نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ ساعت ۰۹:۱۱

آمازون حق پخش فیلم جدید اصغر فرهادی در آمریکا را خریداری کرد

آمازون حق پخش فیلم جدید اصغر فرهادی، برنده دو جایزه اسکار به نام «یک قهرمان» در ایالات متحده آمریکا را از آن خود کرد.

جدیدترین اثر اصغر فرهادی به نام A Hero یا «قهرمان» در شهر شیراز فیلم‌برداری شده و هم‌اکنون در مراحل پسا تولید قرار دارد. براساس گزارش نشریه ورایتی، استودیوی آمازون با خرید حق پخش این فیلم در ایالات متحده آمریکا قصد دارد «قهرمان» را در سال جاری میلادی با درنظرگرفتن فصل جوایز سال ۲۰۲۲ اکران کند.

براین اساس، UTA Independent Film Group با شرکت Memento Films International که در شهر پاریس کشور فرانسه واقع شده از طرف تیم سازنده این فیلم برای خرید حق پخش فیلم قهرمان اصغر فرهادی مذاکره کرده است. این شرکت وظیفه‌ی فروش جهانی این فیلم سینمایی را برعهده دارد. نشریه ورایتی، A Hero را یکی از فیلم‌های «معتبر و باشخصیت» جشنواره فیلم کن امسال توصیف کرده و بازیگران آن را شماری از شناخته شده‌ترین چهره‌های سینمای ایران با یک فیلمنامه نامشخص و هیجان انگیز معرفی می‌کند.

Memento Films International در توضیحاتی که از داستان این فیلم ارائه کرده، «قهرمان» را درباره بسیاری از مسائل اجتماعی جوامع مدرن ما توصیف می‌کند. فیلم جدید و فارسی زبان فرهادی، یکی از بالاترین برچسب‌های قیمت‌گذاری را در میان آثار سینمایی هنری جدید دریافت می‌کند.

اصغر فرهادی کارگردان ایرانی

اصغر فرهادی یکی از پرافتخارترین کارگردان‌های تاریخ سینمای ایران است که جوایز متعددی همچون «خرس طلایی برلین»، «جشنواره بین‌المللی کن فرانسه» و البته جوایز گلدن گلوب و اسکار را برای فیلم‌های «جدایی نادر از سیمین» و «فروشنده» در کارنامه دارد. تا به امروز تنها شش فیلم‌ساز در تاریخ بوده‌اند که بیش از یک بار جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار را کسب کرده‌اند و اصغر فرهادی که محبوب جشنواره‌های فیلم بزرگ است و نیویورک تایمز او را برترین کارگردان ایران در تمام ادوار صدا می‌زند، یکی از آن‌ها به حساب می‌آید؛ با درنظرگرفتن این نکته که وی تنها فردی است که از اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی به بعد توانسته بیش از یک جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان سال را کسب کند و آثار او در نوع خود از نظر فروش هم موفقیت‌آمیز و سودآور بوده‌اند

در پایان شما هم می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده