نویسنده: فریده صالحی
// دوشنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۱

یکی از قهرمانان دنیای دی سی قانون بتمن را در رویداد Future State شکست

در قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State: Robin Eternal ما شاهد این بودیم که استفانی براون یک سلاح جدید برای مأموریت حمل می‌کند و رابین هم غیرقابل توقف شده است.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State: Robin Eternal را برای شما فاش کند.

.

.

.

در طی رویداد Joker War بود که هم کاساندرا کین و هم استفانی براون تصمیم گرفتند که علامت بتمن را روی لباس خودشان بزنند. آن‌ها بدون اینکه سوالی بپرسند یا اجازه‌ای بگیرند، به این نتیجه رسیدند که زمان آن رسیده تا آن‌ها دیگر در قالب اورفن و اسپویلر فعالیت نکنند؛ آن‌ها تصمیم داشتند که هر دو، درست همانند باربارا گوردن، تبدیل به بت گرل شوند. حالا در این خط زمانی آینده و موازی که شرکت دی سی با رویداد Future State به وجود آورده، ما شاهد این هستیم که استفانی و کاساندرا همچنان در قالب بت گرل‌ها فعالیت می‌کنند؛ اما در نسخه‌ای از شهر گاتهام که تغییرات خیلی وحشتناک و بزرگی را پشت سر گذاشته است.

این نسخه از شهر گاتهام، فعالیت ماسک‌دارها را غیرقانونی می‌داند؛ این اتفاق به آن معنی است که حالا ابرقهرمانان توسط سازمان مجیستریت شکار و دستگیر می‌شوند. مجیستریت یک سازمان نظامی محسوب می‌شود که حالا کل شهر را تحت کنترل و نظارت خودش گرفته است. در قسمت ۱ سری کتاب کمیک Future State: Robin Eternal، تیم دریک با این سازمان شیطانی درگیر شد و خوشبختانه توانست کمک‌هایی را هم از عشق قدیمی خود یعنی استفانی براون دریافت کند. اما خیلی زود مشخص شد که این بت گرل، همه چیز را با سطح جدید و بالاتری برده است. در این قسمت از سری کتاب کمیک، تیم دریک در حال ردیابی آخرین نمونه اولیه از سلاحی است که مجیستریت تولید کرده است.

رابین در حال تماشای اسپویلر/بت گرل به همراه یک سلاح بزرگ

این سلاح یک ربات غول پیکر است که با لازاروس رزین قدرت گرفته است؛ یک محصول جادویی و عرفانی که می‌تواند به‌صورت تئوریکی، این ماشین را تبدیل به یک نیروی غیرقابل توقف بکند. رد رابین در یک نبرد با این ربات درگیر می‌شود تا محدودیت‌های او را امتحان کند. اما این ربات خیلی زود نشان داد که یک دشمن فوق‌العاده مهیب و قدرتمند است. قطعا هم همینطور است؛ زیرا حتی یک بمب الکترومغناطیس بسیار قدرتمند هم نتوانست این ربات را متوقف کند و باعث شد که تیم حسابی گیج و سردرگم شود. خوشبختانه درست زمانی‌که این ماشین گردن تیم را گرفته بود تا کار او را تمام کند، استفانی براون به‌طرز غیرمنتظره‌ای به کمک این ابرقهرمان آمد.

استفانی در قالب بت گرل، یک لباس شبیه به چیزی که در پایان رویداد Joker War پوشیده بود، بر تن داشت و کار را هم با کلاه مخصوص اسپویلری خود و یک شنل به پایان رساند. اما در این آینده تاریک، او یک تفنگ لیزری بسیار بزرگ هم همراه خود دارد. او از همین سلاح استفاده کرد تا سر آن ماشین را منفجر کند و در همین حین جان تیم را هم نجات دهد. به‌نظر می‌رسد که این تفنگ قرار است امضای جدید استفانی در این خط زمانی باشد. او زمانی‌که از این سلاح استفاده نمی‌کند، آن را به کمر خود می‌بندد که یک ظاهر دیستوپین به او می‌دهد؛ ظاهری که با موی کوتاه و چشم‌بند او کامل می‌شود. همه این‌ها نشان می‌دهد که استفانی مسائل مختلفی را در طی این چند سال اخیر پشت سر گذاشته است.

حالا او در تلاش است که با شرایط مخصوص به خودش به‌صورت متقابل مبارزه کند. این اسلحه باعث می‌شود که استفانی کاملا تبدیل به یک جنگجوی شورشی بشود؛ اما در خلاف آن چیزی که بتمن به آن اعتقاد داشت و به آن عمل می‌کرد. همه خوب می‌دانیم که شوالیه تاریکی چه احساسی نسبت به استفاده از سلاح‌ها داشت. این یک قانونی بود که به تمام اعضای خانواده بتمن به ارث رسید و همه از آن پیروی می‌کردند؛ البته به جز جیسون تاد. در پایان رویداد Joker War استفاده از علامت خفاش را آغاز کرد تا هر جایی که می‌رفت، امید را هم دنبال خودش داشته باشد. او یک عضو امتحان‌شده و واقعی این خانواده محسوب می‌شود و استفاده کردن او از سلاح نشان می‌دهد که چقدر در رویداد Future State شرایط وخیم است.

رابین آغشته به مواد مخصوص گودال لازاروس

تمام این موارد نشان می‌دهد که مجیستریت چقدر خطرناک است و آن‌ها با کارهای خود ابرقهرمانان شهر گاتهام را به چه درجه‌ای رسانده‌اند. البته هنوز هم برخی از این اعضا براساس قوانین قدیمی کار می‌کنند؛ مانند خود تیم دریک و بروس وین. اما تیم در این خط داستانی تقریبا جان خود را از دست داد و به‌لطف استفانی و سلاح او بود که زنده ماند. شاید به همین طریق آن‌ها بتوانند در مقابل سازمان مجیستریت پیروز شوند؛ اینکه همه چیز را به سطح جدیدی ببرند. از طرف دیگر هم این ابرقهرمانان متوجه شدند که به‌لطف همان لازاروس رزین، حالا سایبرهای خیلی بیشتری تولید می‌شوند که رسما غیرقابل توقف و کشتن هستند.

خود رابین هم زمانی‌که در طی یک مأموریت به سراغ مخزن لازاروس رزین رفت، به این موضوع پی برد. بعد از اینکه قهرمانان با موفقیت به مقصد خود نفوذ کردند و به هدف خود رسیدند، یکی از این سایبرهای جدید به سمت رابین پرید و او را آنقدر محکم به زمین کوبین که گردن او شکست. از آنجایی که در طی نبرد رابین توانسته بود پوسته بیرونی سایبر را زخمی کند، مقداری از این رزین‌ها روی زمین ریخته بود؛ به همین ترتیب هم زمانی‌که آن سایبر، رابین را به زمین کوبید، تمام این مایع روی او مالیده شد و رابین را پوشاند. به همین طریق، بعد از چندین صدای مختلف که جا افتادن چیزی را نشان می‌داد، رابین از جای خود بلند شد و گفت: «دور اول تمام شد. حالا، دور دوم». اینطور به‌نظر می‌رسد که حالا رابین کامل قادر است که آسیب‌های مرگبار را هم بهبود بدهد و خودش را بازسازی کند؛ همین موضوع باعث می‌شود که او کاملا تبدیل به مرگبارترین عضو فعلی خانواده بتمن شود.


منبع cbr comicbook
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده