نویسنده: فریده صالحی
// چهار شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۴۵

نبرد بین اسپایدرمن و کیندرد در Amazing Spider-Man روند وحشتناکی گرفت

قسمت ۵۲ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man بالاخره نبرد بین اسپایدی و کیندرد را نمایش می‌دهد؛ نبردی که در آن یک اتفاق بسیار وحشتناک و خاص رخ می‌دهد.

اخطار: ادامه این مطلب ممکن است بخش‌هایی از داستان قسمت ۵۲ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man و قسمت ۵۲ سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man LR را برای شما فاش کند.

.

.

.

سری کتاب کمیک Amazing Spider-Man بالاخره نبردی را که طرفداران خیلی منتظر آن بودند، بین اسپایدرمن و کیندرد به وجود آورد. اخیرا مشخص شد که کیندرد در حقیقت همان پسر نورمن آزبورن یعنی هری است. او از همان اوایل انتشار ولوم فعلی این مجموعه، به روش‌های مختلف اسپایدرمن را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. اما به محض اینکه این دو دشمن در مقابل هم قرار گرفتند، اتفاقی رخ داد که خیلی راحت نبرد آن‌ها را به پایان رساند؛ اتفاقی که این تفکر را به وجود آورد که کیندرد احتمالا اسپایدرمن را به قتل رسانده است. با اینکه ما تقریبا مطمئن هستیم که کیندرد اسپایدی را برای همیشه نکشته است، اما صفحه آخر قسمت ۵۲ این مجموعه چیز دیگری را نشان می‌دهد.

ما در این تصویر گرافیکی بسیار زیبا شاهد این هستیم که یک هزارپا دور سر پیتر چرخیده است و با خشونت بسیار زیاد مشغول شکستن گردن این قهرمان است. مسیری هم که ما را برای این لحظه هیجانی آماده می‌کرد، بسیار ترسناک و وحشتناک بود. همان‌طور که لحظات آغازین خط داستانی Last Remains دیدیم، کیندرد مشغول نبش قبر کردن و دزدیدن باقیمانده جسد افرادی که در دوران فعالیت اسپایدرمن مرده بودند، بود. اسپایدی برای اینکه بتواند کیندرد را پیدا کند، برای مدت کوتاهی به سطح استرال رفت؛ او در آن‌جا به چیزی پی برد که اصلا باب طبعش نبود و آن را دوست نداشت. این دو شخصیت برای مدت کوتاهی با یکدیگر درگیر شدند.

اما هنوز خیلی نگذشته بود که کیندرد، پیت را به سمت یک آینه پرت کرد؛ بعد از آن او یا به داخل خیابان‌های شهر افتاد یا اینکه (به احتمال زیاد) تصویری از شهر خود را دید؛ شهری که در آن مردمان عنکبوتی و آلوده به گناه، هرج‌و‌مرج زیادی را به وجود آورده بودند. این در حالی بود که کیندرد در تمام این مدت، پیتر را مورد آزار و اذیت قرار می‌داد و او را به خاطر اشتباهاتی که مرتکب شده بود، تمسخر می‌کرد. کیندرد مدام به این موضوع اشاره می‌کرد که چطور این مرد عنکبوتی همچنان نتوانسته اشتباهات گذشته خود را جبران کند و مدام شکست می‌خورد.

کیندرد در حال شکستن گردن و کشتن پیتر پارکر

همه این اتفاقات تا حد زیادی رمزآلود و خشن هستند. هیچکدام از این‌ها جزئیات بیشتری را درباره کیندرد نشان نمی‌دهد و مشخص نمی‌کند که او دقیقا چه چیزی می‌خواهد. مشاهده اینکه گوئن تقریبا مایلز را به قتل رساند، باعث شد که پیتر حسابی عقل خود را از دست بدهد. همین اتفاق هم باعث شد تا او به سراغ کیندرد برود و به او التماس کند که دست از سر دیگران بردارد و در صورت نیاز خود پیت را بکشد. کیندرد هم با این موضوع موافقت کرد. به همین ترتیب او، Order of the Web را از هرگونه کنترل و نفوذی که تحت تاثیر آن قرار داشتند، آزاد کرد و بلافاصله بعد از آن، ظاهرا پیتر را به قتل رساند. حالا همه به این فکر می‌کنند که بعد قرار است چه اتفاقی رخ دهد.

به هر حال باید نتیجه این اتفاق یک چیز منطقی باشد. اینکه کیندرد گردن پیتر را شکسته است، می‌تواند یکی از این گزینه‌ها باشد؛ یا این کار را کرده تا پیتر را از هرگونه نشئگی که در آن قرار داشت، بیرون بیاورد؛ یا اینکه او را از یک نوع رویای خاص بیرون بیاورد و او را بیدار کند (با وجود اینکه تمام هرج‌و‌مرج‌ها و آشفتگی‌های ایجاد شده توسط دیگر عنکبوتی‌ها کاملا واقعی است. ممکن است این مورد هم باشد که هم اسپایدی و هم کیندرد هر دو در سطح استرال قرار دارند. اگر این گزینه باشد، می‌تواند پیامدهای جالبی را برای ادامه این خط داستانی به وجود بیاورد؛ خصوصا با پایانی که Amazing Spider-Man #52.LR برای ما رقم زد.

بخشی از نقشه کیندرد این است که پیتر با اشتباهات خود روبه‌رو شود اما قطعا خیلی بیشتر از این‌ها است و احتمالا او قصد دارد که شرایطی را به وجود بیاورد که اسپایدی واقعا با آن درگیر شود و دست‌وپنجه نرم کند. همان‌طور هم که انتظار می‌رود، حالا سایه آن اشتباه دارد Order of the Web را مورد آزار و اذیت قرار می‌دهد. در پایان Amazing Spider-Man #52.LR، اعضای محفل عنکبوتی به سطح استرال می‌رفتند و به‌دنبال راه‌حلی برای مشکل خود که همان کیندرد است، می‌گردند. چیزی که از آن خبر ندارند، این است که یک نسخه سایه‌ای از فردی که شبیه به مری جین است، آن‌ها را تعقیب می‌کند. احتمال آن خیلی کم است اما ممکن است این فرد سایه‌ای واقعا نسخه‌ای از مری جین باشد که بعد از خط داستانی رویداد One More Day خلق شده است.

اگر این حدس واقعی باشد، بنابراین تلاش کیندرد برای کشاندن اسپایدی به سطح استرال کاملا منطقی به نظر می‌رسد؛ زیرا او قصد دارد که اسپایدی را با چیزی که احتمالا بزرگ‌ترین گناه او محسوب می‌شود، روبه‌رو کند. تصمیمی که پیتر در خط داستانی One More Day گرفت، نه‌تنها باعث شد که ازدواج او با مری جین پاک شود، بلکه همان لحظه سرنوشت‌ساز، باعث شد که هری آزبورن هم از مرگ به زندگی بازگردد. البته هرگز به صراحت بیان نشده که معامله پیتر با مفیستو همان چیزی بوده که هری آزبورن را به زندگی بازگردانده است. اما اگر واقعا همین علت اصلی بود چه؟ پاسخ تمام این سؤال‌ها قطعا به مرور زمان مشخص خواهد شد. در حال حاضر با وجود آسیب‌های جدی‌ای که به سر پیتر وارد شده، اسپایدرمن احتمالا زنده و تا حدودی سالم است. اما اینکه آیا او برای مدت زیادی به همین شکل زنده و سالم می‌ماند، موضوعی است که باید برای دیدن آن صبر کنیم.


منبع cbr
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده