// سه شنبه, ۴ خرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۰

فاش شدن یکی از دلایل اصلی ادغام دیسکاوری با وارنرمدیا

شرکت AT&T با دلایلی متفاوت تصمیم به فروختن وارنرمدیا به دیسکاوری گرفت. حالا می‌دانیم که یکی از علل نهایی شدن تصمیم مورد بحث کاملا مربوط‌به اتفاق خاص رخ‌داده طی چند ماه اخیر بوده است.

پخش همزمان فیلم‌های سال ۲۰۲۱ برادران وارنر در سینماها و شبکه آنلاین HBO Max تا به امروز بیشتر از یک میلیارد دلار ضرر خالص را به وارنرمدیا تحمیل کرد

دیسکاوری با وارنرمدیا (از استودیوهای فیلم‌سازی برادران وارنر تا شبکه HBO) ادغام می‌شود تا یک غول جدید در صنعت سینما و تلویزیون به وجود بیاید. شرکت AT&T با دریافت ۴۳ میلیارد دلار پول، صاف شدن برخی از بدهی‌های گسترده‌ی آن توسط دیسکاوری و رسیدن ۷۱ درصد از سهام شرکت جدید (دیسکاوری+وارنرمدیا) به سهام‌دارهای AT&T حاضر به فروختن وارنرمدیا به دیسکاوری شد. چرا؟ چون شرکت AT&T زیر بار نزدیک به ۱۷۰ میلیارد دلار بدهی بود و حالا به روش‌های مختلف بخش‌های قابل توجهی از این بدهی‌ها را صاف می‌کند؛ تا به‌صورت کامل از جهان سینما و تلویزیون خارج شود. سهام‌دارهای شرکت AT&T هم در مجموع با دریافت ۷۱ درصد شرکت دیسکاوری‌وارنر راضی‌تر از قبل خواهند بود. تازه صحبت‌های دیوید زاسلاو، مدیرعامل شرکت دیسکاوری‌وارنر هم نشان می‌دهد که وارنرمدیا به‌عنوان بخشی از این شرکت جدید شانس بیشتری برای جلب و حفظ استعدادها دارد.

اکنون می‌دانیم که یکی از دلایل اصلی هل داده شدن شرکت AT&T به سمت فروختن وارنرمدیا به دیسکاوری، موردی نبود غیر از همان تصمیم بحث‌برانگیز جیسون کیلار (رئیس وارنرمدیا) و توبی امریک (رئیس برادران وارنر) برای پخش همزمان تک‌تک فیلم‌های سینمایی برادران وارنر در سال ۲۰۲۱ به‌صورت همزمان داخل سینماها و شبکه آنلاین HBO Max. جالب این‌جا است که ظاهرا به‌زودی کیلار و امریک برای همیشه از وارنرمدیا جدا می‌شوند.

لوگو سفید شبکه آنلاین اچ بی او مکس شرکت وارنرمدیا روی بک گراند بنفش

مشکل تصمیم بسیار شتاب‌زده و کاملا ناگهانی وارنرمدیا برای انجام این کار صرفا ماهیت خود تصمیم نبود. بلکه به مواردی همچون عدم اعلام آن به شرکای تجاری مانند لجندری (تأمین‌کننده‌ی اصلی بودجه‌ی ساخت فیلم Godzilla vs. Kong و فیلم Dune) نیز گره خورد. وارنرمدیا به این دلیل انجمن کارگردان‌های آمریکا و چندین و چند فیلم‌ساز و هنرمند شناخته‌شده را به‌شدت عصبانی کرد که بدون مشورت با سازندگان فیلم‌ها ناگهان خودسرانه تصمیم به پخش آنلاین تک‌تک آثار گرفت. در نتیجه مثلا دنی ویلنوو این تصمیم را «یک تلاش مفتضحانه» خطاب کرد. در این بین نولان گفت حتی جدا از بحث اخلاقی، تصمیم وارنرمدیا هیچ‌گونه منطق اقتصادی هم ندارد. حالا رسانه‌ی معتبر ورایتی بهتر از قبل نتیجه‌ی فاجعه‌بار این تصمیم را توضیح داده است.

وارنرمدیا تا به امروز به خاطر این تصمیم (پخش آنلاین فیلم‌ها از شبکه HBO Max همزمان با اکران آن‌ها در سینما) بیش از ۱ میلیارد دلار ضرر خالص را متحمل شد. شرکت AT&T هم که دید آخرین تلاش وارنرمدیا برای سودآوری و کسب موفقیت هم به جایی نمی‌رسد، تصمیم خود برای فروختن آن به دیسکاوری را جدی کرد.

به همین خاطر چند ماه بعد غول جدید هالیوود یعنی دیسکاوری‌وارنر متولد می‌شود. آیا دیوید زاسلاو می‌تواند به بازسازی پل‌های تخریب‌شده توسط کیلار و امریک بپردازد و همان‌گونه که در نخستین کنفرانس خبری گفت، توجه کامل خود را به سازندگان و افراد خلاق اختصاص بدهد؟


منبع CBR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده