نویسنده: افشین پیروزی
// یکشنبه, ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

معرفی آرتور مورگان، شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption 2

پس از تماشای چند تریلر، متوجه شده‌ایم که شخصیت اصلی بازی Red Dead Redemption 2 آرتور مورگان است. اما اگر می‌خواهید بیش‌تر با این کاراکتر آشنا شوید، با زومجی همراه باشید.

افرادی که نسخه اول بازی Red Dead Redemption را تجربه کرده‌اند، می‌دانند که راک‌استار گیمز در آن بازی، یک تجربه عالی در غرب وحشی و یکی از بهترین بازی‌های جهان‌باز را ارائه کرد که تمام ویژگی‌های آن، از داستان و گیم‌پلی گرفته تا شخصیت‌پردازی و گرافیک در سطحی عالی و حتی فراتر قرار داشتند. به همین دلیل هم نسخه دوم این بازی یعنی Red Dead Redemption 2 که البته تا به امروز چند باری تاخیر خورده و در نهایت قرار است در تاریخ ۴ آبان ۹۷ برای ایکس باکس وان و پلی استیشن 4 منتشر شود، یکی از مورد انتظار‌ترین بازی‌های سال به حساب می‌آید و این پتانسیل را دارد که به یکی از اصلی‌ترین گزینه‌ها در جوایز مربوط به بازی‌های ویدیویی هم تبدیل شود. 

در حالی که در نسخه قبلی این بازی با شخصیت جان مارستون همراه شده بودیم، در این نسخه راک‌استار کاراکتر جدیدی را در قالب آرتور مورگان معرفی کرده است؛ کاراکتری که با توجه به تریلر‌های منتشر‌شده از بازی، خشن و بی‌رحم اولین صفاتی هستند که برای توصیف او به ذهن‌مان می‌رسند. با این حال به نظر می‌رسد مورگان چیزی فراتر از یک کاراکتر صرفا خشن باشد و شاهد شخصیت‌پردازی پیچیده‌ای در قبال او خواهیم بود. در ادامه، سعی خواهیم کرد کمی بیش‌تر با این شخصیت و خصوصیاتش آشنا شویم. 

بازی Red Dead Redemption 2

آرتور مورگان جدا از اینکه توان بالایی در مبارزات دارد و به بهترین شکل می‌تواند از سلاح یا حتی قدرت بدنی‌اش استفاده کند، در واقع دست راست داچ در رهبری گروه هم به شمار می‌رود. به‌علاوه زمانی که وی مشغول دزدی از قطار‌ها یا فرار از دست قانون نیست، سعی می‌کند غذا و مواد لازم را به کمپ‌های قانون‌شکنان برساند و خب، با اینکه شاید عجیب به نظر برسد، اما این کار را از سر علاقه انجام می‌دهد. در واقع با اینکه آرتور مورگان در مبارزه‌ها شخصیت کاملا بی‌رحمی دارد، اما در پس این چهره فکرش هم به‌خوبی کار می‌کند و وقتی لازم باشد، شخصیتی منطقی دارد. برای مثال، زمانی که درگیری بین اعضای گروه رخ بدهد، مورگان سعی می‌کند مانع از این اتفاق شود. البته در نظر داشته باشیم که گاهی هم یک طرف این درگیری‌ها خود مورگان است ولی حتی در این مواقع هم او سعی می‌کند شخصیتی منطقی از خودش بروز بدهد و بی‌دلیل، با کسی درگیر نمی‌شود. 

آرتور در پس چهره و کار‌های خشن، شخصیت منطقی دارد و به همین دلیل هم دست راست داچ به حساب می‌آید

آرتور شخصیتی است که هرگز، آنطور که باید خانواده درست و حسابی نداشته است و به همین دلیل، گروه داچ و اعضای آن، به‌نوعی نزدیک‌ترین اشخاص و خانواده آرتور به حساب می‌آیند. به همین دلیل هم در طول بازی، دقایقی را تجربه خواهیم کرد که آرتور با وجود اینکه شاید با برخی کار‌ها موافق نباشد، اما به دلیل اینکه کمکی به دوستانش کرده باشد، به آن‌ها تن می‌دهد و در واقع خواسته خانواده‌اش را به خواسته‌های شخصی ترجیح می‌دهد. 

با اینکه دقیقا مشخص نیست که آرتور در چه سنی به عضویت گروه داچ درآمده است، اما مشخص شده که وی، در این زمان سن کمی داشته است. همچنین معلوم نیست که چه چیزی باعث شده تا آرتور، تصمیم بگیرد که به جای در پیش گرفتن یک زندگی بی‌دردسر، عضو یک گروه تبهکاری شود. با این حال حضور در این گروه و همراه شدن با داچ، باعث شده تا او به یک قانون‌شکن واقعی تبدیل شود و فارغ از تمام محدودیت‌ها و قوانین، زندگی آزادی داشته باشد. اما در راس تمامی خصوصیات اخلاقی آرتور، یک خط قرمز برای او وجود دارد و آن هم، وفاداری به شخص داچ و گروه است. پیش‌تر اشاره کردیم که آرتور، این افراد را به عنوان یک خانواده می‌بیند و به همین دلیل هم همیشه به آن‌ها وفادار است. این وفاداری باعث شده تا شخص داچ هم به هیچ‌کس به اندازه آرتور اعتماد نداشته باشد. با این حال یکی از مواردی که قرار است در داستان بازی Red Dead Redemption 2 به چالش کشیده شود، همین حس وفاداری دو طرف به یکدیگر است. مخصوصا پس از آنکه شخص داچ، نشانه‌هایی از دیوانگی از خود بروز می‌دهد و رفته رفته، رفتار‌هایش تغییر می‌کنند. اینجا جایی است که آرتور هم دچار سوال‌های زیادی می‌شود و در مسیر یک چند راهی قرار می‌گیرد که باید، بهترین تصمیم را در آن بگیرد. 

بازی Red Dead Redemption 2

با توجه به تجربه‌ای که سایت IGN از بازی داشته است، تصمیم‌های بازیکنان در روند بازی بی‌تاثیر نخواهد بود. البته مشخص نیست که تاثیر این تصمیم‌گیری‌ها تا چه حد عمیق است، اما برای مثال بسته به نوع رفتار شما با دیگر اعضای گروه یا کار‌هایی که در شرایط مختلف انجام می‌دهید، آرتور وجهه متفاوتی در بین اعضای گروه به دست خواهد آورد. به عنوان مثال، راب نلسون، یکی از مدیران استودیو راک‌استار، اعلام کرده که فرضا اینکه در یک ماموریت خطرناک خودتان پیش‌قدم ورود به مهلکه شوید یا اینکه ابتدا از دیگر اعضای گروه بخواهید که وارد درگیری شوند، چیزی است که می‌تواند روی روابط شما با دیگر شخصیت‌ها در بازی تاثیر مستقیم داشته باشد. 

برای آرتور، گروه داچ به منزله خانواده است و به همین دلیل هم وی، وفاداری عجیبی به این گروه و اعضایش دارد

از طرف دیگر، پیش‌تر به مواردی مثل اینکه آرتور سعی می‌کند غذا یا دیگر آیتم‌های مورد نیاز کمپ را تامین کند اشاره کردیم. اما جالب است بدانید که برای انجام این کار‌ها در بازی، هیچ اجباری نخواهید داشت و سازندگان، تا حد زیادی به شما در این موارد آزادی‌عمل داده‌اند تا خودتان تصمیم بگیرید و در قبال این تصمیمات، شخصیت آرتور را شکل بدهید. منظور از این حرف این است که فرضا اگر شما برای تامین آذوقه کمپ اهمیت قائل باشید، این مورد از چشم بقیه دور نخواهد ماند و آن‌ها هم به صورت متقابل، رفتار‌هایی مناسب با شما خواهند داشت. ولی خب اگر هم تمایلی به این کار نداشته باشید، می‌توانید کلا بی‌خیال این مسائل شوید و به سراغ ماجراجویی‌های شخصی خودتان بروید. چنین کار‌هایی هویت و شخصیت آرتور را در بازی تعریف خواهند کرد و باعث خواهند شد بسته به تصمیمات شما، اتفاقات و روابط بین کاراکتر‌های بازی دست‌خوش تغییر شود. 

بازی Red Dead Redemption 2

هنوز مشخص نیست که تصمیم‌گیری‌های گیمر در بازی و تعریفی که از شخصیت آرتور ارائه می‌دهد، چه تاثیری در پایان‌بندی داستان خواهد داشت یا اینکه اصلا تاثیری خواهد داشت یا خیر. اما طبق گفته راب نلسون، این تصمیم‌گیری‌ها حداقل در خود بازی بسیار مهم خواهند بود و باعث می‌شوند فرضا تجربه‌ای که یک بازیکن از Red Dead Redemption 2 دارد، با تجربه بازیکن دیگر متفاوت باشد:

ما خیلی تلاش کردیم تا بازیکنان بتوانند تاثیر زیادی روی شخصیت‌پردازی آرتور داشته باشند. مثلا در تریلر دوم، شاهد صحنه‌ای بودیم که آرتور یقه یک نفر را گرفته است و از او در مورد پولی که باید پرداخت می‌کرد سوال می‌کند. یا در تریلر سوم، در صحنه‌ای بِل به آرتور می‌گوید که برادر‌ها هم گاهی اشتباه می‌کنند. چنین صحنه‌هایی، با توجه به تعریفی که شما از آرتور ارائه دهید، ممکن است برایتان شکل متفاوتی داشته باشند. فرضا اگر شما زمان خیلی کمی را در کمپ سپری کنید و اهمیتی به نیاز‌های اهالی آن ندهید، این مساله در ذهن افراد کمپ ثبت می‌شود و در نتیجه شاهد صحنه‌های متفاوتی در مقایسه با بازیکنی خواهید بود که برای کمپ و اعضای دیگر گروه اهمیت قائل است. 

طرفداران نسخه اول «رد دِد» می‌دانند که راک‌استار گیمز، تا چه حد در زمینه شخصیت‌پردازی کاراکتر‌های بازی Red Dead Redemption 2 وسواس به خرج داده بود و اصلا اگر Red Dead Redemption را هم کنار بگذاریم، این شرکت حتی در بازی‌های سری GTA هم همیشه شخصیت‌های فراموش‌نشدنی خلق کرده است. پس لازم نیست خیلی هم نگران این جنبه از بازی در Red Dead Redemption 2 باشیم و به احتمال خیلی زیاد، آرتور مورگان هم پس از تجربه کردن این بازی، به جمع شخصیت‌هایی اضافه خواهد شد که تا مدت‌ها فراموشش نخواهیم کرد. 

در نهایت نظر شما در مورد آرتور مورگان و اطلاعات ارائه‌شده از او چیست؟


منبع IGN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده