// چهار شنبه, ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۱۵

فیلم A Hero به عنوان اثر جدید اصغر فرهادی معرفی شد

به‌تازگی مشخص شد که فیلم A Hero (یک قهرمان) ساخته‌ی سینمایی جدید اصغر فرهادی، فیلم‌ساز نامزد سه و برنده‌ی دو جایزه‌ی اسکار خواهد بود. همراه زومجی و جزئیات این خبر باشید.

در گزارش اختصاصی خبرگزاری ددلاین اعلام شد که فیلم قهرمان اصغر فرهادی اثری فارسی‌زبان است که طی دو ماه آینده وارد فاز پیش‌تولید می‌شود و در تابستان پیش‌رو سازندگان فیلم‌برداری آن را در شهر شیراز در کشور ایران کلید می‌زنند. شرکت Memento Films International که در شهر پاریس کشور فرانسه واقع شده است، وظیفه‌ی فروش جهانی این فیلم سینمایی را برعهده دارد و هفته‌ی آینده در رویداد EFM یا همان European Film Market (بازار اروپایی فروش فیلم) سر خرید حق امتیاز ساخت این فیلم رقابتی صورت می‌گیرد. همچنین برخی تحلیل‌گرها باور دارند که در این رویداد که در حاشیه‌ی برلیناله 2020 (هفتادمین دوره‌ی جشنواره‌ی بین‌المللی فیلم برلین) برگزار می‌شود، فیلم ایرانی تازه‌ی اصغر فرهادی یکی از بالاترین برچسب‌های قیمت‌گذاری را در میان آثار سینمایی هنری جدید دریافت می‌کند.

اصغر فرهادی/اسکار

اصغر فرهادی با «یک قهرمان» (A Hero) به کشور محل تولد خود بازمی‌گردد تا این اولین فیلم ایرانی او از زمان ساخت فیلم Everybody Knows با نقش‌آفرینی پنه‌ لوپه کروز و خاویر باردم، اثر افتتاحیه‌ی جشنواره فیلم کن باشد. با اینکه ما اطلاعات خاصی از فیلم جدید فرهادی نداریم، ظاهرا این اثر شبیه به جلوه‌ای که در اکثر آثار او دیده‌ایم پرشده از لحظات شک‌برانگیز خواهد بود. همچنین گفته می‌شود که فرهادی برای ساخت این فیلم با بازیگران ایرانی شناخته‌شده‌ای همکاری می‌کند که پیش‌تر سابقه‌ی فعالیت در فیلم‌های او را نداشته‌اند. A Hero با دو تهیه‌کننده که یکی از آن‌ها خود فرهادی و دیگری الکساندر ماله-گی از شرکت Memento Films Production است، ساخته می‌شود؛ فردی که در ساخت سه فیلم اخیر این کارگردان با او همکاری کرده است و روی اکران A Hero در فرانسه توسط Memento Films Distribution نیز نظارت خواهد کرد.

برای فروش فیلم به شرکت‌های اکران‌کننده‌ی جهانی، نسخه‌ی انگلیسی‌زبان فیلم‌نامه‌ی «یک قهرمان» در EFM 2020 در اختیار خریداران احتمالی گذاشته می‌شود؛ فیلم‌نامه‌ای که برخی افراد گفته‌اند شاید بتواند به مانند فیلم‌نامه‌ی «جدایی نادر از سیمین» (با نام بین‌المللی A Separation) نامزد دریافت اسکار بهترین فیلم‌نامه‌ی اورجینال سال هم بشود. جالب‌تر آن که عده‌ای باور دارند باتوجه‌به موفقیت‌های تاریخ‌ساز «انگل» (Parasite) بونگ جون-هو در مراسم‌هایی همچون اسکار، قیمت پروژه‌ای همچون A Hero در EFM امسال با افزایشی چشم‌گیر نسبت به سال‌های قبل مواجه خواهد شد. مسئول فروش و تبلیغات شرکت Memento که تاکنون پنج فیلم از اصغر فرهادی را در جهان فروخته است، پذیرش مسئولیت انجام این کار برای فیلم A Hero را یک افتخار می‌خواند و پروژه‌ی مورد بحث را یک فیلم هوشمندانه‌ی جدید از مولفی فوق‌العاده به شمار می‌آورد. او صحبت‌های خود در این رابطه را با تحسین بیشتر کارنامه‌ی اصغر فرهادی ادامه می‌دهد:

فرهادی یک کارگردان ثابت‌قدم است و فردی که استادانه با آثار تعلیق‌زا مخاطب را به سالن‌های سینما می‌آورد. فیلم‌نامه‌ی اثر جدید او به‌شدت شگفت‌انگیز است و به بسیاری از مشکلات امروزی جوامع انسانی مدرن می‌پردازد.

تا به امروز تنها شش فیلم‌ساز در تاریخ بوده‌اند که بیش از یک بار جایزه‌ی بهترین فیلم خارجی‌زبان اسکار را کسب کرده‌اند و اصغر فرهادی که محبوب جشنواره‌های فیلم بزرگ است و نیویورک تایمز او را برترین کارگردان ایران در تمام ادوار صدا می‌زند، یکی از آن‌ها به حساب می‌آید؛ با درنظرگرفتن این نکته که وی تنها فردی است که از اوایل دهه‌ی هشتاد میلادی به بعد توانسته بیش از یک جایزه‌ی اسکار بهترین فیلم خارجی‌زبان سال را کسب کند و آثار او در نوع خود از نظر فروش هم موفقیت‌آمیز و سودآور بوده‌اند. حالا باید صبر کرد و دید A Hero از مناظر گوناگون چه رتبه‌ای در فهرست آثار ساخته‌شده توسط وی به دست می‌آورد.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده