نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۳۸

درخواست غرامت امیلی بلانت و جان کرازینسکی از استودیوی پارامونت

امیلی بلانت و جان کرازینسکی بابت کوتاه کردن بازه اکران سینمایی فیلم A Quiet Place Part II، از استودیوی پارامونت پیکچرز درخواست غرامت دارند.

براساس گزارش نشریه ایندی وایر، امیلی بلانت و جان کرازینسکی، زوج هالیوودی و بازیگران فیلم A Quiet Place Part II بابت محدود کردن بازه اکران این فیلم توسط پارامونت پیکچرز درخواست غرامت مالی خواهند داشت. نشریه بلومبرگ مدعی شده که بلانت و کرازینسکی (که مسئولیت نویسندگی و کارگردانی این فیلم را نیز برعهده دارد) «قراردادی دارند که براساس عملکرد این فیلم در گیشه، امکان دریافت غرامت برای جبران خسارت را ممکن می‌سازد.» که حالا این عملکرد با تصمیم پارامونت با محدودیت مواجه شده است. A Quiet Place Part II قرار است ۴۵ روز بعد از اکران سینمایی در تاریخ ۲۸ می (۷ خرداد) ازطریق سرویس استریمینگ Paramount+ منتشر شود.

در گزارش بلومبرگ نوشته شده:

«ستارگان این فیلم، نگران این هستند که بسیاری از علاقه‌مندان به تماشای Quiet Place 2 در سینما باتوجه به فاصله کم اکران تا پخش ازطریق شبکه خانگی به‌جای مراجعه به سالن‌های نمایش، منتظر انتشار آن ازطریق پارامونت پلاس بمانند. در نتیجه میزان استقبال مردم در گیشه کاهش یافته و به درآمد پیش‌بینی شده‌ی این فیلم آسیب وارد شود. قسمت اول A Quiet Place در باکس آفیس جهانی، ۳۴۱ میلیون دلار درآمد را به‌دنبال داشت. نمایندگان این زوج به همراه سایر تهیه کنندگانی که در عملکرد مالی فیلم سهیم هستند از پارامونت درخواست غرامت کردند و مذاکرات بر سر این موضوع همچنان ادامه دارد. اما به‌گفته‌ی منابع آگاه، این درخواست تاکنون توسط استودیو رد شده است.»

نمایی از فیلم A Quiet Place 2

درخواست غرامت مالی بازیگران و فیلمسازان برای تغییر برنامه‌های اکران آثار در دوران همه گیری ویروس کرونا اتفاق رایج و پرتکراری بوده است. وقتی شرکت برادران وارنر اعلام کرد که تمامی فیلم‌های سال ۲۰۲۱ خود را به‌صورت همزمان و از همان روز اول اکران برای ۳۱ روز در سرویس استریمینگ HBO Max پخش خواهد کرد، اکثر کارگردان‌ها و بازیگران این آثار به مخالفت با این تصمیم پرداخته و درخواست تجدید نظر در قراردادها و دریافت غرامت کردند. به‌گفته‌ی رسانه‌ها، پتی جنکینز و گل گدوت هریک مبلغ ۱۰ میلیون دلار را بایت تغییر برنامه اکران Wonder Woman 1984 به‌عنوان جریمه دریافت کردند. هالیوود ریپرتر نیز در ماه ژانویه گزارش داده بود که دنزل واشینگتن مبلغ ۲۰ میلیون دلار را به خاطر همین قضیه در فیلم The Little Things دریافت خواهد کرد.

فیلم A Quiet Place Part II در ابتدا برای اکران در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۲۰ (اول فروردین ۹۹) برنامه‌ریزی شده بود. تا اینکه شیوع کرونا مثل بسیاری از آثار دیگر سینما زمان پخش این فیلم را تا ۴ سپتامبر ۲۰۲۰ به تعویق انداخت. این تاریخ بعدها به ۲۱ آوریل ۲۰۲۱ و سپس به ۱۷ سپتامبر این سال موکول شد. تا اینکه نهایتاْ ۲۸ می ۲۰۲۱ به‌عنوان تاریخ نهایی در نظر گرفته شد.

درنهایت می‌توانید نظرات خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.


منبع indiewire
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده