// جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۳

همکاری مجدد کارگردان مرثیه‌ای بر یک رویا با جرد لتو برای ساخت یک فیلم ترسناک جدید

فیلم Adrift براساس داستان کوتاهی به قلم کوجی سوزوکی ساخته می‌شود. سوزوکی فردا است که با خلق داستان The Ring سال‌ها توانست بدن انسان‌های زیادی را از شدت ترس به لرزه بیاندازد.

در سال ۲۰۰۰ میلادی فیلم Requiem for a Dream به کارگردانی دارن آرونوفسکی تبدیل به یک کالت کلاسیک شد؛ یک اثر سینمایی که همچنان عاشقان هنر هفتم به بحث و گفت‌وگو راجع به آن می‌پردازند و تحسین‌های گوناگونی را دریافت کرد. بدون شک نقش‌آفرینی جرد لتو یکی از بزرگ‌ترین نقاط قوت فیلم Requiem for a Dream (مرثیه‌ای بر یک رویا) است و همکاری دوباره‌ی آرونوفسکی و لتو همیشه می‌تواند هیجان‌انگیز باشد. مخصوصا وقتی فیلم جدید آن‌ها راجع به دریانوردی، ماوراالطبیعه و وحشتی تکان‌دهنده است! فیلم Adrift دارن آرونوفسکی، جرد لتو را به‌عنوان بازیگر اصلی دارد و با اقتباس از روی داستان کوتاه Adrift (شناور/سرگردان) به قلم نویسنده داستان وحشتناک حلقه ساخته می‌شود.

در نخستین خلاصه‌ی داستان موجود از فیلم می‌خوانیم: «در آرامش مرده‌ی دریای آزاد، کنترل‌کننده‌ی یک قایق ماهی‌گیری با یک قایق بادبانی ترک‌شده روبه‌رو می‌شود که به طرز عجیبی احساس پرشیانی به انسان می‌دهد. یکی از کارگران کشتی ماهی‌گیری قبول می‌کند که وارد این قایق بادبانی شود و وظیفه‌ی آوردن آن به بندر را برعهده داشته باشد. اما قدم به قدم می‌فهمد که چرا دیگر افراد قایق ماهی‌گیری حاضر به انجام این کار نبودند و چرا آن آدم‌های باتجربه‌تر، از همان ابتدا این قایق بادبانی را یک کشتی ارواح صدا زدند».

دارن آرونوفسکی با عینک کنار جرد لتو، بازیگر نقش جوکر با لباس سفید

فیلم Adrift توسط استودیو بلوم‌هاوس تولید می‌شود و جیسون بلوم خوش‌سابقه به تهیه‌کنندگی اثر جدید دارن آرونوفسکی می‌پردازد. فیلم Adrift نخستین اثر سینمایی بلند آرونوفسکی از زمان اکران فیلم Mother در سال ۲۰۱۷ میلادی است و فعلا در مرحله‌ی پیش-تولید به سر می‌برد. «مادر!» یک فیلم ترسناک و دلهره‌آور منحصر‌به‌فرد و همزمان یک شکست تمام‌عیار مالی برای آرونوفسکی بود. فیلم با اینکه بودجه‌ی عظیمی هم نداشت، حدودا ۲۰ میلیون دلار ضرر داد و چه در نمرات مردمی و چه در نمرات منتقدان به مراتب پایین‌تر از انتظارات ظاهر شد. در نتیجه تا مدتی تصور می‌شد که شاید آرونوفسکی به‌سادگی موفق به دریافت بودجه برای اثر بعدی خود نشود.

ایده‌ی ساخت فیلم Adrift را اما لادبروک از استودیو Paradox جرد لتو تحویل استودیو Blumhouse و دارن آرونوفسکی داد. در نتیجه این ایده‌ای از خود آرونوفسکی نبود. بلکه پروژه‌ای است که موفق به جلب توجه او شد. فیلم ترسناک Adrift که کارلا هکن، تهیه‌کننده‌ی فیلم Hell or High Water را هم به‌عنوان یکی از تهیه‌کنندگان دارد، هنوز پخش‌کننده پیدا نکرده است. به بیان بهتر فعلا استودیو Blumhouse می‌خواهد فیلم را بسازد و سپس سعی به پیدا کردن یک پخش‌کننده برای آن داشته باشد. در نتیجه باتوجه‌به سابقه‌ی مالی ضعیف آرونوفسکی در چند سال اخیر، شاید کمتر استودیو فیلم‌سازی را بتوان یافت که مشتاق پخش و تبلیغ فیلم Adrift باشد. آیا فیلم درنهایت به سینماها می‌رود یا فقط توجه یک شبکه آنلاین را جلب می‌کند؟ فعلا برای پاسخ گفتن به این سوالات زود است.

فیلم The Little Things با بازی جرد لتو به‌تازگی از شبکه HBO Max پخش شد. جرد لتو، بازیگر فیلم Morbius که یکی از جوکرهای تاریخ سینما هم به حساب می‌آید، اصلی‌ترین عنصر جذاب فیلم Adrift برای استودیوها است و شاید در جلب توجه استودیوها به اثر موفق باشد؛ تا آن‌ها حاضر به پخش و تبلیغ فیلم ترسناک Adrift شوند.


منبع THR
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده