نویسنده: فریده صالحی
// سه شنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۹

آیا کراس‌اور جدیدی از مارول و دی سی در راه است؟

اسکات اسنایدر و گرگ کاپولو در قسمت سوم مجموعه Dark Nights: Death Metal یک شوالیه تاریکی جدید معرفی کردند که به‌نوعی انگار بتمن و سیلور سرفر با هم ادغام شدند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۳ سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal را برای شما فاش کند

.

.

.

در سال ۲۰۱۷، دنیای Dark Nights: Metal مفهوم بتمن‌های شرور و شیطانی را از مولتی ورس تاریک به مخاطبان معرفی کرد. هر نسخه جایگزین از بروس وین، به موازی هر یک از اعضای لیگ عدالت بود. بعد از آن، مجموعه جدیدی به نام Dark Nights: Death Metal معرفی شد که این قضیه را گسترده‌تر کرد و نسخه‌های بی‌شمار و متناوب بتمن از دارک مولتی ورس را به خوانندگان نشان داد؛ مانند بت میج، بی-رکس، دارک فادر، بیاندر و خیلی دیگر که جای تامل داشتند. آنقدر تعداد شوالیه‌های تاریکی در دث متال زیاد هستند که برخی از آن‌ها حتی اسم درست و حسابی هم ندارند؛ مانند بین بتمن و مستر فریز بتمن.

حالا در جدیدترین اخبار دنیای کمیک، قسمت سوم سری کتاب کمیک Dark Nights: Death Metal یک بتمن جدید را معرفی کرده است که با یک قهرمان از یک دنیای کمیک بوکی دیگر ادغام شده است؛ این قهرمان هم کسی نیست جز سیلور سرفر از دنیای مارول. زمانی‌که این قسمت از مجموعه آغاز می‌شود، واندر وومن، بتمن، هارلی کویین و سوامپ تینگ مخفیانه وارد مگا پوکولیپس می‌شوند؛ آن هم بعد از اینکه جوناه هکس یک حواس‌پرتی ایجاد می‌کند و فرصت مناسب را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد تا مخفیانه کارشان را انجام دهند. همان‌طور که در انتهای قسمت دوم این مجموعه نشان داده شد، هکس در رأس ربات غول پیکر بتمن/سوپرمن/واندر وومن قرار داشت.

شخصیت نایت گلایدر در حال پرواز کردن

اما حالا او توسط سه بتمن شرور جدید متوقف شده است؛ اولین بتمن ترکیبی از بتمن و برینیاک است که کالکتور نام دارد؛ بتمن دوم، یک نسخه رد لنترنی است که اسم مناسب Batrocitus را دارد؛ سومی هم یک شخصیت به نام نایت گلایدر است که اصلا نمی‌توان با دیدن آن به ترکیب بتمن و سیلور سرفر فکر نکرد. به‌طور واضح این بتمن قرار است بازتابی از شخصیت کیهانی دنیای مارول باشد؛ او سرتاسر با رنگ نقره‌ای پوشیده شده است و روی یک وسیله نقلیه که به تخته شباهت دارد، ایستاده است. البته به این نکته هم توجه داشت که این شخصیت عنصرهای خاصی هم در طراحی خود دارد که نشان می‌دهد او کاملا یک بتمن است؛ مانند گوش‌های خفاشی و تیزی‌هایی که روی بازو و دستانش قرار دارد.

حتی نام این شخصیت هم به‌نوعی در حال بازی کردن با اسم دارک نایت و سیلور سرفر است. این شوالیه‌های تاریکی از درون کابوس‌هایی که در دنیای معمولی دی سی وجود دارند، خلق شده‌اند. هر کدام از آن‌ها نتیجه چیزی است که بروس وین از آن می‌ترسد؛ اینکه این اتفاقات بالاخره در یک برهه زمانی رخ دهند. چه می‌شد اگر او سرعت ابرانسانی فلش را داشت؟ چه می‌شد اگر او توسط جوکر آلوده می‌شد؟ با این اوصاف، اینکه حالا یک بتمنِ سیلور سرفری ظاهر شده، این سؤال را در ما به وجود می‌آورد که دقیقا چه چیزی نایت گلایدر را خلق می‌کند. اگر بروس از تبدیل شدن به سرفر می‌ترسد، این به آن معنی است که آن‌ها قبلا یکدیگر را ملاقات کردند؟

همین موضوع می‌تواند احتمالات خیلی زیادی را به وجود بیاورد. درست است، DC و مارول در دهه ۹۰ با هم کراس‌اوری داشتند؛ اما اگر نایت گلایدر نتیجه آن رویداد باشد، این یعنی اینکه برخورد دی‌سی و مارول، بخشی از پیوستگی فعلی دی‌سی است. اما احتمال دیگری هم که وجود دارد، این است که آیا مارول و DC قصد دارند در آینده با هم برخوردی داشته باشند؟ در طی چند سال اخیر، کتاب‌های هر دو شرکت، کارهایی از این قبیل را انجام داده‌اند؛ مثل زمانی‌که بلک وینتر در سری کتاب کمیک Thor، دنیای دی‌سی را نابود کرد. آیا نایت گلایدر نتیجه کراس‌اوری است که هنوز رخ نداده؟ براساس رویداد Doomsday Clock، این برخورد یک احتمال بزرگ است، اما در حال حاضر هنوز هیچ چیزی تایید نشده است.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده