Ratchet and Clank: Rift Apart | همه چیز در مورد ماجراجویی جدید رچت و کلنک

Ratchet and Clank: Rift Apart | همه چیز در مورد ماجراجویی جدید رچت و کلنک

جمعه, ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۹

رچت و کلنک در جدیدترین ماجراجویی‌های خود وارد دنیاها و بُعدهای مختلفی می‌شوند. در این مقاله به سراغ تمام اطلاعات منتشر‌شده از این بازی تا به امروز می‌رویم.

برند پلی استیشن را از اولین کنسول تا جدیدترین نمونه‌ی آن با بازی‌های انحصاری باکیفیت و جذابی می‌شناسیم که در سبک‌های مختلف تولید شده و می‌شوند. دراین‌میان سبک پلتفرمر از همان اولین سال‌های ورود پلی استیشن به بازار، جایگاه ویژه‌ای بین علاقمندان داشته و از کرش بندیکوت (Crash Bandicoot) و اسپایرو (Spyro) تا سری جک (Jak) و مجموعه‌های دیگر را در این سبک شاهد بوده‌ایم. ولی شاید بتوان متفاوت‌ترین نمونه را سری بازی‌های رچت و کلنک (Ratchet and Clank) دانست؛ بازی‌هایی که به بهترین شکل ممکن المان‌های پلتفرمر را با شوتر ترکیب کرده و معجونی ارائه داده‌اند که مشابه آن‌را کمتر دیده‌‌ایم.

استودیو اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games) نسخه‌ی اول این مجموعه را برای عرضه روی پلی استیشن 2 در سال ۲۰۰۲ آماده کرد و محبوبیت بالای بازی باعث شد نسخه‌های متعددی از رچت و کلنک برای کنسول‌های مختلف سونی عرضه شوند؛ نسخه‌هایی که بعضی به‌شدت عالی ظاهر شده‌اند و بعضی دیگر در حد و اندازه‌های نام این مجموعه نبوده‌اند.

این روزها درحالی‌که تنها یک سال تا جشن تولد ۲۰ سالگی رچت و کلنک فاصله داریم، تازه‌ترین نسخه از آن با نام Ratchet and Clank: Rift Apart برای پلی استیشن 5 تولید می‌شود و تا کمتر از چهار ماه دیگر وارد بازار خواهد شد؛ اثری که نمایش‌های اولیه‌ی آن بسیار زیبا و تماشایی بوده و قرار است تا جای ممکن از ویژگی‌های مختلف پلی استیشن 5 استفاده کند. در ادامه نگاهی داریم به اطلاعات منتشر شده از این بازی اینسامنیاک گیمز، استودیویی که سال ۲۰۱۹ پس‌از مدت‌ها همکاری نزدیک با سونی و خلق بازی‌های متنوع برای پلی استیشن به جمع استودیوهای بازی‌سازی این شرکت ملحق شد.

لوگوی بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

اولین نکته‌ای که در مورد بازی Ratchet and Clank: Rift Apart باید به آن توجه کنیم این است که بازی دنباله‌ی Ratchet and Clank: Into the Nexus محسوب می‌شود؛ آخرین نسخه‌ی سری آینده (Future) از این مجموعه که با Ratchet and Clank Future: Tools of Destruction برای پلی استیشن 3 آغاز شد و در سال ۲۰۱۳ با Into the Nexus روی همین کنسول به پایان رسید. به‌این ترتیب بازی جدید را نمی‌توان ادامه‌ی مستقیم بازسازی رچت و کلنک دانست که در سال ۲۰۱۶ برای پلی استیشن 4 منتشر شده بود.

بد نیست برای آمادگی بیشتر به منظور دنبال کردن داستان نسخه‌ی جدید، مرور کوتاهی داشته باشیم بر اتفاقاتی که رچت و کلنک در بازی‌های قبلی با آن‌ها روبه‌رو شدند. چرا که بعضی از اتفاقات نسخه‌های قبلی و مخصوصاً وسیله‌ای به نام دیمنشنیتور (Dimensionator) نقش مهمی در داستان بازی جدید ایفا می‌کنند.

اگر نسخه‌های پلی استیشن 3 رچت و کلنک را تجربه نکرده‌اید و بعدها قصد انجام این کار را دارید، بهتر است این بخش از مقاله را مطالعه نکنید

سال‌ها قبل نبرد عظیمی بین دو نژاد لامبکس و کرگمایت شکل گرفت؛ نبردی که درنهایت با پیروزی لامبکس‌ها همراه بود و آن‌ها به کمک وسیله‌ای به نام دیمنشنیتور، دشمنان خود را به نقطه‌ای دوردست تبعید کردند؛ وسیله‌ای که صاحب آن توانایی باز کردن دروازه‌هایی در بُعدهای دیگر را دارد.

تنها چیزی که از کرگمایت‌ها باقی مانده بود، یکی از تخم‌های آن‌ها بود که لامبکس‌ها به‌جای نابودی‌اش تصمیم گرفتند آن‌را نگه داشته و بزرگ کنند. این کرگمایت که بعدها پرسیوال تَکیان (Percival Tachyon) نام می‌گیرد، درنهایت متوجه کاری می‌شود که لامبکس‌ها با نژادش انجام داده‌اند و کینه‌ی شدیدی به دل گرفته و دست به مبارزه با آن‌ها می‌زند. تکیان با کمک تجهیزات پیشرفته و لشکری که فراهم کرده، کاری می‌کند که لامبکس‌ها توانایی مقابله با او را ندارند و به وسیله‌ی دیمنشنیتور به بُعد نامعلومی کوچ می‌کنند تا در امان بمانند.

دراین‌میان فرزند یکی از آن‌ها به نام رچت توسط پدر خود در سیاره‌ی Veldin مخفی می‌شود و بعد از بزرگ شدن هم درحالی روزهای خود را پشت‌سر می‌گذارد که تصور می‌کند آخرین لامبکس باقی‌مانده در کهکشان است. رچت بعد از آشنایی با رباتی کوچک ولی همه‌فن حریف به نام کلنک، وارد ماجراهایی در نقاط مختلف کهکشان می‌شود و با دوستان و دشمنان مختلفی از کاپیتان کوارک (Captain Qwark) تا دکتر نفاریوس (Dr. Nefarious) مواجه می‌شود (که مخاطبان جدید بازی هم آن‌ها را در بازسازی ۲۰۱۶ ملاقات کردند). از طرف دیگر هم تکیان که قدرتی بیشتر از قبل پیدا کرده، درنهایت با کمک دیمنشنیتور موفق به پیدا کردن هم‌نوعان کرگمایت خود شده و لشکری از آن‌ها را به خدمت گرفته و قصد حکمرانی بر دنیا را دارد.

سرانجام رچت برای نجات دنیا به جنگ با تکیان می‌رود و درحالی‌که تکیان به او پیشنهاد می‌کند نزد هم‌نوعان لامبکس خود برود و با آن‌ها زندگی کند، رچت این پیشنهاد را رد کرده و با او وارد نبرد می‌شود. دیمنشنیتور که در جریان این اتفاقات آسیب دیده، تکیان را به درون سیاه‌چاله‌ای می‌کشاند و او ناپدید می‌شود. ولی این پایان ماجراهای رچت و کلنک نیست و پس‌از آن موجوداتی به نام زونی به سراغ کلنک آمده و او را با خود به مکانی نامعلوم می‌برند.

دکتر نفاریوس و تکیان در بازی Ratchet and Clank

دکتر نفاریوس و تکیان، دشمنان معروف رچت و کلنک

آن‌ها هدف خاصی را با کلنک دنبال می‌کنند و برای رسیدن به آن، از دشمن قدیمی رچت یعنی دکتر نفاریوس کمک می‌گیرند؛ شخصیت پلیدی که قصد دارد ازطریق اطلاعات درون ذهن کلنک و به کمک سازه‌ای به نام ساعت بزرگ (Great Clock) کنترل زمان را به‌دست آورد. کلنک با فرار از دست او و پشت‌سر گذاشتن ماجراهای مختلف درنهایت با یک زونی به نام اوروس (Orvus) آشنا می‌شود؛ کسی که خالق اصلی کلنک بوده و طراح ساعت بزرگ نیز محسوب می‌شود.

رچت هم در جریان سفر خود برای پیدا کردن کلنک، با لامبکس دیگری به نام الیستر ازیموث (Alister Azimuth) ملاقات می‌کند؛ لامبکسی که به خاطر در اختیار قرار دادن تکنولوژی‌های هم‌نوعان به تکیان، باعث شد تکیان علیه آن‌ها شورش کند و به همین دلیل توسط سایر لامبکس‌ها تبعید شد و اکنون قصد دارد با استفاده از سازوکار تغییر زمان، یک‌بار دیگر تاریخ را از نو ساخته و جلوی اشتباه خود را بگیرد و لامبکس‌ها را به دنیای خود بازگرداند.

رچت و کلنک درنهایت با پشت سر گذاشتن دکتر نفاریوس، به همراه ازیموث به ساعت بزرگ می‌رسند ولی به درخواست ازیموث در مورد دخالت در سازوکار زمان و بازگرداندن لامبکس‌ها بی‌اعتنایی می‌کنند؛ موضوعی که باعث عصبانیت او می‌شود و ازیموث با حمله به رچت، او را از بین می‌برد. ولی کلنک که از طرف اوروس مأمور حفاظت از ساعت بزرگ شده، زمان را ۶ دقیقه به عقب برمی‌گرداند و رچت به زندگی بازمی‌گردد. در جریان مبارزه‌ی رچت و ازیموث، سازه‌ی ساعت بزرگ دچار مشکل می‌شود و این قضیه می‌تواند به نابودی کل دنیا منجر شود. ازیموث هم که خود را در این زمینه مقصر می‌دانسته، فداکاری کرده و با قربانی کردن خود در آخرین لحظات از نابودی سازه جلوگیری می‌کند و دنیا را نجات می‌دهد.

رچت و کلنک بعد از ماجراهای خود با ساعت بزرگ، درگیر اتفاقات دیگری هم می‌شوند و آن‌ها را پشت سر می‌گذارند، تا اینکه با دو نفر از نژاد ندر (Nether) به نام‌های وندرا پراگ (Vendra Prog) و برادرش نفتین پراگ (Neftin Prog) مواجه می‌شوند؛ نژادی که اعضای آن در بُعدی به نام Netherverse زندگی می‌کنند و رهبری به نام آقای چشم (Mr. Eye) دارند.

رچت و کلنک در بازی Ratchet and Clank: Into the Nexus

وندرا مدت‌ها به‌دنبال راهی برای باز کردن دروازه‌ای به دنیای خود بوده تا نیروهای این دنیا به رهبری آقای چشم را وارد کهکشان کند و سرانجام موفق می‌شود با کمک وسیله‌ای که با استفاده از تکنولوژی مشابه دیمنشنیتور ساخته شده، این کار را انجام دهد. ولی آقای چشم به‌جای قدردانی از او، وندرا را تنها یک بازیچه می‌داند که دیگر نیازی به او ندارد و به همین دلیل او را به Netherverse تبعید می‌کند. برادر وندرا برای نجات جان خواهرش از رچت و کلنک درخواست کمک می‌کند و آن‌ها درنهایت موفق به استفاده از دیمنشنیتور اصلی شده و وندرا را آزاد می‌کنند.

بعد از آن هم به سراغ آقای چشم و لشکر ندرها می‌روند و با شکست آن‌ها، یک‌بار دیگر کهکشان را نجات می‌دهند و در انتها نفتین که به رچت قول داده بود خود را پس‌از نجات وندرا تسلیم می‌کند، این کار را انجام داده و خودش و وندرا را در اختیار نیروهای محافظ کهکشان قرار می‌دهد تا به زندان بیافتند؛ موضوعی که وندرا هیچ رضایتی از آن ندارد.

از طرف دیگر دیمنشنیتور هم پس‌از اتفاقاتی که برای آن افتاد، خراب شده و کارایی خود را از دست داده است. ولی کلنک که نمی‌خواهد به این سادگی آن‌را رها کند، این وسیله‌ی قدرتمند را برمی‌دارد و همراه رچت به سراغ ماجراجویی‌های بعدی می‌رود.

پایان اسپویلر

در نمایش‌های اولیه‌ی Ratchet and Clank: Rift Apart، اطلاعات زیادی در مورد داستان بازی به‌دست نمی‌آوریم ولی دو مورد مهم به چشم می‌خورد؛ یکی بازگشت دکتر نفاریوس، معروف‌ترین شخصیت منفی سری رچت و کلنک که از سومین نسخه‌ی این مجموعه (Ratchet and Clank: Up Your Arsenal) وارد داستان شد و تا امروز بارها او را ملاقات کرده‌ایم، از جمله در بازسازی رچت و کلنک که نفاریوس در آن با شکل و شمایل طبیعی خود و پیش‌از تبدیل شدن به موجودی رباتی دیده می‌شد.

دیمنشنیتور یکی از مهم‌ترین المان‌های نسخه‌ی جدید رچت و کلنک خواهد بود و داستان و گیم‌پلی بازی ارتباط تنگاتنگی با این وسیله دارند

مورد دوم هم بازگشت دیمنشنیتور است؛ یکی از مهم‌ترین آیتم‌های دنیای رچت و کلنک که این‌بار در قالب سلاحی ویرانگر در دستان نفاریوس قرار گرفته و او قصد دارد به وسیله‌ی آن به اهداف شوم خود برسد. ولی خیلی زود با آسیبی که توسط رچت به این اسلحه وارد می‌شود، کنترل آن از دست نفاریوس خارج شده و اوضاع به هم می‌ریزد؛ به شکلی که دروازه‌هایی در گوشه و کنار سیاره باز شده و دنیاهای مختلف با یکدیگر ترکیب می‌شوند.

نکته‌ای که در مورد دروازه‌های باز شده توسط دیمنشنیتور جلب توجه می‌کند، رنگ بنفش آن‌ها است که یادآور رنگ بنفش Netherverse و موجودات ساکن در آن است؛ موضوعی که شاید نشانه‌ای بر بازگشت آن‌ها به دنیای بازی و ملاقات دوباره با شخصیت‌هایی مثل وندرا و نفتین باشد.

موضوعی که در همان نگاه اول در نمایش‌های بازی به چشم می‌خورد، پویایی و زنده بودن محیط‌ها و انرژی و سرزندگی زیادی است که می‌توان در گوشه و کنار آن‌ها دید. البته در بازی‌های قبلی رچت و کلنک هم با محیط‌هایی سرزنده طرف بودیم، ولی این‌بار همه‌چیز حال و هوایی جذاب‌تر پیدا کرده و در طول گشت‌وگذار در مراحل می‌توان شاهد حضور ساکنان سیاره‌ها بود که تا لحظاتی پیش مشغول کار و زندگی معمولی خود بوده‌اند و اکنون وسط درگیری و جنگ گیر افتاده و هریک به سمتی می‌دوند یا چیزی می‌گویند.

ویژگی مهم این نسخه یعنی باز شدن دروازه‌ها هم باعث شده محیط‌های بازی حالت زنده‌تری پیدا کنند و پشت‌سرهم شاهد اتفاقات عجیب و غریبی باشیم؛ از موجودی دایناسورمانند که بی‌خبر از همه‌جا در حال استراحت در محل سکونت خود بوده، ولی یک دفعه متوجه می‌شود که به سیاره‌ی دیگری منتقل شده و با چهره‌ای غمگین، به سمت پایین سقوط و محیط اطراف را هم نابود می‌کند، تا کراکنی که وسط درگیری رچت و دشمنان، ناگهان بازوهای خود را از درون دروازه‌ای وارد دنیای بازی کرده و دشمنان رچت را به‌عنوان طعمه‌ای لذیذ می‌دزدد.

این دروازه‌ها گذشته از جذابیت گیم‌پلی و زیبایی ظاهری خود، خبر از ورود به نسل جدید کنسول‌ها هم می‌دهند؛ دروازه‌هایی که تا مدتی پیش نمی‌شد مشابه آن‌ها را روی کنسول‌های نسل هشتم طراحی کرد، ولی اکنون به‌لطف SSD پُرسرعت کنسول پلی استیشن 5، شاهد جذاب‌ترین صحنه‌های ممکن هستیم و اینسامنیاک گیمز توانسته در Ratchet and Clank: Rift Apart دست به کارهایی بزند که پیش‌از این کمتر نمونه‌اش را دیده بودیم و آن‌ها SSD را از حافظه‌ای قدرتمند که تنها به درد بارگذاری‌های سریع‌تر می‌خورد هم یک مرحله جلوتر برده و بهره‌برداری‌های متفاوت‌تری از آن کرده‌اند.

به نظر می‌رسد داستان بازی و ارتباط آن با دیمنشنیتور و دنیاهای مختلف، بهانه‌ای شده برای بازگشت به بعضی از محیط‌های قبلی این مجموعه تا طرفداران رچت و کلنک درکنار محیط‌های جدید Rift Apart، سری هم بزنند به سیاره‌های قبلی و خاطرات زیادی را زنده کنند.

گذشته از سیاره‌ی Sargasso که در نسخه‌ی Tools of Destruction وارد آن شده بودیم و در Rift Apart هم با همان دایناسورهای غول‌آسا و سایر موجودات عجیب خود به چشم می‌خورد، در بخشی از نمایش بازی منطقه‌ی Krell Canyon از بازی A Crack in Time را هم می‌بینیم و برای لحظاتی به همراه یک اژدها به سیاره‌ی Torren IV (از همان نسخه‌ی A Crack in Time) برمی‌گردیم و همچنین بخش مربوط‌به به مبارزه با دزدان دریایی هم به سیاره‌ی Ardolis در بازی Tools of Destruction ارتباط دارد.

درکنار نکات داستانی مختلفی که می‌توان از تریلر برداشت کرد، یکی از مهم‌ترین موارد به حضور شخصیت جدیدی مربوط می‌شود که یک لامبکس مؤنث است؛ موجودی از همان نژاد رچت که در حال حاضر اطلاعات خاصی از او نداریم ولی طبق اعلام رسمی اینسامنیاک گیمز، او یکی از دو شخصیت قابل بازی این نسخه درکنار رچت خواهد بود و نقش خیلی پررنگی در ماجراهای Ratchet and Clank: Rift Apart ایفا می‌کند.

لامبکس ناشناس در بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

این لامبکس که به‌جای دست راست خود از یک دست مکانیکی استفاده می‌کند و سلاحی پتک‌مانند نیز در اختیار دارد، ساکن یک بُعد مرموز است که در آن نفاریوس سرانجام موفق شده کنترل کهکشان را به‌دست بگیرد و حکومتی تاریک را ترتیب دهد و لامبکس مرموز داستان هم یکی از افرادی است که توسط نیروهای نفاریوس تحت تعقیب قرار گرفته و پوسترهایی از او در گوشه و کنار سیاره پخش شده است. نکته‌ی جالب اینجا است که با وجود در دسترس نبودن اطلاعات زیاد در مورد این لامبکس ناشناس و تنها یک ملاقات چند ثانیه‌ای با او، این شخصیت طرفداران بی‌شماری بین دوست‌داران رچت و کلنک به‌دست آورده است!

در این نسخه از رچت و کلنک علاوه‌بر دنیاهای جدید، سری هم می‌زنیم به بعضی از مناطق نسخه‌های قبلی و با آن‌ها در قالبی تازه تجدید خاطره می‌کنیم

در مجموع به نظر می‌رسد با یکی از عظیم‌ترین و جذاب‌ترین داستان‌های دنیای رچت و کلنک طرف هستیم که هم با نسخه‌های قبلی خاطره‌بازی می‌کند و هم المان‌های جدید و شخصیت‌های متفاوتی خواهد داشت. سازندگان بازی هم با صحبت‌های خود در مورد عظمت داستان این نسخه و پیچش‌های آن کاری کرده‌اند که صبر و تحمل برای تجربه‌ی این بازی سخت‌تر از قبل شود.

رچت و کلنک بدون سلاح‌های متنوع و جذاب خود مفهومی ندارد و در نمایش‌های نسخه‌ی جدید هم درکنار آچار فرانسه‌ی معروف رچت، با چهار سلاح تازه روبه‌رو شده‌ایم. اولین سلاح بازی Burst Pistol نام دارد؛ سلاحی با قابلیت شلیک پشت‌سرهم که اشعه‌های پلاسمایی و سبزرنگ را به سمت دشمنان می‌فرستد و هرچند احتمالاً قدرتی کمتر از سلاح‌های پیشرفته‌تر بازی خواهد داشت، ولی می‌تواند در ابتدای داستان وظیفه‌ی خود را به خوبی انجام دهد.

The Enforcer یک شاتگان دو لول است و کم‌وبیش یاد و خاطره‌ی Shock Cannon از بازی‌های قبلی را زنده می‌کند. این سلاح شلیک‌هایی نارنجی‌رنگ و انفجاری دارد و به نظر می‌رسد جزو سلاح‌های قدرتمند اوایل بازی خواهد بود. Shatterbomb هم حال و هوایی مشابه Fusion Grenadeهای قدیمی دارد و نقش نارنجک‌های کلاسیک را درون بازی ایفا می‌کند و رنگ بنفش آن هم تشابه زیادی به تم بنفش این نسخه دارد.

جالب‌ترین سلاح جدید بازی را هم می‌توان Topiary Sprinkler دانست؛ سلاحی پرتابی با شکل و شمایل آب‌پاش‌های باغچه‌ها که بعد از پرتاب شدن توسط رچت و فرود آمدن روی زمین، محیط اطراف خود را پُر از گل و گیاه می‌کند و سپس آبی پُرفشار را به‌طور خودکار به سمت دشمنان اطراف می‌گیرد و باعث تبدیل شدن این موجودات بیچاره به مجسمه‌هایی سبزرنگ و چمنی می‌شود.

رچت در حال کار با سلاح Enforcer در بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

تا امروز یک سلاح هم از نسخه‌های قبلی برای بازی معرفی شده که چیزی نیست به جز Pixelizer محبوب؛ همان سلاح جالبی که دشمنان رچت و کلنک را به موجوداتی پیکسلی با گرافیک پایین تبدیل می‌کرد! Pixelizer در این نسخه هم قابل انتخاب خواهد بود و درکنار یکی از زره‌های معروف این سری یعنی Carbonox Armor که در دومین نسخه یعنی Ratchet and Clank: Going Commando معرفی شده بود، از همان اوایل بازی در دسترس افرادی قرار می‌گیرد که آن را پیش‌خرید کرده‌اند.

سلاح‌های این بازی هم مثل نسخه‌های قبلی قابلیت آپگرید شدن و بهبود قدرت را دارند و با استفاده‌ی مداوم از آن‌ها می‌توان مبارزاتی عظیم‌تر را با دشمنان رقم زد. رچت درکنار سلاح‌های خود به گجت‌های متنوعی هم دسترسی دارد که یکی از مهم‌ترین موارد را در نمایش‌های بازی دیده‌ایم؛ Rift Tether که به او اجازه می‌دهد ازطریق دروازه‌های کوچک و زردرنگ موجود در محیط، خود را در فاصله‌های کوتاه جابه‌جا کند.

قابلیت‌های جالب دوال سنس به اینسامنیاک گیمز اجازه داده تجربه‌ی کار با سلاح‌های رچت و کلنک را حتی از قبل هم جذاب‌تر کنند

تا پیش از این جذابیت سلاح‌های رچت و کلنک را تنها روی صفحه‌ی تلویزیون دنبال می‌کردیم، ولی این بار به‌لطف قابلیت‌های متفاوت کنترلر پلی استیشن 5 یعنی دوال سنس (DualSense)، می‌توانیم حس استفاده از آن‌ها را با دستان خود نیز لمس کنیم. تریگرهای تطبیقی این کنترلر نه‌تنها مخاطب را در هنگام شلیک با حسی طبیعی‌تر از گذشته همراه می‌کنند، بلکه کارایی‌های بیشتری هم به سلاح‌ها می‌دهند.

برای مثال در زمان استفاده از سلاح The Enforcer، در حالت معمولی می‌توانید یک گلوله با آن شلیک کنید و سپس تریگر مقاوت می‌کند و اگر این مقاومت را با فشار بیشتر پشت‌سر بگذارید، دو گلوله‌ی هم‌زمان از سلاح شلیک می‌شود. یا Burst Pistol در حالت عادی شلیک‌های دقیق‌تری با گلوله‌های کمتر دارد ولی اگر تریگر را بیشتر فشار دهید، گلوله‌های بیشتری در هر دور به سمت دشمنان شلیک می‌شود ولی با دقت کمتر. به‌این ترتیب کارایی‌های دوگانه‌ی اسلحه‌ها با کمک تریگرهای تطبیقی دوال سنس شکل و شمایل جذاب‌تری نسبت به قبل پیدا کرده و از طرف دیگر هم بازخورد لمسی کنترلر باعث خواهد شد مخاطب بهتر از قبل درون بازی غرق شده و حس حضور در میدان نبرد را پیدا و برای مثال ریلود کردن اسلحه را با تمام وجود لمس کند.

ورود رچت و کلنک به بعدهای دیگر در بازی Ratchet and Clank: Rift Apart

مقاله‌های مرتبط:

بازی Ratchet and Clank: Rift Apart را می‌توان یکی از اولین آثار نسل جدید دانست که به‌طور کامل برپایه‌ی سخت‌افزار پلی استیشن 5 ساخته شده‌اند و همین قضیه هم باعث شده شاهد یکی از خوش آب و رنگ‌ترین جلوه‌های بصری سال ۲۰۲۱ باشیم و از افکت‌های تماشایی و فیزیک دیدنی تا ری تریسینگ و بارگذاری‌های فوق‌العاده سریع، همه و همه دست به‌دست یکدیگر داده‌اند تا تجربه‌ای متفاوت را نسبت به نسخه‌های قبلی رچت و کلنک شاهد باشیم. همچنین گیمرهایی که به نرخ فریم بالا اهمیت هم می‌دهند هم می‌توانند تجربه‌ای به‌شدت نرم و روان را در حالت 60fps دنبال کنند.

جدیدترین ساخته‌ی اینسامنیاک گیمز برای عرضه در تاریخ ۱۱ ژوئن ۲۰۲۱ (۲۱ خرداد ۱۴۰۰) آماده می‌شود تا این استودیو بعد از ارائه‌ی بازی مرد عنکبوتی: مایلز مورالز (Spider-Man: Miles Morales) دومین اثر بزرگ خود را هم به دارندگان پلی استیشن 5 هدیه دهد. دراین‌میان علاقمندان رچت و کلنک و همین‌طور آن‌هایی که تا امروز این مجموعه را تجربه نکرده‌اند هم می‌توانند این روز‌ها به‌طور رایگان به سراغ نسخه‌ی ۲۰۱۶ بازی بروند و بیش‌ازپیش برای جدیدترین بازی این مجموعه آماده شوند.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده