نویسنده: مسیح کریمی
// جمعه, ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ ساعت ۱۸:۳۰

قرارداد انحصاری تاریخی نتفلیکس با سونی برای انتشار فیلم ؛ پخش انحصاری آنچارتد تا مرد عنکبوتی

نتفلیکس با سونی به توافقی تاریخی دست پیدا کرده که براساس آن، فیلم‌های سونی از سال ۲۰۲۲ پس از اکران به‌صورت انحصاری در ابتدا ازطریق نتفلیکس منتشر خواهند شد.

طبق جدیدترین اخبار سینما و تلویزیون، سونی و نتفلیکس قراردادی تاریخی برای همکاری با یکدیگر امضا کرده‌اند. طبق خبری که هالیوودریپورتر منتشر کرده، تمامی فیلم‌های سونی پیکچرز که قرار است در سال ۲۰۲۲ اکران شوند، قرار است پس از اکران به‌صورت انحصاری در دسترس کاربران شبکه نتفلیکس قرار بگیرد. این بدان معنی است که همزمان با انتشار در بازار خانگی، این فیلم‌ها از نتفلیکس نیز منتشر خواهند شد. ظاهرا فیلم‌ها طی مدت ۱۸ ماه روی نتفلیکس باقی خواهند ماند و سپس این فیلم‌ها می‌توانند از سرویس‌های استریم دیگر نیز منتشر شوند.

طبق گفته نتفلیکس، فیلم‌هایی چون فیلم Morbius، فیلم Uncharted، فیلم Where the Crawdads Sing و فیلم Bullet Train در سال ۲۰۲۲ از نتفلیکس منتشر خواهند شد. لازم به توضیح است که این قرارداد شامل فیلم Spider-Man: No Way Home یا فیلم Venom: Let There Be Carnage نخواهد شد، اما دنباله انیمیشن Spider-Man: Into the Spider-Verse و قسمت‌های آینده فیلم ونوم، جومانجی و Bad Boys از این قرارداد پیروی خواهند کرد.

جرد لتو در ظاهر موربیوس در فیلم Morbius

همچنین نیویورک تایمز می‌گوید که سونی قرار است سالی ۲ تا ۳ فیلم کاملا انحصاری برای نتفلیکس نیز تولید کند که خود نتفلیکس در این فیلم‌ها قرار است سرمایه‌گذاری کند. این فیلم‌ها از ابتدا برای نمایش در سرویس‌های استریم در دست ساخت بودند و حالا مقصد آن‌ها نتفلیکس خواهد بود. این در حالی است که سونی ممکن است حق پخش فیلم‌های دیگری را به نتفلیکس نیز واگذار کند. در هر حال، سونی در حال حاضر برنامه‌ای برای احداث یک سرویس استریم ندارد و در عوض به‌دنبال همکاری با سرویسی مثل نتفلیکس است. 

همچنین نتفلیکس قرار است تعدادی از فیلم‌های قدیمی سونی از جمله کارهای تولید شده توسط کلمبیا پیکچرز را به کتابخانه فیلم‌های خود نیز اضافه کند که فعلا اطلاعات بیشتری در دسترس نیست. این تنها قرارداد بزرگ نتفلیکس طی روزهای گذشته نیست و آن‌ها اخیرا حق پخش انیمیشن The Mitchells vs. the Machines (میشل‌ها علیه ماشین‌ها) از سونی پیکچرز به‌همراه حق تولید و پخش دنباله‌های فیلم Knives Out را خریداری کرده بودند.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده