نویسنده: مهرداد داودی
// شنبه, ۱۵ آذر ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۵۸

فیلم قهرمان اصغر فرهادی احتمالا به جشنواره فجر ۳۹ نمی‌رسد؛ اعلام شرایط برگزاری جشنواره

دبیر سی و نهمین دوره جشنواره فیلم فجر ضمن اعلام شرایط برگزار این دوره، اعلام کرد باتوجه‌به برنامه‌ فیلم‌برداری فیلم «قهرمان»، ممکن است این ساخته اصغر فرهادی به جشنواره امسال نرسد.

سید محمد مهدی طباطبایی نژاد، دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در نشست خبری این دوره درباره وضعیت برگزاری جشنوراه سی و نهم توضیحاتی به‌دست داد. جشنواره فجر امسال به‌دنبال شیوع ویروس کرونا با محدودیت‌هایی خاص برگزار خواهد شد و فیلم‌ها صرفا برای داوران به‌نمایش درخواهند آمد. طباطبایی نژاد گفت اگر تا ۱۲ بهمن ماه وضعیت شیوع کرونا بهبود پیدا کند، فیلم‌های نهایی برای اهالی سینما و اصحاب رسانه اکران می‌شوند و سپس در مرحله اکران مردمی آغاز می‌شود. 

در جشنواره سی و نهم، در هیچ بخشی هیات انتخاب فیلم‌ها وجود نخواهد داشت. طباطبایی‌نژاد ادامه می‌دهد که طبعا تعداد فیلم‌های حاضر در جشنواره امسال نسبت به گذشته با کاهش مواجه خواهد بود. او گفت احتمالا در جشنواره امسال شاهد نام‌نویسی ۴۰ تا ۵۰ فیلم برای بخش مسابقه یا همان سودای سیمرغ باشیم. طباطبایی‌نژاد همچنین از این گفت که برگزاری آنلاین جشنواره فجر غیرممکن است.

شاید یکی از مهم‌ترین بخش‌های نشست امروز، مربوط‌به فیلم قهرمان ساخته اصغر فرهادی باشد. جایی که یکی از خبرنگاران درباره وضعیت این فیلم برای حضور در جشنواره سی و نهم سؤال پرسید. طباطبایی‌نژاد حضور فیلمی از اصغر فرهادی را در جشنواره مایه افتخار خواند و اعلام کرد فیلم‌برداری تازه‌ترین ساخته اصغر فرهادی تا اواخر دی‌ ماه ادامه خواهد داشت و بعید است که این فیلم به جشنواره برسد. 

فیلم سینمایی «قهرمان» به کارگردانی اصغر فرهادی با بازی امیر جدیدی و محسن تنابنده در شهر شیراز جلوی دوربین رفته است. مدتی پیش اخباری مبنی بر اینکه «قهرمان» داستان یک کشتی‌گیر خواهد بود، منتشر شدند. طبق این اخبار تایید نشده، امیر جدیدی به‌عنوان شخصیت اصلی فیلم نقش یک کشتی‌گیر را ایفا خواهد کرد و محسن تنابنده نیز نقش مربی وی را بازی خواهد کرد. این اخبار البته تاکنون رد یا تایید نشده‌اند. 


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده