نویسنده: عارف حسین پور
// چهار شنبه, ۲۶ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۵۳

فیلم The Northman به کارگردانی رابرت اگرز مرحله فیلمبرداری را پشت سر گذاشت

فیلم The Northman به کارگردانی رابرت اگرز و حضور بازیگران مطرحی چون الکساندر اسکارشگرد، نیکول کیدمن، ویلم دفو و ایتن هاوک، مراحل فیلمبرداری را پشت سر گذاشت.

به‌تازگی مراحل فیلمبرداری فیلم وایکینگی The Northman به کارگردانی رابرت اگرز به پایان رسید. این سومین تجربه کارگردانی اگرز پس از فیلم‌های The Witch (سال ۲۰۱۵) و The Lighthouse (سال ۲۰۱۹) به‌شمار می‌رود. فیلم جدید اگرز با همکاری دو کمپانی نیو ریجنسی (New Regency) و فوکس فیچرز (Focus Features) ساخته شده و در آن، الکساندر اسکارشگرد نقش یک وایکینگ در قرن دهم کشور ایسلند را بازی می‌کند. The Northman آن‌طور که از ابتدا تعریف شده بود، یک حماسه انتقام‌جویانه وایکینگی خواهد بود.

اگرز در فیلم جدیدش با بازیگر فیلم The Lighthouse یعنی ویلم دفو و همچنین آنیا تیلور جوی، ستاره فیلم The Witch مجددا همکاری کرده است. در کنار این افراد نام‌های آشنایی مانند نیکول کیدمن، ایتن هاوک، کلیز بنگ و بیورک نیز در فهرست بازیگران فیلم The Northman دیده می‌شوند. فیلمنامه این اثر را نیز اگرز با همکاری شاعر و نویسنده معروف ایسلندی به نام سیون نوشته است.

فیلمبرداری این فیلم قرار بود اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز شود، اما به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا به تعویق افتاد. بالاخره در اواخر تابستان گذشته، فیلمبرداری The Northman در کشور ایرلند و در منطقه آنتریم هیلز آغاز شد. در پایین می‌توانید یکی از لوکیشن‌های فیلمبرداری را نیز مشاهده کنید.

لوکیشن فیلم The Northman

حدود یک ماه پس از آنکه فیلمبرداری این فیلم به تعویق افتاد، اگرز در مصاحبه‌ای اعلام کرد که گروه سازنده، مراحل تولید را رها نکرده‌اند و روی مواردی مانند دکور و لباس شخصیت‌ها کار می‌کنند. او همچنین گفت که The Northman بزرگترین و جاه‌طلبانه‌ترین فیلم خودش تا به امروز است. اگرز در این مصاحبه توضیح داد:

«یک گروه کوچک همچنان به کار روی بخش‌های مختلف فیلم ادامه می‌دهند. سازندگان زره، لباس رزم شخصیت‌ها را آماده می‌کنند. دکورهای بیشتری در حال ساخت هستند. من مشغول کار با جارین بلاشکه (فیلمبردار) و همچنین طراح استوری‌بورد هستم. برخی کارها باید انجام شوند. مسئول لوکیشن‌های ما به‌طور مداوم تمام مکان‌های فیلمبرداری را مورد بررسی قرار می‌دهد که هنوز برخی از آنها در حالت نیمه‌ساخت هستند. لوکیشن‌های زیادی در فیلم وجود دارند؛ به همین دلیل ما همیشه به دنبال یافتن مکان‌های جدید و بررسی آنها هستیم تا بناهای مورد نیاز را در آنجا بسازیم. در واقع ما تمام جهان فیلم را طراحی می‌کنیم و دهکده‌ها را می‌سازیم. ما در حال ساخت هزاران لباس و تجهیزات مختلف برای صحنه هستیم و همچنین اسب‌ها را آموزش می‌دهیم تا کارهای لازم را انجام دهند. در کنار همه اینها، مشغول طراحی نماهای فیلم نیز هستیم.»

نیکول کیدمن در ماه اکتبر اعلام کرده بود که در نوامبر، طی دو هفته جلوی دوربین خواهد رفت تا به ایفای نقش خود در The Northman بپردازد. او در این باره گفته بود: «در حال حاضر من تا حد زیادی وحشت‌زده هستم. در ظاهر آرام به‌نظر می‌رسم، اما نمی‌دانید که درونم چه خبر است.»

عوامل فیلم The Northman تاکنون اطلاعات زیادی درباره آن بروز نداده‌اند، اما آنیا تیلور جوی ماه گذشته اعلام کرده بود که فیلم جدید اگرز، اثری است که نمومه‌اش را قبلا ندیده‌ایم. او در این رابطه توضیح داد: «رابرت و من بیش از آنکه همکار باشیم، با هم دوست بوده‌ایم. اینکه فرصت خلق یک اثر هنری دیگر را با هم پیدا کرده‌ایم، بسیار شگفت‌انگیز است. هر دوی ما به‌طور جداگانه در مسیر خودمان رشد کرده‌ایم و حالا یک بار دیگر با هم همکاری می‌کنیم. من خیلی خوشحالم که بخشی از این پروژه هستم. هر لحظه‌ای که در پشت صحنه فیلم هستم احساس غرور می‌کنم. فکر می‌کنم چیزی را به دنیا ارائه خواهیم کرد که قبلا نمونه‌اش دیده نشده است.»

کمپانی یونیورسال پیکچرز وظیفه اکران جهانی فیلم The Northman را بر عهده دارد. هنوز تاریخی برای نمایش این فیلم مشخص نشده، اما به احتمال زیاد در سال ۲۰۲۱ شاهد اکران آن خواهیم بود. باید ببینیم آیا اگرز مانند دو فیلم قبلی‌اش می‌تواند یک اثر باکیفیت دیگر خلق کند یا خیر.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده