نویسنده: مسیح کریمی
// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۱

بررسی اولین تریلر فیلم Solo: A Star Wars Story

در این مطلب به بررسی اولین تریلر فیلم Solo: A Star Wars Story می‌پردازیم که اخیرا لوکاس فیلم آن را منتشر کرده است. در ادامه با زومجی همراه باشید.

همانطور که پیش از این وعده داده شده بود، روز دوشنبه و در طول برنامه صبح بخیر آمریکا (Good Morning America) کمپانی لوکاس فیلم اولین تریلر فیلم مورد انتظار سولو: داستانی از جنگ ستارگان (Solo: A Star Wars Story) را منتشر کرد. در این تریلر اولین تصاویر این فیلم مورد انتظار که قرار است در روز یادبود روی پرده‌های سینما برود، نمایش داده شد و در اولین تریلر این فیلم شاهد بازگشت شخصیت‌های قدیمی و معرفی شخصیت‌های جدید دنیای جنگ ستارگان (Star Wars) هم بودیم. حال در این مقاله به بررسی اولین تریلر فیلم Solo: A Star Wars Story و اطلاعاتی را که از این فیلم فاش کرده است، می‌پردازیم.

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

تریلر با نمایش روشن شدن سفینه میلینیوم فالکون توسط هان سولو با بازی آلدن ارنرایک، آغاز می‌شود که ظاهر و درون این سفینه کاملا نو و تازه به نظر می‌رسد. در ادامه هان سولو می‌گوید که از ۱۰ سالگی در حال انجام کارهای خلاف بوده است. پس از آن شخصیت هان سولو به‌همراه شخصیت جدید کی-را (Qi’Ra) با بازی امیلیا کلارک، را مشاهده می‌کنیم که در داخل یک وسیله نقلیه سریع حضور دارند. اگر به پشت سر این دو شخصیت توجه کنید؛ تاس طلایی معروف هان سولو قابل مشاهده است که در نهایت سولو آن را در سفینه فالکون نصب می‌کند.

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

در ادامه می‌بینیم که هان سولو و کی‌را در حال فرار از دست گروهی از استورم‌ تروپرها هستند که به نظر می‌رسد باید شاهد یک تعقیب و گریز زمینی جذاب در فیلم باشیم. پس از آن هان می‌گوید که از آکادمی پرواز بیرون انداخته شده است. او در واقع به طور مختصر اشاره‌ای به آکادمی پرواز نیروهای امپریال می‌کند و در حالی که او همچنان در حال صحبت کردن است شاهد برخورد یک استورم تروپر موتور سوار به یک مانع هستیم که به دنبال دستگیری هان سولو بوده است. در حالی که همچنان شاهد ادامه این تعقیب و گریز در تریلر هستیم، یک نمای کلی از سیاره‌ای که این اتفاقات در آن در جریان است نمایش داده می‌شود که به نظر می‌رسد بخش زیادی از این سیاره را آب تشکیل داده است. این سیاره ممکن است سیاره کورلیا (Corellia)، سیاره محل تولد هان سولو باشد. طبق اطلاعاتی که لگو پیش از این فاش کرده بود، در این صحنه یک وسیله نقلیه Moloch که یک ریبلت (Rebolt) سرنشین آن است، به‌دنبال هان سولو است. نقش ریبلت را هارلی درست بر عهده دارد و او احتمالا نقش کوتاهی را در این فیلم بازی کرده است.

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

در تصویر بعدی هان سولو را می‌بینیم که در بالای یک کوهستان برفی ایستاده است که این سیاره هم ممکن است سیاره کورلیا باشد. سولو می‌گوید که می‌خواهد یک خلبان باشد و احتمالا این برای آخرین‌باری است که در سیاره مادری‌اش حضور دارد و پس از آن برای اولین‌بار سیاره محل زندگی خود را ترک می‌کند. هان در ادامه می‌گوید که می‌خواهد بهترین خلبان کهکشان باشد و در ادامه درون سفینه میلینیوم فالکون نمایش داده می‌شود که کاملا سالم و نو است. پس از آن هان را در گرد و غبار مشاهده می‌کنیم که ایستاده و در حال تماشای فالکون است. آیا این مکان در سیاره تاتویین (Tatooine) قرار دارد؟

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

پس از این صحنه، شخصیت توبی بکت با بازی وودی هارلسون، را مشاهده می‌کنیم که در حال صحبت با هان سولو است و می‌گوید که به دنبال خدمه است. این سیاره ناشناس، سومین سیاره‌ای است که ممکن است سیاره کورلیا باشد؛ اما تا زمان اکران فیلم یا انتشار اطلاعات رسمی از آن نمی‌توان گفت که دقیقا کدامیک از این مکان‌ها ممکن است محل تولد هان سولو باشد. شخصیت هارلسون قرار است مربی و استاد هان سولو در این فیلم باشد. در صحنه بعدی شاهد خروج کی‌را به‌همراه یک دروید ناشناس و جدید از سفینه فالکون هستیم. این دروید L3-37 نام دارد و فیبی والر-بریج کار موشن کپچر و صداپیشگی این شخصیت را بر عهده داشته است. L3-37 اولین دروید رسمی زن دنیای جنگ ستارگان هم به شمار می‌رود که شباهت بسیاری هم به ربات آلفا ۵ (Alpha 5) در مجموعه پاور رنجرز (Power Rangers) دارد و به نظر می‌رسد که عملکرد آن بی‌شباهت به عملکرد C-3PO نیست، اما انتظار می‌رود که کارایی بیشتری برای گروه داشته باشد. 

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

در ادامه شاهد نمایش اولین تصویر از شخصیت لاندو کالریسیان با بازی دونالد گلاور، هستیم که او شباهت بسیاری را به نسخه اصلی خود دارد و انتظار می‌رود که این شخصیت حضور پر رنگ و مهمی را در این فیلم داشته باشد و دلیل اختلاف آن با هان سولو هم نمایش داده شود. پس از آن شخصیت جدید دیگر دنیای جنگ ستارگان را مشاهده می‌کنیم که تندی نیوتون، بازیگر نقش میو در سریال Westworld (وست ورلد) نقش آن را بر عهده دارد. این شخصیت هم وال (Val) نام دارد و در حال حاضر اطلاعات بیشتری از نقش این شخصیت در فیلم در دسترس نیست، اما ظاهر این شخصیت جالب و بسیار جدی به نظر می‌رسد و می‌توان امید داشت که نقش مهمی را هم در فیلم داشته باشد.

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

در ادامه صحنه دیگری را مشاهده می‌کنیم که در آن یک شخصیت بیگانه (Alien) جدید قابل مشاهده است که به نظر می‌رسد خلبان یک سفینه فضایی است و شباهت بسیاری هم به شخصیت ماز کاناتا (Maz Kanata) با بازی لوپیتا نیونگو، دارد. پس از آن هان سولو را می‌بینیم که در یک مکان ناشناس دیگر ایستاده است. این مکان ممکن است Stenness باشد که در آن سولو پیش از شروع جنگ داخلی کهکشانی (Galactic Civil War)، بازی قمار را شروع کرده بود. در این مکان، هان با شخصیتی به‌نام سانا به‌صورت غیر قانونی ازدواج می‌کند. 

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

در ادامه یک گروه ناشناس با ظاهر عجیب را مشاهده می‌کنیم که هان سولو به ملاقات آن‌ها رفته است و آماده تیراندازی می‌شود. در ادامه این صحنه، رهبر آن‌ها را مشاهده می‌کنیم که کلاه‌خود متفاوت و جالبی را روی سر خود دارد. با این حال، اطلاعات بیشتری از این شخصیت در دسترس نیست و ممکن است که او ارباب Stenness باشد. برخی اعتقاد دارد که این شخصیت احتمالا شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم است و احتمالا پل بتانی هم نقش این شخصیت را در فیلم بازی کرده است که با وجود اینکه همه شخصیت‌های اصلی در تریلر حضور داشتند، اما بتانی در طول تریلر حداقل به‌صورت رسمی حضور نداشت. در ادامه شخصیتی را مشاهده می‌کنیم که لباس آن بسیار آشنا به نظر می‌رسد. در فیلم Return of the Jedi، هان سولو و لاندو لباس مشابه‌ای را در مکان جابا (Jabba) بر تن کرده بودند و در ادامه تصویر نورانی‌تری از آن قابل مشاهده هست که کلاه‌خود آن به کلاه‌خود لاندو در فیلم Return of the Jedi بسیار شباهت دارد. آیا این به معنای حضور جابا در فیلم هم است؟

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

پس از این صحنه، شاهد فرار یک سفینه فضایی از یک انفجار بزرگ هستیم که این سیاره، یکی از سه سیاره‌ای هست که پیش بینی می‌کنیم سیاره مادری هان سولو باشد. به نظر می‌رسد که هان سولو در این سفینه ناشناس حضور دارد و ظاهرا انفجار بزرگی هم رخ داده است و سولو باید از آن فرار کند. در ادامه شاهد گروهی از جنگنده‌های TIE Fighters هستیم که در حال تعقیب سفینه میلینیوم فالکون هستند که در پس زمینه تصویر یک ناوشکن Destroyer نیروهای امپریال هم قابل مشاهده است. این تعقیب و گریز در یک سیاره رخ می‌دهد که ظاهرا تمام آن را دود فرا گرفته و کاملا فضای آن طوفانی است. آیا این مکان همان Kessel Run مشهور است؟

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

پس از اینکه هان سولو موفق می‌شود که سفینه میلینیوم فالکون را به‌همراه خدمه‌اش از دست نیروهای امپراطوری نجات دهد، حال او در مقابل خود یک موجود مانند موجود کاتولو (Cthulhu) قرار می‌گیرد. این موجود ممکن است که یک Purrgil باشد که یک نهنگ فضایی غول پیکر در دنیای جنگ ستارگان است که در فضا سفر می‌کند. با این حال، این موجود به نظر می‌رسد که بسیار بزرگ‌تر از Exogoth در فیلم Empire Strikes Back باشد.

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

Solo: A Star Wars Story

با این حال، تبلیغ تلویزیونی این فیلم هم تصاویر متفاوتی هم داشت که شاید مهمترین آن یک قطار سریع السیر در یک کوهستان برفی باشد که در آن ظاهرا توبی بکت در حال مبارزه با شخصیتی است که پیش از این در مورد آن صحبت کرده‌ بودیم که برخی اعتقاد دارند او ارباب Stenness هست و احتمالا شخصیت شرور و منفی اصلی فیلم هم خواهد بود. این شخصیت ناشناس یک سلاح جالب هم در دست دارد و ظاهرا مبارز فوق العاده‌ای هم است. طبق شایعات تایید نشده، این شخصیت درایدن واس (Dryden Vos) نام دارد. در یک تصویر دیگر هم شخصیت هان سولو در زندان احتمالا متعلق به امپراطوری قابل مشاهده است.

فیلم Solo: A Star Wars Story به کارگردانی ران هاوارد، برای اکران در تاریخ ۲۵ می ۲۰۱۸ (۴ خرداد ۱۳۹۷) برنامه‌ریزی شده است. آلدن ارنرایک، دونالد گلاور، امیلیا کلارک، وودی هارلسون، پل بتانی، جوناس سوآتامو، ایان کنی، تندی نیوتون، وارویک دیویس و فیبی والر-بریج از جمله بازیگرانی هستند که در این فیلم حضور دارند و به ایفای نقش خواهند پرداخت. 


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده