نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۴

افزایش قابل توجه مشترکین سرویس دیزنی پلاس

طبق گزارش مالی شرکت دیزنی گویا تعداد مشترکین پولی سرویس دیزنی پلاس افزایش چشمگیری داشته است.

در میان تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون مطلع شدیم که شبکه‌ی دیزنی پلاس در تاریخ ۱۳ دی ۱۳۹۹ (۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۱) به ۹۴.۹ میلیون مشترک در سراسر جهان دست یافته است. تعداد مشترکان پولی این شبکه در تاریخ ۱۲ آذر ۱۳۹۹ (۲ دسامبر ۲۰۲۰) ۸۶.۸ میلیون کاربر گزارش شده بود و تنها در عرض یک ماه بالغ‌بر ۸ میلیون مشترک تازه به خود جذب کرده است. شرکت دیزنی انتظار دستیابی دیزنی پلاس به ۹۰ میلیون مشترک را در سال چهارم فعالیتش داشت، اما اکنون این اتفاق پانزده ماه پس از آغاز به کار آن رخ داده است. رشد دیزنی پلاس در ماه دسامبر نیز ادامه داشت و پخش انیمیشن Soul (روح) و فصل دوم سریال The Mandalorian (مندلورین) در این شبکه نیز تأثیر به‌سزایی در کسب این نتیجه ایفا کرد. مدتی قبل مؤسسه‌ی نیلسن گزارش داد که انیمیشن «روح» با بیش از ۱.۶ میلیارد دقیقه تماشا به دومین برنامه‌ی پُربیننده‌ی هفته کریسمس تبدیل شده است و سریال The Mandalorian نیز در رتبه‌ی ششم جدول دیده می‌شود.

دیزنی پلاس، ESPN+ و هولو

البته نباید سریال WandaVision (وانداویژن) شرکت مارول را نیز از یاد برد که بدون شک پخش آن در اواسط ماه ژانویه کمک شایانی به رشد قابل توجه تعداد مشترکان دیزنی پلاس کرده است. شرکت دیزنی مشغول سرمایه‌گذاری کلان برای تولید آثار اورجینال بیشتری است تا ضمن حفظ مشترکان فعلی بتواند روبه‌جلو حرکت و مشترکان بیشتری را مجاب به پیوستن به دیزنی پلاس کند. این شرکت در رویداد Investor Day ماه دسامبر اعلام کرد که برنامه‌های زیادی برای شبکه‌ی دیزنی پلاس و گسترش محتواهای آن دارد. آن‌ها در نظر دارند تا ۱۰۵ فیلم و سریال از مارول، جنگ‌های ستاره‌ای و آثاری از استودیوی انیمیشن والت دیزنی و پیکسار را در آینده از شبکه‌ی دیزنی پلاس به نمایش در بیاورند.

مجموع مشترکان شبکه‌های Disney Plus ،Hulu و ESPN Plus نیز در پایان سه ماهه‌ی قبلی به ۱۴۶.۴ میلیون کاربر رسیده است که افزایش ۱۳۱ درصدی را نسبت‌به سال گذشته نشان می‌دهد. مشترکان هولو با افزایش ۳۰ درصدی نسبت به سال قبل به ۳۹.۴ میلیون نفر و مشترکان ای‌اس‌پی‌ان پلاس با افزایش ۸۳ درصدی به ۱۲.۱ میلیون نفر رسیده است.

در مورد آماروارقام مشترکان دیزنی پلاس یک نکته‌ی مهم وجود دارد: تقریباً ۳۰ درصد از مشترکان این سرویس را کاربران هندی و اندونزیایی Disney+ Hotstar تشکیل می‌دهند که میانگین قیمت بسیار کمتری نسبت‌به سایر مناطق دارد. در سه ماهه‌ی منتهی به ۱۳ دی ۱۳۹۹ (۲ ژانویه‌ی ۲۰۲۱) متوسط درآمد ماهانه به ازای هر مشترک دیزنی پلاس با ۲۸ درصد کاهش نسبت‌به سال گذشته به ۴.۰۳ دلار رسید که پایین‌تر از انتظار شرکت دیزنی بود.

دیزنی مشغول برنامه‌ریزی برای افزایش این رقم در ماه‌های آتی است و در اولین قدم به‌سراغ افزایش قیمت اشتراک سرویس‌های آنلاین خود در ایالات متحده‌ی آمریکا می‌رود. این شرکت در نظر دارد تا از تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۰ (۲۶ مارس ۲۰۲۱) اشتراک ماهانه‌ی دیزنی پلاس را به قیمت ۷.۹۹ دلار و اشتراک سالانه‌ی آن را به قیمت ۷۹.۹۹ دلار به فروش برساند. از تاریخ یادشده باندل دیزنی (اشتراک شبکه‌های دیزنی پلاس، Hulu و ESPN Plus به‌شکل یکجا) نیز با یک دلار افزایش به قیمت ۱۳.۹۹ دلار در ماه قابل خریداری خواهد بود. شرکت دیزنی پیش‌بینی می‌کند که تعداد مشترکان پولی شبکه‌ی دیزنی پلاس تا پایان ماه سپتامبر ۲۰۲۴ (مهر ۱۴۰۳) به ۲۳۰ تا ۲۶۰ میلیون نفر برسد.


منبع Variety
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده