نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۱

یکی از قهرمانان مارول در رویداد King In Black احتمالا می‌تواند نال را به چالش بکشد

مجموعه Web of Venom: Wraith بود که آمدن نقطه مخالف نال را به ما اعلام کرد؛ یک خدای کیهانی اسرارآمیز که احتمالا خیلی نزدیک‌تر از آن چیزی است که دیگران تصور می‌کنند.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱۰ سری کتاب کمیک Guardians of the Galaxy را برای شما فاش کند.

.

.

.

نال، در رویداد جدید مارول به نام King in Black به سیاره زمین رسید و همین حالا هم نشان داد که یک نیروگاه کیهانی بودن یعنی چه و اینکه چه قدرت‌هایی را دارد. او در طی همین مدت خیلی کم، قهرمانان این سیاره را شکست داد، سلستیال‌های تاریک خود را آزاد کرد، سنتری را به قتل رساند و ووید را برای خودش گرفت و سرانجام هم کل سیاره را با یک سیمبیوت غول پیکر پوشاند. البته این تنها آغاز ماجرا است. همان تعداد قهرمانانی هم که باقی مانده‌اند، در تلاش هستند تا با برنامه‌ای به‌صورت متقابل مبارزه کنند؛ این در حالی است که بهترین شانس آن‌ها یعنی ادی براک، مرده به‌نظر می‌رسد. در حال حاضر، اینطور به‌نظر می‌رسد که امید خیلی کمی برای شکست نال باقی مانده است.

البته، در سیاره زمین امید کمی باقی مانده است. در قسمت ۱۰ سری کتاب کمیک Guardians of the Galaxy یک استار لرد که به‌تازگی قدرت زیادی کسب کرده است، به سراغ هم‌تیمی‌های خود بازمی‌گردد تا توانایی‌های جدیدش را به آن‌ها نشان دهد؛ آن هم توانایی‌هایی که به‌عنوان Master of the Sun کسب کرده است. این توانایی‌ها، ممکن است او را در جایگاهی قرار دهد که دقیقا در نقطه مخالف نال قرار بگیرد. استاد خورشید، یک خدای کیهانی است که بازگشت آن در قسمت ۱ سری کتاب کمیک Web of Venom: Wraith پیشگویی شده بود. شرکت مارول به‌عنوان یک مرحله مقدماتی برای این رویداد جدید خود، در ماه سپتامبر این کتاب کمیک را منتشر کرد.

شخصیت استار لرد به همراه المنت گان خود و نوری درخشان

در همین کمیک تک قسمتی، ریث جستجوی خود را در سرتاسر فضا ادامه داد تا نال، خالق اکسولون را پیدا کند؛ چیزی که او را جاودان کرده بود. او در همین جستجوی خود، به یک نماد برخورد کرد؛ یک دایره که با شش نقطه احاطه شده بود و این نقطه‌ها به‌صورت دو تا دو تا به‌طور مساوی پخش شده بودند. این قسمت به ما نشان داد که این نماد به یک خدای کیهانی دیگر تعلق دارد؛ کسی که به‌عنوان نقطه مخالف نال توصیف شده است. این شرور یک خدای تاریکی و خلاء محسوب می‌شود و همین توصیف، موجود دیگر را خدای نور و روشنایی می‌کند. ریث پیش از اینکه به سمت زمین برگردد، برای مدت کمی با یک نوی خیلی روشن که این نماد هم در وسط آن بود، شسته شد.

مدت کمی بعد از این اتفاق، او ادی براک را پیدا کرد و به ادی درباره آمدن این خدای نور هشدار داد. حالا، رویداد King in Black حسابی روی غلتک افتاده است و ما هیچ اطلاعاتی درباره این خدای روشنایی اسرارآمیز نداریم. درهرصورت اینطور به‌نظر می‌رسد که همین حالا هم به این رویداد رسیده باشد. اینطور به‌نظر می‌رسد که نقطه مقابل نال، همان استار لرد از تیم نگهبانان کهکشان باشد. در ابتدای مجموعه جدید Guardians of the Galaxy که از سال ۲۰۱۹ آغاز شده بود، استار لرد خودش را فدا کرد. او یک بمب را فعال کرد که باعث شد خدایان المپینی جدید و شرور را از میان بردارد. تمام این مدت همه تصور می‌کردند که این قهرمان کیهانی مرده است.

اما حقیقت این بود که او در یک واقعیت دیگر گیر افتاده بود و سال‌ها یک زندگی دیگر را سپری می‌کرد. او سرانجام قدرت‌های المپین‌های جدید را برای خودش گرفت؛ البته پیش از اینکه مشخص شود که این زندگی یک جور آزمایش از طرف استاد خورشید بوده است. استاد خورشید بعد از این آزمون، قدرت‌های استار لرد واقعی را به پیتر کوییل داد. کوییل هم بعد از دریافت این قدرت‌ها به واقعیت خودش بازگشت و در قسمت ۹ همین مجموعه، دوباره با دوستان خودش متحد شد. اما موضوع این بود که او حالا تفاوت‌هایی با قبل داشت: او توانایی‌های استاد خورشید را در اختیار داشت. او می‌توانست این توانایی را به‌طریقی کنترل و منحرف کند که از درون اسلحه خاص خودش بیرون بیاید.

شخصیت استار لرد در حال شلیک کردن به همراه اسلحه المنت گان خود

پیتر کوییل که حالا قدرت‌های نور و خورشید را به‌دست آورده بود، از توانایی‌های جدید خود استفاده کرد تا یکی از اژدهای سیمبیوتی نال را در قسمت ۱۰ این سری کتاب کمیک به قتل برساند. همان‌طور که ما در سری کتاب کمیک King in Black و همچنین قسمت‌های فرعی آن دیدیم، این اژدهایان تقریبا غیرقابل کشتن هستند اما استار لرد توانست تنها با یک گلوله، این کار غیرممکن را انجام دهد. همین موضوع باعث می‌شود که او به یک تهدید واقعی برای نال و همچنین یک پیش‌گام تبدیل شود؛ تنها کسی که می‌تواند دربرابر خدای سیمبیوت‌ها و متوقف کرد او شانس زیادی داشته باشد. از آنجایی که کوییل قدرت خورشید را در اختیار دارد، اینطور به‌نظر می‌رسد که او می‌تواند همان خدای نوری باشد که ریث از آن صحبت می‌کرد.

از این گذشته، ممکن است این اتفاق نشانه‌ای برای این باشد که او نماد استاد خورشید محسوب می‌شود. در قسمت ۱۰ سری کتاب کمیک Guardians of the Galaxy، تفنگ المانی کوییل و دست او یک لوگوی خورشید را روی خود داشت؛ یک دایره با ۱۲ پرتوی خورشید که در اطراف آن قرار داشت. اگر ما این نماد را با چیزی که در کمیک تک قسمتی Web of Venom: Wraith نشان داده شده بود، مقایسه کنیم، می‌توانیم شباهت‌هایی را میان آن‌ها ببینیم. نماد خدای نور هم یک دایره بود که با شش نقطه احاطه شده بود. اما اگر در آن فضای خالی نقاطی اضافه شود، در مجموعه ۱۲ نقطه می‌شود. بنابراین با اینکه تفاوت‌هایی وجود دارد، اما ممکن است که این دو لوگو یکی باشند.

اگر چنین موضوعی صحت داشته باشد، بنابراین می‌توان گفت که استار لرد تنها فردی محسوب می‌شود که می‌تواند نال را شکست دهد. اما این رویارویی فعلا باید برای مدتی صبر کند. در حال حاضر استار لرد بیشتر نگران بازگشت المپین‌های جدید است که چطور می‌خواهد با آن‌ها مقابله کند. اما به محض اینکه این تقابل به پایان برسد، احتمالا پیتر کوییل فرصت این را پیدا می‌کند که به زمین سفر کند و سرانجام از قدرت‌های استاد خورشید استفاده کند تا با نقطه مقابل خودش روبه‌رو شود.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده