نویسنده: آریا بهپور
// سه شنبه, ۹ دی ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۴۸

فیلم‌های Batgirl و Static Shock ممکن است تنها از اچ بی او مکس پخش شوند

شرکت برادران وارنر احتمالاً بخشی از فیلم‌های برگرفته از کمیک‌های دی‌سی را تنها از اچ‌بی‌او مکس پخش خواهد کرد.

چند روز قبل فیلم واندر وومن 1984 (Wonder Woman 1984) به اولین اثر ابرقهرمانی عظیم دنیای دی سی تبدیل شد که به‌طور هم‌زمان با اکران در سینماها، وارد سرویس استریم اچ بی او مکس (HBO Max) نیز می‌شود، فیلمی که آغاز بسیار موفقی داشته و با رکوردشکنی در اچ‌بی‌او مکس، اکنون مقامات شرکت برادران وارنر را به این فکر انداخته که حتی پس‌از به پایان رسیدن همه‌گیری ویروس کرونا هم از پتانسیل‌های این سرویس استفاده‌ی زیادی کنند و یکی از موارد، احتمال تولید فیلم‌های اختصاصی برای آن خواهد بود.

والتر هامادا، رئیس بخش فیلم‌های دی‌سی در صحبت‌های اخیر خود به این نکته اشاره کرده که از سال ۲۰۲۲ به بعد، هر سال تا چهار فیلم عظیم با بودجه‌های سنگین با حضور شخصیت‌های دی سی کامیکس روانه‌ی پرده‌ی سینماها خواهد شد و البته درکنار آن‌ها، وارنر روی تولید فیلم‌هایی جمع‌وجورتر و کم‌هزینه‌تر نیز برای نمایش در اچ‌بی‌او مکس کار می‌کند؛ آثاری که قرار است با حضور شخصیت‌هایی ساخته شوند که شاید در حد ابرقهرمانان اصلی دی‌سی فروش نداشته باشند و به‌نوعی تولید آن‌ها با ریسک بیشتری همراه خواهد بود، مثل فیلم بت گرل (Batgirl) و استاتیک شاک (Static Shock).

اولین زمزمه‌ها در مورد تولید فیلم بت‌گرل به مدت‌ها قبل برمی‌گردد و در ابتدا قرار بود جاس ویدون کارگردانی آن‌را برعهده داشته باشد. ولی او در سال ۲۰۱۸ از پروژه کنار کشید و بعدها کریستینا هادسون، فیلمنامه‌نویس فیلم Birds of Prey به‌عنوان نویسنده‌ی فیلم بت‌گرل انتخاب شد. برادران وارنر هم این روزها برای هدایت پروژه به‌دنبال یک کارگردان زن می‌گردد.

از طرف دیگر فیلم استاتیک شاک هم قرار است براساس ماجراهای یکی از شخصیت‌های نسبتاً جدید دی‌سی تولید شود؛ شخصیتی که البته در ابتدا بخشی از داستان‌های انتشارات مایل استون (Milestone) بود و بعد از بسته شدن زیرمجموعه‌ی کمیک این شرکت، به دی‌سی ملحق شد. مایکل بی جردن، بازیگر فیلم پلنگ سیاه (Black Panther) حدود سه ماه قبل به‌عنوان تهیه‌کننده‌ی این فیلم معرفی شد و قرار است به همراه رجینالد هادلین روی اقتباس سینمایی از این شخصیت مایل‌استون/دی‌سی نظارت داشته باشند؛ فیلمی که البته هنوز نویسنده و کارگردان آن مشخص نشده‌اند.

درکنار این دو فیلم که احتمالاً به‌طور اختصاصی از اچ‌بی‌او مکس پخش می‌شوند و خبری از اکران سراسری آن‌ها نخواهد بود، والتر هامادا از تولید مجموعه‌های جانبی (Spinoff) براساس فیلم‌های مختلف دی‌سی نیز خبر داده است: «از این پس با تولید هر فیلم سینمایی، به پتانسیل‌های ساخت یک مجموعه‌ی جانبی از آن برای اچ‌بی‌او مکس نیز فکر می‌کنیم.»

او همچنین به پرسشی در مورد پیچیده شدن دنیای دی‌سی در فیلم‌ها و سریال‌ها و احتمال گیج شدن مخاطبان از دنبال کردن مولتی‌ورس و مدل‌های مختلف از شخصیت‌ها هم به‌این شکل پاسخ می‌دهد: «فکر نمی‌کنم تا امروز شرکت دیگری مثل ما به‌این صورت به سراغ چنین کاری رفته باشد. ولی با وجود پیچیدگی‌های این کار، مخاطبان ما به اندازه‌ای نسبت به شخصیت‌ها و دنیای دی‌سی عشق و علاقه و آگاهی دارند که همه‌چیز را به خوبی متوجه می‌شوند و تنها کافی است ما آثار خوبی تدارک ببینیم تا آن‌ها هم با اشتیاق دنبال کنند.»


منبع Comingsoon
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده