// جمعه, ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۰۱

بررسی تریلر سوم بازی Red Dead Redemption 2

در سومین تریلر بازی Red Dead Redemption II بالاخره می‌فهمیم اوضاع از چه قرار است؛ دار و دسته داچ قرار است خون به راه بیندازند و خود را گرفتار عاقبتی مصیبت‌بار ببیند.

آمریکا، سال ۱۸۹۹

وقتی قانونگذاری آخرین گروه‌های قانون‌شکنان را شکار می‌کند، صدای آخرین نفس‌های عصر غرب وحشی به گوش می‌رسد. آن‌هایی که خودشان را تسلیم نکردند یا توانایی مقاومت نداشتند، از پای درآمدند. در غرب شهر بلک‌واتر، عملیات دزدی گروهی از این قانون شکن‌ها به شکل فاجعه‌باری بد پیش می‌رود، خیلی خیلی بد. آرتور مورگان و دار و دسته ون در لیند چاره‌ای جز فرار ندارند. حال شرایط خفه‌کننده‌ای برای این گروه به وجود آمده است. ماموران دولت و بهترین جایزه‌بگیر‌های ایالت قدم به قدم به دنبال آن‌ها می‌آیند. حالا این گروه باید تمام تلاش خود را به کار بگیرند تا از سرنوشتی سخت و ناهموار جان سالم به در ببرند. نه فقط فدرال و جایزه‌بگیر‌ها، بلکه مشکلات به قدری عمیق می‌شود که درگیری و نزاع بین افراد گروه شکل می‌گیرد و تار و پود رابطه آن‌ها، با هر سر و صدایی گسسته‌تر می‌شود. حالا این وسط، آرتور باید بین آرمان‌های شخصی خود و وفاداریش به گروه، یک راه را انتخاب کند؛ راهی سخت، پر تنش و طاقت‌فرسا.

Red Dead Redemption II، قرار است داستانی درگیر کننده در آمریکا، پیش از طلوع زندگی مدرن و دفن شدن دوران غرب وحشی با تمام بدی‌ها و زشتی‌‌هایش زیر سازه‌های مدرن و زندگی‌های پیشرفته باشد. اثری که بالاخره، بعد از سال‌های سال، در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۱۸ (۴ آبان ۹۷) منتشر خواهد شد.

Red Dead Redemption 2

بازی‌های کمپانی Rockstar همیشه یک پای زمین لرزه‌های صنعت گیم بودند، هستند و خواهند بود. شاید آن‌ها دیگر همانند سابق پرکار نباشند و برای یک بازی از این کمپانی باید جان به لب شد، اما آن‌ها همیشه تاریخ‌ساز هستند و احترام بزرگی برای راک‌ استار قائل هستیم. دیدیم که آن‌ها با GTA V چطور عظمت خود را نشان دادند. اما با احترام به طرفداران این مجموعه، من نسخه اول Red Dead Redemption را بیشتر از هر بازی دیگر این استودیو دوست داشتم و این حسم باعث شده تا صبر کردنم برای نسخه دوم Red Dead Redemption به شدت سخت باشد. سومین تریلر بازی به‌تازگی منتشر شد و بعد از مدت‌ها اطلاعات جالبی به ما از بازی داد. حال در این مطلب، با هم لحظه به لحظه این تریلر را مرور می‌کنیم و تئوری‌های خودم و اطلاعات گوشه و کنار اینترنت را با شما به اشتراک می‌گذارم و سپس منتظر نظرها و تئوری‌های شما می‌نشینم. نکته خوب تریلر این است که تا حدودی با پیش زمینه داستانی بازی آشنا می‌شویم و نکته مبهمی در این بخش وجود ندارد. اینکه داستان از چه قرار است و به کجا خواهد کشید، مهم‌ترین مسئله‌ای است که این تریلر با ما به اشتراک می‌گذارد.

Red Dead Redemption 2

بازی در سال ۱۸۹۹ جریان دارد؛ زمانی که یک اتفاق خونین رخ داد و دار و دسته داچ در مخمصه بدی قرار گرفتند، خیلی خیلی بد

خب، از اولین لحظه تریلر شروع کنیم؛ خورشید در حال طلوع کردن است و دار دسته داچ آماده دزدی از یک واگن قطار هستند. بالاخره در این تصویر هر هفت نفری را که در اولین طراحی هنری بازی منتشر شده بود می‌بینیم. از آرتور و بیل ویلیامسن بگیرید تا خود داچ و جان مارستون. همچنین در اولین صحنه، پس از نمایش آن جزییات شگفت‌انگیز اسلحه‌، روی واگن قطار کلمه Cornwall نوشته شده است. این کلمه را همینجا به خاطر بسپارید تا بعدا به آن بپردازیم. یکی از موارد مهمی که در این تریلر می‌توان به آن پرداخت، تاریخ و سال مهمی است که چند نکته مهم را به ما یاد‌آوری می‌کند. سال ۱۸۹۹. اگر داستان Red Dead Redemption را به خاطر داشته باشید، به خوبی از این موضوع آگاه هستید که در این سال، اتفاقی به شدت خونین رخ داد؛ قتل عام بلک‌واتر که توسط قانون شکن‌ها رخ داد. اتفاقی وحشتناک که باعث شد گروه بزرگی از قانون گذاران و جایزه‌بگیران به سراغ این قانون‌شکن‌ها بروند.  حال طبق داستان ابتدای این مقاله، روایت بازی در سال ۱۸۹۹ و در بلک‌واتر رخ می‌دهد، اوضاع وخیم است، شرایط به شکل خیلی بدی پیش خواهد رفت و همه به دنبال تمام کردن کار داچ و دار و دسته‌اش هستند. پس با این تفاسیر، باید در این بازی و احتمالا در ابتدای آن، شاهد رویداد قتل عام بلک‌واتر باشیم؛ رویدادی خونین و خشن که توسط داچ و دوستانش رخ می‌دهد تا ماجرای بازی آغاز شود.

حتی در ابتدای تریلر، داچ به افراد حاضر در آن قطار می‌گوید ما قصد کشتنن شما را نداریم، اما باورم کنید... این کار را انجام می‌دهیم! آیا این شروع آن قتل عام بی‌رحمانه است؟‌ یا یک گوشه دیگری از بازی را نشان می‌دهد؟

همچنین سال ۱۸۹۹ این موضوع را برای ما روشن می‌کند که بازی ۱۲ سال قبل از وقایع Red Dead Redemption رخ می‌دهد، بازیی که با جان مارستون در سال ۱۹۱۱ پیش رفتیم. همچنین در سال ۱۹۰۶ بود که جان مارستون توسط داچ رها شد. حالا شاید دلیل این رها شدن را خودمان در این قسمت تجربه کنیم!

Red Dead Redemption 2

در لحظه بعدی تریلر، گروه را می‌بینیم که با اسب‌‌های خود به سرعت در حال فرار یا دور شدن از صحنه هستند و خورشید هم بالاتر آمده است و در فاصله‌ای شاهد به هوا رفتن دود در آسمان هستیم. با یک حساب سر انگشتی می‌توان حساب کرد که آن‌ها در هنگام طلوع خورشید که در اول تریلر دیدیم، دست به کاری خونین زده بودند و حالا در این قسمت که خورشید کمی بالاتر آمده، کارشان تمام شده و هدفشان را در زبانه‌های آتش رها کردند و پا به فرار گذاشتند.

البته می‌‌توان یک برداشت مهم دیگر نیز از صحنه قطار داشت. به لطف موفقیت بخش Heist یا همان سرقت بازی GTA V، در این قسمت شاهد سرقت از قطارها و ارابه‌های دنیای بازی خواهیم بود؛ به شکلی بسیار گسترده‌تر و متنوع‌تر از گذشته. البته در این صحنه از تریلر، با کمی دقت می‌توان متوجه شد که قطاری که با آن سر و کار دارند، به خوبی مجهز شده است و پنجره‌های آهنی آن با پنجره‌های یک قطار معمولی فرق دارند. شاید حالا در این قسمت، دزدی از قطارها نیز نیاز به استراتژی بهتری داشته باشد.

red dead redemption 2

قرار است جوانی‌های شخصیت‌های بسیار مهمی را در این قسمت ببینیم؛ آن‌هایی که در نسخه قبل با آن‌ها ملاقات کردیم و.. بعضی از آن‌ها را هم کشتیم‌

در قسمت بعدی تریلر، افراد گروه همراه با چند کاراکتر دیگر دور آتش نشسته‌اند و برای هم داستان تعریف می‌کنند. نکته جالب این بخش، حضور Uncle است. او یکی از شخصیت‌های مهم نسخه اول Red Dead Redemption بود که حالا در این تریلر حضورش در نسخه دوم تایید شده است و احتمالا اولین ملاقات آنکل با جان مارستون باشد. از طرفی دیگر، سمت چپ آنکل، خاویل اسکوئلا نیز دیده می‌شود. شخصی که در نسخه قبل یکی از آنتاگونیست‌های بازی به شمار می‌رفت. البته در این بین شخصی در حال داستان‌گویی است که شباهتی به یک شخصیت در تریلر دوم دارد اما خب تا به حال چنین شخصی را در نسخه اول Redemption ندیده بودیم و نمی‌توان زیاد در مورد هویتش صحبت کرد. این تریلر به غیر از موارد داستانی، نکات جالب دیگری را هم به ما نشان می‌دهد. یکی از این نکات همان اسلحه پرجزییاتی بود که در اول تریلر مشاهده کردیم و شاید نشان از این داشته باشد که شاهد اسلحه‌های متنوعی از نظر ظاهری هستیم. البته به نظر می‌رسد آن اسلحه انحصاری رییس گروه یعنی داچ بود اما به هر حال می‌توان با توجه به جزییات آن، متوجه تنوع ظاهری اسلحه‌ها شد. از طرف دیگر، در همین صحنه که گروه به دور آتش نشسته‌اند، شاهد آخرین خودنمایی‌های خورشید و پدیدار شدن آسمان شب هستیم. جایی که کهکشان در آسمانی که هیچ آلودگی نوری ندارد، چشم‌های‌مان را به خود خیره می‌کند. یادتان می‌آید در نسخه گذشته، وقتی باران می‌بارید بازی چه حس عجیب و جذابی به خود می‌گرفت؟ بدون شک راک‌استار خلق چنین اتمسفرهای ساده اما در عین حال گیرایی را در این بازی جا نخواهد انداخت. نکته مهم این است که در طول بازی، شاهد ده‌ها صحنه از این داستان‌گویی‌ها هستیم که طبق اطلاعات منتشر شده، برخی از آن‌ها اختیاری هستند و می‌توانید شب را با گوش دادن به آن‌ها به سحر برسانید.

red dead redemption

در صحنه بعدی شاهد تاختن اسب‌ها هستیم و شخصی در آن پشت که شاید آرتور مورگان باشد، با کمند خود سعی در گرفتن یکی از این اسب‌های وحشی را دارد. این بخش مورد داستانی خاصی را نشان نمی‌دهد، اما یاد آور می‌شود که ما در نسخه گذشته، می‌توانستیم اسب‌ها را با کمند خود بگیریم و رام کنیم. پس بدون شک، در این نسخه نیز اگر اسب خوشگلی چشم‌مان را گرفت، باید برای رام کردنش تلاش کنیم.

در بطن این تریلر، می‌توان تنوع گیم‌پلی را نیز متوجه شد؛ از دزدی و غارت بگیرید تا رام کردن اسب‌ها و سرگرمی‌های متفرقه

در صحنه‌ای دیگر، نمایی از شهر به چشم می‌خورد؛ هرچند کوچک، اما پویا و صمیمی. این شهر کوچک، با نام ولنتاین شناخته می‌شود که در منطقه New Hanover قرار دارد. اگر به خوبی دقت کنید، در انتهای این شهر یک کلیسا می‌بینید، این کلیسا دقیقا همان کلیسایی است که در تریلر دوم بازی، شاهد به صدا درآمدن ناقوس آن بودیم. یکی دیگر از صحنه‌های جالب تریلر، جایی است که یک زن در حال آتش بازی و اجرای نمایشی سرگرم کننده است. ظاهر مدرن این تئاتر می‌تواند نشان از طراحی‌های داخلی با جزییات بازی داشته باشد و همچنین بعید است این تئاتر با توجه به مدرن بودن آن، در شهر ولنتاین قرار داشته باشد. اما مسئله مهم‌تر این است که شاید، همانند بازی GTA V که می‌توانستیم به سینما برویم و به تماشای فیلم بنشینیم (یا سرگرمی‌های دیگر!) در Red Dead Redemption 2 نیز می‌توان این کار را انجام داد و با این موارد سرگرمی‌های متنوعی را تجربه کرد.

در یکی از بخش‌های جالب تریلر، می‌توان اینگونه برداشت کرد که احتمالا بازی در چند بازه زمانی مختلف رخ خواهد داد. اما چرا چنین برداشتی کردیم؟ در صحنه‌ای از تریلر (دقیقه ۱:۱۴) پنج نفر از اعضای گروه را می‌بینم. یکی از آن‌ها ظاهر متفاوتی دارد که احتمالا یک سرخپوست است (نفر دوم از سمت راست). حال به تریلر دوم برگردیم که دقیقا همین شخص در آن تریلر هم حضور دارد. اما در آن تریلر، او مدل مویی متفاوت دارد. حال می‌‌توان اینگونه برداشت کرد که یا طراحی شخصیت‌ها در طول ساخت بازی عوض شده‌ (که از راک‌استار بعید است) یا بازی بازه زمانی‌ مختلفی را روایت خواهد کرد یا من گیر زیادی داده‌ام. اگر شاهد زمان‌های مختلف داستانی باشیم، اینگونه تصور می‌کنم که بازی از سال ۱۸۹۹ آغاز شود و تا سال ۱۹۰۶ یعنی جایی که جان مارستون از گروه طرد می‌شود به نمایش در آید.

Red Dead Redemption 2

در این تریلر، شاهد زنی هستیم که به نظر نقش مهمی را در بازی ایفا خواهد کرد. بسیاری تصور می‌کردیم که او، ابیگل مارستون باشد. اما نه، اگر کمی دقت و مقایسه کنید، ابیگل روی گونه سمت راستش خال ندارد، پس او نمی‌تواند ابیگل باشد. او کیست؟ همچنین زنی دیگر در بازی وجود دارد که همیشه همراه گروه دیده می‌شود. او شخصیت جدیدی به نام سیدی ادلر «Sadie Adler»، یکی دیگر از قانون شکن‌‌هایی است که پا به پای مارستون، آرتور و داچ می‌‌تازد و آدم می‌کشد.

اما یکی از مهم‌ترین صحنه‌های بازی، جایی است که قانون شکن‌ها در برابر قانون‌گذارها ایستاده‌اند و با اینکه همه چیز آرام است، اما بوی خون، انتقام و قانون را می‌توان از آن تشخیص داد. در این صحنه می‌توان احتمال داد که شاهد آنتاگونیست اصلی این بازی باشیم کهبسیار محکم و البته اعصاب خورد کن به نظر می‌رسد. شخصی که در سمت راستش، ادگار راس جوان ایستاده است؛ ادگار راس شخصیت منفی اصلی بازی Red Dead Redemption بود. پس شاید در انتهای بازی شاهد مرگ او باشیم، چرا که در آینده ادگار راس جای او را پر خواهد کرد. اما به طور کلی، در این صحنه می‌توان به خوبی تشخیص داد که علاوه بر گیر و دار آرتور مورگان با دار و دسته‌اش و مشکلاتی که برای آن‌ها به وجود آمده، ماموران دولت یکی از بزرگ‌ترین دغدغه آن‌ها هستند. برداشت ما از این صحنه این است که این ماموران دولت، هیچ رحمی نخواهند داشت؛ یا باید راهی برای ایستادن جلوی آن‌ها پیدا کرد، یا پا به فرار گذاشت، یا با گلوله و آتش بازی مسئله را فیصله داد.

در صحنه بعدی بسیاری از کاراکترهای بازی که احتمالا همگی آن‌ها همراهان گروه داچ هستند به نمایش در می‌آید. حتی در این صحنه می‌توان جان مارستون را در انتهای گروه مشاهده کرد.

Red Dead Redemption

یکی از نکات ریزی که می‌توان به آن اشاره کرد، دیدن نام‌های چند شهر در هر یک از صحنه‌های تریلر است. یکی از آن‌ها Annesburg نام دارد و می‌‌توان تابلوی آن را در یکی از صحنه‌های درگیری (دقیقه ۱:۳۰) مشاهده کرد. از طرفی دیگر، روی قطار ابتدای بازی و شهرکی که در طول تریلر به نمایش درآمد، نام Cornwall به چشم می‌‌خورد. از طرفی دیگر، در دقیقه ۱:۳۱ تریلر هم می‌توان خود شهر بلک‌واتر را مشاهده کرد. حالا با نگاه به نقشه لو رفته از بازی می‌‌توان متوجه شد که فاصله بین این شهر‌ها چقدر زیاد است و حوادث متنوعی را در جای‌جای نقشه بازی شاهد خواهیم بود.

جان مارستون.. آیا در انتهای تریلر کنترل او را در دست خواهیم گرفت؟ راک استار است و یک دنیا شگفتی‌ که انتظارشان را نداریم

اما شاید هیجان‌انگیزترین صحنه تریلر، دیدن چهره کامل و جوان جان مارستون در دقیقه ۱:۳۶ تریلر باشد و همین کافی است تا متوجه شویم جان مارستون در بازی حضور دارد و البته زخم او به تازگی بخیه خورده است. نکته مهمی که تریلر سعی در نشان دادن آن دارد، خود جان مارستون نیست، بلکه انتخاب پیش روی آرتور مورگان است. در اول مقاله اشاره شد که آرتور باید بین نظرهای شخصی خود و وفاداریش بین افرادی که با آن‌ها بزرگ شده یکی را انتخاب کند. در بخش‌هایی از تریلر می‌توان نگاه‌های آرتور را به خوبی بررسی کرد و از نظر من، گزینه‌های قابل انتخاب آرتور، جان مارستون و داچ هستند. این گروه کار وحشتناکی کرده‌اند و حالا در مخمصه بدی گیر افتاده‌اند. می‌توان به خوبی در طول تریلر، رفتارهای مختلف همراه با ابراز پشیمانی‌های آرتور را مشاهده کرد. حالا او با انتخاب‌هایی سخت رو به رو است. انتخاب‌هایی که شرایط را برای آرتور ناگوار کرده است. احتمالا مثلث بین آرتور، جان و داچ، روایت اصلی داستان را شکل خواهند داد. درست است که آرتور شخصی دزد و قاتل و بی‌رحم است. اما نمی‌توان گفت او بدترین شخصیت بازی محسوب می‌شود. به نظر می‌آید که او باید راه درست را پیدا کند و در عین حال، از دست قانون‌شکن‌ها جان سالم به در ببرد.  

Red dead redemption 2

حالا نوبت به نظرهای شما می‌رسد. اگر نکته‌ای در این تریلر وجود دارد که آن را جا انداخته‌ایم، یا نظری در رابطه با بازی دارید، آن را با ما به اشتراک بگذارید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده