بهترین بازی های موبایل | ۱۰۰ بازی برتر ۱۰ سال گذشته

بهترین بازی های موبایل | ۱۰۰ بازی برتر ۱۰ سال گذشته

پنجشنبه, ۲ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۰۲

در این مقاله قصد داریم نگاهی کوتاه به بهترین بازی های موبایل بیندازیم که در ۱۰ سال گذشته برای موبایل منتشر شده‌اند. آثاری که در سبک‌های مختلف سعی در سرگرم کردن مخاطب خود دارند.

شاید فهرست کردن بهترین بازی های ده سال گذشته یکی از سخت‌ترین کارهایی باشد که بخواهیم انجام دهیم؛ خصوصا که این فهرست مربوط‌به بازی های موبایل باشد. از زمانی‌که موبایل‌های هوشمند جزئی از زندگی مردم شده‌اند فرصتی مناسب برای استودیوهای بازی‌سازی مختلف پیش آمد که بتوانند ایده‌های خود را به‌گونه‌ای راحت‌تر در دسترس کاربران قرار دهند. این امر با پیشرفته‌ شدن موبایل‌های هوشمند در ده سال گذشته کار را برای توسعه‌ دهنده‌ها برای خلق بازی‌های متنوع محیاتر کرد. حال می‌خواهیم در این مقاله نگاهی کوتاه به بهترین بازی های موبایل ده سال گذشته بیاندازیم. بازی‌هایی که در سبک‌های متنوع سعی در جذب مخاطب خود دارند. حال با زومجی همراه شوید تا نگاهی کوتاه به این فهرست بیاندازیم.


بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۱

مرد موشکی در بازی Jetpack Joyride

۱- Jetpack Joyride

  • استودیو: Half brick
  • سبک: آرکید
  • قیمت: رایگان

بازی Jetpack Joyride ساخته‌ استودیوی Half brick شما را در نقش فردی قرار می‌دهد که با جت‌پک قصد نابودی نیروگاه‌های دشمن را دارد. در طول مسیر با موانع مختلفی روبه‌رو می‌شوید که با مهارت‌های خاصی که به‌دست می‌آورید می‌توانید از بین آن‌ها عبور یا نابود کنید. Jetpack Joyride گیم‌پلی ساده و در عین حال اعتیادآور دارد که به‌راحتی می‌تواند شما را تا مدت‌ها سرگرم کند. همچنین با طراحی گرافیک چشم‌ نواز و موسیقی هیجان انگیزی که در حین بازی پخش می‌شود جذابیت بازی را دوچندان می‌کند. Jetpack Joyride با وجود اینکه نزدیک به ده سال از انتشار آن می‌گذرد هنوز با به‌روزرسانی‌های مختلفی بازیکنان بیشتری را جذب می‌کند.  بازی Jetpack Joyride یکی از بهترین بازی های موبایل 2011 است.

دانلود بازی Jetpack Joyride

بازی دوبعدی پیکسلی Superbrothers: Sword & Sworcery EP

۲- Superbrothers: Sword & Sworcery EP

  • استودیو: Capybara Games
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۳ دلار

بازی Superbrothers: Sword & Sworcery EP که توسط استودیوی Capybara Games ساخته شده است شما را به یک ماجراجویی جذاب و در عین حال عجیب می‌برد. در طول بازی شما کنترل دختری از قوم ساکا را برعهده دارید که با سگی که به همراه خود دارد باید در دل جنگلی بزرگ به‌دنبال سه جعبه‌ی مرموز بگردد. کنترل شخصیت بازی نیز ساده است شما با نگه داشتن صفحه‌نمایش می‌توانید آن را کنترل کنید و همینطور با اشاره به آیتم‌های مختلف با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و گاهی مشغول به حل معمای آن شوید. Superbrothers: Sword & Sworcery EP از یک گرافیک پیکسلی جذاب و همینطور موسیقی گوشنواز بهره می‌برد که به‌راحتی مخاطب را مجذوب خود می‌کند. Superbrothers را که یکی از بهترین بازی های موبایل 2011 است از دست ندهید.

دانلود بازی Superbrothers: Sword & Sworcery EP

سومین بازی از مجموعه Modern Combat 3

۳- Modern Combat 3: Fallen Nation

  • استودیو: Gameloft
  • سبک: اکشن 
  • قیمت: ۵ دلار

گیم لافت (Gameloft) یکی از نام آشناترین استودیو‌های بازی‌سازی است که هر ساله با ساخت بازی‌های بزرگ و پرجزئیات بازیکنان زیادی را جذب می‌کند. سری بازی Modern Combat یکی بهترین بازی های موبایل است که Modern Combat 3: Fallen Nation یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های مجموعه Modern Combat است. در این بازی که گیم‌پلی آن به‌صورت اول شخص است باید در هر مرحله دشمنان هر منطقه را نابود و مأموریت آن بخش را به اتمام برسانید. همچنین می‌توانید با دوستان خود به‌صورت آنلاین در حالت‌های مختلف با یکدیگر رقابت کنید. Modern Combat 3 مانند دیگر آثار این استودیو از لحاظ گرافیکی در سطح خوبی قرار دارد.

دانلود بازی Modern Combat 3: Fallen Nation

بازی پیکسلی Terraria کنار اسب تک شاخ

۴- Terraria

  • استودیو: Re-Logic
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۵ دلار

بازی Terraria ساخته‌ استودیوی Re-Logic شما را در یک دنیا بزرگ و عجیب قرار می‌دهد که همانند بازی MineCraft می‌توانید هرآنچه در ذهن خود دارید را بسازید، البته به همین سادگی هم نیست. در ابتدای این بازی که یکی از بهترین بازی های موبایل است باید شخصیت خود را طراحی کنید و پس از آن وارد دنیای Terraria می‌شوید. حال باید با گشت ‌و گذار در محیط منابع مختلف را جمع آوری و از آن‌ها برای طراحی منطقه و خانه خود استفاده کنید. Terraria یک داستان هم دارد که واسطه آن باید به مناطق مختلف رفته و با دشمنان و همچنین باس‌فایت‌های مختلف آن مناطق مبارزه کنید. طراحی دوبعدی و گرافیک پیکلسی به کار رفته در بازی جذابیت خاصی به محتوای کلی بازی داده است.

دانلود بازی Terraria

ماهیگی در بازی Cut The Rope: Experiments

۵- Cut The Rope: Experiments

  • استودیو: ZeptoLab
  • سبک: معمایی
  • قیمت: رایگان

یکی از بازی‌های موبایلی که در سال ۲۰۱۱ توانست بازیکنان زیادی را جذب خود کند بدون شک Cut The Rope از استودیوی ZeptoLab است. در بازی Cut The Rope: Experiments شما در نقش یک بچه قورباغه همان‌طور که از نام بازی مشخص است باید طناب‌های مختلف را قطع تا به هدف آن که به‌دست آوردن آبنات‌های رنگی است، برسید. در مراحل ابتدایی که صرفا جهت آشنایی با محیط بازی است چالش خاصی را نخواهید داشت ولی پس از گذشت چند مرحله با انواع مختلفی از چالش‌های مواجه می‌شوید که بازی را جذاب و البته سخت می‌کنند. گرافیک شاد و رنگارنگ بازی نیز به خوبه توانسته است تجربه دلنشینی برای بازیکن ایجاد کند.

دانلود بازی Cut The Rope: Experiments

والپیپر بازی Minecraft pocket edition کنار گوسفند

۶- Minecraft

  • استودیو: Mojang Studios
  • سبک: آرکید
  • قیمت: ۷ دلار

بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازی‌های تاریخ بازی Minecraft از استودیوی Mojang Studios است که می‌توان گفت همه گیمرهای دنیا آن را تجربه یا حداقل با نام و محتوای آن آشنایی دارند. ماینکرافت به‌گونه‌ای شگفت انگیزی بزرگ است؛ در این بازی که از جمله بهترین بازی های موبایل است شما می‌توانید به‌صورت کامل ساده هرآنچه را که تصور می‌کنید، با استفاده از بلوک‌های موجود در محیط بسازید. ماینکرافت به ساخت و ساز خلاصه نمی‌شود و شما می‌توانید با گشت‌و‌گذار در محیط بازی به جمع آوری آیتم‌های مختلف پرداخته و از آن در سازه‌های خود استفاده کنید. گیم‌پلی بازی نیز پیچیدگی خاصی را ندارد و شما می‌توانید با نشانگر صفحه‌های نمایش شخصیت بازی را کنترل کنید و همچنین با آیکون‌های دیگر از آیتم‌های به‌دست آمده بهره ببرید.

دانلود بازی Minecraft

تمساح در حال حمام کردن در بازی Where's My Water?

۷- ?Where's My Water

  • استودیو: Creature Feep
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۲ دلار

?Where's My Water یک بازی ساده و در عین حال جذاب و سرگرم کننده است که توسط استودیوی Creature Feep توسعه پیدا کرده است. در این بازی شما در نقش تمساحی به نام کرانکی هستید که علاقه زیادی به دوش گرفتن دارد. چالش شما در این بازی و درواقع در مرحله باز کردن مسیر آب است که در قسمت‌های مختلف بسته شده است. در مراحل ابتدایی بازی Where's My Water که یکی از بهترین بازی های موبایل است با چالش سختی روبه‌رو نمی‌شوید و صرفا قسمت‌های مختلف بازی را به شما آموزش می‌دهد، ولی در ادامه با چالش‌های سختی مواجه می‌شوید. گرافیک بازی در نوبه خود جذاب و شاد کارشده و به‌راحتی مخاطب را جذب خود می‌کند.

دانلود بازی Where's My Water

بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۲

پرندگان خشمگین در بازی Angry Birds Space

۸- Angry Birds Space

  • استودیو: Rovio Entertainment
  • سبک: آرکید
  • قیمت: رایگان

سری بازی‌های Angry Birds جزو محبوب‌ترین آثار موبایلی است که اولین نسخه‌ی آن در سال ۲۰۰۹ برایمحصولات اپلمنتشر شد و از آن زمان به بعد تقریبا هرساله نسخه‌ی جدیدی از آن برای گوشی‌های موبایل منتشر می‌شود. در سال ۲۰۱۲ بازی Angry Birds Space با تمی فضایی در دسترس بازیکنان قرار گرفت که از نظر بصری با نسخه‌های قبلی آن تفاوت‌های داشت. گیم‌پلی این نسخه مانند دیگر قسمت‌های این سری است. شما در هر مرحله از بازی با تعداد محدودی از پرندگان خود باید قلعه‌هایی را که توسط خوک‌ها ساخته شده‌اند نابود کنید. این کار نیز با کشیدن هریک از پرندگان و رها کردن آن‌ها اتفاق می‌افتد. این روند با عبور از چندین مرحله دشوارتر می‌شود و باید از قابلیت‌های پرندگان به درستی و درجای مناسب استفاده کنید. مجموعه پرندگان خشمگین همراه از جمله بهترین بازی های موبایل بوده‌اند. 

دانلود بازی Minecraft

نسخه اول بازی The Room

۹- The Room

  • استودیو: Fireproof Games
  • سبک: معمایی
  • قیمت: ۱ دلار

اگر به آثار معمایی علاقه دارید بازی The Room ساخته‌ی استودیوی Fireproof Games قطعا یکی از بهترین بازی‌های معمایی است که می‌توانید تجربه کنید. در این بازی شما در درون یک اتاق قرار می‌گیرید و باید در هر مرحله پازل مربوط‌به آن را حل کنید که البته اصلا قرار نیست سریع به نتیجه برسید. محیط بازی به شکل سه‌بعدی با گرافیک فوق‌العاده برای یک بازی موبایلی است. در هر مرحله یک آیتم بزرگ وجود دارد و تمام معماهای بازی نیز مرتبط به آن می‌شود. گیم‌پلی بازی شاید در ابتدا کمی دشوار به نظر برسد ولی با کمی تجربه‌ی آن متوجه کلیت آن می‌شوید. شما با کشیدن صفحه و درواقع چرخیدن دور آیتم مورنظر و کلیک روی بخش‌های آن باید قسمت‌های مختلف آن را رمزگشایی کنید. مجموعه The Room‌ بی شک از جمله بهترین بازی های موبایل هستند. 

دانلود بازی The Room

زنی غمگین  در بازی Cytus

۱۰- Cytus

  • استودیو: Rayark
  • سبک: موزیکال
  • قیمت: رایگان

بازی موزیکال Cytus ساخته‌ی استودیوی Rayark یک تجربه‌ جذاب برای طرفداران این سبک است. داستان بازی در آینده رخ می‌دهد که ربات‌ها در زندگی انسان‌ها نقش اساسی دارند و به‌گونه‌ای احساسات خود را در قالب موسیقی بیان می‌کنند. بازی Cytus نهُ درجه سختی دارد و شما باید با حفظ کردن ریتم هر موسیقی بازی را طی کنید. در بازی Cytus بیش از ۱۲۴ موسیقی هیجان انگیز در دسترس کاربران قرار دارد که در دست‌بندی‌های مختلفی همچون پاپ، جاز و راک می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید. ساخته‌ استودیوی Rayark از منظر طراحی بصری نیز در سطح خوبی قرار دارد که با تلفیق موسیقی‌های درون بازی بسیار جذاب شده است. اگر به دنبال بهترین بازی های موبایل هستند Cytus محصولی مناسب‌تان خواهد بود. 

دانلود بازی Cytus

باربارین، آرچر و اسکلتون در بازی کلش اف کلنز

۱۱- Clash of Clans

  • استودیو: Supercell
  • سبک: Supercell
  • قیمت: رایگان

دیگر بر هیچکس پوشیده نیست که بازی Clash of Clans استودیوی Supercell یکی از تاثیرگذارترین بازی‌های موبایل است که با وجود اینکه حدود هشت سال از انتشار آن می‌گذرد هنوز میلیون‌ها نفر مشغول تجربه‌ی روزانه‌ی این بازی هستند. در این بازی وظیفه‌ی شما مدیریت یک قلمرو است و باید با به‌دست آوردن امتیاز و همینطور دیگر المان‌های مختلف آن را گسترش دهید. گیم‌پلی بازی نیز به‌صورت استراتژیک است و درواقع باید قلمروهای خود را به‌گونه‌ای طراحی کنید که هم در طراحی زمان گسترش آن به مشکل نخورید و هم در زمان حمله دشمن تا حد خوبی ایمن باشد. باتوجه‌به آنلاین بودن بازی کلش اف کلنز، سایر بازیکنان امکان حمله و غارت منابع شما را دارند. برای همین باید بهترین چینش دفاعی را برای مقاومت دربرابر دشمنان داشته باشید. کلش آف کلنز که یکی از بهترین بازی های موبایل است شما را به نبردی استراتژیک با سایر قبایل می‌برد. 

دانلود بازی Clash of Clans

سه شخصیت بازی روی ریل در Subway Surfers

۱۲- Subway Surfers

  • استودیو: Kiloo
  • سبک: آرکید
  • قیمت: رایگان

بازی Subway Surfers جزو اولین آثار دویدن‌بی‌پایان است که توسط استودیوی Kiloo ساخته شد که مورد استقبال قرار گرفت به‌طوریکی که تا به امروز نزدیک به یک میلیارد بار در گوگل‌پلی دانلود شده است. در Subway Surfers شما با انتخاب یکی از شخصیت‌های بازی که با دریافت امتیاز می‌توانید دیگر شخصیت‌ها را آزاد کنید باید از دست یک مامور قطار فرار کنید. در جریان بازی تنها وظیفه شما جمع کردن سکه‌ها، پرش از روی موانع یا قطارها و حرکت کارکتر به طرفین است. البته بازی به همین سادگی نیست و هر لحظه ممکن است قطارهایی به سمت شما حرکت کنند که باید به موقع عکس العمل نشان دهید. Subway Surfers از جمله اعتیاد آورترین و بهترین بازی های موبایل است. 

دانلود بازی Subway Surfers

شخصیت اصلی بازی Candy Crush Saga

۱۳- Candy Crush Saga

  • استودیو: King 
  • سبک: معمایی
  • قیمت: رایگان

بازی Candy Crush Saga ساخته‌ی استودیوی King یکی از محبوب‌ترین آثار موبایل است که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. در بازی کندی کرش ساگا باید با سرعت بالا آیتم‌های مشابه‌ای را که درکنار یکی دیگر قرار می‌گیرند حذف کنید. در مراحل ابتدایی بازی شما با چالش خاصی روبه‌رو نخواهید بود ولی با گذشتن از چند مرحله و یادگیری موارد مختلف بازی با چالش‌های متنوعی مواجه می‌شوید. در گیم‌پلی بازی همان‌طور که اشاره شد باید آیتم‌های مشابه کنارهم را ازبین ببرید و این کار نیز به‌سادگی اشاره کردن یکی از موارد مشابه است. یکی از موارد خوب بازی گرافیک جذاب و همینطور موسیقی شاد بازی است که در حین بازی تجربه لذت‌بخشی را ایجاد می‌کند. کندی کرش ساگا را به عنوان بهترین بازی موبایل در سبک معمایی از دست ندهید. 

دانلود بازی Candy Crush Saga

بازی سوپر هگزاگون Super Hexagon

۱۴- Super Hexagon

  • استودیو: Terry Cavanagh
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۳ دلار

Super Hexagon یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های مبتنی بر تمرکز است که توسط استودیوی Terry Cavanagh توسعه و منتشر شده است. در این بازی شما باید تمام تمرکز خود را به خرج داده تا بتوانید دقیقا از مرکز صفحه بدون برخورد با موانع اطراف عبور کنید. عبور از موانع فقط با لمس کردن دو طرف صفحه‌نمایش صورت می‌گیرد. طراحی گرافیک بازی به‌ شکلی عجیب جذاب و دیدنی است و دقیقا چیزی شبیه یک فضا هیپنوتیزمی را نشان می‌دهد. در  کنار این موضوع موسیقی جذابی که در پس زمینه بازی در حال پخش است هیجان خاصی را به مخاطب می‌دهد.

دانلود بازی Super Hexagon

بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۳

بازی ریتیمیک Geometry Dash

۱۵- Geometry Dash

  • استودیو: RobTop Games
  • سبک: آرکید
  • قیمت: ۲ دلار

Geometry Dash یک بازی در سبک آرکید است که با گیم‌پلی اعتیادآور و همچنین موسیقی هیجان انگیز خود بازیکنان زیادی را به سمت خود جذب کرده است. در این بازی شما کنترل یک شئ چند ضلعی را برعهده دارید که به‌صورت خودکار حرکت می‌کند و شما فقط باید در زمان‌های مناسب از موانع پیش‌رو عبور کنید. بازی در مراحل ابتدایی دشوار به‌نظر نمی‌رسد ولی با عبور از چند مرحله به شکل عذاب‌آوری سخت و طاقت فرسا می‌شود. این مورد شاید در ظاهر بد به‌نظر برسد ولی پس از بازی کردن آن اصلا متوجه گذر زمان نمی‌شوید. بازی با موارد مختلفی همچون تغییر دکمه‌ها یا قطع شدن جاذبه زمین در حین بازی شما را به چالش‌ می‌کشاند. از بازی ریتمیک می‌خواهید Geometry Dash را به‌عنوان بهترین بازی موبایل از دست ندهید. 

دانلود بازی Geometry Dash

اسب با کت و شلوار در بازی Year Walk

مقاله مرتبط:

۱۶- Year Walk

  • استودیو: Simogo
  • سبک: ترسناک
  • قیمت: ۵ دلار

بازی Year Walk شما را به یک ماجراجویی مرموز و در عین حال ترسناک می‌برد. داستان بازی همان‌طور که اشاره شد مرموز است و شما در ابتدای بازی بدون هیچ پیشنه‌ای در یک محیط برفی قرار می‌گیرید و باید با خواندن متن‌های مختلف روایت آن را متوجه شوید. گیم‌پلی بازی در عین دو بعدی بودن ظاهری اول شخص دارد. شما باید با عقب و جلو بردن دوربین وارد مکان و موقعیت‌های مختلف شوید و با آیتم‌های مختلف ارتباط برقرار کنید. Year Walk با طراحی گرافیک هنری بسیار جذاب و همچنین موسیقی گوشنواز بازیکن را مجذوب خودش می‌کند.

دانلود بازی Year Walk

مرد ترسیده در بازی سروایول Don't starve

۱۷- Don't Starve

  • استودیو: Klei Entertainment
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۵ دلار

بازی Don't Starve ساخته‌ی استودیوی خوش ذوق Klei Entertainment یک تجربه‌ خارق‌العاده در سبک ماجراجویی را برای بازیکن به مهیا کرده است. در این بازی شما در نقش یک دانشمند به نام ویلسون قرار می‌گیرید که در یک جنگل ناشناخته و عجیب گرفتار شده‌ است. حال شما باید با جمع آوری آیتم‌های مختلف و ساخت ابزارهای مبارزه‌ای از جان خود در مقابل حمله حیوانات وحشی محافظت کنید. در گیم‌پلی بازی شما با کنترل مجازی کاراکتر را کنترل می‌کنید و با دیگر دکمه‌ها کارهایی مختلفی همچون برداشتن آیتم و مبارزه را انجام می‌دهید. گرافیک دو بعدی، نقاشی شده و جذاب بازی نیز یکی نقات قوت Don't Starve به حساب می‌آید. Don't Strave از جمله بهترین بازی های موبایل در سبک بقا است. 

دانلود از آپارات

دانلود بازی Don't Starve

ماهیگیری در غروب آفتاب Ridiculous Fishing

۱۸- Ridiculous Fishing

  • استودیو: Vlambeer
  • سبک: آرکید
  • قیمت: ۳ دلار

اگر می‌خواهید برای دقایقی از جهان بازی‌های بزرگ دور باشید و شغول تجربه یک بازی تفننی و در عین حال جمع‌وجور شوید، قطعا بازی Ridiculous Fishing ساخته استودیوی Vlambeer می‌تواند گزینه بسیار خوبی باشد. در این بازی در نقش فردی قرار می‌گیرید که در وسط یک دریا مشغول ماهگیری است و شما باید با المان‌های مختلفی که در اختیار دارید مشغول به این کار شوید. Ridiculous Fishing شامل چند منطقه است که هرکدام چالش‌های مخصوص به خود را دارند. در فروشگاه بازی می‌توانید المان‌های مختلفی را بخرید که همگی آن‌ها در طول بازی به شما کمک می‌کنند. 

دانلود بازی Ridiculous Fishing

کاور بازی رانر Temple Run 2

۱۹- Temple Run 2

  • استودیو: Imangi Studios
  • سبک: آرکید
  • قیمت: رایگان

بازی Temple Run 2 یکی دیگر از بازی‌های محبوب سبک دویدن‌بی‌پایان است که توسط استودیوی Imangi Studios ساخته و منتشر شد. بازی Temple Run 2 در درون یک قلعه جریان دارد و شما با انتخاب یکی از شخصیت‌ها، بازی را آغاز می‌کنید. در این قلعه یک اژدها وجود دارد که باید در جریان بازی از دست آن فرار کنید. بازی تمپل ران ۲ فقط باید در زمان‌های مناسب شخصیت‌ بازی را به طرفین جابه‌جا یا در مواقعی از روی موانع بپرید. Temple Run 2 در سال ۲۰۱۳ با گرافیک و چشم‌انداز زیبایی برای یک بازی موبایل منتشر شد. از طرفی به‌لطف موسیقی هیجان انگیزی که در طول بازی پخش می‌شود تجربه جالبی را خواهید داشت. 

دانلود بازی Temple Run 2

گیاهان در مقابل زامبی های ۲

۲۰- Plants vs. Zombies 2

  • استودیو: PopCap Games
  • سبک: استراتژیک
  • قیمت: رایگان

یکی از نام آشناترین بازی‌های موبایل که در زمان عرضه‌‌ی خود طرفدران بسیار زیادی پیدا کرد مجموعه Plants vs. Zombies بود که نسخه‌ی اول آن در سال ۲۰۰۹ و سپس نسخه‌ی دوم آن در سال ۲۰۱۳ برای موبایل منتشر شد. در این بازی باید با استفاده از انواع گیاهانی که هرکدام قابلیت‌ خاصی دارند در مقابل حمله زامبی‌ها مقاومت کنید. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است. شما باید با استفاده از فهرست خود یکی از گیاهان را انتخاب و در مکان مناسب قرار دهید. Plants vs. Zombies 2 از منظر گرافیکی و طراحی صدا نیز عملکرد خوبی دارد و در زمان تجربه‌ی بازی از آن لذت خواهید برد. نسخه سوم بازی هنوز به‌صورت جهانی منتشر نشده است. مجموعه PvsZ از جمله بهترین بازی های موبایل در سبک تاور دیفنس هستند.

دانلود بازی Plants vs. Zombies 2

بازی دوم مجموعه The Room Two

۲۱- The Room Two

  • استودیو: Fireproof Studios
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۲ دلار

به فاصله یک سال پس از موفقیت بازی معمایی The Room ساخته‌ی استودیوی Fireproof Studios این بار باید در نسخه‌ی دوم بازی The Room Two وارد یک ماجراجویی به مراتب دشوارتر شوید. همانند نسخه‌ اول بازی شما در یک اتاق مرموز قرار دارید و باید با حل پازل‌های مختلفی که در اختیار شما قرار می‌دهد پرده از راز اتاق کنار بزنید. گیم‌پلی The Room Two تغییر خاصی نسبت به نسخه‌ اول بازی ندارد و شما باید با لمس نمایشگر دوربین بازی را بچرخانید و با اشاره و کلیک روی آیتم‌های مدنظرتان مشغول حل معماها شوید. The Room Two جدا از گرافیک بسیار خوب خود موسیقی بسیار دلشنینی دارد که آرامش خاصی را به شما در حین حل معماها می‌دهد.

دانلود بازی The Room Two

بازی papers please

۲۲- Papers Please

  • استودیو: Lucas Pope
  • سبک: استراتژیک، شبیه‌ساز
  • قیمت: ۸ دلار

بازی Papers Please ساخته‌ی تک نفره لوکاس پوپ (Lucas Pope) که توانست در سال ۲۰۱۴ با پشت سرگذاشتن بازی‌های بزرگی همچون Civilization V لقب بهترین بازی شبیه‌سازی و استراتژی را از آن خود کند یکی از آثاری است که به‌راحتی طرفداران سبک خودش را مجذوب می‌کند. بازی در شهر کمونیستی و خیالی Arstotzka جریان دارد و شما در نقش یک مامور گیت باید با بررسی کارت شناسایی مسافران از عبور مردم غیر بومی جلوگیری کنید، اما همه چیز به همین سادگی نیست و در ادامه با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو می‌شوید. گیم‌پلی Papers Please به‌صورت اشاره و کلیک است و شما باید با جابه‌جا کردن عناصر مختلف به بررسی آن‌ها بپردازید. یکی از عواملی که بازی را بسیار جذاب کرده است گرافیکی پیکسلی و موسیقی متن عجیب آن است.

دانلود بازی Papers Please

بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۴

بازی Framed

۲۳- Framed

  • استودیو: Loveshack Entertainment
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۴ دلار

یکی از خلاقانه‌ترین بازی‌های موبایل سال ۲۰۱۴ که مورد استقبال بسیار از افراد از جمله هیدئو کوجیما که آن را به‌بهترین بازی موبایل آن سال عنوان کرد، Framed ساخته‌ی استودیوی Loveshack Entertainment است. بازی شما را در نقش فردی ناشناس قرار می‌دهد که از دست پلیس‌ها در حال فرار است. نقش شما در بازی زمینه‌ چینی برای فرار از موقیعت‌های مختلف داستانی است. درواقع در گیم‌پلی بازی شما در هر مرحله چندین قطعه را مشاهده می‌کنید که هرکدام روندی حرکتی کوتاهی دارند. حال شما باید با کنارهم قرار دادن منطقی آن‌های یک روند درستی را ایجاد در غیر این صورت گرفتار می‌شوید. بازی بیشتر بر مبنای آزمون و خطا است و باید چندین مرتبه برای روند درست تلاش کنید.

دانلود از آپارات

دانلود بازی Framed

پنج شب با فردی در Five Nights at Freddy

۲۴- Five Nights at Freddy's

  • استودیو: Scott Cawthon
  • سبک: ترسناک
  • قیمت: ۳ دلار

در بازی Five Nights at Freddy's شما در نقش مامور مراقبت از یک مجموعه تفریحی باید ازطریق دوربین‌های نظارتی محیط‌های مختلف آن را بررسی کنید اما به یکباره متوجه برخی رفتارهای مشکوک درون مجموعه می‌شوید. در این مجموعه یک سری عروسک‌های بزرگ وجود دارد که ناگهان ممکن ظاهر و شما را بکشند. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است تنها کاری که باید انجام دهید جابه‌جا شدن بین دوربین‌های و گاهی بستن در‌های کابین است. این روند شاید به ظاهر ساده باشد اما با طی کردن کمی از بازی استرس زیادی برشما غالب می‌شود و شاید خیلی زود گرفتار یکی از همین عروسک های ترسناک بازی شوید.

دانلود بازی Five Nights at Freddy's

بازی موبا Vainglory

۲۵- Vainglory 

  • استودیو: Super Evil Megacorp
  • سبک: موبا
  • قیمت: رایگان

اگر تجربه بازی DOTA را داشته باشید قطعا از تجربه بازی Vainglory ساخته Super Evil Megacorp لذت خواهید برد. در این بازی آنلاین شما با انتخاب یکی از هیروهای بازی که تعداد آن‌ها کم هم نیست با دوستان خود وارد یک رقابت جذاب می‌شوید. در هردست بازی شما به همراه هم‌تیمی خود باید برجک‌های منطقه تیم رقیب را نابود و صد البته از منطقه خود نیز دفاع کنید. گیم‌پلی بازی به‌صورت استراتژیک است و با کنترل‌های سمت چپ کاراکتر بازی کنترل و با المان‌های سمت راست از ویژگی‌های هیروی خود استفاده کنید. هر یک از هیروها ویژگی خاص خود را دارد که به تکرار نشدن بازی کمک زیاد می‌کند. Vainglory از منظر گرافیکی به‌عنوان یک بازی موبایل در سطح بسیار خوبی قرار دارد که تجربه دلنشینی را ایجاد می‌کند.

دانلود بازی Vainglory

بازی مینی مترو

۲۶- Mini Metro

  • استودیو:Dinosaur Polo Club
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۱ دلار

اگر می‌خواهید یک بازی فکری و در عین حال اعتیادآور را تجربه کنید، بازی Mini Metro ساخته استودیوی Dinosaur Polo Club گزینه مناسبی است. شما در این بازی به‌عنوان یک طراح مسیرهای مترو باید مسیرهای خلاقانه را ایجاد کنید. البته شاید در ابتدا با چالش خاصی روبه‌رو نشوید و به‌راحتی چندین مرحله را طی کنید اما پس از مدتی با چالش‌های بسیار دشواری برخورد خواهید کرد که باید حسابی برای طراحی مسیر فکر کنید. گیم‌پلی بازی نیز به‌صورت اشاره و کلیک است و باید با کشیدن روی صفحه مسیرهای مختلفی را ایجاد کنید. Mini Metro گرافیکی بسیار ساده‌ ولی در عین حالی جذابی را دارد. اگر بازی اعتیادآور می‌خواهید مینی مترو که یکی از بهترین بازی های موبایل است از دست ندهید. 

دانلود بازی Mini Metro

تصویر سیاه و سفید عمارت Neverending Nightmares

۲۷- Neverending Nightmares

  • استودیو: Infinitap Games
  • سبک: ترسناک، ماجراجویی
  • قیمت: ۴ دلار

اگر می‌خواهید یک اثر ترسناک و مرموز را قالب موبایل تجربه کنید قطعا بازی Neverending Nightmaresِ، ساخته استودیوی Infinitapgames گزینه جذابی است. در بازی شما در نقش کاراکتری به‌نام توماس قرار می‌گیرید. داستان بازی روایت کابوس‌های هولناک این شخصیت را به تصویر می‌کشاند و باید با او در راهروهای خانه و بیرون آن همراه شوید و با موجودات عجیبی که در راه قرار می‌گیرند، تقابل کنید. بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و با انتخاب قسمت‌های مختلف خانه می‌توانید شخصیت بازی را کنترل و با آیتم‌ها ارتباط برقرار کنید. تم سیاه‌ و سفید بازی آنقدر جذاب و ترسناک کارشده که استرس خاصی را در حین قدم زدن راهروهای خانه به شما می‌دهد. این مورد درکنار موسیقی ترسناک محیط بسیار هیجان‌ انگیزتر می‌شود. 

دانلود بازی Neverending Nightmares

سگ درمانگردر جنگ Valiant Hearts: The Great War

۲۸- Valiant Hearts: The Great War

  • استودیو: Ubisoft Montpellier
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۱۵ دلار

بازی Valiant Hearts: The Great War ساخته‌ی استودیوی Ubisoft Montpellier با داستان حماسی و جذابی که از جنگ جهانی اول نشان می‌دهد، بازیکنان بسیاری را به سمت خود جذب کرد. داستان بازی حول پنج شخصیت است که مابین بازی بین آن‌ها جابه‌جا می‌شوید. هرکدام از این شخصیت توانایی خاصی دارند که مرتبط با داستان آن‌ها می‌شود. در گیم‌پلی بازی با کنترل‌های سمت چپ نمایشگر شخصیت بازی را کنترل می‌کنید و دیگر سمت نمایشگر باتوجه‌به شخصیت بازی کارهای مختلفی را می‌توانید انجام دهید. Valiant Hearts: The Great War المان‌های مخفی کاری نیز دارد و در مراحلی از بازی باید به‌صورت مخفی برخی کارها را انجام دهید. Valiant Hearts از جمله بهترین بازی های موبایل است. 

دانلود بازی Valiant Hearts: The Great War

بازی کارتی Hearthstone

۲۹- Hearthstone

  • استودیو: Blizzard Entertainment
  • سبک: کارتی
  • قیمت: رایگان

بازی کارتی Hearthstone با الهام از دنیای جذاب و پرطرفدار World of warcraft تجربه هیجان انگیزی را طرفداران این مجموعه ایجاد کرده است. بازی یک رقابت آنلاین دو نفره است که شامل ۹ کلاس مختلف است. در ابتدای بازی درصورتی شروع کننده بازی باشید سه کار را در اختیار خواهید داشت در غیرصورت چهار کارت متعلق به شما خواهد بود. هر یک از کارت‌های بازی که از دنیای وارکرفت برگرفته شده است قابلیت‌ و امتیاز خاص خود را دارد. Hearthstone که توسط Blizzard Entertainment توسعه پیدا کرده است و هنوز پس ۶ سال با به‌روزرسانی‌های مختلف بازیکنان بیشتری را به سمت خود جذب می‌کند. Hearthstone یکی از بهترین بازی های موبایل کارتی در تلفن های هوشمند است.

دانلود بازی Hearthstone

بازی معمایی Monument Valley

۳۰- Monument Valley

  • استودیو: ustwo studio
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۴ دلار

یکی از خلاقانه‌ترین و جذاب‌ترین بازی‌های فکری موبایل بدون تردید سری Monument Valley است که نسخه‌ی اول آن در سال ۲۰۱۴ برای موبایل منتشر شد. در این بازی باید شاهزاده‌ای به نام آیدا را از معمای عجیب و پیچیده‌ی یک ساختمان به یک مکان امن هدایت کنید. در مراحل ابتدایی بازی با چالش خاصی روبه‌رو نمی‌شوید ولی پس از چند مرحله بازی به‌گونه‌ عجیبی سخت می‌شود. بازی گیم‌پلی پیچیده‌ای پیچیده‌ای ندارد فقط کافی است صفحه را چرخانده با کشیدن روی صفحه و تغییر شکل دادن المان‌های آن بازی را پیش ببرید. یکی از نقاط قوت بازی طراحی بصری آن است که به طرز شگفت انگیزی جذاب کار شده است.

دانلود بازی Monument Valley

بازی Hitman Go

۳۱- Hitman Go

  • استودیو: Square Enix Montreal
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۵ دلار

یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌ بدون تردید مامور 47 از سری بازی Hitman است. در این بازی شما در نقش مامور 47 باید به‌صورت استراتژیک هریک از مراحل پشت سر بگذارید. در گیم‌پلی بازی شما به‌صورت اشاره و کلیک باید با انتخاب یکی از مسیرها باز، رو به جلو حرکت و به هدف خود برسید. البته بازی همراه‌با چالش‌هایی خواهد بود و با انتخاب اشتباه یک مسیر ممکن است کل تلاش خود را از دست بدهید. بازی Hitman Go از یک استایل گرافیک خاص شبیه به بازی‌های رومیز بهره می‌برد. همچنین موسیقی آرامی که در پس زمینه بازی در حال پخش است حس آرامش بخشی را به شما در طول انجام مراحل می‌دهد. Hitman Go را به عنوان یکی از بهترین بازی های موبایل از دست ندهید. 

دانلود بازی Hitman Go

بازی Threes!

۳۲- Threes!

  • استودیو: Sirvo LLC
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۱ دلار

Threes ساخته استودیوی Sirvo LLC یک بازی فکری است که باید در آن مشغول به جمع اعداد شوید که فقط در اوایل آسان به نظر می‌رسد. در ابتدای بازی شما یک سری اعداد که رنگ یکسانی دارند با کشیدن روی صفحه بهم رسانده تا جمع آن‌ها به یک اعداد واحد تبدیل شود. بعد از آن باید با همین روش اعداد یکسان را که به مرور رقم آن‌ها زیاد می‌شود را به یکدیگر برسانید. چالش بازی از جایی آغاز می‌شود رقم‌ها اعداد بالا می‌رود و تولید عدد مثل آن سخت می‌شود. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که دیگر نتوانید عدد جدید در محیط بسازید. به‌طورکلی اگر علاقه دارید یک بازی تفننی و در عین حال فکری را تجربه کنید ساخته استودیوی Sirvo LLC می‌تواند گزینه جالبی باشد.

دانلود بازی Threes!

بازی موبایل Crossy Road

۳۳- Crossy Road

  • استودیو: Hipster Whale
  • سبک: فکری
  • قیمت: رایگان

Crossy Road  یک بازی اعتیادآور از استودیوی Yodo1 Games است که به‌راحتی با گیم‌پلی خوب خود تا مدت‌ها شما را سرگرم می‌کند. در این بازی شما در نقش یک مرغ قرار می‌گیرید که باید از عرض یک خیابان شلوغ که اتومبیل‌های مختلفی در حال عبور مرور هستند، حرکت کنید و البته کار آسانی نخواهید داشت. گیم‌پلی بازی بسیار ساده طراحی شده است و شما فقط با لمس صفحه‌نمایش وارد خیابان شده و با همین روند ساده بازی را ادامه می‌دهید. در مسیر بازی بین هر خیابان یک منطقه امن وجود دارد که می‌توانید در این منطقه با کشیدن صفحه به طرفین، به جهت‌های مختلف حرکت کنید تا نقطه‌ای مناسب را جهت ورود به خیابان پیدا کنید. در Crossy Road می‌توانید با کسب امتیاز علاوه‌بر کاراکتر مرغ بازی دیگر کاراکترهای بازی را آزاد و در بازی خود استفاده کنید.

دانلود بازی Crossy Road

بازی موبایل Shadow Blade: Reload - شمشیر تاریکی

۳۴- Shadow Blade: Reload

  • استودیو: Dead Mage (فن افزار شریف)
  • سبک: اکشن
  • قیمت: ۵ دلار

 Shadow Blade: Reload ساخته استودیوی ایرانی DeadMage (فن افزار شریف) یک بازی دو بعدی با گیم‌پلی سریع و محیط‌های جذاب است که توانسته بازیکنان بسیاری را جذب خود کند. داستان بازی همانند آثار کمیک‌بوکی دنبال می‌شود که اگر از علاقه‌مندان این آثار باشید قطعا از آن لذت خواهید برد ولی نباید انتظار یک داستان عجیب و درگیر کننده را داشته باشید. Shadow Blade: Reload از یک گیم‌پلی جذاب و سریع برخوردار است که در طول مراحل زیاد خود از آن لذت خواهید برد. شما در طول هر مرحله باید با نابودی دشمنان، پرش دوتایی از روی سکو‌ها و همینطور جمع آوری گوی‌های مختلف به پایان آن برسید. مراحل بازی  Shadow Blade: Reload با الهام از فرهنگ شرقی طراحی شده‌اند که وجود تنوع زیاد در ظاهر و نماهای آن گرافیک چشم‌نوازی را ایجاد کرده است. شمشیر تاریکی از جمله بهترین بازی های موبایل ساخته شده توسط یک استودیوی ایرانی است. 

دانلود بازی Shadow Blade: Reload

بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۵

ریمن ادونچر بازی موبایل

۳۵- Rayman Adventures

  • استودیو: Ubisoft Montpellier
  • سبک: مارجراجویی
  • قیمت: رایگان

بازی Rayman Adventures ساخته‌ استودیوی Ubisoft Montpellier با طراحی بی‌نظیر مراحل، تجربه‌ی جذاب و مفرحی را برای بازیکنان ایجاد کرده‌ است. شما در این بازی با شخصیت‌های محبوب این مجموعه مانند Rayman و Globox و دیگر شخیصت‌ها به یکی ماجراجویی پر از هیجان می‌روید. در گیم‌پلی شما با کشیدن صفحه به طرفین شخصیت بازی را کنترل می‌کنید و باید در مواقعی با ضربه زدن از موانعی که پیش رو قرار دارند، بگذرید. هریک از شخصیت‌های بازی نیز ویژگی خاص خود را دارند که به جذابیت اضافه می‌کند. گرافیکی و همچنین موسیقی بسیار خوب و هیجان‌ انگیز به کار رفته در بازی کمک زیادی را در جذابیت کمک کرده است.

دانلود بازی Rayman Adventures

مورتال کامبت X برای موبایل

۳۶- Mortal Kombat X

  • استودیو: NetherRealm Studios
  • سبک: مبارزه‌ای
  • قیمت: رایگان

بازی Mortal Kombat یکی از خاطره انگیزین بازی‌های تاریخ است که نسل‌های ابتدایی کنسول‌ها وارد صنعت بازی شد و تا به امروز نیز ادامه دارد. بازی Mortal Kombat X اولین نسخه از این مجموعه است که در سال ۲۰۱۵ برای موبایل منتشر شد و همچنان نیز جذابیت‌های خود را حفظ کرده است.  شما در این بازی به‌صورت آنلاین و آفلاین می‌توانید به مبارزه‌های خونین بپردازید. در گیم‌پلی بازی شما با انتخاب یکی شخیصت‌های مجموعه وارد مسابقه می‌شوید و با کشیدن صفحه می‌توانید کارهای مختلی را انجام دهید. به‌عنوان مثال با یک بار کشیدن روی صفحه ضربی را به دشمن وارد کرده با نگه داشتن دو انگشت ضربات دشمن را دفع کنید.

دانلود بازی Mortal Kombat X

بازی لاراکرفت گو در Lara Croft Go

۳۷- Lara Croft Go

  • استودیو: Square Enix Montreal
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۵ دلار

پس از موفقیت‌هایی که بازی Hitman Go به واسطه گیم‌پلی خاص خود به‌دست آورد Square Enix Montreal تصمیم گرفت از دیگر آثار خود به‌گونه‌ای به این شکل استفاده کند. یکی از این بازی‌ها Lara Croft Go است. در این بازی شما کنترل شخصیت اصلی بازی یعنی لارا بر عهده دارید که وارد یک ماجراجویی جذاب و البته سخت می‌شود. گیم‌پلی بازی نیز شباهت‌های زیاد به Hitman Go دارد البته با اضافه کردن موانع، دشمنان متنوع و همینطور استفاده از ابزارهای متفاوت در طول مسیر خود را کمی متامیز کرده است. گرافیک به کار رفته در بازی به واسطه ساختار کلی سری لاراکرفت کمی پر زرق و برق‌تر از بازی Hitman Go است.

دانلود بازی Lara Croft Go

Altos adventure بازی اسکیت سواری

۳۸- Alto's Adventure

  • استودیو: Snowman
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: 

اگر می‌خواهید یک بازی آرامش‌بخش درکنار یک موسیقی گوشنواز را تجربه کنید، Alto's Adventure ساخته‌ی استودیوی Snowman گزینه‌ی بسیار خوبی است. بازی Alto's Adventure را در نقش شخصیت اصلی بازی یعنی آلتو قرار می‌دهد و باید با مشغول اسکی سواری شوید. گیم‌پلی شبیه به آثار دویدن‌بی‌نهایت است و شخصیت به‌صورت خودکار حرکت می‌کند و شما باید در مواقع مناسب به لمس کردن صفحه‌نمایش از موانع پیش رو عبور کنید. یکی از ویژگی‌های بسیار خوب بازی طراحی بصری چشم‌نواز آن است که درکنار موسیقی شگفت انگیزی که در پس زمینه بازی پخش می‌شود، تجربه لذت بخشی را ایجاد می‌کند. بازی نسخه‌ی دومی نیز دارد که در سال ۲۰۱۸ با نام Alto's Odyssey منتشر شد. آلتوز ادونچر که از جمله بهترین بازی های موبایل را حتما تجربه کنید.

دانلود از آپارات

دانلود بازی Alto's Adventure

بازی معمایی Grim Fandango Remastered

۳۹- Grim Fandango Remastered

  • استودیو: Lucasarts
  • سبک: ماجراجویی و معمایی ‌ساز
  • قیمت: ۵ دلار

بازی Grim Fandango از استودیوی Lucasarts یکی از محبوب‌ترین بازی‌های دهه ۹۰ میلادی است که با داستان جالب خود بازیکنان زیادی را سرگرم کرد. در سال ۲۰۱۵ بازی Grim Fandango Remastered با گرافیکی  ارتقا یافته توسط همان استودیوی برایمحصولات اپلو دیگر کنسول‌ها منتشر شد. در این بازی شما در نقش فردی به نام مانوئل کالاورای هستید که در دنیای مردگان مسئول فروش بلیت سفر مردگان است و دراین‌میان متوجه فساد در اداره‌ای که کار می‌کنید، می‌شود. در گیم‌پلی بازی شما با به حرکت دراوردن شخصیت بازی باید به قسمت‌های مختلف رفته و با معماهای بسیار سخت آن درگیر شوید. از آن جایی که Grim Fandango Remastered نسخه ریمستر سال ۱۹۹۸ است گرافیک آن نیز بهبود یافته و قطعا از آن لذت خواهید برد.

دانلود بازیGrim Fandango Remastered

بازی موبایل اتاق 3

۴۰- The Room Three

  • استودیو: Fireproof Studios
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۵ دلار

سومین قسمت از مجموعه The Room توسط استودیوی Fireproof Studios در سال ۲۰۱۵ برای موبایل منتشر شد. داستان این قسمت دراتاق‌های یک ساختمان متروکه واقع در یک جزیره مرموز است. اگر قسمت‌های قبلی این مجموعه را تجربه کرده باشید می‌دانید که باید در هر مرحله مشغول به حل یک سری معما مربوط‌به یک آیتم خاص مانند یک جعبه چند وجهی شوید. گیم‌پلی The Room: Three تفاوت خاصی را نسبت به دو نسخه قبلی نکرده است و باید اشاره و کلیک و همینطور چرخاندن صفحه معما‌های بازی را حل کنید. The Room Three از منظر گرافیکی به‌عنوان یک بازی موبایل بسیار جذاب و چشم‌نواز است و با موسیقی متن بی‌نظیر آن قطعا از تجربه بازی لذت خواهید برد.

دانلود بازی The Room Three

بازی موبایل Her Story

مقاله مرتبط:

۴۱- Her Story

  • سازنده: Sam Barlow
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۵ دلار

یکی از متفاوت‌ترین بازی سال ۲۰۱۵ بدون شک Her Story ساخته‌ی تک نفره آقای Sam Barlow است که شما را در نقش بازپرس قرار می‌دهد. بازی حول شخصیت هانا اسمیت است که با مراجعه به پلیس خبر مفقودی همسرش را می‌دهد و بعد از مدتی نیز جنازه همسرش پیدا می‌شود. حال شما باید با توجه ویدیوی‌های مختلفی که در اختیار دارید باید حقیقت را کشف کنید. گیم‌پلی بازی به این صورت است که در محیط یک کامپیوتر قرار دارید و باید با جست‌وجو و نوشتن عبارت کلید اما دلخواه به ویدیوی‌های دسترسی پیدا کنید و البته آن‌ها تحلیل کنید. تمامی ویدیوهایی که آن‌ها مشاهده خواهید کرد کاملا به‌صورت واقعی فیلم‌برداری شده است که بازی را بسیار جذاب می‌کند. Her Story به دلیل متفاوت بودن توانست در فهرست بهترین بازی های موبایل قرار بگیرد.

دانلود بازی Her Story

بازی Fallout Shelter

۴۲- Fallout Shelter

  • استودیو: Bethesda Softworks
  • سبک: استراتژیک
  • قیمت: رایگان

بازی موبایل Fallout Shelter اولین نسخه از مجموعه Fallout است که توسط استودیوی Bethesda Softworks برای موبایل‌های هوشمند ساخته و منتشر شد. شما در این بازی فرمانده‌ی پناگاهی هستید که پس فاجعه‌ی اتمی مردم به آن پناه برده‌اند. این پناهگاه در ابتدا قسمت‌های کوچکی دارد و شما باید با کسب امتیاز و همینطور منابع انسانی و مواد اولیه آن را گسترش دهید. البته با گسترش آن شرایط مدیریت آن سخت می‌شود و باید به‌گونه‌ای رضایت مردم آن را نیز جلب کنید. گیم‌پلی بازی نیز به‌صورت اشاره و کلیک است و باید با دقت تمام قسمت‌های پناگاه را مشاهده و در شرایطی خاص تغییراتی را ایجاد کنید. به‌عنوان مثال زمانی‌که یکی از مردم احساس خستگی می‌کند می‌توانید آن را به یک مکان جدید منتقل کرده و رضایت آن کسب کنید.

دانلود بازی Fallout Shelter

بازی Cube Escape: Harvey's Box

۴۳- Cube Escape: Harvey's Box

  • استودیو: Rusty Lake
  • سبک: فکری
  • قیمت: رایگان

استودیوی Rusty Lake یکی از خلاقانه‌ترین استودیوهای بازی‌سازی است که بیشتر به خاطر مجموعه Cube Escape به شهرت رسیده است. بازی Cube Escape: Harvey's Box یکی از قسمت‌های این مجموعه است که شما در نقش Harvey یک کبوتر خاکستری رنگ هستید که درون یک جعبه مکعب شکل محبوس شده است. حال باید با حل پازل‌های مختلف راهی را برای خروج از آن پیدا کنید که البته حل آن‌ها به‌ سادگی نیست. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و شما باید با جمع آوری برخی آیتم‌ها و ترکیب آن‌ها با دیگر موارد به حل معماها نزدیک شوید. 

دانلود بازی Cube Escape: Harvey's Box

بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۶

بازی موبایل پوکمون گو Pokémon GO

۴۴- Pokémon GO

  • استودیو: Niantic
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: رایگان

بازی Pokémon GO در زمان انتشار آنقدر مورد استقبال قرار گرفت که تقریبا همه افراد حتی کسانی به بازی‌های موبایل علاقه نداشته‌اند مقداری از آن را تجربه کردند. داستان بازی Pokémon GO از استودیوی Niantic از این قرار است که هنگام اجرای بازی دوربین موبایل شما نیز روشن می‌شود و باید به گشتن در خانه، خیابان، بیابان و هرجایی که امکان دارد دنبال پوکمون بگردید. گیم‌پلی بازی به این صورت که با روشن شدن دوربین و پیدا کردن یکی از همین پوکمون‌ها باید روی آن اشاره کنید و به آیتم‌های خود اضافه کنید. درواقع بازی جزو آثار واقعیت افزوده است که پس از آن چندین بازی دیگر با این شکل و شمایل ساخته و منتشر شد. پوکمون گو را می‌توانیم بهترین بازی موبایل در سال ۲۰۱۷ بدانیم. 

دانلود بازی Pokémon GO

پادشاه شوالیه و باربارین در بازی کلش رویال

۴۵- Clash Royale

  • استودیو: Supercell
  • سبک: استراتژیک
  • قیمت: رایگان 

سوپرسل بعد از موفقیت‌هایی که از بازی  Clash of Clans به‌دست آورد به فکر توسعه یک بازی دیگر براساس همان دنیا افتاد که نتیجه‌ آن بازی Clash Royale شد. این بازی کارتی است از شخیصت‌های مختلف بازی کلش اف کلنز بهره می‌برد که هرکدام از آن‌ها قابلیت خاص خود را دارند و حتی می‌توانید با جمع آوری امتیاز آن‌ها را آپگرید کنید. بازی همچنان آنلاین است ولی دیگر خبر از طراحی قلمرو و مراقبت از آن نیست. گیم‌پلی بازی به این صورت است که در رقابت‌های یک به یک باید سه برجک رقیب خود را منهدم کنید. این کار نیز با استفاده از کارت‌هایی است که در اختیار دارد. شما با انتخاب کارت مدنظر آن را در محیط رها و برای نابودی برجک‌ها به جلو می‌فرستید. همچنین با برخی کارت می‌توایند جلوی حمله دشمن را بگیرد.

دانلود بازی Clash Royale

بازی اینساید inside

۴۶- INSIDE

  • استودیو: PlayDead
  • سبک: معمایی
  • قیمت: رایگان(پرداخت درون برنامه‌ای برای ادامه بازی)

بازی INSIDE  دومین ساخته استودیوی خلاق PlayDead است که آن را به خاطر بازی Limbo می‌شناسیم. در این بازی همانند Limbo کنترل یک پسربچه را برعهده داریم که به یکباره و بدون هیچ پیشینه وارد یک ماجرای عجیب و کمی ترسناک می‌شویم. گیم‌پلی بازی ساده و به حرکت درآوردن کارکتر و گرفتن وسایل خلاصه می‌شود اما با وجود همین دو مورد معماهای سختی را باید حل کنید. Inside از نظر بصری تمی بسیار سنگین دارد و این موضوع از ابتدای تا انتهای بازی همیشه همراه بازیکن است. همچنین موسیقی به کار رفته در بازی تاثیر زیادی برای محتوای آن گذاشته است. بازی اینساید از جمله بهترین بازی های موبایل به‌حساب می‌آید.

دانلود از آپارات

دانلود بازیINSIDE

بازی موبایل Dues Ex Go

۴۷- Dues Ex Go

  • استودیو: Square Enix Montreal
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۵ دلار

در ادامه‌ موفقیت‌های بازی Hitman Go و سپس Lara Croft Go این بار نوبت بازی Dues Ex Go بود که با الگوی مشابه دو اثر یاد شده بازیکنان را جذب خود کند. در این بازی کنترل شخصیتی به نام آدام جنسن در یک دنیای سایبرپانکی را برعهده دارید. گیم‌پلی بازی نیز مانند دو اثر بالا است اما تفاوت‌هایی دارد. شما می‌توانید مراحل آن‌گونه که دوست دارید، طی کنید. شما می‌توانید یک مرحله را به‌صورت مستقیم با نابودی دشمنان طی کنید یا با هک کردن ابزارهای دشمن آن‌ها را به شکل ساده‌تری از بین ببرید. البته هر یک از این روش‌ها چالش‌های خاص خود را دارند که با طی کردن مراحل بازی دشوارتر می‌شوند.

دانلود بازی Dues Ex Go

بازی کیوب اسکیپ تولد Cube Escape: Birthday

۴۸- Cube Escape: Birthday

  • استودیو: Rusty Lake
  • سبک: فکری
  • قیمت: رایگان

Cube Escape: Birthday یکی دیگر از بازی‌های استودیوی Rusty Lake از مجموعه Cube Escape است. در این بازی شما در نقش کاراگاه معروف مجموعه یعنی Dale Vandermeer هستید و وارد یک مهمانی تولد می‌شوید. زمان زیادی طول نمی‌کشد که با ورود یک مهمان ناخوانده همه چیز تغییر می‌کند. در این قسمت نیز پازل‌های متعددی وجود دارند که برای حل آن‌ها باید آیتم‌های مختلفی را پیدا و با یکدیگر تلفیق کنید. فضا‌سازی این قسمت کمی بازی دیگر قسمت‌های این مجموعه متفاوت‌تر است و در ادامه روند بازی با صحنه‌های هولناکی روبه‌رو خواهید شد.

دانلود بازی Cube Escape: Birthday

بازی موبایل Super Mario Run

۴۹- Super Mario Run

  • استودیو: Nintendo Entertainment
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: رایگان(پرداخت درون برنامه‌ای برای ادامه بازی)

در بازی Super Mario Run که یکی از بهترین بازی های موبایل فهرست زومجی است. شما کنترل یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های رایانه‌ای یعنی ماریو برعهده دارید. داستان بازی نیز مانند اکثر نسخه‌های این مجموعه گذشت از دشمنان و رسیدن به پرنسس بازی است. در گیم‌پلی بازی شما نقش مستقیمی بر رحکت ماریو ندارید و خود ماریو به‌صورت خودکار روبه جلو حرکت می‌کند و شما فقط در مواقعی با ضربه زدن از روی موانع می‌پرید. Super Mario Run شامل ۳ بخش World Tour، Kingdom Builder و Toad Rally است که هرکدام چالش‌های خاص خود را دارند. بازی منظر گرافیکی و طراحی صدا در سطح خوبی قرار دارد که برای طرفداران قدیمی این مجموعه می‌تواند جذاب باشد.

دانلود بازی Super Mario Run

بازی موبایل دث رود تو کانادا Death Road to Canada

۵۰- Death Road to Canada

  • استودیو:Rocketcat Games
  • سبک: اکشن ماجراجویی
  • قیمت: ۱۰ دلار

Death Road to Canada یک اثر جذاب زامبی محور است که توسط استودیوی Rocketcat Games ساخته شده است و باید در آن  تمام تلاش خود را برای بقا انجام دهید. در ابتدای بازی شما شخصیت دلخواه خود را انتخاب و شخصی‌سازی می‌کنید و پس از آن وارد دنیای پر از زامبی بازی می‌شوید. Death Road to Canada گیم‌پلی اعتیادآوری دارد و پس از هر بار مردن در بازی که تعداد آن اصلا کم نیست هرگز دست از بازی کردن بازی برنخواهید داشت. یکی دیگر از نکات جالب بازی متفاوت شدن المان‌های محیط بازی در هربار مردن است. یعنی شما پس از اینکه می‌خواهید دوباره بازی را آغاز کنید با اتفاقات جدیدی روبه‌رو خواهید شد که به عدم تکراری شدن بازی کمک زیادی می‌کند. گرافیکی پیکسلی و موسیقی متن جذاب بازی از دیگر نکات خوبی است که تجربه دلنشینی را برای شما ایجاد می‌کند.

دانلود بازی Death Road to Canada

راستی لیک Rusty Lake: Roots

۵۱- Rusty Lake: Roots

  • استودیو: Rusty Lake
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۳.۵ دلار

Rusty Lake: Roots دومین بازی بلند استودیوی Rusty Lake است که بعد عرضه چندین نسخه از مجموعه Cube Escape منتشر شد. این بازی روایتگر شخصی به نام جیمز واندربوم است. او تنها وارث عموی خود است که به‌تازگی در این دریاچه کشته شده است. پس از ورود به این جزیره و با پیدا کردن یک دانه و کاشتن همه چیز به یکباره تغییر می‌کند. گیم‌پلی بازی همچنان مانند دیگر آثار این استودیو به‌صورت اشاره و کلیک است و شما باید با جست‌وجو و حل معماهای گوناگون به هدف خود برسید. البته پازل‌ها درون بازی هرگز آسان نیستند و باید با دقت و فکر بازی را پیش ببرید.

دانلود بازی Rusty Lake: Roots

بازی موبایل Samorost 3

۵۲- Samorost 3

  • استودیو: Amanita Design
  • سبک: معمایی
  • قیمت: ۵ دلار

استودیوی Amanita Design یکی خلاق‌ترین تیم‌های بازی‌سازی است که بازی‌های موفقی همچون Machinarium در کارنامه‌ خود دارد. بازی Samorost 3 یکی دیگر بازی‌های این استودیو است. شما در این بازی در نقش یک موجود شبیه انسان هستید که با اتفاقی که همان ابتدای بازی رخ می‌دهد، وارد یک ماجراجویی می‌شوید. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و شما با انتخاب قسمت‌های مختلف محیط شخصیت بازی را به آن قسمت هدایت می‌کنید. در Samorost 3 با معماهای بسیار سختی روبه‌رو خواهید شد که شاید برای مدت زمان طولانی شما را درگیر خود کند. Samorost 3 که یکی از بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی Samorost 3

بازی فریم ۲

۵۳- FRAMED 2

  • استودیو: Loveshack Entertainment
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۵ دلار

بعد از موفقیت‌هایی که استودیویی Loveshack Entertainment به واسطه بازی Framed به‌دست آورد تقریبا قابل حدس بود که به فکر ادامه این بازی باشند و درنهایت بازی Framed 2 در سال ۲۰۱۶ منتشر کردند. در این بازی که اتفاقات آن در یک محله چینی رخ می‌دهد باید کنترل دو شخصیت را در قسمت‌های مختلف در دست بگیرید. داستان بازی نیز در مورد یک محموله مرموز است که توسط شما به یک مکان عجیب در حال انتقال است. گیم‌پلی Framed 2 مانند نسخه‌ی اول بازی است و شما باید با صحیح کنار هم قرار دادن قطعه‌های مختلف داستان بازی را به‌گونه‌ای بچینید که گرفتار موارد مختلفی همچون پلیس نشوید. Framed 2 از لحاظ طراحی گرافیکی و موسیقی نیز در سطح خوبی قرار دارد که در حین بازی هیجان خاصی را به شما منتقل می‌کند. FRAMED 2 که یکی از بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی FRAMED 2

بازی Reigns

۵۴- Reigns

  • استودیو: Nerial
  • سبک: کارتی
  • قیمت: ۳ دلار

بازی Reigns شما را در نقش پادشاهی قرار می‌دهد که باید تصمیم‌های حیاتی را برای مملکت خود بگیرید و صد البته نتایج حاصل از آن را مشاهده کنید. در بازی کارتی و مبتنی برمتن Reigns ساخته استودیوی Nerial از شما به‌عنوان پادشاه سوالاتی پرسیده می‌شود و شما با پاسخ‌های خود بازی را پیش ببرید. به‌عنوان مثال سوالاتی از قبیل حمله به یک منطقه، ازدواج با دختران قلمرهای دیگر، ساخت کلیسا‌ها، کمک به مردم و دیگر سوالاتی که هرکدام نتایج خاصی دارد که در ادامه بازی تاثیر می‌گذارد. گیم‌پلی بازی همان‌طور که اشاره شد به‌صورت کارتی است و شما فقط با انتخاب گزینه بازی را پیش می‌برید.

دانلود بازی Reigns

بازی کرش لند Crashlands

۵۵- Crashlands

  • استودیو: Butterscotch Shenanigans
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۵ دلار

بازی  Crashlands با المان‌هایی مشابه بازی Don't Starve شما را در نقش شخصی قرار می‌دهد که در یک سیاره بیگانه و عجیب گرفتار شده است و باید با جمع‌آوری آیتم‌های مختلف خود را برای مبارزه با شخصیت شرور بازی آماده کند. شما در طول بازی باید با جست‌وجو در نقشه بازی به جمع آوری آیتم بپردازید. همچنین می‌توانید با دریافت مأموریت از سوی روستاییان می‌توانید سریع به منابع خود برسید. با جمع‌آوری آیتم‌های که به‌دست آورده‌اید می‌توانید پایگاه خود را ساخته و آن را گسترش دهید. ساخته‌استودیوی Butterscotch Shenanigans از نظر گرافیکی، به‌لطف طراحی بزرگ و پر جزئیات محیط بازی و همچنین کاراکترهای جذاب آن بسیار چشم‌نواز شده است. موسیقی Crashlands  نیز کار خود را در ایجاد هیجان به مخاطب در حین بازی به شکل خوبی عمل کرده است. Crashlands یکی از بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی Crashlands

بازی موبایل Lanota

۵۶- Lanota

  • استودیو: Noxy Games
  • سبک: موزیکال
  • قیمت: رایگان

Lanota ساخته استودیوی Noxy Games یک بازی بسیار جذاب در سبک موزیکال است که با موسیقی، داستان و گیم‌پلی خاص خود به یکی از بهترین آثار این سبک تبدیل شده است. Lanota روایتگر دو کودک به نام‌های Fisica و Ritmo است که می‌خواهند با نواختن موسیقی و به‌دست آوردن سنگ‌های خاص زندگی ناامیدانه و بی روح انسان‌ها را نجات دهند. در گیم‌پلی بازی شما باید قبل از برخورد نوت‌های هلالی شکل ک به سمت پایین رو به حرکت هستند، روی‌ آن‌ها کلیک کنید و این روند با سریع‌تر شدن موسیقی سخت می‌شود و باید عکس العمل بالایی را داشته باشید. اگر شما از طرفداران آثار موزیکل هستید قطعا از بازی Lanota به واسطه موسیقی‌های هیجان انگیز و همچنین میان پرده‌های داستانی آن لذت کافی را خواهید برد. Lanota یکی از بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی Lanota

بازی the trail

۵۷- The Trail

  • استودیو: 22Cans
  • سبک: شبیه‌ساز
  • قیمت: رایگان

بازی نقش ‌آفرینی The Trail ساخته استودیوی 22Cans تجربه اعتیاد آور و در عین حال جذاب را برای شما ایجاد می‌کند. The Trail شما را در نقش یک مسافر قرار می‌دهد. شما در طول بازی باید از هر استراحتگاه به استراحتگاه دیگر بروید و در آن‌ها علاوه‌بر تأمین انرژی برای ادامه مسیر به کسب‌و‌کار نیز بپردازید. انرژی کاراکتر بازی به شکل یک قلب است و با به‌همراه داشتن کفش، لباس، کلاه با کیفیت مسیر بیشتری را می‌توانید طی کنید. در طول بازی هربار می‌توانید مأموریتی را از بین چهار کلاس موجود که شامل شکارچی، جستجوگر، بازرگان و چوب‌بر می‌شوند، یکی را انتخاب کنید. موسیقی The Trail که ترکیبی از صداهای موجود در طبعیت است حس جالبی در طول مسیر بازی به شما می‌دهد.

دانلود بازی The Trail

دومین نسخه از بازی وایکینگ The Banner Saga 2

۵۸- The Banner Saga 2

  • استودیو: Stoic Studio
  • سبک: نقش آفرینی
  • قیمت: ۱۰ دلار

بازی The Banner Saga 2 یک اثر هنری جذاب با داستانی درگیر کننده از استودیوی  Stoic Studio است که موفقیت‌های نسخه اول بازی را دنبال می‌کند. روایت بازی دقیقا از جایی آغاز می‌شود که قسمت اول به اتمام می‌رسد و قهرمانان بازی را درگیر ماجرایی می‌کند. The  Banner Saga 2 یک داستان محور است و در طول بازی می‌توانید انتخاب‌های متفاوتی داشته باشید. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و در طول بازی باید با انتخاب یکی از قهرمانان عملکردهایی همچون ضربه زدن به دشمنان را انجام دهید. هریک قهرمانان توانایی خاصی دارند که می‌توانید باتوجه‌به شرایط مختلف از آن‌ها بهره ببرید. طراحی هنری چشم‌نواز به کار رفته در بازی به شکل عجیبی شما غرق در خود می‌کند و این موضوع با موسیقی خوب گوشنواز آن دوچندان می‌شود. The Banner Saga 2 یکی از بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی The Banner Saga 2

بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۷

بازی Hidden Folks

۵۹- Hidden Folks

  • استودیو: Adriaan de Jongh
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۵ دلار

بازی  Hidden Folks ساخته‌ استودیوی Adriaan de Jongh محیطی باز و پرجزئیات ریز و درشت را روبه‌روی شما قرار می‌دهد که باید در آن به پیداکردن آیتم‌های خواسته شده بپردازید. Hidden Folks هیچ رحمی را در سختی به شما نمی‌کند و از همان ابتدای بازی شما درگیر پیدا کردن یک سری آیتم در یک محیط کوچک می‌کند که در عین کوچک بودن کار بسیار سختی را پیش روی شما قرار می‌دهد. یکی دیگر مواردی که Hidden Folks را به یک بازی سخت تبدیل می‌کند استفاده از تم سیاه و سفید آن است که در این حالت باید چشمان تیز بینی را داشته باشید. گیم‌پلی بازی نیز به‌صورت اشاره و کلیک است و باید آیتم خواسته شده را پیدا و با لمس ساده‌ آن‌ها را بردارید.

دانلود بازی Hidden Folks

بازی موبایل Full Throttle Remastered

۶۰- Full Throttle Remastered

  • استودیو: Lucasarts
  • سبک: ماجراجویی و معمایی ‌ساز
  • قیمت: ۵ دلار

در این مقاله به معرفی ریمستر بازی Grim Fandango از استودیوی Lucasarts پرداختیم. این استودیو بازی دیگر به نام Full Throttle که در سال ۱۹۹۵ منتشرشده است را با گرافیکی به روزتر با نام Full Throttle Remastered در سال ۲۰۱۷ منتشر کرد. در این بازی شما کنترل فردی به نام بن تروتل رهبر گروهی از موتورسواران به نام پولکتز را برعهده دارید که درگیر یک سری ماجراهای عجیب می‌شود. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید با انتخاب قسمت‌های مختلف با آیتم‌ها ارتباط برقرار کنید. همان‌طور که اشاره شد بازی Full Throttle Remastered نسخه‌ ارتقا یافته سال ۱۹۹۵ است و این مورد به بهترین شکل ممکن انجام شده است. همچنین این بازی به خاطر ماهیت داستانی خود از موسیقی بسیار جذاب و گوشنوازی بهره می‌برد که قطعا از آن لذت خواهید برد. 

دانلود بازیFull Throttle Remastered

بازی  Bury Me, My Love

۶۱- Bury Me, My Love

  • استودیو: The Pixel Hunt
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۵ دلار

بازی Bury Me, My Love ساخته‌ی استودیوی The Pixel Hunt روایتی احساسی از یک پناه جو به نام Majd را تعریف می‌کند. شما در این بازی همان‌طور که اشاره شد کنترل فردی به نام Majd در اختیار دارید که ازطریق موبایل خود با همسرش در  ارتباط است و کل بازی نیز به همین طریق دنبال می‌شود. در Bury Me, My Love شما با گیم‌پلی خاصی روبه‌رو نخواهید بود فقط با ارسال و جواب پیام‌هایی که در یک صفحه موبایل است بازی را پیش می‌برید. درواقع بازی بیشتر بر پایه روایت داستان است. از موفقیت‌های بازی می‌توان نامزدی آن در مراسم The Game Awards و BAFTA Games Award اشاره کرد.

دانلود بازی Bury Me, My Love

بازی موبایل Gorogoa

۶۲- Gorogoa

  • استودیو: Jason Roberts
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۱ دلار

بازی‌های فکری و معمایی بسیار زیادی برای موبایل منتشر شده‌اند که بیشتر آن‌ها تا حد زیادی مشابه یک دیگر هستند ولی بازی Gorogoa ساخته تک نفره Jason Roberts به‌طور دیگری شمار درگیر معماهای بازی می‌کند. در بازی شما وظیفه دارید که پنج گوی با رنگ‌های مختلف را جمع آوری کنید که البته نحوه‌ یافتن آن‌ها بسیار دشوار و البته پیچیده است. در گیم‌پلی بازی شما باید با جابه‌جا کردن قطعه‌های مختلف که هرکدام قسمتی از بازی را نشان می‌دهد به هدف خود یعنی پیدا گویاها برسید. Gorogoa از منظر طراحی بصری بسیار چشم نواز کار شده است که بازیکن را محو خود می‌کند. Gorogoa یکی از بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی Gorogoa

بازی Thimbleweed Park

۶۳- Thimbleweed Park

  • استودیو: Terrible Toybox
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۱۰ دلار

Thimbleweed Park شما را به یک ماجراجویی عجیب می‌برد که باید در آن راز یک قتل را پیدا کنید. در ساخته‌ی استودیوی شما در ابتدا کنترل شخصی را برعهده دارید که برای قرار ملاقاتی در نزدیکی پُلی می‌رود ولی خیلی زود به قتل می‌رسد. روایت اصلی بازی از جایی آغاز می‌شود که شما کنترل دو کاراگاه به نام‌های رِی و رِیِس را بر عهده دارید و باید راز این قتل را پیدا کنید. گیم‌پلی بازی به سبک اشاره و کلیک است و شما با انتخاب مکان و آیتم‌های مختلف کاراکتر خود را کنترل می‌کنید. گرافیکی پیکسلی و صدای شخصیت‌های بازی به بهترین شکل ممکن طراحی شده‌اند که مخاطب را بیشتر جذب خود می‌کند.

دانلود از آپارات

دانلود بازی Thimbleweed Park

رانندگی با آئودی مک لارن در GRID Autosport

۶۴- GRID Autosport

  • استودیو: Feral interactive
  • سبک: ریسینگ
  • قیمت: ۱۰ دلار

GRID Autosport ساخته‌ استودیوی Feral interactive یکی از بهترین و جذاب‌ترین بازی ریسینگ موبایلی است که می‌تواند تجربه دلچسبی را برای شما ایجاد کند. GRID Autosport به‌عنوان یک اثر ریسینگ موبایلی تجربه کاملی است و می‌توانید با بیش از ۱۰۰ اتوموبیل و ۱۰۰ مسیر جذاب و متفاوت از آن لذت ببرید. گیم‌پلی بازی نیز مانند دیگر آثار هم سبک موبایلی آن است و می‌توانید به‌صورت لمسی یا با اتصال کنترل‌ کنسولی اتومبیل خود را کنترل کنید. یکی دیگر نکات بسیار خوب GRID Autosport گرافیک بسیار چشم‌نواز و جذاب به کار رفته در بازی است که در حین تجربه بازی از آن لذت خواهید برد. GRID Autosport یکی از بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی GRID Autosport

بازی Old Man's Journey

۶۵- Old Man's Journey

  • استودیو: Broken Rules
  • سبک:  ماجراجویی
  • قیمت: ۵ دلار

بازی Old Man's Journey ساخته استودیوی Broken Rules یک اثر داستان محور جذاب است که شما غرق روایت خود می‌کند. داستان بازی در مورد پیرمردی است که در یک روز، نامه‌ای به‌دست او می‌رسد و سریع بار خود را جمع و راهی سفری طولانی می‌شود. گیم‌پلی بازی در عین سادگی‌‌ که دارد ولی پرشده از معماهای مختلفی که برای حل آن‌ها باید دقت خوبی داشته باشید. شما باید به‌صورت اشاره و کلیک شخصیت بازی را کنترل و با آیتم‌های مختلف تعامل کنید. طراحی محیط‌ و موسیقی در بازی بسیار دقیق و منحصر‌به‌فرد است و حس خوبی را به گیمر منتقل می‌کند.

دانلود بازی Old Man's Journey

بازی مانیومنت ولی 2 Monument Valley 2

۶۶- Monument Valley 2

  • استودیو: ustwo studio
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۴ دلار

 در ادامه‌ موفقیت Monument Valley، ساخته استودیوی London studio Ustwo، سازندگان مجموعه مانیومنت ولی تصمیم به ساخت بازی Monument Valley 2 گرفتند. در این نسخه برخلاف بازی قبل که تنها یک شخصیت را کنترل می‌کردید این بار باید دو شخصیت Ro و دخترش را در مسیر درست هدایت کنید که این موضوع چالش‌های سخت‌تری را پیش روی شما قرار می‌دهد. گیم‌پلی بازی نیز تغییر محسوسی نکرده است و تنها با چرخاندن دوربین، کشیدن روی صفحه و تغییر المان‌ها، بازی را پیش می‌برید. همانند نسخه‌ی اول در این بازی نیز موسیقی و همچنین گرافیک چشم‌نوازی کارشده که به هرچه زیباتر شدن بازی می‌کند.

دانلود بازی Monument Valley 2

کاور بازی پسر خوانده

۶۷- پسر خوانده

  • استودیو: استودیوی بازی‌سازی پاییزان
  • سبک:  استراتژی
  • قیمت: رایگان

پسر خوانده یکی دیگر از بازی‌های ایرانی بسیار موفق است که توسط استودیو پاییزان برای موبایل منتشر شد. در این بازی استراتژی شما باید با تشکیل یک تیم سه نفره از بین کاراکترهای مختلف به مبارزه با دیگر بازیکنان بروید. هریک از کاراکترهای موجود قابلیت‌های مخصوص به خود را دارند که روند بازی  را جذاب می‌کند. گیم‌‍‌پلی بازی به‌صورت نوبتی است و باید از کاراکترهای خود به نوبت در مبارزه‌ها استفاده کنید. این روند تا جایی ادامه پیدا می‌کند که یکی از بازیکنان با استفاده صحیح از ویژگی‌های کاراکترهای خود و همچنین یک استراتژی مناسب تمام کاراکترهای بازیکن مقابل را شکست دهد. مقدار سلامتی هر بازیکن نیز با هر ضربه صحیح بازیکنان حریف کم می‌شود. ساخته استودیوی پاییزان از گرافیک هنری جذابی بهره می‌برد این مورد در طراحی کاراکترهای بازی و همچنین محیط پرجزئیات کاملا به چشم می‌آید.

دانلود بازی پسر خوانده

بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۸

بازی Gris

مقاله مرتبط:

 ۶۸- Gris

  • استودیو: Nomada Studio
  • سبک:  ماجراجویی
  • قیمت: ۵ دلار

بازی Gris یک اثر هنری بسیار جذاب است که با داستان پردازی خود شما را محو خود می‌کند. در بازی Gris ساخته‌ی استودیوی Nomada Studio شما نقش دختری را بر عهده دارید که درگیر مسائل احساسی در خود است. در بازی هیچ‌گونه دیالوگی را نخواهید شنید ولی این باعث نمی‌شود که روایتی را شاهد نباشید و درواقع باید خودتان داستان آن را متوجه بشوید. گیم‌پلی بازی بسیار ساده است و در مجموع به حرکت در آوردن شخصیت بازی به دو طرف و پرش آن ختم می‌شود. اصلی‌ترین بخش Gris بدون تردید طراحی بصری و موسیقی بی‌نظیر آن است که یکی تجربه بسیار دلچسب را ایجاد می‌کند. بازی گریس را که یکی از بهترین بازی های موبایل است از دست ندهید. 

دانلود بازی Gris

بازی Florence

۶۹- Florence

  • استودیو: Mountains
  • سبک: ماجراجویی تعاملی
  • قیمت: ۳ دلار

بازی Florence که توسط استودیوی Mountains توسعه پیدا کرده است شما را در نقش دختری به نام فلورِنس قرار می‌دهد که زندگی تکراری و کسالت باری دارد و به گشتن در شبکه‌های مجازی، خوابیدن و کار کردن در یک اداره خلاصه می‌شود. در ادامه با پسری که در دانشگاه موسیقی است آشنا می‌شود و زندگی فلورنس داستان ما را دچار دگرگونی‌هایی می‌کند. Florence گیم‌پلی بسیار ساده و درواقع تعاملی دارد که با اشاره و کلیک و گاهی نیز با حل پازل‌های ساده بازی را پیش می‌برید. همچنین این بازی با داشتن یک تم گرافیکی چشم‌نواز و همینطور موسیقی گوشنواز به‌راحتی شما را تا انتهای بازی دنبال می‌کند.

دانلود بازی Florence

بازی موبایل Path to Mnemosyne

۷۰- Path to Mnemosyne

  • استودیو: Crescent Moon Games
  • سبک: ماجراجویی، فکری
  • قیمت: ۵ دلار

بازی معمایی Path to Mnemosyne ساخته استودیوی Crescent Moon Games شما را به دل یک خواب طولانی می‌برد. داستان بازی در خواب این کودک جریان دارد و باید در این خواب از یک مسیر که به شکل یک تونل بسیار طولانی و پر شده از چالش‌ها و معماهای مختلف عبور کنید. مسیر بازی به شکلی است انگار پایانی ندارد و تیم سازنده روی این موضوع بسیار خوب کار کرده‌اند. در گیم‌پلی بازی شما باید مسیر مستقیم را طی کرده و گاهی از روی موانع پریده و گاهی نیز دوربین بازی را بچرخانید، البته این موارد فقط در ظاهر ساده هستند. به واسطه همین گیم‌پلی ساده باید معماهای سختی را حل کنید که شاید زمان زیادی را از شما بگیرند. گرافیک سیاه و سفید شگفت‌انگیز، موسیقی و صدای راوی همگی به هر جذاب‌تر شدن بازی کمک می‌کنند.

دانلود بازی Path to Mnemosyne

بازی موبایل My Child Lebensborn

۷۱- My Child Lebensborn

  • استودیو: Sarepta 
  • سبک: شبیه‌ساز
  • قیمت: ۳ دلار

بازی My Child Lebensborn یک اثر شگفت انگیز از استودیوی Sarepta است که یک داستان احساسی را تعریف می‌کند. روایت بازی در مورد آزمایشی به نام لبنسبورن است که آلمان‌های نازی روی تعداد زیادی کودک انجام دادند تا بتواند نرخ رشد را زیاد کنند. این کار باعث شد خیلی از این کودکان آوره و ترد شوند. در گیم‌پلی بازی شما در ابتدا باید یک فرزند که می‌تواند دختر یا پسر باشد را انتخاب کنید که درواقع نقش والدین آن را ایفاد می‌کنید. شما باید در زمان‌های مناسب غذا و دیگر فعالیت‌های او را مدیریت کرده و همچنین به سوالات او که به‌صورت چند گزینه‌ای است، پاسخ دهید.

دانلود بازی My Child Lebensborn

مردم در حال دعا در Cytus 2

۷۲- Cytus 2

  • استودیو: Rayark
  • سبک: موزیکال
  • قیمت: رایگان

 شش سال بعد از عرضه موفق بازی Cytus نسخه دوم بازی توسط استودیو Rayark در سال ۲۰۱۸ برای موبایل منتشر شد. در نسخه اول بازی در آینده‌ای رخ می‌داد که ربات‌ها تاثیر زیاد بر انسان داشتند و با موسیقی ارتباط‌های خود را برقرار می‌کردند. داستان نسخه دوم بازی همچنان درباره آینده است که انسان‌ها می‌خواهند با اینترنت و ارتباطات مختلف جهان جدیدی را ایجاد کنند. سیستم گیم‌پلی Cytus 2 همانند نسخه اول بازی است و باید با حفظ ریتم‌ موسیقی‌های بسیار جذاب آن مراحل را طی کنید. در این نسخه هماند اثر قبلی سبک‌های موسیقی مختلفی وجود دارد و می‌توانید با انتخاب یکی از آن‌ها بازی را ادامه دهید. Cytus 2 یکی از بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی Cytus 2

آسفالت ۹ بازی موبایل

۷۳- Asphalt 9

  • استودیو: Gameloft
  • سبک: ریسینگ
  • قیمت: رایگان

یکی از محبوب‌ترین بازی‌های ریسینگ موبایل بدون هیچ شکی سری بازی Asphalt از شرکت قدرتمند گیم‌لافت است. به‌طوریکی تمام گیمرهای موبایل حداقل یک بار لذت رانندگی هیجان‌انگیز آن را تجربه کرده‌اند. حال بازی Asphalt 9: Legends با حفظ همه ویژگی‌های نسخه‌های قبل، تجربه دلچسبی را رقم می‌زند. در این بازی شما می‌توانید از بین تعدادی خودرو یکی را انتخاب و وارد مسابقات متنوع شوید. البته برای انتخاب ماشین دلخواه باید تلاش زیادی را برای به‌دست آوردن پول انجام دهید. این کارهم فقط با شرکت در مسابقات و کسب رتبه خود میسر خواهد بود. Asphalt 9: Legends مانند دیگر بازی‌های شرکت گیم‌لافت از گرافیک بسیار چشم‌نوازی درکنار موسیقی هیجان‌انگیزی بهره می‌برد.

دانلود بازی Asphalt 9

شخصیت های بازی Among Us

۷۴- Among us

  • استودیو: InnerSloth 
  • سبک: اکشن
  • قیمت: رایگان

بازی  Among us ساخته InnerSloth یک تجربه‌ی کاملا آنلاین است که در سال ۲۰۲۰ به یکباره مورد توجه بسیار از بازیکنان قرار گرفت این در حالی است که این بازی در سال ۲۰۱۸ منتشر شده است. در این بازی که در یک سفینه‌ فضایی جریان دارد حداقل ۴ الی ۱۰ بازیکن وجود دارد که تعدادی از خدمه سفینه و تعدادی نیز نقش شیاد را دارند. گیم‌پلی بازی در دو نقش تفاوت خاصی را ندارد. درصورتی در نقش شیاد قرار بگیرد باید دیگر بازیکنان را به قتل برسانید و در مکان‌های خاصی مخفی شوید. اگرهم در نقش خدمه باشید باید باتوجه‌به فهرست موجود کارهای خاصی را انجام دهید. اصل بازی نیز بخش گفت‌وگو است که باید در آن با مذاکره و البته اتهام زنی یکی اعضا را حذف کنید. این کار تا جایی ادامه پیدا می‌کند که یکی از تیم‌ها برنده بازی شود. Among us از جمله بهترین بازی های موبایل است.

دانلود از آپارات

دانلود بازی Among us

کلاغ در حال چایی خوردن در Cube Escape: Paradox

۷۵- Cube Escape: Paradox

  • استودیو: Rusty Lake
  • سبک: فکری
  • قیمت: رایگان

سری بازی فکری و معمایی Cube Escape از استودیوی Rusty Lake یکی از آثار محبوب است که طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. Cube Escape: Paradox یکی از نسخه‌های این مجموعه است که شما را در نقشی کاراگاهی به نام Dale Vandermeer قرار می‌دهد که پس از به هوش آمدن خود را درون اتاقی می‌بیند. حال شما باید در این نقش راهی را برای خارج شدن از این اتاق پیدا کنید. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است که کلیک به هر سمت طرف دیگر اتاق را مشاهده می‌کنید. این بازی پرشده از معماهای متفاوت و البته سخت که می‌تواند شما را سرگرم کند.

دانلود بازی Cube Escape: Paradox

راکون و پسر جوان در حال افتادن به چاله

۷۶- Donut County

  • استودیو: Ben Esposito
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۵ دلار

بازی Donut County ساخته استودیوی Ben Esposito با وجود مدت زمان کوتاه گیم‌پلی تجربه دلنشین و جذابی را برای شما ایجاد می‌کند. در بازی Donut County در نقش راکون به نام BK هستید که باید یک سری وسایل را در حفره‌هایی بیاندازید اما پس از مدتی با یک سری ماجرهای بامزه روبه‌رو می‌شوید. گیم‌پلی در ابتدا ساده به نظر می‌رسد و تنها کاری که باید انجام دهید جابه‌جا یک دایره زیر یک سری وسایل است که داخل آن‌جا می‌شود، ولی این کار فقط در ابتدا ساده است و در ادامه بازی با چالش‌های متفاوتی برخورد خواهید کرد. ساخته استودیوی Ben Esposito گرافیکی ساده ولی در عین حال جذابی دارد.

دانلود بازی Donut County

بازی Meteorfall: Journeys

۷۷- Meteorfall: Journeys

  • استودیو: Slothwerks
  • سبک: کارتی
  • قیمت: ۴ دلار

بازی کارتی Meteorfall: Journeys یک اثر جالب ساخته استودیوی Sloth Werks است که باید در آن با قهرمانان مختلف  به نبرد غول‌ها بروید. داستان بازی روایتگر قهرمانانی است که می‌خواهند سرزمین خود را از وجود غول‌ها و موجودات عجیب پاکسازی کنند و درنهایت با موجود خبیثی به نام Uberlich روبه‌رو شوند و آن را از بین ببرند. هر یک از قهرمانان ویژگی خاصی دارند که باید از آن‌ها با استراتژی مناسب استفاده کنید. گیم‌پلی بازی به این صورت است که در هر دست شما سه کارت را در اختیار دارید و باید با استفاده صحیح از آن‌ها در سه نوبت هیولا آن مرحله را از بین ببرید. Meteorfall: Journeys دارای گرافیکی جذاب و در عین حال ساده دارد. طراحی محیط بازی، کاراکترها و دیگر موارد موجود در بازی همگی به جذاب‌تر شدن بازی کمک می‌کنند. Meteorfall از جمله بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی Meteorfall: Journeys

بازی پابجی موبایل PUBG MOBILE

۷۸- PUBG MOBILE

  • استودیو: PUBG Corporation
  • سبک: اکشن
  • قیمت: رایگان

یک بازی‌های بسیار موفق در سبک بتل رویال برای موبایل بدون تردید پابجی موبایل ساخته استودیوی PUBG Corporation است. در این بازی باید به‌صورت گروهی یا انفرادی با حدود ۹۹ بازیکن دیگر مبارزه کنید تا تنها فرد یا گروهی باشید که زنده می‌مانید. بازی هیچ بخش آموزشی ندارد و پس از ساخت شخصیت خود می‌توانید وارد مسابقات بشوید. در ابتدای هر دست هیچگونه سلاح و تجهیزات خاصی را در اختیار ندارید و باید با جست‌وجو در ساختمان‌ها سلاح‌هایی را برای دفاع از خود پیدا کنید. مهم‌ترین قسمت بازی نیز فرار از دایره منطقه خطر است که هر چند دقیقه یک‌ بار در جهت کوچک‌ شدن محیط بازی فعال می‌شود. یک نکته مهم در حین بازی داشتن یک استراتژی مناسب است در غیر این صورت خیلی زود توسط بازیکنان دیگر کشته می‌شوید.

دانلود بازی PUBG MOBILE

بازی ایرانی 41148

۷۹- 41148

  • استودیو: مهدی فنائی
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: رایگان با خرید درون برنامه‌ای

بازی 41148 ساخته تک نفره مهدی فنائی یکی از بازی‌های ایرانی بسیار موفقی است که در زمان انتشار خود به‌شدت مورد حمایت مخاطبان قرار گرفت. در این بازی کنترل فردی به نام سینا را برعهده خواهید داشت. روایت بازی با بیدار شدن سینا آغاز می‌شود و خود را درحالی می‌بینید که چیزی از گذشته را به یاد نمی‌آورد. حال باید با گشت‌و‌گذار در محیط بازی و همینطور بررسی اسناد مختلف پی به داستان بازی ببرید. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید انتخاب قسمت‌های مختلف کاراکتر را هدایت کنید. بازی 41148 معماهای مختلفی را پیش روی شما قرار می‌دهد که برای حل آن‌های باید با دقت به جزئیات محیط توجه کنید. ساخته مهدی فنائی از حیث طراحی بصری خوب کار شده است و این موضوع را می‌توان نورپردازی و همینطور طراحی موقعیت‌های مختلف محیط به خوبی مشاهده کرد.

دانلود بازی 41148

بهترین بازی های موبایل ۲۰۱۹

بازی استاردو ولی Stardew Valley

۸۰- Stardew Valley

  • استودیو: Sickhead Games
  • سبک: شبیه‌ساز
  • قیمت: ۵ دلار

استودیوی Sickhead Games با ساخت بازی Stardew Valley شما را وارد یک دنیای بسیار جذاب و آرامش‌بخش می‌کند که باید در آن به کشاورزی مشغول شوید. در ابتدای بازی شما باید شخصیت منحصربفرد خود ساخته و پس از ورود به مزرعه به فعالیت‌های مختلف بپردازید. در اوایل بازی مزرعه شما قابل کشاورزی نیست و باید در اوایل زمین خود را از علف‌های هرز، سنگ‌های بزرگ و درختان شکسته خالی کنید. در Stardew Valley می‌توانید به کارهای مختلفی همچون کاشت و برداشت انواع سبزیجات و میوه‌ها، پروش دام، ماهی‌گیری و بسیاری از کارها بپردازید. Stardew Valley با طراحی بصری جذاب و همچنین موسیقی گوشنواز خود شما را به‌راحتی تا مدت‌ها سرگرم خود می‌کند.

دانلود بازی Stardew Valley

بازی Bloodstained: Ritual of the Night

۸۱- Bloodstained: Ritual of the Night

  • استودیو: ArtPlay
  • سبک: نقش آفرینی، مترویدوینیای
  • قیمت: ۱۰ دلار

بازی Bloodstained ساخته استودیوی Artpaly یک اثر در سبک مترویدوینیای است که اگر از طرفدارن سری Castlevania باشید قطعا تجربه جذابی برای شما محیا می‌کند. در این بازی شما در نقش دختری به نام میریام هستید که توسط شیطانی طلسم شده‌اید. حال باید به قلعه او رفته و ضمن نابودی شیطان طلسم خود را هم از بین ببرید. در گیم‌پلی بازی شما کنترل صفحه‌نمایش کاراکتر را به حرکت درآورده و با المان‌های مختلفی که سمت چپ صفحه‌نمایش است دشمنان پیش روی خود را از بین ببرید. در Bloodstained که یکی از بهترین بازی های موبایل است سلاح‌ها و آیتم‌های متعددی را به‌دست می‌آورید که تجربه طولانی بازی را برای شما سرگرم کننده می‌کند. گرافیک و به‌طور طراحی هنری بازی به‌شدت جذاب و چشم‌نواز کارشده است که لحظه به لحظه آن لذت خواهید برد.

دانلود بازی Bloodstained: Ritual of the Night

دکتر ماریو در Dr. Mario World

۸۲- Dr. Mario World

  • استودیو: LINE
  • سبک: فکری
  • قیمت: رایگان

می‌توان به قطعیت گفت تقریبا دیگر کسی نیست که با شخصیت محبوب ماریو آشنایی نداشته باشد. بازی‌های زیاد براساس این شخیصت برای موبایل‌ منتشر شد که در این فهرست برخی از آن‌ها را معرفی کرده‌ایم. Dr. Mario World یکی دیگر از این آثار است که باید در نقش ماریو و دیگر شخصیت‌های محبوب این دنیا ویروس‌های مختلفی را نابود کنید. در گیم‌پلی بازی ویروس‌هایی با رنگ‌های مختل به سمت شما می‌آیند که باید به توجه به رنگ کپسولی که در اختیار دارید یکی از آن‌ها را نابود کنید. بازی در ابتدا به شکل آموزشی پیش می‌رود ولی پس از گذراندن تعدادی از مراحل بازی چالش‌های متفاوتی را پیش روی شما قرار می‌دهد. بازی یک حالت آنلاین نیز دارد که می‌توانید با دیگر به رقابت بپردازید.

دانلود بازی Dr. Mario World

بازی موبایل Very Little Nightmares

۸۳- Very Little Nightmares

  • استودیو: BANDAI NAMCO Entertainment Europe
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۷ دلار

بازی Little Nightmares یکی از آثار بسیار موفق Bandi Namco است که طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است و تازگی مشخص شد نسخه دوم بازی در سال ۲۰۲۱ منتشر می‌شود. بازی Very Little Nightmares نسخه موبایل از مجموعه لیتل نایتمرز است که در سال ۲۰۱۹ برای موبایل منتشر شد و داستان مجزایی را تعریف می‌کند. بازی داستان دختربچه زردپوشی را تعریف می‌کند که در کابوس خود درگیر یک ماجراجویی ترسناک شده است. حال شما در این نقش باید با حل معماهای مختلفی راهی برای خروج پیدا کنید. گیم‌پلی بازی به‌صورت اشاره و کلیک است و باید با آن دختربچه را کنترل و پازل‌ها را حل کنید. گرافیک بصری بازی به نحو احسن کارشده و مخاطب کاملا جذب محیط آن می‌شود. از طراحی عالی کاراکتر اصلی بازی گرفته تا محیط‌های تو در تو آن که همه آن‌ها به زیبایی بازی کمک کرده‌اند. موسیقی بازی نیز کار خود را در انتقال حس محیط به مخاطب به بهترین شکل انجام داده است.

دانلود بازی Very Little Nightmares

شهرسازی در تئوتاون

۸۴- TheoTown

  • استودیو: Blueflower
  • سبک: شبیه‌ساز
  • قیمت: رایگان

بازی TheoTown ساخته‌ استودیوی Blueflower یکی از آثار محبوب در سبک مدیریت شهرسازی است که اگر از دوستداران این سبک بازی‌ها باشید می‌تواند تا مدت‌ها شما را سرگرم کند. در این بازی مانند آثار مشابه در نقش یک شهردار مدیریت یک شهر را برعهده می‌گیرد. حال باید با مدیریت و احداث ساختمان‌های مسکونی، جاده‌ها، امکان تفریحی و غیره مردم را برای سکونت در این شهر دعوت کنید. گیم‌پلی بازی به‌صورت استراتژیک است و باید با هدف خاصی بازی را پیش ببرید در غیر این صورت به مشکلاتی برخورد خواهید کرد. همچنین نباید از ناراحتی مردم غافل شوید زیرا پس از مدتی ممکن است آن‌ها را از دست بدهید. TheoTown یکی از بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی TheoTown

بازی موبایل تلینگ لایز

۸۵- Telling Lies

  • سازنده: Sam Barlow
  • سبک: ماجراجویی
  • قیمت: ۴ دلار

بازی Telling Lies توسط Sam Barlow سازنده بازی Her Story تولید و باری گوشی‌های موبایل منتشر شده است. در این بازی یک بار دیگر با شکل و شمایلی مشابه بازی Her Story وارد یک ماجرای داستانی می‌شویپ. بازی Telling Lies برخلاف بازی موبایل Her Story که تنها یک کاراکتر اصلی داشت اینبار شاهد حضور چهار شخصیت است و باید با گوش دادن به داستانی که تعریف می‌کند به اصل ماجرا پی ببرید. گیم‌پلی بازی نیز تغییر محسوسی نکرده است و باید با جست‌وجوی کلمات کلیدی ویدیوهای مربوط‌به آن را مشاهده و البته تحلیل کنید. اگر به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید قطعا از بازی Telling Lies لذت خواهید برد.

دانلود بازی Telling Lies

بازی موبایل ماریو کارت تور

۸۶- Mario Kart Tour

  • استودیو: Nintendo
  • سبک: ریسینگ
  • قیمت: رایگان

اگر بازی خاطرانگیز Crash Team Racing را به خاطر داشته باشید، بازی Mario Kart Tour ساخته‌ Nintendo چیزی شبیه به آن است. در این بازی با انتخاب یکی از شخصیت‌های محوب دنیای ماریو وارد یک مسابقه کارتینگ می‌شوید. در این بازی همانند Crash Team Racing باید با آیتم‌های مختلفی که در مسیر بازی به‌دست می‌آورید دیگر بازیکنان را از سد راه بردارید. گیم‌پلی بازی نیز ساده است شما با یک طرف صفحه‌نمایش ماشین را کنترل می‌کنید و طرف دیگر نیز از آیتم‌های خود بهره می‌برید. بازی از نظر بصری نیز خوب کارشده است که برای طرفداران سری ماریو می‌تواند جذاب باشد. Mario Kart Tour از جمله بهترین بازی های موبایل است.

دانلود بازی Mario Kart Tour

بازی سیاه و سفید The White Door

۸۷- The White Door

  • استودیو: Rusty Lake
  • سبک: فکری
  • قیمت: ۳ دلار

همان‌طور که در این مقاله اشاره شد بیشتر افراد استودیوی Rusty Lake را به مجموعه Cube Escape می‌شناسند و درکنار این مجموعه چند بازی دیگر نیز توسعه داده‌اند که نظر ساختاری بسیار شبیه به مجموعه Cube Escape است. بازی The White Door بدون تردید متفاوت‌ترین بازی این استودیو است. داستان بازی از جایی شروع می‌شود که کنترل کاراکتر مردی که گذشته خودش را فراموش کرده است، در کنترل دارید. بعد از مدتی کوتاه متوجه حضور در یکی از اتاق‌های بیماران روانی می‌شوید. در این اتاق تمام وسایل زندگی یک شخص وجود دارد، ولی شما باید طبق برنامه روزانه‌‌ای که روی تخته نوشته شده عمل کنید. در گیم‌پلی بازی شما می‌توانید کاراکتر خود را به‌صورت اشاره و کلیک جابه‌جا کنید و مشغول به حل معماهای متفاوت و سخت آن شوید.

دانلود بازی The White Door

بازی Dead Cells

مقاله مرتبط:

۸۸- Dead Cells

  • استودیو: Motion Twin
  • سبک: اکشن نقش آفرینی
  • قیمت: ۹ دلار

Dead Cells یک بازی در سبک نقش آفرینی است که توسط استودیوی Motion Twin توسعه پیدا کرد. در این بازی خبری از داستان خاصی نیست و خلاصه به نوشته‌هایی می‌شود که در گوشه و کنار بازی پیدا می‌کنید. دنیای بازی دد سلز بعد از هر بار کشته شدن تغییر می‌کند و همین موضوع داستان بازی را پیش می‌برد. بازی مترویدوینیای Dead Cells به مرور با پیشرفت بازیکنان توانایی‌های جدیدی را به شخصیت اصلی می‌دهد. Dead Cells از طراحی پیکسلی فوق‌العاده‌ای بهره می‌برد که برای طرفداران این سبک گرافیکی بسیار جذاب است.

دانلود ار آپارات

دانلود بازی Dead Cells

بازی موبایل ماجراجویی Sky: Children of the Light

۸۹- Sky: Children of the Light

  • استودیو: Thatgamecompany
  • سبک: نقش آفرینی
  • قیمت: رایگان

یکی از جذاب‌ترین بازی‌های موبایل از منظر هنری بدون تردید Sky: Children of the Light ساخته استودیوی Thatgamecompany است. بازی روایتگر سرزمینی به نام Sky است که طی اتفاقاتی در یاس و ناامیدی فرو می‌رود. حال شما باید در قالب شخصیت بازی به یک ماجراجویی جذاب و دیدنی بروید و این فضای ناامیدی را از بین ببرید. گیم‌پلی به‌صورت سوم شخص و در عین حال بسیار جذاب و آرامش‌بخش است و از تک، تک لحظه‌ی بازی لذت خواهید برد. Sky: Childern of the Light یک بخش چند نفره جذابی نیز دارد که باید بدون هیچ‌گونه‌ صفحه‌ای برای صحبت نوشتاری یا گفت‌وگوی صوتی باید با دوستان خود ارتباط برقرار کنید. همان‌طور که اشاره بازی از منظر گرافیک بسیار خوب کار شده است و این موضوع از نورپردازی بسیار دقیق، طراحی بی‌نظیر محیط بازی و همینطور کاراکترهای بازی کاملا به چشم می‌آید.

دانلود بازی Sky: Children of the Light

بازی کال اف دیوتی موبایل تفنگ طلایی

۹۰- Call of Duty: Mobile

  • استودیو: TiMi Studios
  • سبک: اکشن
  • قیمت: رایگان

بازی Call of Duty: Mobile یک دیگر از بازی موفق موبایلی در سبک بتل رویال است که طرفداران بسیاری روزانه آن را تجربه می‌کنند. Call of Duty: Mobile حالت‌های مختلف مانند دامینیشن، تیم‌دث‌مچ و بتل رویال پشتیبانی می‌کند که هرکدام از آن‌ها می‌تواند به‌راحتی برای مدت زمان طولانی شما سرگرم خود کند . گیم‌پلی بازی با حفظ ویژگی‌های همیشگی این مجموعه، یک اکشن پر زرق و برق را برای گیمرهای موبایل آماده کرده است که این موضوع در مادهایی چون تیم‌دث‌مچ و بتل رویال این موضوع کاملا به چشم می‌آید. Call of Duty: Mobile به‌عنوان یک نسخه‌ی موبایلی نیز از طراحی گرافیک بسیار قدرتمندی بهره می‌برد. به این موضوع می‌توان به مدل‌سازی اسلحه‌ها و وسایل نقلیه بازی تا طراحی بسیار بزرگ و البته خوب و چشم‌نواز محیط  اشاره کرد. به اعتقاد بسیاری بازی کال اف دیوتی موبایل هنوز هم یکی از بهترین بازی های موبایل در سبک اکشن به حساب می‌آید. 

دانلود بازی Call of Duty: Mobile

بازی سایونارا وایلد هارتز

۹۱- Sayonara Wild Hearts

  • استودیو: Simogo
  • سبک: اکشن، موزیکال
  • قیمت: -

بازی  Sayonara Wild Hearts ساخته استودیوی Annapurna Interactive یک بازی اکشن جذاب است که کاراکتر بازی را وارد دنیای خیال می‌کند. روایت بازی در مورد زنی است در خواب پروانه‌ای را می‌بیند که او را وارد دنیایی رویایی می‌کند؛ جایی که با شخصیت خود در آن دنیا روبه‌رو می‌شود. گیم‌پلی بازی به‌صورت دکمه زنی است که طی مراحل اول بازی آموزش‌هایی را به شما یاد می‌دهد ولی در ادامه مراحل با چالش‌های متفاوتی روبه‌رو خواهید شد. هر مرحله Sayonara Wild Hearts جنبه‌های متفاوت خود را دارد. به‌عنوان مثال در یک مرحله سوار بر یک موتورسیکلت و در مراحل دیگر باید با اسکیت خود یک سری آیتم را جمع آوری کنید. Sayonara Wild Hearts از یک موسیقی متن بسیار جذاب و شنیدنی بهره می‌برد که در حین تجربه مراحل بازی هیجان خاصی را به شما منتقل می‌کند.

دانلود بازی Sayonara Wild Hearts

بازی  معمایی گریند استون

۹۲- Grindstone

  • استودیو: Capybara Games
  • سبک: فکری
  • قیمت: -

بازی Grindstone ساخته استودیوی Capybara Games با روایتی جالب و همینطور گیم‌پلی سرگرم کننده سعی در جذب مخاطبان خود دارد. روایت بازی در مورد فردی به نام جوی است که با فاصله گرفتن از محیط زندگی خود وارد یک ماجراجویی می‌شود. درواقع جوی وظیفه دارد به‌عنوان یک قهرمان سرزمین خود به بالای کوه گریندستون برسد. گیم‌پلی بازی به  این صورت است که باید با کنارهم قرار دادن آیتم‌های همسان آن‌ها را حذف کنید و این روال با پیش روی در طول بازی چالش‌های متفاوتی را پیش روی شما قرار می‌دهد. Grindstone از نظری بصری با وجود مراحل متنوع، نوع نمایش ازبین‌بردن هیولا‌ها و دیگر موارد به‌هرچه زیباتر بازی کمک می‌کنند. بسیاری بازی گریند استون را در میان پنج بازی فهرست بهترین بازی های موبایل 2019 قرار داده‌اند. 

دانلود بازی Grindstone

بهترین بازی های موبایل ۲۰۲۰

اژدها درحال فریاد زدن در بازی گنشین ایمپکت

۹۳- Genshin Impact

  • استودیو: miHoYo Limited
  • سبک: نقش آفرینی 
  • قیمت: رایگان

بازی Genshin Impact ساخته‌ی استودیوی miHoYo Limited با تمام شباهت‌هایی که به بازی The Legend Of Zelda: Breath of the Wild دارد اما با موارد جدید و خاص خود آن را به یک اثر مجزا تبدیل می‌کند.  در بازی رایگان Genshin Impact شما باید با گشت‌و‌گذار در محیط بزرگ و چشم‌نواز آن با دشمنان مختلف مبارزه و داستان بازی را پیش می‌برید. همچنین این کار را می‌توانید با دوستان خود به‌صورت آنلاین  انجام دهید. در گیم‌پلی بازی شما می‌توانید با محیط در تعامل باشید و فعالیت‌های مختلفی مانند بالا رفتن از کوه‌ها و ساختمان‌ها، پرواز کردن و شنا کردن در سطح آب  را تجربه کنید. بازی گنشین ایمپکت را می‌توانیم یکی از بهترین بازی های موبایل ۲۰۲۰ بدانیم. 

دانلود بازی Genshin Impact

بازی لجندز اف رونترا

۹۴- Legends of Runeterra

  • استودیو: Riotgames
  • سبک: کارتی
  • قیمت: رایگان

بازی‌های کارتی جزو آثار پرطرفدار موبایلی هستند که می‌توان آن‌ها را در انواع مختلفی در استورها مشاهده کرد. شما در بازی Legends of Runeterra ساخته‌ی استودیوی Riotgames با کارت‌ها و المان‌هایی که در اختیار دارید باید بر حریفان خود غلبه کرده و دیوار دفاعی آن‌ها را نابود کنید. در گیم‌پلی بازی شما چندین کارت در اختیار دارید که هرکدام از آن‌ها ویژگی خاص خود را دارند. هدف شما در هر مسابقه ازبین‌بردن کارت‌های رقیب و ضربه وارد کردن به دیواره‌ی دفاعی است. با هر ضربه‌ای که در موقع مناسب به دیوار حریف وارد می‌کنید نوار سلامتی بازیکن حریف کم می‌شود و این موضوع تا تمام شدن آن ادامه پیدا می‌کند. برای تجربه لجندز اف رونترا که یکی از بهترین بازی های موبایل است، باید حتما آی‌پی خود را به کشوری غیر از ایران تغییر دهید.

دانلود بازی Legends of Runeterra

بازی لیگ اف لجنز ریفت موبایل

۹۵- League of Legends: Wild Rift

  • استودیو: Riot Games
  • سبک: استراتژیک
  • قیمت: -

بازی League of Legends: Wild Rift ساخته‌ استودیوی Riot Games درواقع نسخه‌ی موبایل بازی محبوب League of Legends که در سال ۲۰۰۹ برای پی‌سی منتشر شد. در گیم‌پلی بازی شما باید همانند نسخه پی‌سی بازی با انتخاب یکی از هیروها که می‌توانید با جمع آوری امتیاز تعدادی بیشتر از آن‌ها را آزاد کنید وارد یک نبرد ۵ به ۵ شوید که به مدت ۲۰ دقیقه جریان دارد. یکی از موارد خوب در گیم‌پلی بازی که تجربه‌ی آن را لذت‌بخش می‌کند جایگاه درست آنالوگ و دیگر دکمه‌های بازی است که پس از چند دور رقابت به‌طورکامل آن را فرا می‌گیرید. بازی از نظر بصری نیز بسیار خوب و چشم‌نواز است و تجربه‌ی کلی لذت خواهید برد. بازی موبایل لیگ اف لجندز وایلد ریفت یکی از بهترین بازی های موبایل 2020 به حساب می‌آید.

دانلود بازی League of Legends: Wild Rift

بازسازی موبایل کسلوینیا سمفونی نایت

۹۶- Castlevania: Symphony of the Night

  • استودیو: Konami
  • سبک: نقش آفرینی، مترویدوینیای
  • قیمت: ۳ دلار

بازی Castlevania: Symphony of the Night یکی از نسخه‌های محبوب مجموعه Castlevania است که در سال ۱۹۹۷ برای کنسول‌های آن وقت منتشر شد. حال پس از گذشت قریب به ۲۳ سال از آن وقت نسخه‌های موبایل بازی منتشر شد. داستان بازی ادامه دهنده نسخه قبلی بازی یعنی Rondo of Blood که پس از رخ دادن یک سری اتفاقات وارد یک قصر بزرگ می‌شویم. گیم‌پلی بازی با وجود اینکه زمان زیادی از آن می‌گذر همچنان جذاب و درگیر کننده است. در طول مسیر بازی شما با انواع دشمنان و باس‌فایت‌هایی روبه‌رو می‌شوید که هیجان خاصی را در حین مبارزه به شما می‌دهد. گرافیک چشم‌نواز و موسیقی گوشنواز Castlevania: Symphony of the Night علاوه‌بر طرفداران قدیمی بازی می‌تواند برای افراد جدید نیز جذاب و هیجان‌انگیز باشد.

دانلود بازی Castlevania: Symphony of the Night

بازی موبایل فروت نینجا ۲ Fruit Ninja 2

۹۷- Fruit Ninja 2

  • استودیو: Halfbrick Studios
  • سبک: اکشن
  • قیمت: رایگان

بازی Fruit Ninja یکی از آثاری بود که تقریبا تمامی کاربران موبایل‌های هوشمند آن را هر چند کوتاه تجربه کرده‌اند و همیشه سعی در شکستن رکورد خود داشتند. در سال ۲۰۲۰ نسخه‌ جدید بازی با نام Fruit Ninja 2 منتشر شد که با نسخه‌ قبلی بازی تفاوت‌های زیادی ایجاد کرد. در این نسخه‌ برخلاف بازی قبل باید در رقابت‌های آنلاین شرکت کنید. گیم‌پلی بازی به این شکل است که در حین بازی تصویر به دو قسمت تقسیم می‌شود که بخشی برای شما و دیگر برای رقیب است. حال باید منتظر پرتاب میوه‌ها باشید و ضرباتی که رو صفحه می‌زنید آن‌ها به نیم تقسیم کنید. در آخر کسی که بیشترین امتیاز را به واسطه قطع کردن میوه‌ها به‌دست آورد برنده مسابقه می‌شود. گرافیک پرزرق و برق بازی موبایل Fruit Ninja 2 به هرچه جذاب‌تر شدن برای مخاطب کمک می‌کند.

دانلود بازی Fruit Ninja 2

بازی موبایل Brawlhalla

۹۸- Brawlhalla

  • استودیو: Blue Mammoth Games
  • سبک: مبارزه‌ای
  • قیمت: رایگان

Brawlhalla ساخته استودیوی Blue Mammoth Games یک بازی در سبک اکشن مبارزه‌ای است که با استفاده از برخی از کاراکتر‌های مشهور لحظات بامزه‌ای را ایجاد می‌کند. بازی دارای چنیدن حالت مختلف است که حتی می‌توانید با دوستان خود به‌صورت آنلاین وارد مسابقات مختلف شوید. گیم‌پلی بازی به این صورت است که با یک طرف صفحه باید شخصیت را کنترل کنید و با طرف دیگر حرکات مختلف انجام دهید. هریک از شخصیتها دو سلاح ویژه دارند. بازی موبایل Brawlhalla از نظری طراحی بصری و موسیقی نیز موفق بوده و در حین رقابت با دوستان از آن لذت خواهید برد.

دانلود بازی Brawlhalla

بازی آنسوی باران

۹۹- Linn: Path of Orchards (آن سوی باران)

  • استودیو: Carbon Fire Studio
  • سبک: فکری‌
  • قیمت: رایگان

Linn: Path of the Orchestra یک بازی با گرافیک هنری چشم‌نواز که با گیم‌پلی خوش ساخت خود سعی در سرگرم کردن مخاطب خود دارد. ساخته استودیوی Crescent Moon Games روایت خاصی را دنبال نمی‌کند و بیشتر تمرکز تیم‌سازنده بروی جنبه گیم‌پلی بازی قرار گرفته است. گیم‌پلی بازی Linn: Path of the Orchestra  بسیار دلنشین است و در حین تجربه آن احساس آرامش خواهید کرد. شما در طول بازی باید با به حرکت درآوردن کاراکتر بازی آن را به سوی دروازه هر مرحله ببرید. البته در هرمرحله می‌توانید با به چالش انداختن خود سعی در جمع آوری آیتم‌های مختلف کنید تا به بهترین شکل ممکن هر مرحله را به اتمام برسانید. همان‌طور که اشاره شد بازی Linn: Path of the Orchestra یا به عبارتی به بهتر بازی آن سوی باران از گرافیک و طراحی هنر خوبی بهره می‌برد و این مورد را می‌توان در تنوع مراحل و افکت‌های به کار رفته در آن مشاهده کرد. آن سوی باران بدون شک یکی از بهترین بازی های موبایل به‌حساب می‌آید.

دانلود بازی Linn: Path of Orchards

بازی موبایل if found

۱۰۰- if found

  • استودیو: DREAMFEEL
  • سبک: ماجراجویی تعاملی
  • قیمت: ۳ دلار

بازی if found از استودیوی DREAMFEEL درقالب بازی یک رمان تعاملی برای علاقمندان منتشر شد. شما نقش یک دختر جوان به نام کاسیو برعهده خواهید داشت که درگیر یک ماجرای عجیب و مرموز می‌شود. موردی که بازی را به‌عنوان یک اثر خاص تبدیل می‌کند طراحی تمام بازی به‌صورت نقاشی است که البته بسیار جذاب و چشم‌نواز کار شده است. گیم‌پلی بازی ساده است و درواقع به چند المان مانند پاک کردن صفحه به وسیله پاکن خلاصه می‌شود. موسیقی نیز وظیفه‌ی خود را در ایجاد القای حس داستان به مخاطب به خوبی انجام داده است. بازی if found یکی از محصولات متفاوت فهرست بهترین بازی های موبایل است. 

دانلود از آپارات

دانلود بازی If Found...

در این مقاله سعی شد به بهترین بازی‌هایی که طی ده سال گذاشته برای موبایل منتشر شده‌اند بپردازیم. اگر شما بازی  طی این ده سال تجربه‌ کردید و از آن لذت بردید را ازطریق بخش دیدگاه با ما و دیگران به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین بازی موبایل 2020 کدام بازی بود؟

انتخاب یک بازی موبایل با توجه به حجم عظیم بازی‌ها امری مشکل است اما می‌توانیم گنشین ایمپکت را یک بازی متفاوت در سال ۲۰۲۰ بدانیم. اگر به بازی لیگ اف لجندز علاقه دارید، League of Legends: Wild Rift نیز فرصت مناسبی برای تجربه بازی است.

چطور از پلی استور بازی های موبایل را دانلود کنیم؟

برای دانلود بخش بزرگی از بازی ها باید به پلی استور ایالات متحده متصل شوید. برای این کار گوشی را در حالت پرواز قرار دهید سپس با ورود به تنظیمات اپلیکیشن اقدام به پاک کردن کش برنامه گوگل پلی کنید. سپس با روشن کردن نرم‌افزار تغییر آی پی، آی پی خود را به ایالات متحده تغییر دهید. با باز کردن اپلیکیشن پلی استور می‌توانید بازی‌ها را دانلود کنید.

بهترین بازی های موبایل ساخته شده در ایران کدام ها هستند؟

در سال‌های اخیر بازی‌های موبایل زیبایی منتشر شد‌ه‌اند. از جمله این بازی‌ها می‌توانیم به پسرخوانده، شاه دزد، آنسوی باران، آمیرزا، کلماتیک، ۴۱۱۴۱۸ و بازی های دیگر از جمله سایه‌ هیچ اشاره کنیم.

منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده