// جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۲۶

رکوردشکنی فیلم واندر وومن 1984 در هفته کریسمس؛ انیمیشن Soul در رتبه دوم

براساس آمار جدید و تکمیلی، فیلم Wonder Woman 1984 موفق به شکست دادن انیمیشن Soul و کسب رتبه‌ی اول پربیننده‌ترین آثار شبکه‌های آنلاین در هفته‌ی آخر سال ۲۰۲۰ شد.

شرکت نیلسن همواره به شمارش دقایق تماشا شدن محصولات شبکه‌های آنلاین توسط مخاطبان می‌پردازد و این‌گونه فهرست ۱۰ اثر پرمخاطب آنلاین داخل دیزنی پلاس، اچ‌بی‌او مکس، آمازون پرایم، نتفلیکس و هولو در هفته‌های متفاوت را منتشر می‌کند. در نتیجه مثلا سریال‌ها همیشه شانس بیشتری برای قرارگیری در فهرست نیلسن دارند. زیرا اگر یک نفر یک فیلم را ببیند، مثلا ۲ ساعت به مجموع ساعات تماشا شدن آن می‌افزاید. ولی اگر همان فرد در طول یک هفته ۴۸ قسمت یک سیت‌کام را تماشا کند، عددی به مراتب بزرگ‌تر را به مجموع ساعات تماشا شدن آن سیت‌کام می‌افزاید. همه‌ی این حقایق هم باعث می‌شوند که وقتی یک فیلم به رتبه‌های بالایی جدول Nielsen برسد، باید پذیرفت که در اکران خانگی مخاطبان زیادی داشته است.

پیش از این تصور می‌شد که برنده‌ی جنگ شبکه‌های آنلاین در کریسمس سال ۲۰۲۰ میلادی، انیمیشن Soul پیکسار بود که در مجموع، به مدت ۱.۷ میلیارد دقیقه توسط مخاطبان دیده شد. ولی در زمان انتشار آن آمار هم نیلسن هشدار داده بود که باید برای تکمیل آمار با داده‌های مرتبط با واندر وومن 1984 صبر کرد. هرچند برخی افراد تصور می‌کردند چون تعداد مشترکان شبکه دیزنی پلاس به مراتب بیشتر از شبکه HBO Max است، امکان ندارد واندر وومن 1984 موفق به شکست انیمیشن Soul پیکسار شود. بالاخره هزینه‌ی اشتراک شبکه HBO Max نیز بیشتر از هزینه‌ی اشتراک شبکه آنلاین/استریم‌محور دیزنی پلاس است.

شبکه HBO Max فقط در آمریکا در دسترس است و شبکه دیزنی پلاس در بسیاری از کشورهای دنیا. تازه انیمیشن Soul بدون اکران سینمایی در آمریکا وارد شبکه دیزنی پلاس شد. درحالی‌که فیلم واندر وومن 1984 همزمان با پخش از شبکه HBO Max، در حال اکران داخل نقاط گوناگون دنیا از جمله کشور آمریکا بود. پس عجیب نبود که کسی انتظار شکست خوردن Soul از واندر وومن 1984 در آمار شرکت Nielsen را نداشته باشد.

گل گدوت در نقش زن شگفت‌انگیز در فیلم Wonder Woman 1984

حالا با انتشار آمار دقیق مشخص شد که فیلم Wonder Woman 1984 با نقش‌آفرینی گل گدوت، در مجموع به مدت ۲.۳ میلیارد دقیقه توسط مخاطبان دیده شد؛ ۳۵ درصد بیشتر از انیمیشن Soul! ماجرا وقتی جدی‌تر به‌نظر می‌رسد که بدانید میزان  فروش سینمایی واندر وومن 1984 هم در عین فاجعه‌بار بودن، بیشتر از انیمیشن Soul است. واندر وومن 1984 تا امروز ۱۴۸.۲ میلیون دلار فروش سینمایی را تجربه کرد.

واندر وومن 1984 در مجموع ۳۵ درصد بیشتر از انیمیشن Soul تماشا شد

مجموع فروش انیمیشن Soul پیکسار هنوز به ۸۰ میلیون دلار نرسیده است. پیش از نگاه انداختن به جدول شرکت نیلسن باید به یاد داشت که انیمیشن Soul پیکسار ۴۵ دقیقه کوتاه‌تر از فیلم Wonder Woman 1984 است. راستی سریال Bridgerton که نتفلیکس به‌تازگی آن را پربیننده‌ترین اثر اورجینال خود تا به امروز نامید، در رتبه‌ی چهارم فهرست نیلسن در هفته‌ی کریسمس قرار دارد. البته محبوبیت این سریال در هفته‌های اخیر افزایش پیدا کرد و احتمالا در گزارش بعدی نیلسن، Bridgerton رتبه‌ی بالاتری را کسب می‌کند. زیرا هر روز افراد بیشتری آن را می‌شناسند و به یکدیگر پیشنهاد می‌دهند. فهرست پربیننده‌ترین آثار شبکه‌های آنلاین در هفته‌ی پایانی سال ۲۰۲۰ میلادی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

۱۰- فیلم Christmas Chronicles 2 از نتفلیکس؛ ۶۶۰ میلیون دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب

۹- سریال Grey’s Anatomy با ۳۶۶ قسمت از نتفلیکس؛ ۶۶۱ میلیون دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب

۸- سریال The Crown با ۴۰ قسمت از نتفلیکس؛ ۷۰۰ میلیون دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب

۷- فیلم How the Grinch Stole Xmas از نتفلیکس؛ ۷۰۵ میلیون دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب

۶- سریال The Mandalorian با ۱۶ قسمت از دیزنی پلاس؛ ۱ میلیارد دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب

۵- فیلم The Midnight Sky از نتفلیکس؛ ۱.۱ میلیارد دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب

۴- سریال Bridgerton با ۸ قسمت از نتفلیکس؛ ۱.۲ میلیارد دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب

۳- سریال The Office با ۱۹۲ قسمت از نتفلیکس؛ ۱.۴ میلیارد دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب

۲- انیمیشن Soul از دیزنی پلاس؛ ۱.۷ میلیارد دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب

۱- فیلم Wonder Woman 1984 از شبکه HBO Max؛ ۲.۳ میلیارد دقیقه تماشا شدن توسط مخاطب


منبع Deadline
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده