// شنبه, ۲۹ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۳۰

فریم ۸۶: سینمای وسترن

در قسمت ۸۶ برنامه فریم، به سراغ معرفی و تحلیل برخی از آثار شاخص ژانر وسترن، از پیدایش آن تا به امروز رفته‌ایم. با زومجی همراه باشید.

شاید بیراه نباشم که بگوییم ژانر وسترن، هم برای مخاطبان آمریکایی‌اش که وام دار پیشینه تاریخی آن هستند و هم برای مخاطبان دیگر در سراسر دنیا، از جمله کشور خودمان، ژانری همیشه محبوب و حتی نوستالژیک بوده است. ژانری که آغاز رسمی آن را از سال ۱۹۰۳ با فیلم The Great Train Robbery ساخته ادوین اس پورتر می‌دانند و تا به امروز هم رگه‌هایی از آن در برخی از فیلم‌ها دیده می‌شود.

در این برنامه پایان هیچ فیلمی اسپویل نشده است

در این قسمت از برنامه فریم، سعی داشته‌ایم به بررسی مهم‌ترین فیلم‌ها و کارگردانان این ژانر محبوب بپردازیم. طبعا برای تحلیل وسترن‌های کلاسیک به سراغ نمونه‌ تمام عیار آن یعنی جان فورد رفته‌ایم و در ادامه به وسترن‌های بازنگرانه‌ از فیلمسازانی همچون سم پکین پا، جرج روی هیل و جیم جارموش پرداخته‌ایم.

همچنین به طور ویژه به کارنامه فیلمسازی سرجیو لئونه نگاهی داشته‌ایم و از وسترن‌های معاصر هم به آثار شاخصی از جمله چند فیلم از برادران کوئن و کوئنتین تارانتینو اشاره‌ای کرده‌ایم. قطعا در مدت زمان یک ساعته برنامه، بررسی جامع نمونه‌های این ژانر میسر نیست اما مثل همیشه تلاش کرده‌ایم تا با دادن سرنخ‌های اصلی و ارائه جوهره این ژانر، شما را هم در لذت کشف آثاری دیگر همراه کنیم.

دانلود ویدیو از آپارات | تماشا در یوتیوب


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده