// سه شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۰۲

ناراحتی جیمز گان، کارگردان The Suicide Squad از تصمیم وارنر برای پخش آنلاین فیلم

جیمز گان، نویسنده و کارگردان فیلم The Suicide Squad با بازی مارگو رابی از تصمیم برادران وارنر برای اکران آنلاین اثر خود ناراحت شده است.

به‌تازگی استودیوهای برادران وارنر در خبری غیرمنتظره اعلام کردند که نه‌تنها فیلم Wonder Woman 1984، بلکه هر ۱۷ فیلم این استودیو در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در همان روز اکران از شبکه HBO Max پخش می‌شوند. طی ساعات اخیر نیز شاهد واکنش‌های منفی زیادی به این تصمیم برادران وارنر بوده‌ایم؛ از زنجیره‌های سینمایی بزرگ مثل AMC و تحلیل‌گرهای شناخته‌شده‌ی صنعت تا انجمن سینماهای مستقل و مدیران سرویس Roku، منطق وارنر در انجام این کار را زیر سؤال می‌برند. بالاخره ماجرا انقدر جدی شده است چند ساعت قبل اخبار سینما و تلویزیون با محوریت انتقاد بسیار تند کریستوفر نولان از برادران وارنر به‌دست همگان رسیدند.

براساس گزارش هالیوود ریپورتر، حالا ممکن است وارنر با شکایت‌های قانونی متعددی مواجه شود

برادران وارنر تنها ۳۰ دقیقه قبل از انتشار عمومی خبر، با چند زنجیره‌ی سینمایی تماس گرفت و گفت که می‌خواهد از اکران سینمایی کامل فیلم‌ها دست بکشد. عجیب‌تر آن که هیچ‌کدام از اعضای تیم‌های ساخت خود فیلم‌ها نمی‌دانستند که قرار است چنین اتفاقی برای پروژه‌ی آن‌ها بیافتد. به همین خاطر دنی ویلنوو، کارگردان فیلم Dune که بارها روی ساخته شدن اثر برای سینماها تاکید کرده بود، ناگهان فهمید که فیلم او از شبکه آنلاین پخش می‌شود. وارنر حتی با ستاره‌ها، کارگردان‌ها و تهیه‌کنندگان خود مشورت نکرد و صرفا به آن‌ها فهماند که باید با شرایط کنار بیایند. همین موضوع باعث شده است که شرکت Legendary به شکایت از وارنر بیاندیشد و دنی ویلنوو اصلا از رفتار آن‌ها راضی نباشد.

جیمز گان در حال لبخند زدن و سلام کردن به عکاس ها در فرش قرمز پیش از اکران فیلم ابرقهرمانی

مسئله این‌جا است که شرکت برادران وارنر معمولا حقوق‌های اولیه‌ی نسبتا اندکی برای تیم ساخت دارد و همیشه درصدی از سود فروش فیلم در سینماها را به آن‌ها می‌دهد. ولی اکنون از سازندگان «ماتریکس 4» تا جیمز گان و دیگر افراد مهم تیم ساخت فیلم The Suicide Squad فهمیدند که حقوق آن‌ها نیز بسیار کاهش خواهد یافت. زیرا قطعا وقتی فیلم از همان روز اول وارد شبکه آنلاین شود، فروش سینمایی آن شدیدا کاهش می‌یابد. جیمز گان نیز باور دارد که ذره‌ذره‌ی جزئیات بصری فیلم خود را برای دیده شدن آن‌ها روی بزرگ‌ترین پرده‌های سینمایی ممکن آفرید. گفته می‌شود که کیانو ریوز، مارگو رابی و تمام بازیگران فیلم Dune نیز به‌شدت از تصمیم وارنر ناراضی هستند و به آن اعتراض دارند.

همچنین هالیوود ریپورتر با انتشار تصویری که در آن مدیران وارنر مشغول به زمین انداختن شخصیت‌های مهم فیلم‌های خود هستند، به نقل از «مدیر برنامه‌های یک بازیگر بسیار مهم و شناخته‌شده که نمی‌خواهد نام او را بیاوریم» می‌نویسد:

برادران وارنر قبلا نزدیک‌ترین استودیو به استعدادهای سینمایی بود. ولی آن‌ها اکنون مقابل همه‌ی هنرمندها ایستادند و گفتند که کوچک‌ترین اهمیتی به توانایی‌های آن‌ها نمی‌دهند.


منبع Comic Book
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده