما درمورد قابلیت‌های تازه زیاد صحبت کردیم؛ بریم که توانایی برداشتن و استفاده از سلاح را هم در بازی داشته باشیم. تصمیم گرفتیم حمل‌ و نقل و استفاده از آن را برای کاراکتر بازی به یک امر سخت تبدیل کنیم. این تصمیم و انتخاب هم از روی عمد گرفته شده تا گیمر نسبت به محیط اطراف و دشمنان احساس قدرت بیش‌از حد پیدا نکند. این موضوع از همان نسخه اول نکته مهمی بود. بله درسته که یک همراه دارید و درسته که می‌توانید در طول بازی سلاح پیدا کنید؛ اما شما همچنان یک بچه کوچکی هستید که در دنیایی که مخصوص بچه‌ها نیست گرفتار شده و در حال مبارزه هستید.»

بازی Little Nightmares 2 و راه روی ترسناک و مملو از دست دشمنان

همچون نسخه اول در بازی Little Nightmares 2 نیز شاهد صحنه‌های تازیک و اتفاقاتی که امید و خوش‌حالی در آن دیده نمی‌شود، هستیم. باوجود اینکه این موضوع ریشه و اساس مجموعه است، اما چگونه به تعادلی در این تاریکی رسیدید؟

«شما نیاز به یافتن یک تعادل دارید. بعضی مواقع احساس می‌کردیم که به یک لحظه احساسی خوب در تضاد با لحظات سرد و ناخوش‌آیند دنیا نیاز است. اضافه شدن یک همراه هوش مصنوعی برای آن عالی بود. دنیای بازی Little Nightmares اما دنیای سرد و دلگیری است و نباید به‌صورت مصنوعی به آن شادی و سرزندگی اضافه کنیم. بچه‌ها درواقع مظهری از امید هستند که با هرچیز دیگری در تضاد است. یک مثال خوب در این زمینه کاراکتر سیکس است؛ زمانیکه او در حیاط مدرسه جایی که هیچ نشانه‌ای از دوستی و شادی پیدا نمی‌شود، در حال بازی کردن است. به اعتقاد من عجیب و غریب بودن آنتاگونیست‌های بازی، به آن‌ها هویت انسانی و در مواقعی نیز حس کمیک بودن، می‌دهد.»

لطفا دلایل خود درمورد تصمیمی که درجهت معرفی شخصیت مونو و تبدیل سیکس به یک کاراکتر همراه گرفته‌اید را با مخاطبان در میان بگذارید.

«ما می‌خواستیم نشان دهیم که بچه‌های بیشتری آن‌جا هستند. هدف و تمرکزمان بیش از اینکه روی سیکس باشد روی جهان بازی معطوف بوده است. همه اما نسبت به این کاراکتر احساس قوی‌ای دارند و ما هم داستان‌های بیشتری درمورد او داشتیم. پس وقتی که به این ایده رسیدیم که سیکس می‌تواند در نقش یک همراه ظاهر شود، فهمیدیم که بله همین درست است.»

تلاش مونو و سیکس برای فرار در Little Nightmares 2

بازی Little Nightmares 2 همانند نسخه اول بدون کوچک‌ترین کلامی ولی به شکلی تأثیرگذار داستان خود را جلو می‌برد. باوجود اینکه هر گیمر برداشت شخصی خودش را از داستان دارد، چگونه توانستید تعادلی در روایت خود ایجاد کنید؟

«دیو مرویک، طراح ارشد روایت بازی، پیش از اینکه به فکر خلق داستان نسخه دوم برویم، کار فوق‌العاده‌ای در راستای محبوبیت Little Nightmares انجام داده است. سپس هنرمندان ما جادوی خود را در راستای بازتولید داستان مدنظرمان ازطریق محیط‌ها، افکت‌ها، آنتاگونیست‌ها و غیره انجام دادند. البته نباید طراحی صدای بی‌نظیر بازی که کمک بسیار زیادی در خلق چنین اتمسفر بی‌نقصی کرده را نیز فراموش کنیم.»

در حال حاضر برنامه‌ای برای آینده مجموعه لیتل نایتمرز مشخص نشده است

ساخت و ارایه یک دنیای جذاب و غنی توسط آی‌پی لیتل نایتمرز در چنین مدت کوتاهی با کاراکترها، محیط‌ها و روایت‌های متنوع تحسین‌ برانگیز است. آیا این موضوع بدین معنی است که برنامه طولانی و درازمدتی برای آن در سر دارید؟

«زمانیکه استودیو تارسیر (Tarsier Studios) نسخه اول را به ما نشان داد، نه‌تنها در آن قابلیت یک بازی عالی را دیدیم، بلکه یک پتانسیل عظیم در جهان آن وجود داشت. استودیوی تارسیر نیز دیدگاه و نقطه نظر یکسان و مشترکی با ما داشت. در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای آینده نداریم، اما موقعی که به آمادگی برسیم، آن را معرفی خواهیم کرد.»

چکش در دست مونو کاراکتر بازی Little Nightmares 2

در این لحظه Little Nightmares یک هویت قوی برای خودش دارد. آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که بازی ممکن است با روش و حس‌وحال متفاوتی نیز ساخته و عرضه شود؟

«ایده‌های زیادی وجود دارد. یک مثال خوب برای این قضییه بازی موبایل ما که روی دو سیستم‌عامل اندروید و ios منتشر شده، است. باوجود اینکه این اثر جزوی از دنیای بازی محسوب می‌شود، اما با درجه روشن‌تر و همچنین زاویه دید سه‌بعدی ایزومتریک ساخته شده و دردسترس قرار گرفته است.»

پس از عرضه نسخه اول بازی، محتوای خوبی برای آن عرضه شد. آیا درمورد Little Nightmares 2 نیز باید منتظر چنین پشتیبانی از آن باشیم؟

«در حال حاضر درخصوص برنامه‌های آینده اطلاعاتی نمی‌توانم ارایه دهم، اما زمانیکه آماده شویم، این کار را انجام خواهیم داد.»

لطفا درمورد بهبودهای احتمالی نسخه پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس و ایکس باکس سری اس بازی صحبت کنید. آیا شاهد پشتیبانی از ویژگی‌هایی همچون تریگرهای تطبیقی و بازخورد لمسی کنترلر دوال‌سنس در بازی خواهیم بود؟

«در مورد نسخه کنسول‌های نسل نهمی بازی در آینده اطلاعات تکمیلی ارایه خواهد شد. پس منتظر بمانید.»

کاراکتر مونو در وسط جنگل تاریک در بازی Little Nightmares 2

به‌عنوان آخرین سؤال، بازی‌های مورد علاقه شما طی سال‌های اخیر کدام‌اند؟ آیا روی روند توسعه نسخه اول و دوم لیتل نایتمرز تاثیر داشته‌اند؟

«هرکدام از اعضای تیم سلیقه مختلفی دارند و بازی‌های متفاوتی را نیز تجربه کرده‌اند؛ به‌همین دلیل من از طرف کل تیم صحبت نمی‌کنم. به اعتقاد من هیچ بازی روی ما تاثیر خاصی نگذاشته که بخواهیم توی Little Nightmares بازتولیدش کنیم؛ اما قطعا آثاری بوده‌اند که پس از تماشا و تجربه آن ایده‌های جدیدی به تیم منتقل شده باشد. البته این موضوع تنها محدود به بازی نمی‌شود و درخصوص کتاب، فیلم، سریال و هر اثر هنری صدق می‌کند.»

بازی Little Nightmares 2 در حال حاضر برای پلتفرم‌های پی سی، کنسول‌های نسل هشتم، نینتندو سوییچ و سرویس گوگل استیدیا در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. البته باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته شده، تیم سازنده قرار است بازی را با کمی تأخیر تا پایان سال میلادی نیز برای PS5، ایکس باکس سری ایکس و سری اس نیز منتشر کند.

اگر شما هم فرصت تجربه بازی Little Nightmares 2 را به‌دست آورده‌اید، لطفا نظرات خود درخصوص آن را با ما نیز به اشتراک بگذارید.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده